//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor iedereen bij wie het nog niet is gelukt probeer dit eens werkte bij mij in 1keer op meerdere telefoons!! http://www.ifoneguide.nl/?p=491...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #541  
Oud 03-01-09, 22:09
saidmarroun saidmarroun is offline
• iOS 7.0.3
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5
Standaard

Voor iedereen bij wie het nog niet is gelukt probeer dit eens werkte bij mij in 1keer op meerdere telefoons!! http://www.ifoneguide.nl/?p=491
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #542  
Oud 03-01-09, 22:41
Giel538 Giel538 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saidmarroun Bekijk bericht
Voor iedereen bij wie het nog niet is gelukt probeer dit eens werkte bij mij in 1keer op meerdere telefoons!! http://www.ifoneguide.nl/?p=491

zelfde als de iPhoneguide misschien wel gekopierd zelfs
  #543  
Oud 03-01-09, 22:47
strating strating is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard niet met tmobile kaartje activeren

Opnieuw herstellen 2.2 daarna jailbraik en yellowsn0w installeren.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjklifatih Bekijk bericht
Ik heb het geactiveerd met een t-mobile kaartje (kreeg de melding iphone geactiveerd) hierna yellowsnow etc.. op gezet.. maar krijg alleen puntjes te zien daarna ongeldige simkaart.. en wanneer ik yellowsn0w -c/-q/-l in terminal invoer krijg ik resource busy steeds en bij -q een foutmelding (unkown message) en illegal option bij -l.. hmmm wat todoo?
  #544  
Oud 03-01-09, 22:57
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

het werkte bij mij eerst ook niet maar toen heb ik de netwerkinstellingen gereset en de sim er even uitgelaten , werkt nu prima op 2 iphones met Vodafone .
  #545  
Oud 03-01-09, 23:06
strat strat is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 9
Standaard

Zijn er meer mensen die sinds de 0.95 update een slechtere verbinding hebben?
  #546  
Oud 03-01-09, 23:31
Giel538 Giel538 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 66
Standaard

Ik heb gewoon T-Mobile, maar ben ook met de unlock bezig omdat het af en toe wel is handig kan zijn om van sim te wisselen. Ik heb de guide gevolgt van de startpost, ook al begrijp ik niet waarom je hem moet resetten en opnieuw moet quickpownen. Daarna heeft het een paar keer gewerkt dmv 3G uit, iphone uit en aanzetten met de nieuwe sim erin. Dan opstarten en na het opstarten ff de sim eruit en erin en gelijk ontvangst. Dit werkt dus maar een paar keer, als ik nu hetzelfde doe gebeurd er niet :S

Ik zat te denken, op zo een simkaart zitten ook wat settings, die door een telefoon aangepast kunnen worden. Zal het daar niet iets te maken mee hebben ? Want ik kan gewoon geen vast patroon vinden erin (en ja, daar kan ik niet tegen )

edit gevonden:

-There is a known issue with SIM cards that have STK (SIM Toolkit) application menus. These menus are usually items such as “top up” “get credit” “lotto numbers” etc. These menu items confuse the application sometimes. Removing and reinserting the SIM once after reboot (give it about 10 secs 60 seconds (with v0.9.1) after you see the slide to unlock widget) fixes this issue. We’re working on a better fix. Update: version 0.9.4 fixes this for many (but probably not all) users who previously had to wait a minute and then replug the sim.

-For those of you using SIM cards without STK menus, the application has some optional arguments that will make the unlock much faster for you. So either experiment on your own (use “yellowsn0w -h” for usage) or wait for a customization writeup.

-After you install yellowsn0w via Cydia, you should return to the Cydia main menu then reboot your iPhone with the 3rd party SIM installed. Wait for the slide to unlock screen, then wait 10 or 15 secs more. If you don’t see your carrier name pop up, then remove your SIM, reinsert it, and wait 10 secs more. This is the step we’ll be working on eliminating next.


gewoon van de Dev-team blog hehe. Het duurd bij mij dus idd 60 seconden ofzo waarna ik hem er ff erin en eruit moet doen, thats all. Zal nog wel gefixt worden

Laatst gewijzigd door Giel538; 04-01-09 om 00:09.
  #547  
Oud 04-01-09, 00:22
thomas thomas is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 32
Standaard

Iemand al enig ervaring met yellowsn0w en een Pay & Go iPhone van O2 UK? Succes?
  #548  
Oud 04-01-09, 00:39
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas Bekijk bericht
Iemand al enig ervaring met yellowsn0w en een Pay & Go iPhone van O2 UK? Succes?
Yellowsn0w werkt, ongeacht waar je iPhone 3G vandaan komt, thomas. Ik heb geen ervaring met Pay & Go van O2 UK, maar het zou niet mogen uitmaken.
  #549  
Oud 04-01-09, 00:40
strating strating is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard slechte unlock...beta

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xBram Bekijk bericht
Wat een slechte unlock zeg. Ik had hem eindelijk na een paar uur prutsen unlocked. Zet ik hem uit en aan staat er weer 'fout met simlock' pfff.....

Daarom is het nog een beta
  #550  
Oud 04-01-09, 00:41
freschi1999 freschi1999 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 1
Standaard

wat ik gek vind: als ik er voor zorg dat Yellowsnow niet meer is geinstalleerd en ik de iphone opnieuw opstart doet nog steeds het originele simkaart van tmobile het niet.
Hoe kom ik weer in de standaard instellingen??
  #551  
Oud 04-01-09, 00:43
Ethem_Ebru Ethem_Ebru is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 30
Standaard

Na vele malen proberen en duwen en trekken heb ik het volgende geprobeerd:

1. Install yellowsn0w thru cydia, keep your t-mobile sim in the iphone
2. reset network setting "most important" 99% success rate will depend on this
3. Reboot your inphone
4. Wait a little over a min.
5. Remove your sim card and re-insert it back in
6. Wait 30 sec.
7. turn on airplane mode and wait 10 sec. "this is important as well"
8. Turn of airplane mode, you should see "searching" start smiling t-mobile carrier will start appearing.
9. Start make call!

Na stap 6 15 seconde wachten vond hij het mooi geweest en gaf ie mijn provider aan. Alleen ik zie nu naast mijn provider ( T-mobile) een kleine "o" . Overigens is mijn iphone 3g oorspronkelijk uit de VS met een AT&T lock. En nu hopen dat de ontvangst niet weg gaat vallen ofzo. EDIT... Trouwens ik denk dat Stap 2 echt de doorslag geeft!!!
  #552  
Oud 04-01-09, 00:46
batumulia batumulia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Stuur een bericht via ICQ naar batumulia
Standaard

Iemand die enig idee heeft wat de Bugfixes van 0.9.5 zijn?
  #553  
Oud 04-01-09, 00:48
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xBram Bekijk bericht
Wat een slechte unlock zeg. Ik had hem eindelijk na een paar uur prutsen unlocked. Zet ik hem uit en aan staat er weer 'fout met simlock' pfff.....
Kijk een gekregen paard niet in de bek. Het Dev Team geeft duidelijk aan dat het om een betaversie van yellowsn0w gaat.
Ik kan alleen maar bewonderen wat ze voorelkaar hebben gekregen en zeker nu ik zie dat ze continu bezig zijn met updates en het verwijderen van bugs. Wat denk je wat dit voor een verantwoorlijkheid inhoudt? Al die mensen die er gebruik van maken, dat rust zwaar op de schouders van het Dev Team. Nu maar hopen van de schouders van MuscleNerd echt zo sterk zijn!

Niets dan lof, lof en nog eens lof voor deze jongens!
Ze hebben het allerbeste voor met alle 3G unlockers. Ze zouden nooit een iPhone met opzet willen bricken.

Laatst gewijzigd door Fresh; 04-01-09 om 00:55.
  #554  
Oud 04-01-09, 01:52
PietPietersen PietPietersen is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik heb wel ervaring met de o2 payandgo,vorige week in engeland gekocht(de pond is laag dus ideaal ) en uiteraard werkt het door yellowsn0w perfect!!!
  #555  
Oud 04-01-09, 01:57
pipo01 pipo01 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

even weer een vraagje aangezien het bij mij nog steeds niet werkt. Ik heb ook een "(Null)(Null)" melding en dit zou dus kunnen duiden dat de telefoon niet is geactiveerd? Dit is tenminste wat ik hier lees. In ieder geval vroeg ik me af of deze activatie door Quickpwn wordt uitgevoerd aangezien ik de originele simkaart niet heb (is een overgekochte iphone). Alvast bedankt.
  #556  
Oud 04-01-09, 02:31
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Iemand een oplossing voor?? of weet iemand hoe dit komt of wat we eraan kunnen doen???

EDIT:
Cydia gaf bij mij 5 upgrades aan heel de tijd, maar dacht van nou die dingen heb ik volgens mij helemaal niet geinstalleerd op me iphone, dus die hoef ik niet maar lijkt erop dat na deze upgrades het probleem is opgelost.

Ik heb geen problemen met me Wi-Fi BTW
Edit2: probleem is nog niet opgelost. Dacht het even, maar 9 vd 10 keer na cydia springt die toch in safe mode :s
  #557  
Oud 04-01-09, 03:01
PartyRico PartyRico is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 38
Standaard

Wat ik gedaan heb is heel makkelijk en werkt altijd...gewoon de stappen volgen en dan opnieuw opstarten.
Bij mij geeft die zeg maar niet gelijk de carrier maar puntjes....ik zet hem dan gelijk op Fly-Mode en wacht 10 sec...dan zet ik hem weer aan en dan zie ik geen puntjes meer maar [Zoeken] <=== en dat moet je hebben ;-)

Dev team thx
__________________
iPhone 5 S [16GB] 7.0.4
  #558  
Oud 04-01-09, 10:08
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

meer mensen hier dan last van?
had eerst 0.91 na ongeveer minuut bellen viel hij steeds uit ( verbinding weg )
gisteren 0.95 geinstaleert en zat f te kijken ook steeds me verbinding op het scherm weg. ( minder worden. dan 1 tel weg dan weer vol ontvangst. ) net verwijderd yellowsnw en nu weer normaal? ik wacht er dus nog ff mee heb pas volgende maand me unlocked nodig
  #559  
Oud 04-01-09, 10:23
Meestrix Meestrix is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard Mobile Terminal @ 0.9.5?e

Heeft iemand enig idee wat je bij Yellowsn0w 0.9.5 bij Mobile Terminal in moet typen, ik heb namelijk geen idee, want bij elke YS veranderd het weer...
Groeten Mees ;-)
  #560  
Oud 04-01-09, 10:25
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Kleine conclusie die ik kan maken na het lezen/volgen van dit topic, YellowSn0w is een feit en werkend maar heeft enorm veel last van kinderziektes. Iedereen die niet 'dringend' de software unlock nodig heeft kan beter nog even afwachten tot er een definitieve release is en geen beta versie meer.

Uiteraard als je een keuze hebt tussen een officieel simlockvrij toestel of een simlocked toestel mag je die paar euro je niet laten weerhouden (toch ?). Uiteraard is een simlocked toestel altijd goedkoper, maar als je dan 400 euro moet uitgeven kan je beter voor 100 euro extra een officieel toestel kopen waar je geen update/unlock zorgen mee hebt en nog eens 2 jaar garantie.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.