//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door donny88 als ik FW 2.2 heb en nee heb gezegd tege 2.2.1 , kan ik dan nog steeds deze handleiding volgen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1421  
Oud 05-05-09, 20:26
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donny88 Bekijk bericht
als ik FW 2.2 heb en nee heb gezegd tege 2.2.1 , kan ik dan nog steeds deze handleiding volgen ? of moet ik eerst die Custom shizzle doen ?
Voor firmware 2.2 kan je deze handleiding volgen! Als je wil updaten naar 2.2.1 dan MOET je een custom firmware nemen want je wilt niet dat je baseband wordt geupdate en daardoor niet meer kan unlocken!

Succes
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1422  
Oud 05-05-09, 20:29
RFE RFE is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 32
Standaard

Ja ik weet dat hij moet beginnen met 1.2,2.2 etc etc.. dat geeft quickpwn zelf ook aan. Maar hoe krijg ik dan de juiste baseband op mn iphone als het herstellen (+shift en dan zelf een FW kiezen) mislukt door een foutmelding, die volgens forumleden niet erg is??? Ik krijg dan namelijk alsnog een error fw string in quickopwn
  #1423  
Oud 05-05-09, 20:38
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RFE Bekijk bericht
Ja ik weet dat hij moet beginnen met 1.2,2.2 etc etc.. dat geeft quickpwn zelf ook aan. Maar hoe krijg ik dan de juiste baseband op mn iphone als het herstellen (+shift en dan zelf een FW kiezen) mislukt door een foutmelding, die volgens forumleden niet erg is??? Ik krijg dan namelijk alsnog een error fw string in quickopwn
die firmware die je in quickpwn opgeeft is geen customfirmware toch???

kijk eerst eens op je iphone bij instellingen>algemeen>info, wat is daar je firmware en je modemfirmware!

fout 1013 geeft aan dat de firmware niet met de bijbehorende baseband, dit wil niet zeggen dat het niet is gelukt! Deze fout is idd niet erg!
  #1424  
Oud 06-05-09, 12:50
hugohelmond hugohelmond is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 1
Question Wel per ongeluk de update naar 2.2.1 gedaan, dus baseband is nu ook anders

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht

Modbreak:
Mensen, met 2.2.1 is de situatie iets gewijzigd. Je moet niet updaten naar 2.2.1 in iTunes maar met een custom van Michael hier op het forum te vinden. Dit omdat de baseband mee veranderd met de nieuwe FW 2.2.1 en met een custom FW niet! Deze handleiding stamt uit de tijd van FW 2.2 De werking is het zelfde alleen opletten op je baseband.


iPhoneclub.nl is niet aansprakelijk voor eventuele defecten die ontstaan bij het unlocken van het toestel. Gebruik deze guide op eigen risico

De YellowSn0w applicatie is nu nog een Beta versie waardoor succes niet gegarandeerd kan worden. Feedback op deze applicatie kan gegeven worden op yellowsn0w feedback

Wat heb je nodig:

- Begin met de simkaart uit je telefoon
- Haal de simpincode van je simkaart!
- iPhone 3G (gelockt)
- USB Kabel
- De nieuwste iTunes versie (momenteel 8.0.2)
- Internet verbinding (Wi-Fi, 3G, GPRS)
- Simkaart die je wil gaan gebruiken met de iPhone 3G
- Quickpwn (mac of windows)
- Geduld en concentratie

Hoe ga je te werk:

- Sluit de iPhone 3G aan op je mac/pc.
- Start iTunes op.
- Maak een reservekopie van je iPhone door op de iPhone te klikken in iTunes en te kiezen voor Reservekopie. Wacht daarna tot hij klaar is.
- Zet hem nu in DFU mode. Als de iPhone in DFU modus staat (zwart scherm), dan zal iTunes een iPhone vinden in herstel modus (zie hieronder).
- Druk op herstel. iTunes zal nu om een bevestiging vragen. Druk nu op Herstel en werk bij.
- De iPhone zal nu hersteld worden.
- Als de iPhone is opgestart zie je het bekende activatie scherm.
- Activeer nu de iPhone met Quickpwn. Volg deze guide.

- Start Cydia/Installer op en voeg de source h t t p ://apt9.yellowsn0w.com voor Cydia en h t t p ://i.yellowsn0w.com toe voor Installer (let op dat de 0 in Yellowsn0w een nul is).

Voor Cydia ga naar Manager -> Sources -> Edit -> Add
Voor Installer ga naar Sources -> Edit -> +

- Zoek daarna in Cydia/Installer naar yellowsn0w en installeer het.
- Reboot eventueel je telefoon.
- Stop je simkaart erin.
- KLAAR !!

Het kan misschien even duren voordat de iPhone 3G een signaal vind.

Mocht je nou echt geen verbinding krijgen probeer het volgende:

- Installeer yellowsn0w uit Cydia/Installer. Houd je simkaart in de telefoon
- Herstel je netwerk instellingen in instellingen
- De iPhone zal rebooten
- Als de iPhone is opgestart wacht dan ongeveer een minuut
- Zet je iPhone 10 sec in vliegtuigmodus en haal hem eruit
- Wacht een paar seconde en je zult verbinding krijgen


*** Mocht bovenstaande allemaal niet werken en je bent zelf handig op de command prompt dan is de volgende oplossing misschien wat voor jou. ***

Download uit [wiki=21430]Cydia[/wiki] mobile [wiki=2061]Terminal[/wiki]

Als je yellowsn0w nog niet heb download dat dan ook.

Via bossprefs je iPhone rebooten.

Wacht nadat je iPhone is herstart 30 sec. en open dan terminal

Geeft het commando:

yellowsn0w -c (enter indrukken)

dan

yellowsn0w -r (enter indrukken)

dan

yellowsn0w -l (enter indrukken)



Verlaat terminal en zet je iPhone in airplane mode, haal je [wiki=2128]SIM[/wiki] eruit en doe die er weer in. Zet dan airplanemode uit.

Open terminal weer op je iPhone en geef de volgende commando's

yellowsn0w -c
yellowsn0w -r
yellowsn0w -l


Mocht je open: recource busy krijgen voer dan je laatst gegeven commando nogmaals in totdat je geen response meer krijgt in terminal (zie ook plaatje).

Daarna verlaat je terminal. Toen ik weer naar de instellingen wilde herstartte mijn iPhone zelf en daarna had ik weer bereik (5 strepen).



(met dank aan Michael)


Beste lezers,

Weet er iemand al wat je op de nieuwe SW?
Of dat daar ook al iets op bedacht is, of is het mogelijk om de baseband terug te veranderen naar de oude versie?
Ik hoop dat hier iemand iets op weet...

Alvast bedankt voor jullie reactie's
  #1425  
Oud 06-05-09, 16:18
RFE RFE is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 Bekijk bericht
die firmware die je in quickpwn opgeeft is geen customfirmware toch???

kijk eerst eens op je iphone bij instellingen>algemeen>info, wat is daar je firmware en je modemfirmware!

fout 1013 geeft aan dat de firmware niet met de bijbehorende baseband, dit wil niet zeggen dat het niet is gelukt! Deze fout is idd niet erg!
De iPhone staat nu weer in zijn activatie stand (insert sim to.. etc etc)'

Welke stappen kan ik nu het beste nemen om zsm dat ding te jailbreaken/unlocken/ .. hoe je het noemen wil. iig om quickpwn erop te krijgen en hem daarna te kunnen fixxe met Yellowsn0w..???
  #1426  
Oud 06-05-09, 23:50
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RFE Bekijk bericht
De iPhone staat nu weer in zijn activatie stand (insert sim to.. etc etc)'

Welke stappen kan ik nu het beste nemen om zsm dat ding te jailbreaken/unlocken/ .. hoe je het noemen wil. iig om quickpwn erop te krijgen en hem daarna te kunnen fixxe met Yellowsn0w..???
sluit je iphone aan met je comp, dan open je quickpwn 2.2.5-2 en volg je netjes alle stappen op het scherm(bij de stap dat je een firmware moet op geven, geef je de orginele firmware van apple op, die is te downloaden hier uit de wiki)
na alle instucties gevolgd te hebben krijg je op je comp scherm te zien jailbreak finished of iets dergelijks, klik dit niet weg en wacht totdat je iphone is gereboot!

als je iphone is opgestart zal je zien dat je op je springboard kan komen, open cydia en laat cydia rustig uit laden(het kan zijn dat je cydia opnieuw moet opstarten maar daar vraagt hij zelf om), als dat allemaal is gebeurt zoek je op yellowsn0w(rechts onder staat search) instaleer yellowsnow!

nadat yellowsnow is geinstaleerd zet je de iphone uit stop er een simkaart in zonder pincode en zet hem weer aan, als je het slide to unlock scherm krijgt dan moet je even wachten totdat je bereik krijgt, gebeurt dit niet zet je iphone nog een keer uit en daarna weer aan, uiteindelijk moet je bereik krijgen!

succes, bij vragen dan horen we het wel weer, check volgende keer de zoek functie en de desbetreffende topics ook even want daar staan ook hele nuttige dingen in!
  #1427  
Oud 06-05-09, 23:55
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugohelmond Bekijk bericht
Beste lezers,

Weet er iemand al wat je op de nieuwe SW?
Of dat daar ook al iets op bedacht is, of is het mogelijk om de baseband terug te veranderen naar de oude versie?
Ik hoop dat hier iemand iets op weet...

Alvast bedankt voor jullie reactie's
als je een bootloader 5.8 hebt dan kan je de baseband downgraden naar 02.28.03! je iphone moet dan wel voor september 2008 gemaakt zijn anders heb je een hele maar dan ook hele kleine kans dat je een 5.8 bootloader hebt!

voor de rest zijn er nog geen vorderingen om 2.2.1 software matig te unlocken( uitzonderingen daar gelaten voor mensen die vanaf 2.2 een custom firmware update hebben gedaan en dus een modemfirmware van 2.2 hebben behouden), als ik het goed heb gelezen richt het dev team zich op een mogelijke unlock voor firmware 3.0!

succes

kijk volgende keer hier eens, en de topics die over de 3g unlock gaan!
  #1428  
Oud 07-05-09, 16:37
RFE RFE is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 Bekijk bericht
sluit je iphone aan met je comp, dan open je quickpwn 2.2.5-2 en volg je netjes alle stappen op het scherm(bij de stap dat je een firmware moet op geven, geef je de orginele firmware van apple op, die is te downloaden hier uit de wiki)
na alle instucties gevolgd te hebben krijg je op je comp scherm te zien jailbreak finished of iets dergelijks, klik dit niet weg en wacht totdat je iphone is gereboot!

als je iphone is opgestart zal je zien dat je op je springboard kan komen, open cydia en laat cydia rustig uit laden(het kan zijn dat je cydia opnieuw moet opstarten maar daar vraagt hij zelf om), als dat allemaal is gebeurt zoek je op yellowsn0w(rechts onder staat search) instaleer yellowsnow!

nadat yellowsnow is geinstaleerd zet je de iphone uit stop er een simkaart in zonder pincode en zet hem weer aan, als je het slide to unlock scherm krijgt dan moet je even wachten totdat je bereik krijgt, gebeurt dit niet zet je iphone nog een keer uit en daarna weer aan, uiteindelijk moet je bereik krijgen!

succes, bij vragen dan horen we het wel weer, check volgende keer de zoek functie en de desbetreffende topics ook even want daar staan ook hele nuttige dingen in!
Thanks.. dit is tenminste een reactie waar ik/we iets aan heb(ben) !!
Inmiddels alles gefixxed nu aan het wachten op bereik.
Kreeg alleen het slide to unlock scherm niet maar meteen het springboard.
  #1429  
Oud 07-05-09, 16:39
RFE RFE is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 32
Standaard

Hmm helaas 3x gereboot nu maar nog steeds geen bereik!

Wi-Fi stond wel aan, maakt dat uit?
  #1430  
Oud 07-05-09, 16:57
RFE RFE is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 32
Standaard

Mijn modemfirmware staat op 2.30.03.. te hoog i guess, hoe kom ik erachter of yellowsnow is geinstalleerd? bennamelijk al 5 min aan het wachten op bereik. Bij aanbieder staat dus ook nog steeds T-mobile.

Ik heb deze stappen gevolgd:


sluit je iphone aan met je comp, dan open je quickpwn 2.2.5-2 en volg je netjes alle stappen op het scherm(bij de stap dat je een firmware moet op geven, geef je de orginele firmware van apple op, die is te downloaden hier uit de wiki)
na alle instucties gevolgd te hebben krijg je op je comp scherm te zien jailbreak finished of iets dergelijks, klik dit niet weg en wacht totdat je iphone is gereboot!

als je iphone is opgestart zal je zien dat je op je springboard kan komen, open cydia en laat cydia rustig uit laden(het kan zijn dat je cydia opnieuw moet opstarten maar daar vraagt hij zelf om), als dat allemaal is gebeurt zoek je op yellowsn0w(rechts onder staat search) instaleer yellowsnow!

nadat yellowsnow is geinstaleerd zet je de iphone uit stop er een simkaart in zonder pincode en zet hem weer aan, als je het slide to unlock scherm krijgt dan moet je even wachten totdat je bereik krijgt, gebeurt dit niet zet je iphone nog een keer uit en daarna weer aan, uiteindelijk moet je bereik krijgen!
  #1431  
Oud 07-05-09, 17:00
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Het maakt geen moer meer uit of je yellowsnow geinstalleerd hebt.... met 2.30.03 kan je niet unlocken!

Je kan alleen een piggybacksim gebruiken, maar dan heb je:

GEEN: 3g
GEEN: gprs
GEEN: hsdpa
GEEN: assist gps

Dus... YELLOWSN0W GAAT HIER NOOIT MEER WERKEN...

Laatst gewijzigd door DennisV1984; 07-05-09 om 20:07.
  #1432  
Oud 07-05-09, 19:59
RFE RFE is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 Bekijk bericht
Het maakt geen moer meer uit of je yellowsnow geinstalleerd hebt.... met 2.30.03 kan je niet unlocken!

Je kan alleen een piggybacksim gebruiken, maar dan heb je:

GEEN: 3g
GEEN: grps
GEEN: hsdpa
GEEN: assist gps

Dus... YELLOWSN0W GAAT HIER NOOIT MEER WERKEN...
Dus als ik het goed begrijp moet ik opnieuw beginnen ??? iPhone is DFU, Costum FW 2.2.1 installen - jailbreaken met quickpwn 2.2.5-2 - cydia openen, yellowsnow installen.. DONE !???
  #1433  
Oud 07-05-09, 20:10
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Niet goed begrepen

Je hebt een baseband van 2.30.03 die KAN je niet downgraden naar 2.28.00!

Ook niet met een custom firmware!

YOU F U C K E D UP BIG TIME!

De enige mogelijkheid zou zijn als je bootloader 5.08 zou hebben, maar 99.99% van de iphone gebruikers heeft die niet.
  #1434  
Oud 07-05-09, 20:30
RFE RFE is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 Bekijk bericht
Niet goed begrepen

Je hebt een baseband van 2.30.03 die KAN je niet downgraden naar 2.28.00!

Ook niet met een custom firmware!

YOU F U C K E D UP BIG TIME!

De enige mogelijkheid zou zijn als je bootloader 5.08 zou hebben, maar 99.99% van de iphone gebruikers heeft die niet.
Dus als ik het goed begrijp kan ik het nu vergeten? ook niet als ik mn iPhone reset?? of een of andere manier
  #1435  
Oud 07-05-09, 20:32
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik heb het gevoel dat het Dev Team al bezig is met een permanente unlock voor de iPhone 3G, maar die niet uitgeven, omdat ze de bug dan misschien fixen in de nieuwe iPhone versie die volgende maand aangekondigd gaat worden.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #1436  
Oud 07-05-09, 20:48
Maxime Maxime is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 6
Standaard

Bij mij staat er bij modemfirmware 02.30.03 ; ik hoef dus niet aan unlocken te beginnen omdat het geen zin heeft? Ben nu al een paar uur aan het zoeken en proberen op internet, maar kom niet verder met PwnageTool.
  #1437  
Oud 07-05-09, 20:50
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

*zucht* Lees eens de berichten op deze pagina. Dan kun je denk ik al je conclusie trekken.
  #1438  
Oud 07-05-09, 20:53
Maxime Maxime is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 6
Standaard

Klopt, had ik even moeten doen. Ben alleen al zolang bezig...
  #1439  
Oud 07-05-09, 22:04
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Dat vermoeden had ik ook al een tijdje, maar als ik dan bepaalde berichten van ze lees... dan denk ik weer van niet.
  #1440  
Oud 09-05-09, 21:07
textheflex textheflex is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 Bekijk bericht
Het maakt geen moer meer uit of je yellowsnow geinstalleerd hebt.... met 2.30.03 kan je niet unlocken!

Je kan alleen een piggybacksim gebruiken, maar dan heb je:

GEEN: 3g
GEEN: gprs
GEEN: hsdpa
GEEN: assist gps

Dus... YELLOWSN0W GAAT HIER NOOIT MEER WERKEN...
Hmm dat is balen. Ik heb sinds vorige week mijn iphone 3g 16gb binnen en aangezien mijn (telfort) abonnement pas eind juni wordt overgenomen door t-mobile, kan ik hem dus pas over 6 weken gebruiken. Heb wel TurboSim maar dat werkte niet. Volgens mij omdat mijn simkaart ouder is dan 3 jaar. Als jullie inmiddels alternatieven weten hoor ik het heel graag.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.