iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Capacity probleem 3.5GB i.p.v 8GB (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3468-capacity-probleem-3-5gb-i-p-v-8gb.html)

Juri 09-12-07 22:45

Capacity probleem 3.5GB i.p.v 8GB
 
Jailbreakers,
Na een jailbreak bleek mijn Iphone 3.5GB capacity te hebben i.p.v 8GB....
Weet iemand hoe je dit kunt oplossen? :confused:
Alles werkt verder OK..

Alvast bedankt
Juri

Michael 09-12-07 22:52

Kijk even bij de wiki 300mb killer

Juri 09-12-07 22:59

Heb ik gedaan. zelf ook al via WINSCP de Media folder weggehaald maar haalt miets uit..

Michael 09-12-07 23:03

Het is ook een rare capaciteit moet ik zeggen. Ben bang dat je moet restoren en opnieuw jailbreaken. Je hoeft dan niet meer te unlocken die blijft bestaan.

Nikooos 09-12-07 23:08

en je weet zeker dat het geen 4gb iphone was die je hebt? ;)

Juri 09-12-07 23:08

Ik ga toch even checken met die 300MB killer, misschien een verkeerde folfer gedelete... :-) Al meerdere keren een restiore gedaan maar werkt ook niet....
Inderdaad een rare capacieteit, ik kan hier verder ook niets over vinden..

Juri 09-12-07 23:09

Zeker weten een 8GB met 1.1.1. frimware

Juri 09-12-07 23:31

Met Term-vt100 is het probleem ook niet opgelost..
Version 1.1.1. heb ik nu met 04.01.13_G..
Al geupdate daarna Baseband weer gedowngrade..... Hij bijlft een 3.5GB capacity aangeven..

Michael 09-12-07 23:33

Dan heb je volgens mij een 4gb iphone. Kijk even in settings dan algemeen en dan info en kijk naar capaciteit

Juri 09-12-07 23:37

Ik weet zeker dat hij 8GB was.... Tioen hij werkte, dit heb ik zelf gezien... Dit staat ook achterop de Iphone.

Michael 09-12-07 23:41

Al doe je het maar voor mij kijk even in de settings

"R" 09-12-07 23:42

hi all,

Hier ook een gek probleempje sinds vanavond. iPhone even syncen en zo.
Zie opeens een capaciteitsbalk die het volgende in oranje aangeeft:
cap 7,24 gb
foto's 23,7 mb
andere 3,95 gb
beschikbaar 3,27 gb
Ook werd de iPhone als naamloze afspeellijst in iTunes getoond.

Als gezegd, de totale balk is oranje, daar waar er eigenlijk ook ondermeer blauw in de balk moet staan volgens mij. Pim gegevens worden helemaal niet meer aangegeven, maar staan nog wel op de iPhone. Als ik alle Pim data opnieuw sync, geen probleem. Zet ik de foto's, films en muziek er weer op (stonden er overigens al op), dan roept de iPhone dat er onvoldoende geheugen is. Het lijkt er op dat er een deel van het geheugen geblokkeerd is. Als ik 1 film er bij zet (die er overigens al op stond) dan gaat dat goed, betreffende film wordt op de balk weer paars, maar het gebruikte geheugen "andere" blijft ongewijzigd".
Uiteraard zowel mac als iPhone reboot, geen positief resultaat.

Wat is wijsheid hier? Restoren? Michael, als ik restore, doe ik dat dan met 1.1.1 en volstaat een jailbreak?

Juri 09-12-07 23:46

Ik moet zeggen dat ik de Iphone niet erg stabiel vind. Toen ik hem nieuw kreeg uit de US heb ik hem via een downgrade 1.0.0. aan de praat gekregen en geupdate naar 1.1.1.. Toen werkte hij ook goed. Daarna per ongeluk geupdate naar 1.1.2. Nu crahed hij elke week, het lijkt ook op precies een week (2x op zaterdag). Ik heb hem ook werkend gehad met de update 1.1.2. en nu.... de helft van mijn opslag capaciteit kwijt... Gaat wel lekker zo...

Michael 09-12-07 23:46

Je kan herstellen met 1.1.1 en jailbreaken en dan opnieuw syncen. Hoe is het met je long time no see

Michael 09-12-07 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juri (Bericht 25790)
Ik moet zeggen dat ik de Iphone niet erg stabiel vind. Toen ik hem nieuw kreeg uit de US heb ik hem via een downgrade 1.0.0. aan de praat gekregen en geupdate naar 1.1.1.. Toen werkte hij ook goed. Daarna per ongeluk geupdate naar 1.1.2. Nu crahed hij elke week, het lijkt ook op precies een week (2x op zaterdag). Ik heb hem ook werkend gehad met de update 1.1.2. en nu.... de helft van mijn opslag capaciteit kwijt... Gaat wel lekker zo...

Juri woon je in de buurt van Den Haag toevallig?

Juri 09-12-07 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 25785)
Al doe je het maar voor mij kijk even in de settings

Wat wil je dat ik na kijk in de settings?

"R" 09-12-07 23:49

Goed, thanks, einde van het jaar, tikkie druk met afsluiten en voorbereiden en zo.........jij nog lekker aktief hier zie ik (lees natuurlijk regelmatig door hier)

Aangaande mijn probje, downgraden en zo is hier niet nodig dus, in iTunes herstellen middels de cmdtoets en dan naar de firmware 1.1.1 (dat draai ik nog) zou het moeten doen lijkt me? Kan dus lekker snel......

Heb je dit probleem wel eens gezien? Wel apart

Juri 09-12-07 23:49

Nee, ik woon in Westzaan.

Michael 09-12-07 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juri (Bericht 25796)
Nee, ik woon in Westzaan.

Kijk in settings dan algemeen en dan info Kijk daar naar de capaciteit van je iphone en wat er nog beschikbaar is.

Michael 09-12-07 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 25794)
Goed, thanks, einde van het jaar, tikkie druk met afsluiten en voorbereiden en zo.........jij nog lekker aktief hier zie ik (lees natuurlijk regelmatig door hier)

Aangaande mijn probje, downgraden en zo is hier niet nodig dus, in iTunes herstellen middels de cmdtoets en dan naar de firmware 1.1.1 (dat draai ik nog) zou het moeten doen lijkt me? Kan dus lekker snel......

Heb je dit probleem wel eens gezien? Wel apart

Nee nog niet tegengekomen Ik heb er ook naar gezocht maar niks kunnen vinden. Maar dat geldt ook voor Juri zijn probleem helemaal niets over te vinden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.