iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Updaten van 1.1.4 naar 2.0 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/30652-updaten-1-1-4-naar-2-0-a.html)

Alfred 24-02-09 21:18

Updaten van 1.1.4 naar 2.0
 
Hallo Iphoners,

Ik heb een 1 G (16 GB) Iphone gekocht via internet, deze heeft, denk ik, een jealbreak (of zoiets) ik werk in ieder geval met mijn KPN abonnement.

Nu vraagt een aantal programma,s om een hogere versie (bv.MxTube) verder werkt de Iphone PRIMA.

Moet ik,m updaten ??? of daarna weer Jealbreaken?? ik heb er weinig verstand van, en heb geen intersse in een hoop gedonder.

Wie helpt mij ???

Groet,
Alfred

Tijn1 24-02-09 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alfred (Bericht 260317)
Hallo Iphoners,

Ik heb een 1 G (16 GB) Iphone gekocht via internet, deze heeft, denk ik, een jealbreak (of zoiets) ik werk in ieder geval met mijn KPN abonnement.

Nu vraagt een aantal programma,s om een hogere versie (bv.MxTube) verder werkt de Iphone PRIMA.

Moet ik,m updaten ??? of daarna weer Jealbreaken?? ik heb er weinig verstand van, en heb geen intersse in een hoop gedonder.

Wie helpt mij ???

Groet,
Alfred

als je alle guides en tuts goed volgt dan moet het goed gaan!

een korte en beknopte uitleg(de rest is met de zoekfunctie te vinden):
-zorg dat je itunes 8.0 of hoger hebt aangezien je nog op 1.1.4 zal itunes ook nog niet geupdate zijn, waarschijnlijk??
-Maak een reserve kopie in itunes(dit maakt geen back-up van je apps van cydia of installer)
-update hem naar de laatste firmware 2.2.1 in itunes of download hem los uit de wiki en selecteer in itunes met shift+herstellen
-jailbreak hem met quickpwn 2.2.5-2 die je hier kan vinden
-zet je reserve kopie terug in itunes
-installeer naar hartelust progjes uit cydia of installer
-klaar is kees

succes

butn 30-03-09 02:24

zou graag meer info hebben om van 1.1.4 naar 2.1 te gaan ???

mvg butn

beginner 30-03-09 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door butn (Bericht 272532)
zou graag meer info hebben om van 1.1.4 naar 2.1 te gaan ???

mvg butn

Waarom naar 2.1. Er is een meer recente versie, nl. 2.2.1.?

Bovendien werd reeds aangegeven hoe je dit moet doen:

-zorg dat je itunes 8.0 of hoger hebt.
-Maak een reserve kopie in itunes(dit maakt geen back-up van je apps van cydia of installer)
-update hem naar de laatste firmware 2.2.1 via itunes. Gemakkelijker kan niet.
-jailbreak hem met quickpwn 2.2.5-2 die je hier kan vinden. Volg de instructies op je computerscherm.
-zet je reserve kopie terug in itunes
-installeer naar hartelust progjes uit cydia of installer


succes

dennisclaessens 08-04-09 16:16

Hmm ik heb net quickpwn opgestart en nu vraagt hij om bootloader v3.9 en bootloader v4.6.. Maar waar kan ik die vinden?? Ik kan nu niet verder... Kan ik ergens die bootloaders downloaden?

Ook in itunes zegt ie dat mijn simkaart niet ondersteunt word, logisch natuurlijk maar daar kan ik dus ook niet verder.
Het leek heel simpel, maar nu het niet werkt en ik zoek in het forum wordt ik overspoeld met allerlei termen wara ik geen enkel idee van heb hahaha.. dat wordt nog wat...

Tijn1 08-04-09 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennisclaessens (Bericht 275755)
Hmm ik heb net quickpwn opgestart en nu vraagt hij om bootloader v3.9 en bootloader v4.6.. Maar waar kan ik die vinden?? Ik kan nu niet verder... Kan ik ergens die bootloaders downloaden?

Ook in itunes zegt ie dat mijn simkaart niet ondersteunt word, logisch natuurlijk maar daar kan ik dus ook niet verder.
Het leek heel simpel, maar nu het niet werkt en ik zoek in het forum wordt ik overspoeld met allerlei termen wara ik geen enkel idee van heb hahaha.. dat wordt nog wat...

bootloaders kan je hier vinden, tevens kan je die handleiding ook gebruiken alleen moet je de firmware vervangen voor 2.2.1 en quickpwn moet je vervangen voor quickpwn 2.2.5-2

succes, bij vragen raadpleeg de zoekfuntie/wiki daar is ook veel te vinden

dennisclaessens 08-04-09 17:30

oke, thanks! ik kan weer verder...

Faithz 12-04-09 23:04

Dit zocht ik ook :)

Stomme vraag maar kun je dan ook apps installeren uit de iTunes store?

Edit: volgens mij wel, iemand die kan bevestigen?

King1987 12-04-09 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Faithz (Bericht 277020)
Dit zocht ik ook :)

Stomme vraag maar kun je dan ook apps installeren uit de iTunes store?

Edit: volgens mij wel, iemand die kan bevestigen?

Op FW 1.1.4 niet, wel vanaf 2.0 of hoger. Tip: update gewoon naar 2.2.1 dan werkt alles.

Faithz 13-04-09 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 277040)
Op FW 1.1.4 niet, wel vanaf 2.0 of hoger. Tip: update gewoon naar 2.2.1 dan werkt alles.

Yeah, dat is de bedoeling. Ik begon te twijfelen omdat Cydia overal genoemd wordt.. heb me een tijdje niet bezig gehouden met alle ontwikkelingen. Maar appstore kan dus gewoon :)

Net ff proberen bij te lezen.

Ik ben nu alles aan het downloaden.

Ik kom hier een heel eind mee:
http://www.ifoneguide.nl/?p=498
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows) (Comments)
https://forum.iculture.nl/f59/i...2g-iphone.html

Ik heb een UK iPhone wat orgineel 1.1.2 was en nu 1.1.4 met een oude baseband maar volgens mij maakt dat met 2.2.1 niets meer uit.

Dus:
- Reservekopie maken
- herstellen naar 2.2.1
- Quickpwn draaien

Dat is alles?

Ik weet nog dat van 1.1.2 naar 1.1.4 een hele operatie was :D

King1987 13-04-09 00:08

Dat is alles, let wel, je hebt bootloader 3.9 en bootloader 4.6 nodig, maar die kan je vinden in de wiki, staan bij de handleidingen voor de 1e gen om te unlocken.

Faithz 13-04-09 00:20

Heb ik :) daar gaan we dan. En bedankt trouwens!

Faithz 13-04-09 01:11

Yeah, vlekkenloos gegaan.

Alleen mijn herstelkopie wil niet zo goed denk ik. Na 10sec is hij "klaar" en reboot mijn iPhone. Geen contacten e.d. Hij is nu wel syncen maar ik ben benieuwd of die settings nog terugkomen.

@#%$^&*&^$$#@#

Reservekopie was deze keer 1 grote flop :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:15.