//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Yzord 1. Install yellowsn0w thru cydia, keep your T-Mobile Sim in the iphone 2. Reset Network Setting "Most important" 99% success ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #221  
Oud 02-01-09, 01:55
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
1. Install yellowsn0w thru cydia, keep your T-Mobile Sim in the iphone
2. Reset Network Setting "Most important" 99% success rate will depend on this
3. Reboot your inphone
4. Wait a little over a min.
5. Remove your sim card and re-insert it back in
6. Wait 30 sec.
7. Turn on Airplane mode and wait 10 sec. "This is important as well"
8. Turn of Airplane mode, you should see "searching" start smiling T-Mobile carrier will start appearing.
9. Start make call!

Game on
Na zeker 1 uur trial and error eindelijk volgens bovenstaande methode de iPhone van mijn vrouw (Witte Zwitserse) aan de praat gekregen en eindelijk VODAFONE en eindelijk de YESSIM eruit.
De volgende nadelen/fouten ontdekt:
- Na reboot de sim in en uit doen;
- Internet via 3G werkt niet. Krijg telkens de volgende melding:
Pagina openen niet mogelijk
Safari kan de pagina niet openen,
omdat er geen internetverbinding actief is.

Heel apart want de sim van mijn vrouw werkt wel in mijn iPhone.

BTW hierbij de juiste instellingen van VODAFONE zakelijke databundel:
APN: office.vodafone.nl
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

En aangezien ik een upgrade gedaan hen van FW 2.1 naar FW 2.2 heb ik alle data behouden en hoef ik geen reservekopie terug te zetten.

DEV TEAM RULES. THX GUYS.

UPDATE:
3G doet het.
Ik heb het volgende gedaan om 3G aan de praat te krijgen:
Via BossPrefs de 3G en Edge uitgezet (Wi-Fi was al uit anders kun je niet testen of 3G werkt).
Vervolgens heb ik zowel 3G en Edge weer aangezet. Daarna in Safari iphoneclub.nl opgeroepen en hij deed het. Geen error meer.

Voor een ieder waarbij het nog niet gelukt is, gewoon blijven proberen en de moed niet opgeven. Op een gegeven moment doet ie het. Reboot met Home en Power buttons en de iphone na reboot ca 2 minuten laten staan, sim eruit en na 10 sec er weer in en meteen vol bereik met Vodafone.

Laatst gewijzigd door azamc; 02-01-09 om 02:13.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #222  
Oud 02-01-09, 01:59
Sick Mic's schermafbeelding
Sick Mic Sick Mic is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 185
Standaard iPhone 3G na unlock yellowsn0w

Enkele dingen die ik heb geprobeerd, maar waar enkele problemen bij zijn opgedoken:
- 3G aanzetten; ontvangst valt meteen weg en komt niet terug zolang 3G aanstaat.
- Backup terugzetten met iTunes; lijkt de backup er op te zetten, maar na reboot is er niks veranderd.
- Manueel files van adressbook, sms, calendar en notes van een first gen halen die ook op 2.2 zit, en die op de 3G gooien; contacts hebben foute foto's, als je een SMSje ontvangt van iemand waar je al een gesprek mee had is het nergens zichtbaar...

Voor mij gaat de 3G terug de doos in, want zo kan ik echt niet werken...
Ik wil mijn SMSjes, adressbook en notes echt behouden. Calendar terug gaan invullen zou ik nog kunnen doen, maar ja.. Terug met de first gen dan maar.
__________________
Stats: 3x iPhone US 8GB 1.1.2 OTB upgraded to 3.0
1x iPhone 3G US 16GB 2.0 > 2.2 > 3.0- ultrasn0w

Laatst gewijzigd door iCulture; 02-01-09 om 02:10. Reden: //Samengevoegd in yellowsn0w-topic
  #223  
Oud 02-01-09, 02:09
yabanciyiz's schermafbeelding
yabanciyiz yabanciyiz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

- volg de guide zonder simkaart in het toestel ook tijden installatie van yellowsn0w.
- zorg dat je geen pin code op de kaart hebt staan
- zet je 3g en data roaming uit voor je kaart erin doet
- doe als alles geinstalleerd en goed gezet is de kaart erin, pakt hij niet meteen reboot de telefoon met de home en power button.
- pakt deze nog niet dan even het kaartje eruit trekken minuutje of twee wachten en kaart erin en dan zou deze het moeten doen.

dit werkte bij mij na lang proberen.
met vodafone abonement,bedank voor alles
  #224  
Oud 02-01-09, 02:57
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Ik heb al van alles geprobeerd, (herhaaldelijk gedaan wat aangegeven was) maar het wil me maar niet lukken, blijf ook alleen maar (stuk of) 5 puntjes zien linksboven in het scherm.

Het is me ook niet duidelijk wanneer welke simkaart in het toestel geplaatst moet worden?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 02-01-09 om 10:23.
  #225  
Oud 02-01-09, 03:26
ruben3g ruben3g is offline
Banned
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: limburg
Berichten: 11
Standaard

als het goed en je doet niks met je iphone springt die na 1 min op het lock scherm.
  #226  
Oud 02-01-09, 03:34
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvugts Bekijk bericht
Ik heb de hele avond zo ongeveer alles geprobeerd en niets lukte, vervolgens bovenstaande metode en na ongeveer 10 keer m'n sim kaart eruit en erin plotseling volle ontvangest met Vodafone.

kan nu eindelijk naar bed.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruben3g Bekijk bericht
als het goed en je doet niks met je iphone springt die na 1 min op het lock scherm.

@Ruben, ja het lock scherm zie ik, maar ik krijg nu linksbovenin puntjes te zien of Geen service en daarnaast mijn Wi-Fi icoontje
  #227  
Oud 02-01-09, 03:40
ruben3g ruben3g is offline
Banned
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: limburg
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 Bekijk bericht
@Ruben, ja het lock scherm zie ik, maar ik krijg nu linksbovenin puntjes te zien of Geen service en daarnaast mijn Wi-Fi icoontje
klopt maar als een van de stappen zoals aangegeven via het blog van dev team niet goed doet kan je overnieuw beginnen!
ik heb zelf 2 iphone's succesvol geunlockt.

mochten er meer mensen zijn dan kan ik morge vroeg een filmpje maken.
maar ik denk toch dat het gewoon de stappen volgen is en mocht je een ding verkeerd doen dan gewoon alles overnieuw ook al is het niet het leukste van het unlocken

Laatst gewijzigd door iScorpio; 02-01-09 om 11:17.
  #228  
Oud 02-01-09, 04:28
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruben3g Bekijk bericht
mochten er meer mensen zijn dan kan ik morge vroeg een filmpje maken.
maar ik denk toch dat het gewoon de stappen volgen is en mocht je een ding verkeerd doen dan gewoon alles overnieuw ook al is het niet het leukste van het unlocken
Nou ik heb het dus al een paar keer gedaan, stap voor stap. Maar ik zal het nog een keer helemaal opnieuw proberen (heb jij het gedaan zoals adempinar?) Dat zou heel relax zijn als je dat zou willen doen, want volgens mij help je daarmee sowieso genoeg mensen ermee...

Laatst gewijzigd door Lucien1966; 02-01-09 om 04:31.
  #229  
Oud 02-01-09, 04:46
ruben3g ruben3g is offline
Banned
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: limburg
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 Bekijk bericht
Nou ik heb het dus al een paar keer gedaan, stap voor stap. Maar ik zal het nog een keer helemaal opnieuw proberen (heb jij het gedaan zoals adempinar?) Dat zou heel relax zijn als je dat zou willen doen, want volgens mij help je daarmee sowieso genoeg mensen ermee...
ik heb nu gedaan via de guide op iphoneclub.nl en dit werkt ook maar zoals zovaak zul je toch je sim er uit moeten halen en 10 sec in flightmodes.
mochten er morge vroeg meer reacties nog komen dan ben ik wel bereid daar voor een instructie videotje temaken.
  #230  
Oud 02-01-09, 09:53
gn!uz gn!uz is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 46
Standaard

Ik heb alles geprobeerd wat maar mogelijk is. Maar het gaat niet werken.
Het betreft hier een 16G T-Mobile-NL locked iphone 3G die moet gaan werken met een Vodafone-NL sim.

Overigens zit er op m'n standaard T-Mobile sim wel een simlock, maar dat maakt niets uit toch? Zolang op de Vodafone sim maar geen lock zit?

Ik heb het idee dat ik misschien een te oud SIM kaartje heb. Al kan ik met deze sim wel gewoon gebruik maken van HSDPA (andere foon!).

In mijn geval krijg ik steeds de melding -Ongeldige simkaart- -Fout in simkaart-. Deze is al vaker voorbij gekomen en volgens mij tot nu toe niemand die hiermee succes heeft gehad.
  #231  
Oud 02-01-09, 09:56
Patrickovic Patrickovic is offline
• iOS 4.2.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 13
Standaard

Het is bij mij gelukt, echter zeurt mijn itunes dat de sim kaaer ongeldig is. Hoe los ik dit op?
  #232  
Oud 02-01-09, 09:59
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Heb alles nog een keer opnieuw gedaan. Geen resultaat helaas.
Ben toch wel erg benieuwd naar het antwoord op de vraag waarom het sommigen wel lukt, en anderen niet.
  #233  
Oud 02-01-09, 10:04
roelofsee roelofsee is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 6
Standaard Vreemd!

Ik had het gisteren voor elkaar na koppeling met Itunes. Na het installeren van een simpele applicatie uit Cydia moest de Iphone herstarten en vervolgens deed NIKS het meer... Ik snap er niks van.

Waarom werkt het bij sommige wel en bij sommige niet....
Terwijl iedereen dezelfde stappen uitvoert.
Mijn oorspronkelijke sim-locked t-mobile kaartje werkt ook niet meer..zo vreemd allemaal..

Nou ik stop er voorlopig mee..ik snap er niks meer van..
  #234  
Oud 02-01-09, 10:29
DTSBYK DTSBYK is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 7
Standaard Volgorde SIM's voor unlock

Hi,

Kan iemand misschien eens duidelijk aangeven in welke volgorde de SIM's geplaatst moeten worden? Ik heb een pre-paid uit Zwitserland. Moet ik starten met de Zwitserse pre-paid kaart of gelijk met mijn KPN kaart van hier?

Volgens mij is de juiste volgorde van belang en niemand beschrijft het exact.

Okki
  #235  
Oud 02-01-09, 10:39
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik heb een volgend bestand (.zip) gevonden waarmee je direct vanaf je PC de 3G unlock zou moeten kunnen uitvoeren. Misschien dat wat slimme mensen hier eens na kunnen kijken en zeggen wat het (echt) doet.

Bestand.



De optie -q zie ik ook terug komen op de pagina van het Dev team;

"If you are in the U.S. and are trying this with T-Mobile, you must turn off the 3G switch in Settings. Also if you are good with the command line, you can make it much easier by adding the line <string>-q</string> right after the /usr/bin/yellowsn0w line in /System/Library/LaunchDaemons/org.iphone-dev.yellowsn0w.plist (that’s and advanced tip, hopefully someone will make a boosprefs type of tool for it)"
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 02-01-09 om 10:59.
  #236  
Oud 02-01-09, 10:57
mulderd mulderd is offline
• iOS 11.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

helaas, na een dag ploeteren geen signaal. Ik krijg doodleuk GEEN SERVICE. Fijn...
  #237  
Oud 02-01-09, 11:01
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Ik heb een volgend bestand (.zip) gevonden waarmee je direct vanaf je PC de 3G unlock zou moeten kunnen uitvoeren. Misschien dat wat slimme mensen hier eens na kunnen kijken en zeggen wat het (echt) doet.

Bestand.



De optie -q zie ik ook terug komen op de pagina van het Dev team;

"If you are in the U.S. and are trying this with T-Mobile, you must turn off the 3G switch in Settings. Also if you are good with the command line, you can make it much easier by adding the line <string>-q</string> right after the /usr/bin/yellowsn0w line in /System/Library/LaunchDaemons/org.iphone-dev.yellowsn0w.plist (that’s and advanced tip, hopefully someone will make a boosprefs type of tool for it)"
Waar heb je dat file vandaan?
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #238  
Oud 02-01-09, 11:10
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Is het proberen waard, m'n iPhone doet het toch al niet meer sinds de unlock, die niet werkt. Mijn twee geprobeerde SIM-kaarten zijn nu ook kapot.
__________________
iPhone 3G firmware 4.1 (jailbreak)
  #239  
Oud 02-01-09, 11:11
McWally McWally is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 26
Standaard Eindelijk

Ik heb de oplossing gevolgd via de Blog van het dev team. Met behulp van installer en Mobile terminal is het me na 2x gelukt. Ik heb de Cydia versie eraf gehaald. En dacht shit het lukt niet, dtp ermee. Heb ik nog 1x de stappen gevolgd en kaart erin. Nu werkt mijn Simpel (KPN) sim. Welke ook bij yessim en turbosim heel veel trubble gaf.
  #240  
Oud 02-01-09, 11:12
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Ik heb de Iphone vonmorgen weer gerestoord. Ik vind het nog een beetje bugy. Het werkte bij mij wel goed. Maar als je de telefoon opnieuw opstart
dan beginnen de problemen steeds. dan werkt het wel dan weer niet. En meestal moet je de Iphone 1 min aanlaten dan de sim eruit 10sec ongeveer en er weer in doen. En soms werkt dit en dan weer niet. Dit is dan ook met mijn orginele t-mobile kaart. En ik heb geen zin als ik mijn telefoon moet booten dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.

Ik w8 liever even op een betere versie
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.