iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Wie weet deze unlockmethode van iphonehellas (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3324-wie-weet-deze-unlockmethode-iphonehellas.html)

bstruik 06-12-07 16:25

Wie weet deze unlockmethode van iphonehellas
 
Iphonehellas stealthSIM

ze zeggen dat ze 1.1.2 out of the box kunnen unlocken hiermee

the-edge 06-12-07 16:31

Ja las het net op Hackint0sh. Weet ook niet, moet eerst succesverhalen horen. Zou wel erg vet zijn als ze hiermee 1.1.2 otb kunnen unlocken :D

MacFoxx 06-12-07 16:32

Klinkt interessant.

Nikooos 06-12-07 16:33

Mja.. lijkt me een soort van zelfde methode als turbosim of supersim.

iCulture 06-12-07 16:36

Is inderdaad gewoon de TurboSIM-methode, alleen dat met een ander naampje (de naam TurboSIM zal wel gedepondeerd zijn door Bladox).

the-edge 06-12-07 16:39

Mja, zou hem best willen bestellen.. Maar wil ik wel zeker weten dat hij werkt :)

Ik zie de manier van softwarematig unlocken wel somber in nu..

Nikooos 06-12-07 16:40

Ik zou nog ff wachten tot na het weekend. Volgens de geruchten komt zaterdag 1.1.3 en dan zullen de devvers misschien wel eens een oplossing kunnen vinden

the-edge 06-12-07 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 24311)
Ik zou nog ff wachten tot na het weekend. Volgens de geruchten komt zaterdag 1.1.3 en dan zullen de devvers misschien wel eens een oplossing kunnen vinden

Mwa, de firmware verandert maar de bootloader naar alle waarschijnlijkheid niet.. Dan is er nog steeds geen firmware unlock oplossing ;)

Nikooos 06-12-07 16:54

Mja.. maar goed.. De devvers hebben wel weer iets om misschien wat data uit te halen.

bstruik 06-12-07 17:02

Volgende week Zaterdag krijg ik mijn Iphone from Houston ... zal wel 1.1.2 OTB op zitten. Als dit echt werkt wil ik het wel bestellen. maargoed het eerste schaap moet nog over de dam hé!!! WIE oh WIE.

Fruitcake 15-12-07 09:16

Hmmm......dat ziet er wel erg makkelijk en verleidelijk uit :)

YouTube - iPhoneHellas new StealthSIM Design !

Volgens mij moet je vooraf je 1.1.2 OTB nog wel zelf activeren/jailbreaken. Helaas heb ik nog nergens een duidelijke uitleg (lees: stap voor stap uitleg) gevonden.

In iedergeval, dat snijden in de sim stelt dus echt niks voor, LOL :)

Amp. 15-12-07 11:07

Het ís gewoon de turbosim in een ander hoesje, niets nieuws dus!
Misschien dat het prijskaartje nu iets anders is, maar ach.

Peter 15-12-07 11:14

turbosim moest je toch nog zelf programmeren dacht ik. Deze blijkbaar niet, gewoon in een jailbroken iPhone steken en het zou moeten werken.

Michael 15-12-07 11:57

Als je dat filmpje goed bekijkt dan weet je dat het geen unlock is Alleen maar een instructie om je sim te knippen. ook deze sim moet geprogrammeerd worden.

sjiulskin 15-12-07 12:17

Ik begrijp van www.iphonehellas.com dat je zelf niks hoeft te programmeren aan de StealthSIM. Bestellen, knippen in je eigen sim, op elkaar leggen en bellen maar volgens mij... Én het is goedkoper en makkelijker te krijgen dan de TurboSIM.

Enige nadeel dat ik kan bedenken zou zijn dat ze allemaal hetzelfde zijn geprogrammeerd en dat elke StealthSIM dus met dezelfde codes inlogt op het netwerk (geen flauw idee hoe dit werkt, ik bedenk maar wat). Apple kan misschien zien dat er ongelofelijk vaak met dezelfde (of soortgelijke) code wordt ingelogd en met een nieuwe firmware die code blokken.

Hoort dit btw niet thuis in de hardware-unlock afdeling?

Amp. 15-12-07 12:48

Ik durf te wedden dat ze dan bij iphonehellas het zelf programmeren, en dat jij em er alleen nog in moet steken.
Toch, dan denk ik dat de turbosim allicht in de toekomst een betere support kan hebben, aangezien je die (zeker) zelf kan programmeren.
Goedkoper is het niet, het is 80 euro, en via bladox is de turbosim 59 euro..
(Jammer van het tekort aan turbosims, daardoor is ie nu duur)

Ik denk trouwens niet dat Apple ziet dat er wordt ingelogt met dezelfde codes, aangezien je iPhone niets uitzend naar Apple, maar gewoon naar je eigen provider ;)
En wat ik begrijp van wat je iPhone doet met de turbosim is dat de turbo wat bestandjes van de AT&T afhaalt en die samen met je eigen simkaart doorzend naar de iPhone. Waardoor de iPhone denkt dat het een AT&T kaartje is en dus gewoon werkt. Zelfde voor de Stealthsim..
(Dit zijn allemaal speculaties wat ik erover denk btw ;) )

sjiulskin 15-12-07 15:50

Goedkoper is het niet, wel makkelijker.

(klinkt bekend?)

Fruitcake 17-12-07 10:35

Ik heb er zaterdag (15-12) een besteld op ebay. Dit is het goedkoopste wat ik ben tegen gekomen. Voor kerst hoop ik hem binnen te hebben.

94 euro inclusief verzendkosten:
Unlock iphone 1.1.2 OTB with StealthSIM Easy to Use! - eBay, Phones w o Service Contracts, Cell Phones, Cell Phones PDAs. (Eindtijd 20-dec-07 20:57:30 CET)

Oh enne, ik laat wel weten hoe het afloopt gezien de discussie tav het programmeren van sim e.d. Volgens mij hoeft dit namelijk niet. Na het jailbreaken van je 1.1.2 OTB zou het echt zo makkelijk moeten zijn als op het filmpje.

Fruitcake 02-01-08 07:14

Nou had hem de 31e eindelijk binnen.

Na installatie van iWorld is het even passen en meten om de stealthsim netjes met je gewone sim in de sleuf te stoppen, maar dan werkt het ook.

De naam van je provider in de linker bovenhoek is toch wel een prettig gezicht.

Vergeet niet ook iWorld nog even op je iphone te runnen om de bugs eruit te halen.

Voor de duidelijkheid, de stealthsim wordt kant en klaar geleverd, er hoeft niets aan gedaan te worden.

ronbar 02-01-08 09:30

als het goed is krijg ik heb vandaag binnen.
Ik heb hem wel al geactiveerd met de beschrijving die op de site van bij Hellas wordt wordt vemeld, deze is duidelijk en werkt goed.
Ik ben benieuwd maar volgens meerdere mensen is het plug en play.

Ronbar


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:12.