//

Probleem met SSH

Probleem met SSH discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone met firmware 1.1.1 en gejailbreakt.. Om te kijken welke bootloader ik heb moet ik connecten via SSH helaas levert dit wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-11-07, 12:04
Daniel B Daniel B is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard Probleem met SSH

Ik heb een iphone met firmware 1.1.1 en gejailbreakt.. Om te kijken welke bootloader ik heb moet ik connecten via SSH helaas levert dit wat problemen op.

Ik heb open SSH, BSD Subsytem en Community Sources via de installer geinstald (Community Sources was al geinstald).
Er is een prima verbinding met wi-fi via mij asus router en kan het ip achterhalen bij me wi-fi settings. Maar als ik via winscp of putty naar het ip van m'n iphone ga dan krijg ik een connection timeout. Ik heb voor de zekerheid de firewall op de wlan router uitgeschakeld.

Ik krijg het idee dat openSSH niet helemaal werkt, heb het zelfs al opnieuw geinstalleerd maar blijf hetzelfde probleem houden

Misschien dat iemand hier me kan helpen?

Alvast bedankt!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-11-07, 12:49
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ja, je moet blijven drukken op reconnect. Dus abort en dan reconnect. Op een gegeven ogenblik pakt ie hem wel
  #3  
Oud 30-11-07, 13:08
Daniel B Daniel B is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard

Meen je dat nou? ik ga hem morgen maar even "doordrukken" dan
  #4  
Oud 30-11-07, 13:16
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ja dat meen ik. Bij mij moet ik ongeveer 5 a 7 keer drukken voordat ie werkt. Daarna komt er een scherm met een lange code. Druk dan op Yes
  #5  
Oud 30-11-07, 14:46
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

en natuurlijk ff je baseband flashen toch destiny?
of niet...
als je nou gewoon leest bij de installatie van openSSH staat er dat de eerste keer inloggen langer kan duren (tot zo'n 5 minuten) dus gewoon even geduld hebben (jaahaaaah ik weet dat er een error komt bij winscp maar ook die gaat gewoon weer weg.. dus sit back en relax en uiteindelijk ben je er opeens in. (dit gebeurt alleen de 1e keer)
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #6  
Oud 30-11-07, 14:47
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Wat l*l je allemaal man. Wil je me weghebben ofzo Hekel aan me ofzo
  #7  
Oud 30-11-07, 14:51
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

nee hoor, een hekel is overdreven... maar ik vind het wel vervelend dat je elke keer met halve/niet werkende/verouderde/onnodige oplossingen komt.
het zal wel goed bedoeld zijn hoor, dat geloof ik graag, maar toch...
  #8  
Oud 30-11-07, 14:53
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

IK druk altijd op abort en dan reconnect, OMDAT IK merk dat het bij MIJ dan een stukje sneller gaat. En over die halve/niet werkende/verouderde/onnodige oplossing. Ik gebruik liever de lange weg dat ik iig 100% zeker weet dat het werkt. Ik unlock dagelijks iPhones en ik merk gewoon dat het nog wel eens mis wil gaan als ik andere methodes gebruik. Voor de zekerheid dus

En als je zo graag zeikt......stuur me dan een pm met al je meningen over mij. Kan kijken dat ik in me agenda nog een gaatje kan prikken om antwoord te geven
  #9  
Oud 30-11-07, 14:58
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Destiny weet wel wat die doet, gisteren doormiddel van hem m'n iPhone naar 1.1.2 gebracht
__________________
Voor het laatste game nieuws, check
www.xgn.nl
  #10  
Oud 30-11-07, 15:03
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

daar heb ik nou net weer ff geen behoefte aan joh... en dat het mis gaat als je andere methodes gebruikt zou natuurlijk best wat met je ongeduldigheid te maken kunnen hebben er staat nota-bene bij de installatie van openssh nog: je eerste login kan zo'n 30-35 sec. duren. kan je echt geen halve minuut wachtten?
oh en goeie tip: als er connecting to host staat heeft ie dus een host (je iphone gevonden) dus hoef je alleen maar te wachtten (no matter wat die enge pop-up zegt na 15 seconden)

(Maurice: ik beweer niet dat zijn methoden niet werken hoor... als ik van den haag naar amsterdam wil kan ik dat ook via moskou doen... de vraag is alleen: is dat de beste manier?)
  #11  
Oud 30-11-07, 15:11
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Waarom een andere manier gebruiken als mijn methode altijd werkt
Ik ga geen onnodige risico's lopen

Maar nu ontopic. Andere mensen zitten hier ook niet op te wachten

Laatst gewijzigd door Destiny; 30-11-07 om 15:13.
  #12  
Oud 30-11-07, 15:16
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

nou om tijd te besparen bijvoorbeeld? anders kan je toch ook nogsteeds de 'oude' guides hebruiken? die werken 100% gegarandeerd! (als je ze maar letter voor letter opvolgt) maarja dan ben je wel 2 uur bezig ipv 15 minuten...
maar terug naar open ssh op winscp dus:
als het schermpje op jje pc bij het inloggen zegt:
searching for host...
connecting to host...
is er niets aan de hand en moet je gewoon ff geduld hebben!
als hij alleen zegt :searching for host... en dan krijg je een timeout, dan heb je een probleem en mag je wat mij betreft zo vaak op abort drukken als je wilt!
  #13  
Oud 01-12-07, 21:05
Daniel B Daniel B is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard

Precies, ik krijg dus een timeout... kan wel 100x op reconnect drukken.. gaat nergens over.

Snap niet wat er fout gaat, alle pakket open ssh etc weer opnieuw geinstalleerd maar krijg geen connectie. Misschien maar bij iemand anders op het draadloos netwerk proberen.
  #14  
Oud 01-12-07, 21:44
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

de 1e keer dat je inlogt op je telefoon moet hij wat data aanmaken! dit duurt een paar minuutjes! in die tijd geeft winscp de error dat hij al meer dan 15 seconden nix heeft gehoord... en dat is dus niet erg!!!!
gewoon ff wachtten en dan komt het allemaal goed. zo niet check dan ff of je wel op SFTP en niet op SCP inlogt
  #15  
Oud 02-12-07, 00:06
Daniel B Daniel B is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
de 1e keer dat je inlogt op je telefoon moet hij wat data aanmaken! dit duurt een paar minuutjes! in die tijd geeft winscp de error dat hij al meer dan 15 seconden nix heeft gehoord... en dat is dus niet erg!!!!
gewoon ff wachtten en dan komt het allemaal goed. zo niet check dan ff of je wel op SFTP en niet op SCP inlogt
Ik wacht 10 minuten na eerste inlog en in de tussentijd probeer ik om de min te connecten, werkt gewoon niet. alles klopt zover ik kan nagaan: de pakketten ssh, community, BSD draaien, weet zeker dat ik het juiste ip heb en winscp staat op SFTP (putty heeft hetzelfde probleem).

moei word ik ervan.
  #16  
Oud 09-12-07, 13:51
Daniel B Daniel B is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard

Om toch nog even terug te komen op dit topic:

Ik kan nog steeds niet connecten via ssh... Vorige week heb ik mijn iphone opnieuw voorzien van fm 1.1.1 en opnieuw de jailbreak uitgevoerd en bsd, open ssh geinstalleerd allemaal prima alleen ik kon weer niet connecten via putty, winscp (ssh).

Toen heb ik geupdate naar 1.1.2 en deze weer gejailbreaked met ssh aangevinkt ook allemaal prima alleen ik kon weer niet connecten via ssh. Ook in 1.1.2 via de installer nog extra bsd en openssh geinstalleerd maar ik blijf met een connection timeout zitten.

Word er niet vrolijk van want ik weet nu nog steeds niet welke bootloader ik heb ;(

Blijf het vaag vinden, ik kan vanaf me iphone prima op m'n router komen en op m'n laptop waar ik apache etc op heb draaien als ik een telnet vanaf m'n laptop naar het ip van m'n iphone doe krijg een connection timeout zoals met alles. Is er niet een manier om via usb bestanden op de iphone te plaatsen dan connect ik wel via ssh op de iphone zelf.

Ik hoop dat iemand nog een tip heeft om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!
  #17  
Oud 09-12-07, 14:28
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Daniel weet je zeker of je bij het connecten het goede (van je iphone) ipadres hebt gebruikt??
  #18  
Oud 09-12-07, 17:08
Daniel B Daniel B is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Daniel weet je zeker of je bij het connecten het goede (van je iphone) ipadres hebt gebruikt??
Jazeker, ik check dit op me Iphone onder settings en vanuit me DHCP van m'n asus router. ping of telnet vanuit cmd geprobeert, niets doet het.
  #19  
Oud 09-12-07, 17:13
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Heb je toevallig iToggle gebruikt om ssh uit te zetten. Ik heb dat ook gebruikt en toen deed mijn ssh het niet meer heb het eraf gehaald en opnieuw openssh geinstalleerd. Toen deed hij het weer
  #20  
Oud 09-12-07, 17:20
Daniel B Daniel B is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Heb je toevallig iToggle gebruikt om ssh uit te zetten. Ik heb dat ook gebruikt en toen deed mijn ssh het niet meer heb het eraf gehaald en opnieuw openssh geinstalleerd. Toen deed hij het weer
Nee, ik had in m'n vorige install op 1.1.1 iToggle wel draaien om er zeker van te zijn dat ssh aanstaat. Nu ik op fm 1.1.2 draai staat er een knop in het menu met ssh en deze staat op ON.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SSH met keys Poserman iPhone algemeen 0 08-07-09 02:12
Cyberduck probleem ssh Luciano- Archief 1 04-03-09 20:58
ssh probleem Shorty007 iPhone algemeen 2 03-12-08 20:15
SSH probleem mikeleijs1 Jailbreak apps en thema's 2 02-03-08 14:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.