iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Probleem met SSH (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3013-probleem-ssh.html)

Daniel B 30-11-07 11:04

Probleem met SSH
 
Ik heb een iphone met firmware 1.1.1 en gejailbreakt.. Om te kijken welke bootloader ik heb moet ik connecten via SSH helaas levert dit wat problemen op.

Ik heb open SSH, BSD Subsytem en Community Sources via de installer geinstald (Community Sources was al geinstald).
Er is een prima verbinding met wi-fi via mij asus router en kan het ip achterhalen bij me wi-fi settings. Maar als ik via winscp of putty naar het ip van m'n iphone ga dan krijg ik een connection timeout. Ik heb voor de zekerheid de firewall op de wlan router uitgeschakeld.

Ik krijg het idee dat openSSH niet helemaal werkt, heb het zelfs al opnieuw geinstalleerd maar blijf hetzelfde probleem houden :(

Misschien dat iemand hier me kan helpen?

Alvast bedankt!!

Destiny 30-11-07 11:49

Ja, je moet blijven drukken op reconnect. Dus abort en dan reconnect. Op een gegeven ogenblik pakt ie hem wel

Daniel B 30-11-07 12:08

Meen je dat nou? ik ga hem morgen maar even "doordrukken" dan:cool:

Destiny 30-11-07 12:16

Ja dat meen ik. Bij mij moet ik ongeveer 5 a 7 keer drukken voordat ie werkt. Daarna komt er een scherm met een lange code. Druk dan op Yes

sjowol 30-11-07 13:46

en natuurlijk ff je baseband flashen toch destiny? ;)
of niet...
als je nou gewoon leest bij de installatie van openSSH staat er dat de eerste keer inloggen langer kan duren (tot zo'n 5 minuten) dus gewoon even geduld hebben (jaahaaaah ik weet dat er een error komt bij winscp maar ook die gaat gewoon weer weg.. dus sit back en relax en uiteindelijk ben je er opeens in. (dit gebeurt alleen de 1e keer)

Destiny 30-11-07 13:47

Wat l*l je allemaal man. Wil je me weghebben ofzo :) Hekel aan me ofzo :)

sjowol 30-11-07 13:51

nee hoor, een hekel is overdreven...:p maar ik vind het wel vervelend dat je elke keer met halve/niet werkende/verouderde/onnodige oplossingen komt.
het zal wel goed bedoeld zijn hoor, dat geloof ik graag, maar toch...

Destiny 30-11-07 13:53

IK druk altijd op abort en dan reconnect, OMDAT IK merk dat het bij MIJ dan een stukje sneller gaat. En over die halve/niet werkende/verouderde/onnodige oplossing. Ik gebruik liever de lange weg dat ik iig 100% zeker weet dat het werkt. Ik unlock dagelijks iPhones en ik merk gewoon dat het nog wel eens mis wil gaan als ik andere methodes gebruik. Voor de zekerheid dus ;)

En als je zo graag zeikt......stuur me dan een pm met al je meningen over mij. Kan kijken dat ik in me agenda nog een gaatje kan prikken om antwoord te geven :)

Maurice 30-11-07 13:58

Destiny weet wel wat die doet, gisteren doormiddel van hem m'n iPhone naar 1.1.2 gebracht ;):D

sjowol 30-11-07 14:03

daar heb ik nou net weer ff geen behoefte aan joh... en dat het mis gaat als je andere methodes gebruikt zou natuurlijk best wat met je ongeduldigheid te maken kunnen hebben ;) er staat nota-bene bij de installatie van openssh nog: je eerste login kan zo'n 30-35 sec. duren. kan je echt geen halve minuut wachtten?
oh en goeie tip: als er connecting to host staat heeft ie dus een host (je iphone gevonden) dus hoef je alleen maar te wachtten (no matter wat die enge pop-up zegt na 15 seconden)

(Maurice: ik beweer niet dat zijn methoden niet werken hoor... als ik van den haag naar amsterdam wil kan ik dat ook via moskou doen... de vraag is alleen: is dat de beste manier?)

Destiny 30-11-07 14:11

Waarom een andere manier gebruiken als mijn methode altijd werkt :)
Ik ga geen onnodige risico's lopen

Maar nu ontopic. Andere mensen zitten hier ook niet op te wachten

sjowol 30-11-07 14:16

nou om tijd te besparen bijvoorbeeld? anders kan je toch ook nogsteeds de 'oude' guides hebruiken? die werken 100% gegarandeerd! (als je ze maar letter voor letter opvolgt) maarja dan ben je wel 2 uur bezig ipv 15 minuten...
maar terug naar open ssh op winscp dus:
als het schermpje op jje pc bij het inloggen zegt:
searching for host...
connecting to host...
is er niets aan de hand en moet je gewoon ff geduld hebben!
als hij alleen zegt :searching for host... en dan krijg je een timeout, dan heb je een probleem en mag je wat mij betreft zo vaak op abort drukken als je wilt!

Daniel B 01-12-07 20:05

Precies, ik krijg dus een timeout... kan wel 100x op reconnect drukken.. gaat nergens over.

Snap niet wat er fout gaat, alle pakket open ssh etc weer opnieuw geinstalleerd maar krijg geen connectie. Misschien maar bij iemand anders op het draadloos netwerk proberen.

sjowol 01-12-07 20:44

de 1e keer dat je inlogt op je telefoon moet hij wat data aanmaken! dit duurt een paar minuutjes! in die tijd geeft winscp de error dat hij al meer dan 15 seconden nix heeft gehoord... en dat is dus niet erg!!!!
gewoon ff wachtten en dan komt het allemaal goed. zo niet check dan ff of je wel op SFTP en niet op SCP inlogt

Daniel B 01-12-07 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 22328)
de 1e keer dat je inlogt op je telefoon moet hij wat data aanmaken! dit duurt een paar minuutjes! in die tijd geeft winscp de error dat hij al meer dan 15 seconden nix heeft gehoord... en dat is dus niet erg!!!!
gewoon ff wachtten en dan komt het allemaal goed. zo niet check dan ff of je wel op SFTP en niet op SCP inlogt

Ik wacht 10 minuten na eerste inlog en in de tussentijd probeer ik om de min te connecten, werkt gewoon niet. alles klopt zover ik kan nagaan: de pakketten ssh, community, BSD draaien, weet zeker dat ik het juiste ip heb en winscp staat op SFTP (putty heeft hetzelfde probleem).

moei word ik ervan.

Daniel B 09-12-07 12:51

Om toch nog even terug te komen op dit topic:

Ik kan nog steeds niet connecten via ssh... Vorige week heb ik mijn iphone opnieuw voorzien van fm 1.1.1 en opnieuw de jailbreak uitgevoerd en bsd, open ssh geinstalleerd allemaal prima alleen ik kon weer niet connecten via putty, winscp (ssh).

Toen heb ik geupdate naar 1.1.2 en deze weer gejailbreaked met ssh aangevinkt ook allemaal prima alleen ik kon weer niet connecten via ssh. Ook in 1.1.2 via de installer nog extra bsd en openssh geinstalleerd maar ik blijf met een connection timeout zitten.

Word er niet vrolijk van want ik weet nu nog steeds niet welke bootloader ik heb ;(

Blijf het vaag vinden, ik kan vanaf me iphone prima op m'n router komen en op m'n laptop waar ik apache etc op heb draaien als ik een telnet vanaf m'n laptop naar het ip van m'n iphone doe krijg een connection timeout zoals met alles. Is er niet een manier om via usb bestanden op de iphone te plaatsen dan connect ik wel via ssh op de iphone zelf.

Ik hoop dat iemand nog een tip heeft om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!

Michael 09-12-07 13:28

Daniel weet je zeker of je bij het connecten het goede (van je iphone) ipadres hebt gebruikt??

Daniel B 09-12-07 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 25451)
Daniel weet je zeker of je bij het connecten het goede (van je iphone) ipadres hebt gebruikt??

Jazeker, ik check dit op me Iphone onder settings en vanuit me DHCP van m'n asus router. ping of telnet vanuit cmd geprobeert, niets doet het.

Michael 09-12-07 16:13

Heb je toevallig iToggle gebruikt om ssh uit te zetten. Ik heb dat ook gebruikt en toen deed mijn ssh het niet meer heb het eraf gehaald en opnieuw openssh geinstalleerd. Toen deed hij het weer

Daniel B 09-12-07 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 25549)
Heb je toevallig iToggle gebruikt om ssh uit te zetten. Ik heb dat ook gebruikt en toen deed mijn ssh het niet meer heb het eraf gehaald en opnieuw openssh geinstalleerd. Toen deed hij het weer

Nee, ik had in m'n vorige install op 1.1.1 iToggle wel draaien om er zeker van te zijn dat ssh aanstaat. Nu ik op fm 1.1.2 draai staat er een knop in het menu met ssh en deze staat op ON.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.