iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Unlocked 1.0.2 > 1.1.1 naar unlocked 1.1.2 (WIN) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3056-unlocked-1-0-2-1-1-1-naar-unlocked-1-1-2-win.html)

Dien 01-12-07 11:59

Unlocked 1.0.2 > 1.1.1 naar unlocked 1.1.2 (WIN)
 
Let op, onderstaande guide bestaat uit 2 samengevoegde guides. Hiermee ga je van unlocked 1.0.2 naar unlocked 1.1.1 en je kunt eventueel door naar 1.1.2, ik ben niet aansprakelijk voor eventuele fouten gemaakt door een ander, je blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het volgen van deze guide. Houdt tijdens het hele proces je iPhone gekoppeld aan de oplader en doe de AT&T simkaart in je telefoon tenzij anders aangegeven. Succes!! (Wijk niet af van de guide a.u.b)

Download firmware 1.1.1 hier: https://forum.iculture.nl/f1/ip...-firmware.html
Download via onderstaande rapidshare link de rest wat je nodig hebt, hierin zit Carnaval, iBrickr, Jailbreak 1.1.2
http://rapidshare.com/files/74341580/Tools.rar.html


Nu heb je dus alles wat je nodig hebt voordat je begint aan deze guide.

1: We gaan eerst even een Source toevoegen in [wiki]Installer[/wiki]. Open Installer op je iPhone, druk rechtsonderin op "Sources" vervolgens druk je rechtsboven op "Edit" en dan weer linksbovenin op "Add" voeg nu deze link achter de http die er staat h t t p://ifoneguide.nl/111 en druk op OK en laat hem even bijwerken. Druk rechtsbovenin op "Done" druk nu linksboven op "refresh". Ga door naar stap 2

2: Druk in Installer onderin op "Install" scroll naar beneden en je zult nu het mapje "iFoneguide Apps" zien, druk hier op en installeer "The Virginizer (03.x)" ga naar stap 3

3: Zorg dat je "The Virginizer (03.x)" draait en laat hem zijn gang gaan. Als hij klaar is reboot je iPhone.

4: Als alles goed is gegaan, dan heb je nu een virginized iPhone, en zit je weer in het summerboard scherm op je iPhone.

5: Open het mapje van iBrickr en zoek naar het bestandje "iphoneinterface.exe" klik hierop, er opent een dos-schermpje. Voer het volgende in: enterrecovery en druk op enter. Wacht even tot je je iPhone op het gele driehoek schermpje ziet staan en in het dos-schermpje zou *****disconnected***** moeten staan.

6: Open iTunes en deze zal aangeven dat er een iPhone in recovery-mode gevonden is, klik de pop-up weg, houdt SHIFT ingedrukt en klik op Restore, selecteer nu de zojuist met rapidshare gedownloade 1.1.1 file en restore je iPhone.

7: Als alles is goed gegaan dan heb je nu een virgin 1.1.1 en zit je wederom in het activatie scherm.

8: Open het mapje CARNAVAL en open het bestandje met (click here) erachter. Volg alles wat in het programma staat aangegeven. (LEES GOED)

9: Gefeliciteerd, je hebt een geactiveerde 1.1.1. Iphone, waarvan YouTube en alles werkt. Ga door naar stap 10

10: Als het goed is heeft CARNAVAL Installer geinstalleerd op je iPhone. Open deze en hij vraagt meteen om een update installeer deze update, doe nu wat bij stap 1 staat.

11: Doe stap 1 opnieuw en ga daarna hier door: Ga naar Installer, vanuit "iFoneguide Apps" AnySIM 1.1. Ga terug naar je begin scherm door op de home-button te drukken. Je ziet nu de anysim applicatie staan. Ga naar Settings>General>Auto-Lock en zet deze op Never. Stop je Simkaart erin (JE NL-SIM) en druk dan op de Anysim applicatie. Scroll met je vinger naar beneden en volg alle stappen en laat Anysim zijn werk doen.

12: Als Anysim klaar is dan kun je deze weer verwijderen met Installer onder het kopje "Uninstall"

13: Als alles goed is gegaan dan heb je nu een Unlocked 1.1.1

Als je nu door wilt van Unlocked 1.1.1 naar unlocked 1.1.2 ga dan door met stap 14

14: Installeer vanuit Installer Oktoprep

15: Connect je iphone met iTunes en controleer voor updates, iTunes zal zeggen dat er een nieuwe firmware beschikbaar is. Houdt shift ingedrukt en klik op Update NIET OP RESTORE. Selecteer nu firmware 1.1.2, iPhone wordt bijgewerkt naar 1.1.2.

16: Als je iPhone klaar is met updaten dan zie je dat je iPhone in Restore mode staat, dit is goed gewoon zo laten en niks doen.

17: Open de jailbreak 1.1.2 windows.bat en jailbreak je iPhone.

18: Als het goed is staat Installer weer op je iPhone, Open Installer en voeg een Source toe, kijk bij stap 1 hoe je dit doet. Voeg deze link toe als Source h t t p://ifoneguide.nl/112 even refreshen. Je kunt nu Anysim 1.2 installeren vanuit Installer, hij staat in het mapje iFoneguide Apps.

19: Reboot je iPhone en zet de Airplane mode Aan en kijk even of Auto-Lock op Never staat, als het goed is moet je nu ook anysim zien staan op je iPhone.

20: Stop je eigen Sim-kaart in je telefoon, als dit niet al het geval was.
En run de Anysim 1.2 vanaf je springboard.

21: Als alles gebeurd is dan moet je alleen nog even "iWorld" installeren vanaf je Installer en het land selecteren waar je bent, dit is dus meestal Nederland of België.

22: Als alles goed gegaan is heb je een unlocked 1.1.2 iPhone.

Dien 01-12-07 12:02

Ik heb deze 2 guides even samengevoegd, voor de mensen die misschien eerst naar 1.1.1 willen gaan en eventueel door naar 1.1.2.

Ik zie namenlijk dat er nog steeds veel vragen zijn met betrekking tot updaten van 1.0.2 naar 1.1.1 of 1.1.2

vondutch 02-12-07 12:57

waar vind ik firmware 1.1.1

Dien 02-12-07 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vondutch (Bericht 22447)
waar vind ik firmware 1.1.1

Hier vind je ze allemaal ;)

https://forum.iculture.nl/f1/ip...-firmware.html

Maxman 04-12-07 17:58

Handleiding is TOP! alleen kon ik niet op de OK knop drukken bij anysim om te unlocken. is uiteindelijk gelukt door jailbreakme.com te draaien. zit nu op 1.1.1 morgen eens kijken of we naar 1.1.2 gaan

Dien 04-12-07 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxman (Bericht 23363)
Handleiding is TOP! alleen kon ik niet op de OK knop drukken bij anysim om te unlocken. is uiteindelijk gelukt door jailbreakme.com te draaien. zit nu op 1.1.1 morgen eens kijken of we naar 1.1.2 gaan

Ik heb de guide aangepast, je kunt anysim 1.1. ook installeren vanuit "Utilities"

Maxman 04-12-07 20:02

En toen draaide ik op 1.1.2 maar kan ik iworld ook weer verwijderen na het instellen?

Dien 04-12-07 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxman (Bericht 23424)
En toen draaide ik op 1.1.2 maar kan ik iworld ook weer verwijderen na het instellen?

Volgens mij kun je iWorld weer verwijderen ja.

designer66 04-12-07 23:38

Updaten van unlock 1.0.2 naar unlock 1.1.1 ---> 1.1.2
 
Hallo,
via een bekende Nederlandse GSM webwinkel heb ik een iPhone aangeschaft met firmware 1.0.2. Om mijn iphone nog intensiever te kunnen gebruiken lees ik dat je firmware 1.1.1 moet hebben om aantal nieuwe applicaties te kunnen gebruiken. In de brief van de betreffende webwinkel raden ze mij aan om niet up te daten. Ik heb geen AT&T simkaart bij gehad. Is het noodzakelijk om die kaart te hebben om te kunnen updaten. Kan ik niet zonder die simkaart updaten? Kan ik überhaupt wel updaten zonder dat mijn telefoon vastloopt?

Alvast bedankt. :)

Dien 05-12-07 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door designer66 (Bericht 23538)
Hallo,
via een bekende Nederlandse GSM webwinkel heb ik een iPhone aangeschaft met firmware 1.0.2. Om mijn iphone nog intensiever te kunnen gebruiken lees ik dat je firmware 1.1.1 moet hebben om aantal nieuwe applicaties te kunnen gebruiken. In de brief van de betreffende webwinkel raden ze mij aan om niet up te daten. Ik heb geen AT&T simkaart bij gehad. Is het noodzakelijk om die kaart te hebben om te kunnen updaten. Kan ik niet zonder die simkaart updaten? Kan ik überhaupt wel updaten zonder dat mijn telefoon vastloopt?

Alvast bedankt. :)

Naar mijn weten kun je gewoon updaten zonder AT&T kaart.

marqw 05-12-07 00:25

even en vraag, ik heb nu 1.0.2 en draait prima (op een Wi-Fi na die je altijd handmatig moet selecteren)..

kan ik nu upgraden naar 1.1.2 en toch de nl menu's houden..

Freek 05-12-07 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marqw (Bericht 23554)
even en vraag, ik heb nu 1.0.2 en draait prima (op een Wi-Fi na die je altijd handmatig moet selecteren)..

kan ik nu upgraden naar 1.1.2 en toch de nl menu's houden..

Nee, de 1.02 NL-vertaling is niet geschikt voor 1.1.2, je zult dan de 1.1.2 NL-files erop moeten zetten.

designer66 05-12-07 22:04

Alle moed belkaar gescharreld om te gaan unlocken van 1.0.2 naar 1.1.1, het gebeurde waar ik al bang voor was! Ja hoor het ging mis. Volgens mij ging het al vanaf het begin mis. Bij stap 1. aan het einde staat dat je op save moet drukken, na het uitvoeren kon ik nergens save of opslaan drukken. Maar ik ben toch doorgegaan met stap 2. Hier krijg ik een fout melding:"ERROR main script execution failed!" Nu heb ik geen netwerk meer. Kan iemand mij hier verder helpen wat heb ik fout gedaan?

ilya 06-12-07 13:45

stap 1 is het toevoegen van een source bij installer, daazr kan je niet echt op fout lopen. ik neem aan dat het allemaal mis is gegaan bij het virginizen?

designer66 06-12-07 15:50

tijdens unlock 1.0.2 -> 1.1.1 wil niet virginizen ????
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilya (Bericht 24186)
stap 1 is het toevoegen van een source bij installer, daazr kan je niet echt op fout lopen. ik neem aan dat het allemaal mis is gegaan bij het virginizen?

Klopt! Hij draait gewoon, geeft aan dat het 2 min. zal duren. En opeens krijg ik een melding van: ERROR main script execution failed!.

Na het aan en uitzetten heb ik weer bereik met netwerk.
Alleen als ik iemand bel kan ik ze niet horen, zij mij wel. Als ik gebeld wordt kan ik ze wel horen en zij mij ook. :confused:

Kan het zijn dat er iets is gebeurt met de netwerk.
Hoe moet je met de internet verbonden zijn tijdens de unlock.
(Ik was gewoon via Wi-Fi van mijn huislijn verbonden.)

ilya 06-12-07 20:04

ik heb hier zelf niet zoveel verstand van, maar je belfuncties zijn dus slechter geworden nadat het mislukt was om te virginizen?
in dat geval kan je of probere om nog een keer te virginizen en anders moet je heel goed zoeken naar de re-revirginizer, maar daar moet je anders nog ff heel goed over navragen want daar heb ik alleen maar het een en ander over gehoord en weet er zelf niets vanaf.

bestbier 07-12-07 12:44

Zijn er al mensen die dit geprobeerd hebben en succesvol geëindigd zijn? Het mist hier nog aan succesverhalen.

Vraagje: Kun je na dit upgraden nog wel bellen? En na 1.1.2 ook?
Er mag van mij een hoop fout gaan, maar een degradatie naar iTouch heb ik liever niet. :)

Michael 07-12-07 13:30

Bestbier als je de guide goed leest en precies doet wat er staat kan er niet veel mis gaan. En ja als je de gids goed volgt kun je zeker bellen in 1.1.2

Maxman 07-12-07 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bestbier (Bericht 24782)
Zijn er al mensen die dit geprobeerd hebben en succesvol geëindigd zijn? Het mist hier nog aan succesverhalen.

Vraagje: Kun je na dit upgraden nog wel bellen? En na 1.1.2 ook?
Er mag van mij een hoop fout gaan, maar een degradatie naar iTouch heb ik liever niet. :)

Helemaal de guide gevolgd en werkt allemaal goed zit nu op 1.1.2 met alle mogelijkheden en alles werkt.
Paar dingen weken af bij mij, zo kwam ik na het virgenizen niet in activatie scherm maar werkte de iPhone nog gewoon :D( kwam misschien omdat telefoon orgineel niet anysim geunlocked is) Stap met ibrickr heb ik ook maar overgeslagen. Daarna wel alles netjes gevolgd:rolleyes:.

Kozzy 07-12-07 16:23

Hoi, als ik virginise (met virginise03x en virginise) zegt mn iphone dat alles gelukt is, maar als ik reboot krijg ik nog altyd geen activatie scherm (gewoon mijn menu) Is deze nu virgenised? ik kan beter niet doorgaan met de volgende stappen zeker?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:14.