//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Volgens mij heb ik problemen met het installen van quickpwn of met de juiste firmware, als ik quickpwn opstart en hij wil de juiste ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1321  
Oud 04-04-09, 20:45
doomzie doomzie is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 13
Standaard

Hallo,

Volgens mij heb ik problemen met het installen van quickpwn of met de juiste firmware, als ik quickpwn opstart en hij wil de juiste firmware pakken dan geeft quickpwn: Firmware error string.

Ben de unlock guide begonnen met versie 2.2

Na het herstellen etc, start de iphone ook niet in zijn geheel op, maar komt die in het scherm waar die aangeeft dat er valid sim in moet to activate iphone.

Wat doe ik verkeerd?

BVD
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1322  
Oud 05-04-09, 12:19
xionix xionix is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doomzie Bekijk bericht
Hallo,

Volgens mij heb ik problemen met het installen van quickpwn of met de juiste firmware, als ik quickpwn opstart en hij wil de juiste firmware pakken dan geeft quickpwn: Firmware error string.

Ben de unlock guide begonnen met versie 2.2

Na het herstellen etc, start de iphone ook niet in zijn geheel op, maar komt die in het scherm waar die aangeeft dat er valid sim in moet to activate iphone.

Wat doe ik verkeerd?

BVD
weet je zeker dat je firmware 2.2 erop had?
anders download je de ispw 2.2 even en doe je het opnieuw alleen als je bij het punt bent dat hij de goede firmware zoekt selecteer je de gedownloade firmware die je op de pc hebt door op bladeren te drukken en dan naar die map te gaan, Daarna gaat hij verder met jailbreaken en dan kan je hem gaan unlocken
  #1323  
Oud 07-04-09, 11:29
Franko Franko is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 53
Standaard

Zie door de bomen het bos niet helemaal meer.

Tot welke Firmware kan er momenteel geunlocked worden via yellown0w?
  #1324  
Oud 07-04-09, 11:30
Daros Daros is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 199
Stuur een bericht via MSN naar Daros
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franko Bekijk bericht
Zie door de bomen het bos niet helemaal meer.

Tot welke Firmware kan er momenteel geunlocked worden via yellown0w?
nou nou zo moeilijk is het niet.

Elke firmware als de baseband maar 02.28 is.
  #1325  
Oud 07-04-09, 11:33
Franko Franko is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 53
Standaard

ok, dat is die van mij .. maar is op zoek naar de nieuwste gekraakte firmware dan!
  #1326  
Oud 07-04-09, 11:36
Daros Daros is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 199
Stuur een bericht via MSN naar Daros
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franko Bekijk bericht
ok, dat is die van mij .. maar is op zoek naar de nieuwste gekraakte firmware dan!
download hem gewoon van Apple, gebruik vervolgens PwnageTool (NIET QuickPwn) en up you go!
  #1327  
Oud 09-04-09, 19:59
VirtuaCash VirtuaCash is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 41
Standaard

Hallo, Kan iemand mij hierbij assisteren? Ik heb het geinstalleerd als het goed is. En ik heb firmware 2.30.03. Ik krijg hem maar niet aan de praat, ik heb T-mobile. Met een toestel uit DE met T-Mobile D1 simlock.
  #1328  
Oud 09-04-09, 20:26
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VirtuaCash Bekijk bericht
Hallo, Kan iemand mij hierbij assisteren? Ik heb het geinstalleerd als het goed is. En ik heb firmware 2.30.03. Ik krijg hem maar niet aan de praat, ik heb T-mobile. Met een toestel uit DE met T-Mobile D1 simlock.
Yellowsn0w werkt niet op baseband 02.30.03. Gaat dus niet lukken, enige (gebrekkige) oplossing is een unlocksim.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #1329  
Oud 09-04-09, 20:34
VirtuaCash VirtuaCash is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 41
Standaard

Kan ik dat ook terugdraaien naar die versie? Want ik heb zelf een turbosim geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat.
  #1330  
Oud 09-04-09, 21:08
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Yellowsn0w werkt niet op baseband 02.30.03. Gaat dus niet lukken, enige (gebrekkige) oplossing is een unlocksim.
Ik snap het soms niet , ze hacken zowat alles .
Elk pc spel is te kraken , pc's of site's zijn te kraken ......software is te kraken .
Wat is er nou toch zo vreselijk moeilijk om een baseband te hacken ???????? in dit geval de 02.30.03 ???
En wat ik dan echt niet begrijp is dat je via t-mobil met een simpele unlockcode van al dat gezeik af bent .( is die code dan zo moeilijk ?)

Oeps , of ben ik nu off topic
__________________
The nice thing about standards is that there are so many to choose from.
  #1331  
Oud 09-04-09, 21:21
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Om zo'n code via T-Mobile te krijgen kost dat geld... Volgens mij het eerste jaar 120 euro, 2 de jaar iets minder en na 2 jaar gratis ofzo...
  #1332  
Oud 09-04-09, 21:25
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Om zo'n code via T-Mobile te krijgen kost dat geld... Volgens mij het eerste jaar 120 euro, 2 de jaar iets minder en na 2 jaar gratis ofzo...
Het is dat ik geen t-mobile abbo heb , maar heb er graag 120 euro voor over om mijn iphone te laten unlocken !
  #1333  
Oud 09-04-09, 21:27
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Bij Orange is het 100 euro, dat zou ik er ook voor over hebben als ik 2 jaar zou moeten wachten. Het is dat mijn rebelsim het doet en dat ik na 6 maanden (nog 3 te gaan ) hem gratis mag laten unlocken.
  #1334  
Oud 10-04-09, 07:05
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VirtuaCash Bekijk bericht
Kan ik dat ook terugdraaien naar die versie? Want ik heb zelf een turbosim geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat.
Nee, terugdraaien kan niet helaas.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx Bekijk bericht
Ik snap het soms niet , ze hacken zowat alles .
Elk pc spel is te kraken , pc's of site's zijn te kraken ......software is te kraken .
Wat is er nou toch zo vreselijk moeilijk om een baseband te hacken ???????? in dit geval de 02.30.03 ???
En wat ik dan echt niet begrijp is dat je via t-mobil met een simpele unlockcode van al dat gezeik af bent .( is die code dan zo moeilijk ?)

Oeps , of ben ik nu off topic
Eeeeh, als het zo simpel is, waarom doe je het dan niet zelf even? Alle gekheid op een stokje, zo simpel is het dus echt niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Om zo'n code via T-Mobile te krijgen kost dat geld... Volgens mij het eerste jaar 120 euro, 2 de jaar iets minder en na 2 jaar gratis ofzo...
T-Mobile unlock: direct/eerste 3 maanden €120,=, na 3 maanden €90,=, na 6 maanden €60,=, na 9 maanden €30,=, gratis na een jaar.
  #1335  
Oud 10-04-09, 17:59
SeFix SeFix is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 83
Standaard

is de kans groot dat er in de toekomst een nieuwe yellowsnow komt?
  #1336  
Oud 15-04-09, 16:23
stereopanda's schermafbeelding
stereopanda stereopanda is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 172
Standaard

Hee allemaal,

bijzonder lange tijd geleden weer.. maar ik zit met een aantal vraagjes:
Vanavond komt er een kennis van me langs met een iPhone 3G, aangezien deze persoon het zelf niet aandurft om de iphone te unlocken is mij gevraagd dit te doen.

Op het moment weet ik nog niet welke firmware en baseband deze telefoon zal hebben, maar ik kan me er niet echt wijs uit maken met welke firmware de telefoon nu te unlocken is, en op welke manier? Wat raadt iphoneclub.nl mij aan om te doen?

Edit: Ik heb volgens mij ook nog ergens een turbosim hier liggen, is het zo dat dit ook gewoon werkt?

Mvg, Niels
__________________
Windows says: reboot.. Linux says be root!
  #1337  
Oud 15-04-09, 16:36
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

dacht tot 2.2 met modemfirmware 02.28.00 met yellowsn0w.
of de custom 2.2.1(5G77)

DACHT IK hoor.....

ik heb iig modemfw 02.28.00 met 2.2.1 maar die 2.2.1 is een custum die dus je baseband niet upgrade...
  #1338  
Oud 15-04-09, 16:45
stereopanda's schermafbeelding
stereopanda stereopanda is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 172
Standaard

Ik heb ondertussen mijn turbosim ook weer gevonden, is het ook zo dat als ik de turbosim gebruik in een iPhone 3G met elke willekeurige firmware dat hij ook werkt?
  #1339  
Oud 16-04-09, 19:35
Di-onic Di-onic is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 8
Standaard

Vraagje,

Ik wil graag mij iphone upgraden naar firmware versie 2.2.1 maar hij is geunlockt met yellows0w. Nu las ik dat dit wel kon maar dat je dan moet voorkomen dat de baseband ook geupgrade word, dit kan met Pwnagetool.
Maar ook las ik dat pwnagetool alleen voor de mac te verkrijgen is, zijn er nog andere mogelijkheden of kan het alleen op een mac?

Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen
  #1340  
Oud 17-04-09, 00:38
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Di-onic Bekijk bericht
Vraagje,

Ik wil graag mij iphone upgraden naar firmware versie 2.2.1 maar hij is geunlockt met yellows0w. Nu las ik dat dit wel kon maar dat je dan moet voorkomen dat de baseband ook geupgrade word, dit kan met Pwnagetool.
Maar ook las ik dat pwnagetool alleen voor de mac te verkrijgen is, zijn er nog andere mogelijkheden of kan het alleen op een mac?

Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen
Gebruik de custom FW van Michael! Daarmee kun je upgraden naar 2.2.1, heb ik ook.

Ik zit wel met een vraag, ik heb i-smartphone hardware unlock, met baseband 02.11.07, mijn Wi-Fi werkt niet (weet niet waarom), dus ik ben gesteld op 3G verbinding.

Als ik de blog van de dev team heb goed gelezen, update je naar FW 2.2, QuickPwn je het (toestel wordt jailbreaked, dus niet unlocked) en daarna via Cydia/Installer yellowsn0w downloaden, maar mijn i-smartphone hardware unlock werkt niet met FW 2.2, dus dan heb ik ook geen 3G verbinding, en de Wi-Fi werkt dus niet (op dit moment, onbekende reden waarom het niet werkt), hoe kan ik dan yellowsn0w downloaden?
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.