//

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door HansWorst Ik doe klaarblijkelijks iets fout. Heb net mijn iPhone gejailbreakt en probeer die repo toe te voegen aan cydia maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #601  
Oud 04-01-09, 22:57
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HansWorst Bekijk bericht
Ik doe klaarblijkelijks iets fout. Heb net mijn iPhone gejailbreakt en probeer die repo toe te voegen aan cydia maar iedere keer krijg ik een popup met daarin een foutmelding!De 0 is toch een nul in de link?
jip.........

- Start Cydia/Installer op en voeg de source h t t p ://apt9.yellowsn0w.com voor Cydia en h t t p ://i.yellowsn0w.com toe voor Installer
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #602  
Oud 04-01-09, 23:03
Wonto Wonto is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Omg 's-Hertogenbosch
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willy1972 Bekijk bericht
Heeft iemand ook nog de 0.9.1 draaien? Bij mij lukte de instalatie in een keer zonder bossprefs oid.

Maar nu zit cydia te kwekken dat er een update is. Is er iemand bij wie dit in een keer gelukt is zonder dat ie weer met de simkaart moet gaan flipperen enzo?
Ik heb er twee draaien met 0.91en die werken perfect. Eentje zelfs al twee keer volledig gereboot. Ik hou het nog lekker bij 0.91
  #603  
Oud 05-01-09, 00:59
willy1972 willy1972 is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wonto Bekijk bericht
Ik heb er twee draaien met 0.91en die werken perfect. Eentje zelfs al twee keer volledig gereboot. Ik hou het nog lekker bij 0.91

Ja ik blijf ook lekker op 0.91 draaien denk ik. Voor mij is het toch maar voor 2maanden. Dan ga ik over naar een t-mobile abbo (heb nu voda). Doe ik een reset en dan gewoon alleen een jailbreak.

bedankt voor de antwoorden allemaal
  #604  
Oud 05-01-09, 01:00
YummYYummY YummYYummY is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Wat mij heeft geholpen is alles van winterboard uit geschakeld en bij het opnieuw opstarten airplane mode 3seconden aan en weer uit gezet werkt nu super ik hoop dat hier een hoop mensen gelukkig mee maak greetzz
  #605  
Oud 05-01-09, 01:29
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haagze sf2 Bekijk bericht
meer mensen hier dan last van?
had eerst 0.91 na ongeveer minuut bellen viel hij steeds uit ( verbinding weg )
gisteren 0.95 geinstaleert en zat f te kijken ook steeds me verbinding op het scherm weg. ( minder worden. dan 1 tel weg dan weer vol ontvangst. ) net verwijderd yellowsnw en nu weer normaal? ik wacht er dus nog ff mee heb pas volgende maand me unlocked nodig
De iPhone van mijn vrouw geunlocked met versie 0.9.1. Was na een uurtje eindelijk unlocked. Afgelopen zaterdag naar versie 0.9.5 en na de reboot flight mode on en na 10 sec flight mode off. Vervolgens zag ik zoeken en na 2 sec vol bereik met Vodafone.
Geen problemen met wegvallende bereik. Bereik is zelfs beter geworden dan voorheen met XSim unlock op FW 2.1.
Haar iPhone heeft nu eindelijk na Yellowsn0w hetzelfde bereik als mijn iPhone uit Belgie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door horcy Bekijk bericht
Helaas heeft bij mij weer het noodlot toegeslagen. Wilde wat installeren. Moest rebooten. En nu krijg ik alleen nog maar geen service. Wat ik ook doe. Het gaat om een Vodafone abo (zakelijk). Wie heeft Voda aan de praat gekregen. Uiteindelijk kreeg ik het aan de praat met reboot met beiden knoppen ingedrukt. Na de herstart kreeg ik nooit m'n provider te zien. Sim er uit, na 2 minuten er weer in en hop, Voda kwam in beeld. Heeft 2x gewerkt. Werkt nu niet meer Zijn er nu yellowsn0w switch trucen om dit te fixen.
Alle tips zijn natuurlijk weer welkom.
Hi Horcy,

Ik heb 'em op Vodafone draaiend gekregen met 0.9.1 en update naar 0.9.5
Eerst updaten naar 0.9.5. terug naar Cydia en vervolgens rebooten. Na de reboot naar instellingen en dan flight mode on en na 10 sec flight mode weer off en als het goed is gaat je iPhone zoeken naar een provider. En na ca 2-3 sec heb je je Vodafone weer terug.

Succes. Als het niet lukt PM me ff.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willy1972 Bekijk bericht
Heeft iemand ook nog de 0.9.1 draaien? Bij mij lukte de instalatie in een keer zonder bossprefs oid.

Maar nu zit cydia te kwekken dat er een update is. Is er iemand bij wie dit in een keer gelukt is zonder dat ie weer met de simkaart moet gaan flipperen enzo?
Hi Willy1972
Zie mijn vorige reactie.
Succes.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 05-01-09 om 17:45. Reden: Volgende keer de edit knop gebruiken
  #606  
Oud 05-01-09, 02:54
Liejanda Liejanda is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Omgeving Amsterdam
Berichten: 63
Standaard

Ik heb voorlopig ook 0.9.1 er nog even op staan, dit draait nu goed dus dan wacht ik eerst nog wel even tot de beta helemaal goed uitgewerkt is.
  #607  
Oud 05-01-09, 10:36
bjklifatih bjklifatih is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Ik wil iedereen vragen om niet te upgraden wanneer het bij jou 100% werkt.
Want bij mij werkte het bij 0.9.1 wel, en nadat ik upgrade naar 0.9.5 werkte het pas na super lang uitvogelen. dus als het nu werkt, upgrade niet .
  #608  
Oud 05-01-09, 11:53
xionix xionix is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 91
Standaard

ok net als zovelen van jullie heb ik ook een en andere problemen gehad met de nieuwe update van yellowsn0w.

ik heb er even aan geklungeld en kreeg het heel simpel weer aan de praat.
Ik heb zelf een vodafone abo dus mensen met vodafone zulllen hier mayb iets aan hebben,anderen probeer het ook maar wie weet.

wat ik heb gedaan om het werkende te krijgen, allereerst dezelfde stappen die ik hier eerder heb vermeld alleen met een kleine wijziging:

- volg de guide zonder simkaart in het toestel ook tijden installatie van yellowsn0w.
- zorg dat je geen pin code op de kaart hebt staan
- zet je 3g en data roaming uit voor je kaart erin doet
- doe als alles geinstalleerd en goed gezet is de kaart erin, pakt hij niet meteen zet je airplane mode aan gedurende een seconde of twintig en dan weer uit. Pakt hij nog niet reboot de telefoon met de home en power button.
- pakt deze nog niet dan even airplane mode weer een seconde of twintig aan het kaartje eruit trekken en kaart erin en dan de airplane mode weer uit, zo zou deze het moeten doen.

ik heb dus niets met command lines of wat dan ook gedaan alleen deze stappen gevolgd.
Bij mij ging hij pas werken nadat ik de telefoon had gereboot en airplane mode aan had gedaan en de laatste stap dus had gevolgd.

hopelijk hebben jullie er wat aan.
Mijn advies, werkt het eenmaal update niet meteen tot er meer bekend is over eventuele oplossingen mocht hij het weer niet doen.

Gr
  #609  
Oud 05-01-09, 12:29
Ubbo Ubbo is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 26
Standaard

Ik heb het op diverese manieren geprobeerd en iedere stap in deze tutorial gevolgd. Hij is nu jailbrocken, als ik mijn sim erin stop verdwijnt de melding dat er geen sim is. itunes accepteerd de iphone. Echter herkent is hij niet unlocked, want ik kan er niet mee bellen. Iemand enig idee wat te doen?

het is een witte iphone 3g, bel met vodafone. Thanks~

Ik heb volgens mij alles precies gedaan zoals in de tutorial. Hij zegt wel 1 sec of ed zoeken, maar daarna krijg je zo'n 0 streepjes (geen ontvangst) symbool.

Laatst gewijzigd door "R"; 05-01-09 om 13:49. Reden: svp edit knop gebruiken
  #610  
Oud 05-01-09, 13:04
DLabs DLabs is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Schiedam
Berichten: 12
Standaard

Het is mij ook gelukt alleen...

Ik moet vliegtuigmode aan uit zetten bij elke reboot. Ik heb ook problemen met 3G krijg oppeens geen ip adres meer dit werkte gisteren nog wel met unlock... Iemand een oplossing? Of ook zelfde problemen?
  #611  
Oud 05-01-09, 14:10
Alexl's schermafbeelding
Alexl Alexl is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 37
Standaard

Alle pogingen zover ten spijt, na eensucessvolle unlock met 0.91 moest ik zonnodig upgrade naar 0.94 en daarna nooit meer gelukt, ook niet met 0.95 ondanks Destiny's harde werken om een fantastische guide te maken, krijg ik in de Terminal bij de opdracht -l een illegal option melding.

Ik heb een T-labiel gelockte iPhone met een zakelijke Vodafone SIM... iemand een idee wat hieraan te doen ?!?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0048.png‎ (89,8 KB, 16x gelezen)
  #612  
Oud 05-01-09, 14:23
DLabs DLabs is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Schiedam
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexl Bekijk bericht
Alle pogingen zover ten spijt, na eensucessvolle unlock met 0.91 moest ik zonnodig upgrade naar 0.94 en daarna nooit meer gelukt, ook niet met 0.95 ondanks Destiny's harde werken om een fantastische guide te maken, krijg ik in de Terminal bij de opdracht -l een illegal option melding.

Ik heb een T-labiel gelockte iPhone met een zakelijke Vodafone SIM... iemand een idee wat hieraan te doen ?!?

Probeer eens dit... hier mee heb ik mijn iPhone unlockt. (omdat ook bij mij -l niet lukte)

Oorspronkelijk geplaatst door Meestrix
Hey iedereen dit is hoe het mij uiteindelijk weer is gelukt met yellowsn0w 0.9.5:

Belangrijke notes:
- Lees eerst de hele tekst voordat je het gaat uitproberen, dit kan problemen voorkomen.

- Elke keer dat er staat dat ik flight mode aan en uit deed kan je ipv dat ook je sim kaart eruit halen en weer terug erin doen, maar ik persoonlijk vind flight mode veel makkelijker.

- Ik had mijn sim kaart de hele tijd in mijn iPhone, ook tijdens het installeren van yellowsn0w.

Install Yellowsn0w 0.9.5 met Cydia
Install Bossprefs met Cydia
Install Mobile Terminal met Cydia

Alles uit met Bossprefs ( SSH, 3G, EDGE, Wi-Fi )
Reboot met Bossprefs->Power->Reboot

30 secs na reboot open terminal, type in:
yellowsn0w -c
yellowsn0w -r

Flight mode on en off, nog niks. ( het kan dat je hier al verbinding hebt )

reboot met bossprefs
flight mode on en off en hij begon met het zoeken naar de 'aanbieders' en vond al vrij snel mijn 'aanbieder' (Debitel KPN) ;=)

Na reboot kan het zijn dat je gelijk verbinding hebt, maar meestal is het noodzakelijk om even je flight mode aan en uit te zetten, in plaats van de flight mode kan je ook de sim erin en eruit halen, maar flight mode is uiteraard makkelijker =)

Laatst gewijzigd door DLabs; 05-01-09 om 18:48.
  #613  
Oud 05-01-09, 14:24
Ubbo Ubbo is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 26
Standaard

bij het commando yellowsn0w -l krijg ik een foutmelding 0xe3ff8000
iemand enig idee wat dat is?

thanks, nu werkt het!!

Laatst gewijzigd door "R"; 05-01-09 om 14:44. Reden: svp edit knop gebruiken
  #614  
Oud 05-01-09, 15:48
G-yBaB G-yBaB is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Ik heb gebruik gemaakt van die yellowsn0w update naar 0.9.5 (voorheen dus wel 0.9.1) nu doet mijn iphone dus heel raar. :S Hij heeft wel verbinding, maar eingelijk ook weer niet. Hij ziet mijn provider, maar na een paar minuten ziet ie weer niets (no service)? Zodra ik wil bellen knalt hij er weer uit. Heel af en toe komt hij er dan doorheen. Zijn er meer mensen met deze problemen na de update naar 0.9.5?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexl Bekijk bericht
Alle pogingen zover ten spijt, na eensucessvolle unlock met 0.91 moest ik zonnodig upgrade naar 0.94 en daarna nooit meer gelukt, ook niet met 0.95 ondanks Destiny's harde werken om een fantastische guide te maken, krijg ik in de Terminal bij de opdracht -l een illegal option melding.

Ik heb een T-labiel gelockte iPhone met een zakelijke Vodafone SIM... iemand een idee wat hieraan te doen ?!?
Ja, dit heb ik dus ook.. ik had geen eens in de gaten dat ik yellowsn0w had geupdate. Ben bang dat we moeten wachten tot een andere geen beta yellowsn0w update.

Laatst gewijzigd door King1987; 05-01-09 om 16:14. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #615  
Oud 05-01-09, 16:50
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G-yBaB Bekijk bericht
Ik heb gebruik gemaakt van die yellowsn0w update naar 0.9.5 (voorheen dus wel 0.9.1) nu doet mijn iphone dus heel raar. :S Hij heeft wel verbinding, maar eingelijk ook weer niet. Hij ziet mijn provider, maar na een paar minuten ziet ie weer niets (no service)? Zodra ik wil bellen knalt hij er weer uit. Heel af en toe komt hij er dan doorheen. Zijn er meer mensen met deze problemen na de update naar 0.9.5?



Ja, dit heb ik dus ook.. ik had geen eens in de gaten dat ik yellowsn0w had geupdate. Ben bang dat we moeten wachten tot een andere geen beta yellowsn0w update.
@G-yBaB & @ Alex

Lees mijn bovenstaande reacties. Ook ik ben van 0.9.1. naar 0.9.5 geupdate en alles ging meteen goed. PM me ff. Als je in de buurt van R'dam woont dan kunnen we een keer afspreken zodat ik er naar kan kijken wat er aan gedaan kan worden. Ik heb inmiddels 3 iPhones op deze manier geunlocked en het is bij allemaal goed gegaan. Bij de een wat langer dan bij de ander maar uiteindelijk toch allemaal kunnen unlocken.
  #616  
Oud 05-01-09, 17:30
barts5 barts5 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 38
Standaard

Hoe kan ik zien of het gelukt is zonder dat ik er een andere simkaart dan t-mobile in doe? Bij mij staat bij info nog t-mobile 2.9.
  #617  
Oud 05-01-09, 17:42
Supper Phone Supper Phone is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 101
Standaard

Heb ff een vraagje, kun je dat met iTunes 8.0.1 doen of moet je het met de nieuwste iTunes versie (momenteel 8.0.2). Heb nl zelf nog geen update gedaan omdat het eerst afgeraden werd.

Grzzzz en bedankt
  #618  
Oud 05-01-09, 17:53
bjklifatih bjklifatih is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barts5 Bekijk bericht
Hoe kan ik zien of het gelukt is zonder dat ik er een andere simkaart dan t-mobile in doe? Bij mij staat bij info nog t-mobile 2.9.
Dat is normaal, omdat je huidige simkaart tmobile is en je provider/aanbieder ook tmobile is.
Je kan het alleen testen door een vodafone/kpn of andere simkaart in te doen dan je huidige tmobile simkaart (ik neem aan datie tmobile locked is)
  #619  
Oud 05-01-09, 19:20
Supper Phone Supper Phone is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supper Phone Bekijk bericht
Heb ff een vraagje, kun je dat met iTunes 8.0.1 doen of moet je het met de nieuwste iTunes versie (momenteel 8.0.2). Heb nl zelf nog geen update gedaan omdat het eerst afgeraden werd.

Grzzzz en bedankt
Hey hey joepie de poepie het is gelukt en ook met ITunes 8.0.1. Je hoeft dus geen update te doen als je dat niet wilt. Wel mede dankzij de info van Micheal bedankt https://forum.iculture.nl/f14/i...ellowsn0w.html

Grzzz Supper Phone and thanks Micheal

Btw, KPN hi en Voda werkt perfect

Laatst gewijzigd door Supper Phone; 05-01-09 om 19:23.
  #620  
Oud 05-01-09, 19:59
ninacollins ninacollins is offline
• iOS 6.0.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bussum
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xionix Bekijk bericht
ok net als zovelen van jullie heb ik ook een en andere problemen gehad met de nieuwe update van yellowsn0w.

ik heb er even aan geklungeld en kreeg het heel simpel weer aan de praat.
Ik heb zelf een vodafone abo dus mensen met vodafone zulllen hier mayb iets aan hebben,anderen probeer het ook maar wie weet.

wat ik heb gedaan om het werkende te krijgen, allereerst dezelfde stappen die ik hier eerder heb vermeld alleen met een kleine wijziging:

- volg de guide zonder simkaart in het toestel ook tijden installatie van yellowsn0w.
- zorg dat je geen pin code op de kaart hebt staan
- zet je 3g en data roaming uit voor je kaart erin doet
- doe als alles geinstalleerd en goed gezet is de kaart erin, pakt hij niet meteen zet je airplane mode aan gedurende een seconde of twintig en dan weer uit. Pakt hij nog niet reboot de telefoon met de home en power button.
- pakt deze nog niet dan even airplane mode weer een seconde of twintig aan het kaartje eruit trekken en kaart erin en dan de airplane mode weer uit, zo zou deze het moeten doen.

ik heb dus niets met command lines of wat dan ook gedaan alleen deze stappen gevolgd.
Bij mij ging hij pas werken nadat ik de telefoon had gereboot en airplane mode aan had gedaan en de laatste stap dus had gevolgd.

hopelijk hebben jullie er wat aan.
Mijn advies, werkt het eenmaal update niet meteen tot er meer bekend is over eventuele oplossingen mocht hij het weer niet doen.

Gr
Ik heb het eindelijk voor elkaar! Ook na airplane mode aan en uit zetten werkt hij nog, tevens na uitzetten en weer aanzetten. Hoef niets te doen, hij pakt hem automatisch. Heb ook Vodafone. M'n vriendin heeft Hi (KPN), daar straks even mee proberen, maar heb weer hoop!

Na bovenstaande guide deed hij nog niets, maar daarna met Bossprefs alles uitgezet (Wi-Fi, Edge, 3G etc) en gereboot vanuit Bossprefs. Toen hij opgestart was, duurde het een seconde of 10 en hij deed het.....At last....

Gr, Pim

EDIT: KPN Hi doet het inmiddels ook!! Daar 2 keer gerestart met Bossprefs. (Andere iPhone)

Laatst gewijzigd door ninacollins; 05-01-09 om 20:31.
 



Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:50.