iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   T-mobile unlocked toestel 999€ maar kan niet bellen (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3257-t-mobile-unlocked-toestel-999-maar-niet-bellen.html)

ALain997 05-12-07 15:05

T-mobile unlocked toestel 999€ maar kan niet bellen
 
Ik heb zopas een T-mobile toestel gekocht 999€ duuur maar ja... Na 24 uur kon ik hem unlocken via itunes "alles officieel" zoals het voor die prijs hoort.
Nu zodra ik een getal intoets keert hij terug naar de menu (als ik snel ben kan ik meerdere getallen induwen maar keert toch onmiddleijk teru naar menu), opgebeld worden lukt ook niet, sms kan ik niet lezen... zodra je de telefoonfuncties wilt gebruiken keert hij terug naar hoofdmenu.
Netwerk is volledig te zien, unlock was succesvol, wat nu?
Service in benelux is uitgelsoten zeiden ze me al aan de telefoon met apple support.

Wie kan mij helpen ? Is het softwareprobleem of hardware?

Alvast bedankt op voorhand voor eventuele hulp

Nikooos 05-12-07 15:07

iWorld installeren met installer. Hier kan je je landinstellingen instellen en zal dit probleem oplossen. Ik had precies hetzelfde probleem namelijk toen ik mijn 1.1.2 OTB ging turbosimmen.

Fresh 05-12-07 16:11

Je zult hem dus wel moeten jailbreaken om iWorld te draaien...

Volgens mij werkt Apple aan de issue en komt binnenkort met FW 1.1.3.

dendoor 05-12-07 21:55

Ik kan je wel begrijpen hoor. Voor sommige mensen is het hele handeltje van activeren, unlocken ( via Turbosim bvb ) enz een hele stap. Er zijn nu eenmaal mensen die alles officieel kopen en kan ze langs de ene kant geen ongelijk geven. Ik ga dan ook niemand veroordelen enz. Het spijtige is alleen dat je nu ook met een officiële maar niet werkende iPhone zit en dit is balen. Het zou MOETEN werken als je hem officieel aankoop, punt uit !

Of we U hier op het forum kunnen verder helpen is maar zeer de vraag. Hier zitten namelijk de "die hards" die het een uitdaging vinden om het "niet officieel" toestel werkend te krijgen eventueel met alle toeters en bellen, en dit voor een zacht prijsje tov 999 euro.

Ik vrees ervoor dat je eventueel terug over en weer zal moeten naar Duitsland om daar Uw probleem voor te leggen en op te lossen. Indien ze U niet verder willen of kunnen helpen zie ik uiteraard geen andere oplossing dan de club te vervoegen en doen wat wij allemaal doen.....

Succes !

Den Door.

Michael 05-12-07 22:30

Laat de gast toch. We helpen hem gewoon net als die man die een jaguar heeft en zijn simlaadje dat vastzit. Is niet ineens een iphone............... Dus Alain vuur de vragen maar op ons af. Het is tot nu toe wel de duurste iPhone die we tot nu toe hebben mogen meehelpen hacken :D

Fresh 05-12-07 22:42

Deze man op Tweakers heeft er ook 1 officieel geunlockt in Duitsland gekocht voor €999,-.

GoT - Apple Talk - Bekijk bericht - Powered by React

Hij heeft wel gelijk; het zou niet nodig morgen zijn om hem te jailbreaken om ermee te kunnen bellen.
Maar goed, het probleem speelt ook bij gehackte iPhones op 1.1.2. Wij moesten ook het appsupport bestand patchen (al dan niet met iWorld). Het probleem zelf is dus niet geheel onbekend.

Maar goed, het is zoals het is. Er zijn maar 2 opties:
1. Hij kan jailbreaken en iWorld draaien.
2. Wachten op FW 1.1.3 en hopen dat het probleem dan is opgelost.

Verder vrees ik dat wij er op iphoneclub verder niets meer aan kunnen doen.

ALain997 06-12-07 14:00

Alvast bedankt voor jullie reactie, maar ben echt een beetje boos op die kerels in Duitsland... Voor 999 euro verwachte ik een probleemloos toestel, maar...
Had nooit verwacht om die *****problemen te krijgen met een toestel van 999 euro.

Het zou niet mogen, voor één keer dat ik iets probeer officieel op een normale manier te kunnen gebruiken zonder te jailbreaken of gelijk wat.

Ik hoop echt een oplossing te vinden.

iCulture 06-12-07 21:44

Alle opmerkingen in de trant van "Je had hem niet officieel moeten kopen", enzovoorts bla bla bla worden direct verwijderd. Probeer Alain liever te helpen in plaats van hem te veroordelen.

dendoor 06-12-07 23:21

Wat ik me afvraag is als je de iphone moest jailbreaken en vervolgens iworld laat runnen je probleem niet van de baan zou zijn. Wat ik me uiteraard dan ook afvraag is of het toestel dan nog steeds unlocked zou zijn. Als ik jou was zou ik het toch de moeite waard vinden om te proberen als je het gedoe van over en weer rijden wil vermijden. Je kan hem' als het niet moest lukken' hem terug naar fabrieksinstellingen brengen en dan uiteindelijk terug doen naar de winkel waar je hem kocht.

Succes verder en hopelijk heb je gauw een werkende iphone !

Den Door.

Nikooos 06-12-07 23:26

Er zijn op dit moment helaas maar 3 oplossingen. Jailbreaken het zelf oplossen, terugbrengen naar Duitsland (met eventueel een steen door de ruiten) of hopen dat het gerucht dat de 1.1.3 versie zaterdag uitkomt waar is, die installeren en alles werkend hebben.

Fresh 06-12-07 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendoor (Bericht 24590)
Wat ik me afvraag is als je de iphone moest jailbreaken en vervolgens iworld laat runnen je probleem niet van de baan zou zijn. Wat ik me uiteraard dan ook afvraag is of het toestel dan nog steeds unlocked zou zijn. Als ik jou was zou ik het toch de moeite waard vinden om te proberen als je het gedoe van over en weer rijden wil vermijden. Je kan hem' als het niet moest lukken' hem terug naar fabrieksinstellingen brengen en dan uiteindelijk terug doen naar de winkel waar je hem kocht.

Succes verder en hopelijk heb je gauw een werkende iphone !

Den Door.

Ja, dit gaat werken. Hij hoeft anySIM niet te draaien.
Vorige week heb ik iemand uit de UK met een officieel o2 abonnement bij het jailbreaken geholpen. Na de jailbreak werkte zijn SIM in de gejailbreakte iPhone. We hebben zelfs visual voicemail weer aan de praat gekregen op de gehackte telefoon.
Hij had het probleem met de crashende telefoon app natuurlijk niet, omdat hij met een Engelse sim, op een Engelse iPhone draait.

Met deze Duitse iPhone zou hij precies hetzelfde kunnen doen en daarna iWorld draaien. De vraag is, wil hij nou bellen of niet met z'n iPhone?
Zet de principes even overboord tot 1.1.3 uitkomt. Als hij zijn iPhone terugbrengt of laat zoals hij is, dan heeft ie er ook weinig aan.
Okay, hij heeft een hele dure iPod Touch.

Volgens mij zijn nu wel zo'n beetje alle technische mogelijkheden besproken. Of is gaat het in deze discussie alleen om principes?

ilya 06-12-07 23:41

krijgt hij niet veel problemen als hij nu gaat jailbreaken ect en dan later weer moet door updaten naar een andere firmware? heeft hij nog garantie als apple weet dat hij gejailbreaked heeft ect.. als ik 1 kop moet betalen voor een telefoon dan wil ik mijn garantie nog wel behouden

Fresh 07-12-07 00:40

Nee, want als Apple bij een volgende firmware upgrade deze problemen heeft opgelost, kan hij officieel via iTunes zijn iPhone activeren en gewoon zijn eigen SIM gebruiken.
De jailbreak an sich is niet zo erg, die wordt met een restore/upgrade volledig teniet gedaan. Een software sim unlock zou wel zichbaar kunnen zijn, maar die hoeft hij dus niet te doen. Ik zie wat dat betreft geen probleem.

ALain997 10-12-07 21:25

Momenteel werkt hij als veredelde ipod touch, enkel als ik probeer een nummer te draaien floept hij onmiddelijk naar de menu.
Ik weet juist niet goed hoe ik die iworld erop kan krijgen, software op mijn iphone is 1.1.2 naar het schijnt ook al geen cadeau.
Ik heb wel een soort papier moeten tekenen in duitsland dat ik afzie van mijn garantie omdat ik een gesimlockte iphone koop, maar dit is niet direct rechtsgeldig, vermits ze er 999 euro voor vragen en hij officieel unlocked wordt door apple... maar ja duitsland is echt wel ver om naar ginder te rijden ... pfff
Het enige wat ze er bij apple bijkregen is een ontevreden klant die NOOIT geen apple stuff meer gaat kopen als er geen oplossing komt.

Alvast bedankt voor jullie moeite, mochten jullie nog ideeen hebben... alles is welkom thx

dendoor 10-12-07 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALain997 (Bericht 26124)
Momenteel werkt hij als veredelde ipod touch, enkel als ik probeer een nummer te draaien floept hij onmiddelijk naar de menu.
Ik weet juist niet goed hoe ik die iworld erop kan krijgen, software op mijn iphone is 1.1.2 naar het schijnt ook al geen cadeau.
Ik heb wel een soort papier moeten tekenen in duitsland dat ik afzie van mijn garantie omdat ik een gesimlockte iphone koop, maar dit is niet direct rechtsgeldig, vermits ze er 999 euro voor vragen en hij officieel unlocked wordt door apple... maar ja duitsland is echt wel ver om naar ginder te rijden ... pfff
Het enige wat ze er bij apple bijkregen is een ontevreden klant die NOOIT geen apple stuff meer gaat kopen als er geen oplossing komt.

Alvast bedankt voor jullie moeite, mochten jullie nog ideeen hebben... alles is welkom thx

Wat heb je ondertussen allemaal al gedaan met je toestel ? Misschien kunnen we je zo verder helpen.

ALain997 11-12-07 12:48

Bij aankoop heb ik 24 uur moeten wachten voor hem te koppelen op itunes. Bij koppelen op itunes heb ik instructies gevolgd met name herstellen daarna toestel uit en itunes opnieuw opgestart. Toen bij de herstelling zegt itunes dat het toestel succesfully is unlocked... Bij plaatsen simkaart start hij op en je hebt dus alles wat nodig is. Enkel de telefoonnummer moet naar het schijnt (000) 000 000 zijn terwijl bij ons de nummers anders zijn. Maar bij het intoetsen van het eerste getal keert hij terug naar menu. Bij SMS kan ik de tekst intijpen, maar zodra ik het nummer wil invoeren naar wie hij moet keert hij terug naar menu. Ik heb hem ondertussen al 3 keer hersteld, maar tevergeefs.
Maar ik heb momenteel nog geen Applicties kunnen toevoegen voor eventueel iworld erop te zetten omdat die niet voor die software versie bestemd zijn (1.1.2)
Ik hoop echt dat er een oplossing komt.
ALvast bedankt voor de moeite

Michael 11-12-07 12:52

Alain als ik jou was volg je de gids voor het unlocken in 1.1.2 Ik neem aan dat je een officieel unlockte iPhone bij apple hebt gekocht? Downgrade naar 1.1.1 en doe wat er verder in de gids staat. Als je weer op 1.1.2 kan je uit de installer iWorld downloaden.

dendoor 11-12-07 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 26352)
Alain als ik jou was volg je de gids voor het unlocken in 1.1.2 Ik neem aan dat je een officieel unlockte iPhone bij apple hebt gekocht? Downgrade naar 1.1.1 en doe wat er verder in de gids staat. Als je weer op 1.1.2 kan je uit de installer iWorld downloaden.

Dit zou ik ook doen want anders geraak je er nooit meer uit vrees ik.

;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:30.