iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   restore iPhone voor installer.app (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3132-restore-iphone-voor-installer-app.html)

steven34 03-12-07 09:28

restore iPhone voor installer.app
 
Ik heb een unlocked iPhone 1.1.1 (3A109a)
iTunes versie: 7.5 (19)
Modemfirmware 04.01.13
MAC power PC met Leopard


Ik zou graag installer.app op mijn iPhone willen installeren. Als ik naar jailbreakme.com ga en probeer de online registratie krijg ik een klein blauw vakje en verder niets. Ik heb dit verder opgezocht en ik zou mijn iPhone moeten 'restoren' via iTunes. Dit heb ik verder ook opgezocht: bij een reset zou er niets veranderen aan de SIM-lock. Maar als ik in iTunes op de knop restore druk krijg ik dit:

" Are you sure you want to restore the iPhone to its factory settings? All of your songs and other data will be erased, and the newest version of the iPhone software will be installed"

Die laatste zin baart me zorgen. Weet er iemand hoe ik dit moet aanpakken? Of moet ik er best afblijven?

Thx

Dien 03-12-07 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steven34 (Bericht 22780)
Ik heb een unlocked iPhone 1.1.1 (3A109a)
iTunes versie: 7.5 (19)
Modemfirmware 04.01.13
MAC power PC met Leopard


Ik zou graag installer.app op mijn iPhone willen installeren. Als ik naar jailbreakme.com ga en probeer de online registratie krijg ik een klein blauw vakje en verder niets. Ik heb dit verder opgezocht en ik zou mijn iPhone moeten 'restoren' via iTunes. Dit heb ik verder ook opgezocht: bij een reset zou er niets veranderen aan de SIM-lock. Maar als ik in iTunes op de knop restore druk krijg ik dit:

" Are you sure you want to restore the iPhone to its factory settings? All of your songs and other data will be erased, and the newest version of the iPhone software will be installed"

Die laatste zin baart me zorgen. Weet er iemand hoe ik dit moet aanpakken? Of moet ik er best afblijven?

Thx


Je moet je Alt toets ingedrukt houden terwijl je op Restore drukt, dan kun je de 1.1.1 firmware selecteren (moet je wel eerst downloaden)

Maar als je gewoon even hier leest hoef je geen restore te doen https://forum.iculture.nl/f1/ip...edir_from=2192

steven34 03-12-07 09:42

Citaat:

Maar als je gewoon even hier leest hoef je geen restore te doen https://forum.iculture.nl/f1/ip...edir_from=2192
Dat is mijn probleem, via jailbreakme.com gebeurt er niets.

Dien 03-12-07 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steven34 (Bericht 22785)
Dat is mijn probleem, via jailbreakme.com gebeurt er niets.

Dus als je je wi-fi aanzet en je opent Safari en je typt h ttp://jailbreakme.com dan gebeurt er niks??

Dat is wel heel vreemd hoor, laad hij geen eens de pagina dan?

Als je op die pagina zit moet je namenlijk eerst naar beneden scrollen, en daar zie je install staan.

steven34 03-12-07 09:51

jawel hij laadt de pagina.
Als ik dan onderaan naar install ga, krijg ik een wit scherm met een klein blauw vakje. Ik wacht enkele minuten, niets...

Dien 03-12-07 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steven34 (Bericht 22789)
jawel hij laadt de pagina.
Als ik dan onderaan naar install ga, krijg ik een wit scherm met een klein blauw vakje. Ik wacht enkele minuten, niets...

Heel apart inderdaad, ik denk dat je even moeten wachten tot iemand hier een passend antwoord op heeft.

MacFoxx 03-12-07 10:23

Misschien is de tiff-bug al opgelost op je iPhone, waardoor je jailbreak.me methode niet kan gebruiken.

steven34 03-12-07 13:01

@MacFoxx: Misschien is de tiff-bug al opgelost op je iPhone, waardoor je jailbreak.me methode niet kan gebruiken.

Dat ben ik inderdaad al tegengekomen. Heb je hier advies omtrent?

Destiny 03-12-07 13:07

het lijkt me sterk dat Apple die tiff-bug heeft gefixt. Restore je iPhone eens opnieuw met de 1.1.1 firmware. Als je daarna gaat jailbreaken, zet dan ook even de auto-lock op never en sluit de iPhone aan iTunes.

ironmanixs 03-12-07 13:17

De tiff exploit is gefixed op je iPhone, gewoon effe 1.1.1 restoren.

steven34 03-12-07 13:21

Dus ik moet de software downloaden van 1.1.1 (ik heb de unlock niet zelf gedaan)
iTunes: ALT indrukken en op restore drukken. Firmware 1.1.1. aanduiden en restoren.
Dan disconnecteren met iTunes. Naar jailbreakme.com gaan, install...
Auto-lock op never zetten en connecteren met iTunes.

Ben ik iets vergeten?

ironmanixs 03-12-07 13:25

Klopt... dat zou moeten werken !

Let wel op dat je iPhone niet geactiveerd meer is als je hem heb gerestored, dat zal je dus ook nog moeten doen..

Destiny 03-12-07 13:26

Bijna.
Als je iPhone gerestored is met iTunes geeft ie een 1015 foutmelding. Sluit nu iTunes af en zet iNdependence aan. Wacht even en je zult zien dat de iPhone normaal boot

ironmanixs 03-12-07 13:30

Waarschijnlijk komt die foutmelding niet, want hij blijft op 1.1.1 (firmware wordt niet geupdate).

steven34 03-12-07 13:46

Wow, effe wachten, durf nog niet :)
Ik kreeg iNdependence niet werkende omdat ik met een te nieuwe versie van iTunes werk. (dacht ik, heb al zoveel geprobeerd)

Citaat:

Klopt... dat zou moeten werken !
Let wel op dat je iPhone niet geactiveerd meer is als je hem heb gerestored, dat zal je dus ook nog moeten doen..
Dat begrijp ik niet goed?

ironmanixs 03-12-07 13:55

iNdependence kan je iPhone ook activeren, geen probleem.

Om iNdependence werkend te krijgen moet je effe de README lezen die erbij zit, daar staat precies in wat je moet doen als je de "nieuwe versie bla bla bla" melding krijgt.

steven34 03-12-07 23:00

Bedankt, ik heb iNdependence goed geïnstalleerd.

Dus:
iTunes: ALT indrukken en op restore drukken. Firmware 1.1.1. aanduiden en restoren.
Dan disconnecteren met iTunes. Naar jailbreakme.com gaan, install...
Auto-lock op never zetten en connecteren met iTunes.

Citaat:

Let wel op dat je iPhone niet geactiveerd meer is als je hem heb gerestored, dat zal je dus ook nog moeten doen..
>>waar moet dit tussen? Dus wanneer heb ik iNdependence nodig? Sorry ik wil gewoon zo zeker mogelijk zijn!

ironmanixs 04-12-07 21:11

Het kan zijn dat iNdependence nog hebt om de iphone uit recovery mode te krijgen, dan kan je hem daarin ook gelijk met 1 click activeren, dit doe je direct nadat de firmware gerestored is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:01.