iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   StealthSim (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3406-stealthsim.html)

Jochempie 27-12-07 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jochempie (Bericht 31354)
Voor mensen die problemen hebben met de stealthsim werkend te krijgen met een simkaart met ovale contacten is het misschien een idee om een nieuwe simkaart aan te vragen bij je provider.
Ik las namelijk hier:

Stealth Sim Unlocks OTB 1.1.2 - Page 6 - ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, iPhone hacking, iPhone mods, and more

dat veel mensen die het niet lukt om de stealthsim werkend te krijgen met een (redelijk) nieuwe ovale sim, hem wel werkend krijgen met een nieuwere simkaart.
Ik krijg de StealthSim zelf ook niet werkend met een dergelijke ovale simkaart, dus ga na kerst een nieuwe simkaart halen bij T-Mobile. Ik heb overigens 2 stealthsim kaarten, en ze doen het allebei niet, ga er dus vanuit dat het aan mijn simkaart ligt.

Heb vanochtend een nieuwe t-mobile simkaart gehaald bij de t-mobile winkel (gratis overigens, ik gaf aan dat mijn simkaart het niet deed in andere toestellen, toen kreeg ik gewoon een nieuwe.) Deze doet het dus wel met de stealthsim zonder problemen. Mijn oude sim-kaart was een ovale, nieuwe is vierkant. Heb het dan dus over de vorm van de chip op de simkaart.

sjempie 27-12-07 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jochempie (Bericht 32142)
Heb vanochtend een nieuwe t-mobile simkaart gehaald bij de t-mobile winkel (gratis overigens, ik gaf aan dat mijn simkaart het niet deed in andere toestellen, toen kreeg ik gewoon een nieuwe.) Deze doet het dus wel met de stealthsim zonder problemen. Mijn oude sim-kaart was een ovale, nieuwe is vierkant. Heb het dan dus over de vorm van de chip op de simkaart.

kan jij een foto posten van je oude en je nieuwe simkaart. Dan kan men vergelijken met hun eigensimkaart!

tnx voor het delen van deze info! :)

Jochempie 27-12-07 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjempie (Bericht 32146)
kan jij een foto posten van je oude en je nieuwe simkaart. Dan kan men vergelijken met hun eigensimkaart!

tnx voor het delen van deze info! :)

http://i11.tinypic.com/6x7vuqv.png

Zie boven, de bovenste is nieuwe simkaart, onderste de oude.

taf 27-12-07 22:02

Ik heb een nieuwe simkaart van Base. Ik denk dat mijn stealth niet gaat. Mijn andere twee stealths geven geen probleem. Ze zitten in twee andere iphones en gaan perfect, maar de mijne valt zijn ontvangst weg. Ik ga proberen die terug te sturen en hopelijk komt er iets uit de bus.

Stibou 27-12-07 22:41

Mag ik hem niet van je overkopen?

joostje18 28-12-07 12:40

Ik heb er verder niet veel verstand van, aangezien ik mijn iPhone pas rond 5 januari krijg, maar hoe werkt dat bij die updates? Als je je iPhone aansluit op de computer en dan naar iTunes gaat of wat dan ook, installeert hij dan automatisch een nieuwe update, als deze er is? Want anders ben je wel de pisang als je een Stealthsim hebt toch?

martijn02 28-12-07 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joostje18 (Bericht 32489)
Ik heb er verder niet veel verstand van, aangezien ik mijn iPhone pas rond 5 januari krijg, maar hoe werkt dat bij die updates? Als je je iPhone aansluit op de computer en dan naar iTunes gaat of wat dan ook, installeert hij dan automatisch een nieuwe update, als deze er is? Want anders ben je wel de de pisang als je een Stealthsim hebt toch?

Edit: Excuses, pc flipte beetje

Welnee... iTunes geeft aan dat er een nieuwe update is, en vraagt je of je die wilt installeren. Als je daarop nee zegt dan installeert hij hem niet... Mijn iphone en ipod touch draaien beide al een tijd op 1.1.1 zonder dat iTunes "zomaar" gaat updaten. (Mensen die roepen dat iTunes dat wel deed hebben volgens mij niet opgelet en hebben zoals zoveel windowsgebruikers op "ja" of "ok" geklikt zonder te lezen wat het programma eigenlijk wil)

juultje 29-12-07 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tobiaslf (Bericht 29713)
Komen ze...

Mijn oude simkaart heeft 4 rijtjes: https://forum.iculture.nl/attac...1&d=1198097780

Mijn nieuwe simkaart heeft 3 rijtjes: https://forum.iculture.nl/attac...1&d=1198097780

En de stealthsim heeft 3 rijen met 2 contactpuntjes.

Denk dat dit wat duidelijker is.

Hoi zou je is een foto kunnen/ willen maken hoe het eruit ziet in het echt.

heb nu net de kaart binnen. Welke kant moet het hoekje af?
welke kanten moeten op elkaar, ben bang om me stealth sim te vernielen?

alvast veel dank

leerentveld 29-12-07 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rox (Bericht 29610)
Pffff, ik krijg het maar niet voor elkaar..

Mn iPhone is helemaal geprepareerd, maar ik krijg de stealthsim er niet goed in zodat ie werkt. (Mijn simkaart los wordt wel herkend, maar icm met de stealthsim niet...)

Mn sim-kaart is al netjes op maat gesneden, maar het mag voorlopig niet baten...

/Edit, net nadat ik bijna mijn iPhone het raam uit wilde gooien, werd het netwerk ineens herkend. Eens gaan bellen :).

Hoelang duurde dit wachten?

juultje 29-12-07 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leerentveld (Bericht 33063)
Hoelang duurde dit wachten?

inmiddels doet de mijne het op nederlands menu na.

na nog géén 5 minuten 'op no' sim te staan, kwam me provider in beeld.

anders even rebooten, succes ermee

leerentveld 30-12-07 11:18

De mijne werkt nog steeds niet ik heb 2 stealth sim en 2 verschillende sim een Telfort van 4-6 jaar oud een een Usim van KPN deze is 1,5 jaar oud en beide werken niet. Heeft iemand een idee?

Rox 30-12-07 11:23

Paar keer er opnieuw in en uit doen. iPhone opnieuw opstarten en hopen op het beste ;).

tbeumer@ 31-12-07 17:22

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de stealthsim begon te werken..de een zie ik meteen staan de ander 5 min.. en de volgende deed ie pas wat na 15 min.. Ik heb hem er nu al 10 min inzitten en hij geeft nog steeds alleen maar NO SIM aan..

Amp. 31-12-07 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 33847)
Hoe lang duurde het bij jullie voordat de stealthsim begon te werken..de een zie ik meteen staan de ander 5 min.. en de volgende deed ie pas wat na 15 min.. Ik heb hem er nu al 10 min inzitten en hij geeft nog steeds alleen maar NO SIM aan..

probeer anders te rebooten?

CadmanF 31-12-07 17:51

ik heb hem net binnen, hoekje van mijn oude 'ronde' kpn simkaart geknipt, doe hem erin, opstarten en meteen gevonden en alle werkt. Ik had wel vantevoren iWorld geinstalleerd en op Nederlands gezet.

tbeumer@ 31-12-07 17:55

Met rebooten bedoel je toch gewoon opnieuw opstarten???

tbeumer@ 31-12-07 17:55

er zit trouwens een vodafonechip in met een vierkante sim..zou dus moeten werken volgens dit forum

tbeumer@ 31-12-07 18:16

mmm vreemd..bij mij moeders t-mobile sim doet de stealthsim het wel.
Maar bij mij Vodafone sim herkent ie de kaart niet

wilfried 31-12-07 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 33873)
Met rebooten bedoel je toch gewoon opnieuw opstarten???

een reboot geven: de aan-en uitknop en de homebutton een seconde of zeven tegelijk indrukken daarna doet de iphone een reboot. Daarna zou die het moeten doen...
succes

dutchwoody 31-12-07 20:31

Ik gebruik de Supersim, een alternatief voor Stealthsim. Werkt perfect op mijn telefoon uit VS OOB 1.1.2 Bl 4.6 en op alle netwerken. mail naar info@2serve.nl want die levert ze! Kosten € 80,= en is het geld meer dan waard!

Dien 31-12-07 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutchwoody (Bericht 33937)
Ik gebruik de Supersim, een alternatief voor Stealthsim. Werkt perfect op mijn telefoon uit VS OOB 1.1.2 Bl 4.6 en op alle netwerken. mail naar info@2serve.nl want die levert ze! Kosten € 80,= en is het geld meer dan waard!

Voor hetzelfde geld koop je een turbosim, deze zijn nog opnieuw te programmeren ook.

dutchwoody 31-12-07 21:10

Voor ons "gewone" gebruikers is programmeren geen optie. Ik heb de kaart erin gestopt , iworld gedraaid en klaar was ik!

jean 02-01-08 14:04

Ondertussen mijn stealthsim's binnengekregen.

Werkt perfect, heb 5 -iphone's doen werken.

Vierkante chip, ovale chip, alles werkt.


Je moet wel zien dat ze recht op elkaar hangen zodat de contactjes goed zitten. Werkt met base, mobistar en proximus.

Je steekt stealthsim samen met sim-kaart in iphone en er komt direct vergendelde sim op het scherm van de iphone, vervolgens kiezen voor sim ontgrendelen, pincode ingeven en het netwerk verschijnt onmiddelijk links bovenaan.

dutchwoody 02-01-08 15:25

Gefeliciteerd!
 
Precies zo ging het ook met mijn SuperStealthsim's!

En nu maar bellen en sms'n

leerentveld 03-01-08 20:20

Net een laatste poging ondernomen contacten echt super goed op mekaar en dicht geschoven, gaf meteen Locked sim pincode ingegeven en bellen!!

Dank voor al je suggesties!

iFlone 04-01-08 13:58

mijn stealth sim komt eraan en ik heb een 1.1.2 VS versie van vorige week..
nou is ie jailbreaked & gedowngrade naar 1.1.1..
Nou heb ik een vraag over het volgende:
Wat kan ik het beste doen als me stealthsim binnen is?

- Upgrade terug naar 1.1.2 en dan erin doen
- Of wachten tot 1.1.3 aangezien ie niet herprogrammeerbaar is? ( en hoe lang duurt
het nog tot 1.1.3..)

-PatrickO- 04-01-08 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iFlone (Bericht 35444)
mijn stealth sim komt eraan en ik heb een 1.1.2 VS versie van vorige week..
nou is ie jailbreaked & gedowngrade naar 1.1.1..
Nou heb ik een vraag over het volgende:
Wat kan ik het beste doen als me stealthsim binnen is?

- Upgrade terug naar 1.1.2 en dan erin doen
- Of wachten tot 1.1.3 aangezien ie niet herprogrammeerbaar is? ( en hoe lang duurt
het nog tot 1.1.3..)

Het beste kun je direct upgraden naar 1.1.2. Daarvan weet je zeker dat 'ie werkt met de StealthSim. Upgraden naar 1.1.3 zou ik pas doen wanneer bevestigd is dat de StealthSim daar ook mee werkt...;)

iFlone 04-01-08 14:10

upgrade gaat gewoon via iTunes toch?
dan kaartje knippen plakken etc. en dan werkt ie meteen,
goeie shit

leerentveld 04-01-08 19:57

Vandaag even in Rotterdam bij Peter van Iphoneactiveren.nl hij verkoop ook stealth sims en kan hem ook geheel nl maken echt super. Is gewoon een bedrijf met super service!!!

We waren vandaag met 3 mensen tegelijk en we gingen allemaal met werkende Iphone de duur uit! Oke ik had mijne zelf al werkend maar nog niet NL.

Maverick271280 05-01-08 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leerentveld (Bericht 35617)
Vandaag even in Rotterdam bij Peter van Iphoneactiveren.nl hij verkoop ook stealth sims en kan hem ook geheel nl maken echt super. Is gewoon een bedrijf met super service!!!

We waren vandaag met 3 mensen tegelijk en we gingen allemaal met werkende Iphone de duur uit! Oke ik had mijne zelf al werkend maar nog niet NL.

Die Stealthsim daar is echt duur. Kan je hem beter uit Canada laten overkomen.
Sowieso zijn die prijzen aan de duurdere kant, maar dat is mijn persoonlijke mening. :D

Groet

ETphone 07-01-08 17:17

Toevoeging aan de chip op de sim discussie.

De wanhoop stond me vanochtend nabij. Geen enkele kik gaf mijn phone na het plaatsen van de sim en de stealth tim. Alle blogs geraadpleegd. Putte hoop uit mailtjes dat als je hem een laat liggen dat ie dan wel aanspringt. De groeten. Het lag in mijn geval zeker aan de chip op de sim.

Ik heb hier al vele berichten over gezien inclusief foto's en mij was nog steeds niet duidelijk wat nou een nieuwe en wat een oude chip is. Welnu.

-De oude chip op de sim is vierkant.
-De nieuwe chip op de sim is tegenwoordig ovaal zoals de chip op de sim van AT&T die uit de 1.1.2 OTB serie komt.

Je kan bij je provider gratis een nieuwe sim halen (althans bij Vodafone was die gratis). Ik heb dat gedaan en pats hij deed het gelijk. Niks kruidenthee en driemaal een rondje draaien om de sim.

Conclusie. Voordat je met de stealth sim aan de slag gaat, check of de chip op je sim ovaal is. Zo ja continue, zo nee even een gratis nieuwe sim met ovale chip bij je provider ophalen, dat voorkomt een hoop frustratie.

jean 07-01-08 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ETphone (Bericht 36725)
Conclusie. Voordat je met de stealth sim aan de slag gaat, check of de chip op je sim ovaal is. Zo ja continue, zo nee even een gratis nieuwe sim met ovale chip bij je provider ophalen, dat voorkomt een hoop frustratie.

Niet altijd hoor,

mijn chip is vierkant en werkt prima! Het ligt volgens mij meer aan de contactpunten op de stealthsim, deze moeten overeenkomen met die op je simkaart, ovaal of vierkant.

Groeten,

Jean

mathijsdb 07-01-08 19:05

Heb mijn StealthSim vandaag binnen gekregen. Besteld bij iphonethesolution.com. Verwachtte een mooi klein pakketje, ding komt gewoon in envelop op 'n a4tje geplakt!
Moet nog 1/2 weken op m'n phone wachten, hoop dat 't dan meteen werkt!(na gejailbreaked te hebben uiteraard)

Posteman 07-01-08 19:16

StealthSim is binnen!!!!!!
 
Hallo Allemaal

Vandaag mijn Iphone binnen gekregen vanuit de VS. StealthSim had ik al langer in huis.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu te werk moet gaan. Want wil gaan domme dingen doen. Kan iemand mij stap voor stap vertellen wat ik moet doen?

Thnx alvast!

Groeten Niek

mathijsdb 07-01-08 19:22

Kijk op Iphone The Solution - Home voor 'n handleiding. Heb 'm zelf nog niet gevolgd, maar 't is van een officiele StealthSim dealer, dus dat zal wel snor zitten!

ETphone 07-01-08 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Posteman (Bericht 36805)
Hallo Allemaal

Vandaag mijn Iphone binnen gekregen vanuit de VS. StealthSim had ik al langer in huis.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu te werk moet gaan. Want wil gaan domme dingen doen. Kan iemand mij stap voor stap vertellen wat ik moet doen?

Thnx alvast!

Groeten Niek

Niek, ik ken de tutorial niet op de site van de stealthsim leverancier, maar mocht je er niet uitkomen, zie het youtube filmpje op de support tab van de iphonehellas.com site. Echt kinderlijk eenvoudig. Ik ben geen computer crack maar met dit soort filmpjes als handleiding kan het niet fout gaan. Zo n tangetje als gebruikt op dat filmpje is echt aan te raden. Succes

mathijsdb 07-01-08 23:07

Had er even 2 seconden naar gekeken, dan had je gezien dat de tutorial exact hetzelfde is. Hij lijkt me persoonlijk goed te doen, zelfs als je niet al te handig met computers bent!

Posteman 08-01-08 13:53

Thnx Mathijsdb en ETphone!

Ziet er inderdaad wel makkelijk uit. Moet ik niet eerst jailbreaken en al die dingen......?

Want de Iphone zit nog gewoon in de doos en heb er nog niets mee gedaan.

Als dit het enige is, moet het wel lukken:)

Groeten Niek

-PatrickO- 08-01-08 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Posteman (Bericht 37279)
Thnx Mathijsdb en ETphone!

Ziet er inderdaad wel makkelijk uit. Moet ik niet eerst jailbreaken en al die dingen......?

Want de Iphone zit nog gewoon in de doos en heb er nog niets mee gedaan.

Als dit het enige is, moet het wel lukken:)

Groeten Niek

JailBreaken is de eerste stap... Wat je doet is eerst downgraden naar 1.1.1, daarna jailbreaken, dan upgraden naar 1.1.2 en dan je sim met stealthsim erin en klaar... Let wel op dat de stealthsim goed "aligned" is met je eigen sim...

edje 09-01-08 18:03

iPhone begin december uit USA meegenomen, downgrade naar 1.1.1. Jailbreaken en activeren was daarna een eitje. Vervolgens Oktoprep en upgrade naar 1.1.2. Daarna nog een keer jailbreak, gevolgd door iWorld.

Vervolgens de zwarte StealthSim erin (op een KPN sim van ongeveer 2 jaar oud waar gemplus op staat). Meerdere pogingen steeds met "no sim installed". Na ongeveer 10 keer de StealthSim ietsje verschuiven om contact te laten maken deed hij het.

En het werkt redelijk : bellen, sms, Wi-Fi, internet via edge gaat allemaal goed. Paar kleine dingetjes (kan ook aan mij liggen, nog niet veel tijd aan besteed): bluetooth met mijn auto werkt niet helemaal goed, beller identificatie zet nummer neer in plaats van de bij het nummer behorende naam uit de contacten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:42.