//

Unlock 1.1.2 vanuit de box...

Unlock 1.1.2 vanuit de box... discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door martijn02 Welnee, AppSnapp is een naar programmatje wat soms in een keer werkt, maar laatst heb ik een avond wel 20 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #661  
Oud 21-12-07, 12:56
Arne2606 Arne2606 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martijn02 Bekijk bericht
Welnee, AppSnapp is een naar programmatje wat soms in een keer werkt, maar laatst heb ik een avond wel 20 keer zitten proberen voor hij het deed. Gewoon volhouden, en anders morgen nog eens proberen, dan doet hij het vast!

Dat je in het emergencyscherm komt dat klopt... AppSnapp maakt gebruik van een bug in Safari die daardoor crached (en je weer op je homescherm komt) Maar de installatie loopt op de achtergrond wel door...
Als je problemen hebt met appsnap doe dan het volgende:

Ga naar jailbreakme.com werkt het dan niet in een keer ga je weer naar je browser en verander je de site naar jailbreak.toc2rta.com

Wacht tot je weer de wereldbol ziet en doe alles weer opnieuw maar dan ga je naar jailbreakme.com voila werkt altijd Scheelt weer 20 keer proberen.

Greetz
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #662  
Oud 21-12-07, 15:50
Prime Prime is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: E-Troid
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Dit was echt de gouden tip.....hij doet het weer.....en nu proberen de TurboSIM aan de praat te krijgen.
Mijn dank is zeeeeeeeer groot voor deze tip...had de hoop al bijna opgegeven.......Thanks a million times......
Wat ik heb gedaan:
1 Herstel van de originele versie 1.1.2 (dus niet met shift openenen)
2 downgraden naar 1.1.1 (nu wel met shift en een bestand selecteren)
3 Jailbreak uitgevoerd met iTunes open en de iPhone geconnect.

Alles doet weer.......moet alleen alles weer installeren maar ben nog nooit zo blij geweest met opnieuw installeren.
Kan zijn dat als je nu je TurboSim opnieuw probeerd te programmeren dat deze nog steeds met de volgende error komt aankakken :

# turbo-info
initializing modem
AT+CPMS="SM","SM"
ERROR

Ik heb dit namelijk ook gehad...en dit komt door het feit dat als je 2 maal geprobeerd hebt met je eigen SIM applesaft te runnen ....deze dan geblocked word met een slechte "set" commando.

Wat je dan moet doen is de TurboSim resetten :

- Plaats de TS en je eigen SIM in een andere telefoon dan de iPhone.

- Zet je PIN code aan op deze telefoon (bv. 1111) en zet deze UIT en weer AAN.

- Wanneer de telefoon vraagt om je PIN... voer dan de TS pin in welke genoteerd staat op het Bladox papiertje welke bij de TS zat.

- Er zal nu een bericht komen dat de PIN niet correct is, maar de "PIN code invoer pogingen" zullen niet verlaagd worden (standaard meestal 3 maal).

- Typ hierna je "normale" PIN code in (bv. 1111) en zet deze PIN weer uit in de opties van de telefoon.

- Plaats de TS en je eigen SIM in je iPhone en programmeer deze opnieuw mbv. applesaft....denk eraan...run maar 1 maal applesaft op je iPhone om de TS werkend te krijgen !
__________________
...If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with stupidity...
  #663  
Oud 22-12-07, 10:03
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prime Bekijk bericht
Kan zijn dat als je nu je TurboSim opnieuw probeerd te programmeren dat deze nog steeds met de volgende error komt aankakken :

# turbo-info
initializing modem
AT+CPMS="SM","SM"
ERROR

Ik heb dit namelijk ook gehad...en dit komt door het feit dat als je 2 maal geprobeerd hebt met je eigen SIM applesaft te runnen ....deze dan geblocked word met een slechte "set" commando.

Wat je dan moet doen is de TurboSim resetten :

- Plaats de TS en je eigen SIM in een andere telefoon dan de iPhone.

- Zet je PIN code aan op deze telefoon (bv. 1111) en zet deze UIT en weer AAN.

- Wanneer de telefoon vraagt om je PIN... voer dan de TS pin in welke genoteerd staat op het Bladox papiertje welke bij de TS zat.

- Er zal nu een bericht komen dat de PIN niet correct is, maar de "PIN code invoer pogingen" zullen niet verlaagd worden (standaard meestal 3 maal).

- Typ hierna je "normale" PIN code in (bv. 1111) en zet deze PIN weer uit in de opties van de telefoon.

- Plaats de TS en je eigen SIM in je iPhone en programmeer deze opnieuw mbv. applesaft....denk eraan...run maar 1 maal applesaft op je iPhone om de TS werkend te krijgen !
Bedankt voor de tip...dit was inderdaad het probleem. Ik heb de TurboSIM hiermee kunnen resetten. Het probleem is ontstaan doordat ik de eerste keer bij het commando turbo-app /private/var/root/applesaft.trb de volgende error kreeg.
# turbo-app /private/var/root/applesaft.trb
SRC /private/var/root/applesaft.trb
SIZE 2208
initializing modem
ATV1
ERROR
modem initiated
zsh: bus error turbo-app /private/var/root/applesaft.trb

Het resultaat is dat er geen Settings->Phone->SIM Applications->AppleSaft menu in de telefoon komt. dus ben ik maar opnieuw met het proces begonnen. Met als gevolg dat ik een "Not enough RAM" melding kreeg.
Dus op de TurboSIM was blijkbaar wel iets geschreven maar ik zag niets op de iPhone.

Ik krijg jammer genoeg nog steeds die "bus error" melding heb nu onderhand de SIM al een stuk of 20 keer moeten resetten en allerlei andere installaties uitgeprobeerd maar zonder resultaat.

Enig idee waarom ik een "bus error" melding krijg????

Laatst gewijzigd door ControlSje; 22-12-07 om 10:37.
  #664  
Oud 22-12-07, 14:31
Prime Prime is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: E-Troid
Berichten: 110
Standaard

Al eens geprobeerd de TS plus eigen SIM eruit te halen en opnieuw (voorzichtig erin te plaatsen) ?
Misschien moet je je eigen SIM ietsje beter bijsnijden ?

Soms kan het ook een contact probleem zijn waardoor deze error misschien ontstaat.
  #665  
Oud 22-12-07, 15:33
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prime Bekijk bericht
Al eens geprobeerd de TS plus eigen SIM eruit te halen en opnieuw (voorzichtig erin te plaatsen) ?
Misschien moet je je eigen SIM ietsje beter bijsnijden ?

Soms kan het ook een contact probleem zijn waardoor deze error misschien ontstaat.
Om de TS te reseten moet hij in een andere telefoon, dus ik heb de TS al ongeveer 20 x opnieuw geplaatst in de iPhone. Mijn vermoeden is ook dat het iets met de communicatie tussen de iPhone en de TS te maken heeft.

Weet je mischien wat er precies wordt gedaan bij het uitvoeren van de TS commando's turbo-info en turbo-app? En wat kun je doen met de andere turbo- commando's die meegeleverd zijn met de applesaft install?

Ik ben het internet aan het afzoeken naar dit probleem. tot op heden maar 1 iemand gevonden met een gelijkwaardig probleem. Mischien heb ik een defecte TS.
  #666  
Oud 23-12-07, 14:02
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Help gezocht:

Ik vondt op het Bladox forum dat de TurboSIM niet met alle AT&T SIM's zou werken.
Ze zeiden dat deze wel werkte
Wel mogelijk_klein.jpg

en deze niet.
Niet mogelijk_klein.jpg


Heeft iemand al met succes een Turbo SIM kunnen programeren met een AT&T SIM zoals afbeelding 2?
Ik heb namelijk zo een type en ben al dagen bezig mijn TurboSIM te programeren.

Als ik de TurboSIM (TS) samen met mijn AT&T SIm in de iPhone doe ziet de iPhone de SIM (links boven staat "No Service")
Als ik dan naar het ""Settings->Phone"ga zie ik de optie "SIM Applications".
Bij het programeren gaat het fout. Het commando "turbo-app /private/var/root/applesaft.trb" geeft een "bus error" als in daarna het commcenter weer activeer en de iPhone herstart is het menu "SIM applications" weg en moet ik de TS reseten en weer van vooraf aan beginnen.

Laatst gewijzigd door ControlSje; 23-12-07 om 14:10.
  #667  
Oud 23-12-07, 14:31
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Hmm misschien moet je dit even posten op hackint0sh daar zijn meer mensen met een TS en 1.1.2 OTB ... ik houd het wel in de gaten... wel raar dat er andere simkaarten zijn opeens??? welke week is jou iphone... steeds meer berichten dat het jailbreaken al lastig wordt en nu ook nog es TS :S.. ik ga 4 jan naar NYC... hopelijk kan de phone van W1 nog gebruikt worden met TS en gejailbroken worden :S

edit: misschien kan je ook ff de bladox thread erbij geven zodat andere ook ff kunnen kieken?

Laatst gewijzigd door konijntje; 23-12-07 om 14:43.
  #668  
Oud 23-12-07, 14:49
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konijntje Bekijk bericht
Hmm misschien moet je dit even posten op hackint0sh daar zijn meer mensen met een TS en 1.1.2 OTB ... ik houd het wel in de gaten... wel raar dat er andere simkaarten zijn opeens??? welke week is jou iphone... steeds meer berichten dat het jailbreaken al lastig wordt en nu ook nog es TS :S.. ik ga 4 jan naar NYC... hopelijk kan de phone van W1 nog gebruikt worden met TS en gejailbroken worden :S

edit: misschien kan je ook ff de bladox thread erbij geven zodat andere ook ff kunnen kieken?
Ik heb een iPhone van week 46.
Ik heb nog iets anders gevonden. Het is iemand gelukt om de Applesaft applicatie op de de SIM te installeren zonder de iPhone maar met een Nokia 6020. Ik heb geen idee hoe dat gaat maar ben nog bezig om dat uit te zoeken.
Ik zal ook een thread op de Bladox site zetten...kijken of iemand daar een oplossing heeft.
  #669  
Oud 23-12-07, 14:56
Suyker Suyker is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 34
Standaard

Is de turbosim of steathsim op de 1.1.2 4.6 betrouwbaar?
  #670  
Oud 23-12-07, 16:26
dreblom dreblom is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 1
Standaard Stealthsim

Heb ook de iPhone OTB 1.1.2. uit de US met die vervelende bootloader 4.6. Ik heb geprobeerd deze phone te unlocken met de Stealthsim die ik in Canada had besteld. Helaas werkt het met mijn Vodafone-simkaart niet! Bovendien erg uitkijken bij het inserten van het stealtsim kaartje in de bay. Je krijgt hem er nauwelijks (onbeschadigd) uit. Mijn advies: wachten op de software-unlock!
  #671  
Oud 23-12-07, 16:41
boycutzooi@hotmail.com boycutzooi@hotmail.com is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 1
Standaard

ik heb ook een iPhone 1.1.2 OTB, hij komt uit de US 8gb.. Ik zoek dus nu al een tijdje.. Ik wil er graag muziek opkunnen zetten enzo, en fotos kunnen maken, al dat, maar ik heb geen idee hoe. Kan iemand alsjeblieft een tool voor jailbreak 1.1.2 OTB geven? Want die heb ik dus nergens kunnen vinden, als je je iPhone niet op deze manier moet hacken, kan iemand dat aub uitleggen hoe dat wel moet?? DANKJE iedereen!
  #672  
Oud 23-12-07, 16:48
Stibou's schermafbeelding
Stibou Stibou is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Moeskroen (België)
Berichten: 330
Standaard

Waarom plaats je dit in godsnaam hier...
  #673  
Oud 23-12-07, 17:05
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Status update:

Ik ben bang dat het niet alle AT&T kaarten kunnen worden geprogrammeerd op de TurboSIM.
Waarom ik dit denk is om de volgende reden.
- Ik heb de combinatie TurboSIM en AT&T SIM in een nokia 6320 gestopt.
- Via bluetooth aan mijn computer verbonden met als com-poort COM1.
- De Cable tools van Bladox gedownload
- turbo-info uitgevoerd precies de resultaten die je moest krijgen zonder enige error melding, dat zag er goed uit.
- turbo-app uitgevoerd om de applesaft applicatie op de SIM te zetten. Vol verbazing zag ik allerlei data langskomen zonder enige errors.

ik was al in een juich stemming maar die juich stemming werd snel teniet gedaan omdat de SIM applications menu weg was.......
De enige manier om het menu weer terug te krijgen was door middel van een reset van de TurboSIM, met als gevolg dat die weer leeg was....

Ik ben nu bezig om te kijken of er meer mensen het probleem hebben dat het menu verdwijnd. Als iemand iets weet....alle opties zijn welkom....
  #674  
Oud 23-12-07, 17:07
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Status update:

Ik ben bang dat het niet alle AT&T kaarten kunnen worden geprogrammeerd op de TurboSIM.
Waarom ik dit denk is om de volgende reden.
- Ik heb de combinatie TurboSIM en AT&T SIM in een nokia 6320 gestopt.
- Via bluetooth aan mijn computer verbonden met als com-poort COM1.
- De Cable tools van Bladox gedownload
- turbo-info uitgevoerd precies de resultaten die je moest krijgen zonder enige error melding, dat zag er goed uit.
- turbo-app uitgevoerd om de applesaft applicatie op de SIM te zetten. Vol verbazing zag ik allerlei data langskomen zonder enige errors.

ik was al in een juich stemming maar die juich stemming werd snel teniet gedaan omdat de SIM applications menu weg was.......
De enige manier om het menu weer terug te krijgen was door middel van een reset van de TurboSIM, met als gevolg dat die weer leeg was....

Ik ben nu bezig om te kijken of er meer mensen het probleem hebben dat het menu verdwijnd. Als iemand iets weet....alle opties zijn welkom....
Heb je het al gepost op hackint0sh?
  #675  
Oud 23-12-07, 17:38
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konijntje Bekijk bericht
Heb je het al gepost op hackint0sh?
Dat wou ik doen maar op een of andere manier heb ik geen rechten om te posten???...ik heb het wel op Bladox gepost

Volgens mij heb ik nooit een email gehad om mijn account te activeren...

Laatst gewijzigd door ControlSje; 23-12-07 om 17:57.
  #676  
Oud 23-12-07, 18:06
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Ik kan het wel even posten op Hackint0sh.. mag ik jou plaatjes gebruiken? en ik begrijp dat jij de Groenesimkaart hebt? of is dat het probleem al niet meer... en ligt het puur aan de ts?
  #677  
Oud 23-12-07, 18:21
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Ik vond dit nog in deze thread.. ik weet niet of je er wat aan hebt

No "Sim Application menu" in Settings > Phone > - Page 2 - Hackint0sh

yesssss

I finaly made it.

Here is my process for OTB US 1.1.2 (US)
1/ Downgrade to 1.1.1
2/ Jailbreak and Activate (Wi-Fi)
3/ Install Applesaft on TSIM

--- in my case, no "SIM Applications" menu ---

4/ Use the TSIM + ATT on another phone (Nokia in my case)
5/ Go to turbo / Applesaft / SET

--- I tried to put TSIM + Orange SIM in iPhone and it did not work

6/ Put AT&T SIM in iPhone (wihtout TSIM)
7/ Install Oktoprep
8/ Update to 1.1.2 with iTunes
9/ Jailbreak
10/ Put TSIM + Orange SIM in iPhone
11/ Yeaaaaaaaaaaaaaa
  #678  
Oud 23-12-07, 18:27
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Nieuwe update:

Ik begin te twijfelen of de fout wel in de combinatie Turbo en AT&T SIM zit.
Ik heb geprobeerd een andere applicatie die op de Bladox site staat (secure.trb) te instaleren op de Turbo SIM in combinatie met mijn originele SIM (dus niet AT&T).
Het resultaat is dat ook nu mijn menu verdwenen is. Begin steeds meer te geloven dat mijn TurboSIM defect is. Want wat voor software ik ook wil instaleren mijn menu is verdwenen ook in combinatie met mijn originele SIM. Het enige is dat mijn Originele SIM van hetzelfde type is dan de AT&T SIM (plaatje 2 van een eerdere bericht).

Als iemand mij kan bevestigen dat niet het type SIM het probleem is zou dat zeer welkom zijn.
  #679  
Oud 23-12-07, 18:31
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door konijntje Bekijk bericht
Ik vond dit nog in deze thread.. ik weet niet of je er wat aan hebt

No "Sim Application menu" in Settings > Phone > - Page 2 - Hackint0sh

yesssss

I finaly made it.

Here is my process for OTB US 1.1.2 (US)
1/ Downgrade to 1.1.1
2/ Jailbreak and Activate (Wi-Fi)
3/ Install Applesaft on TSIM

--- in my case, no "SIM Applications" menu ---

4/ Use the TSIM + ATT on another phone (Nokia in my case)
5/ Go to turbo / Applesaft / SET

--- I tried to put TSIM + Orange SIM in iPhone and it did not work

6/ Put AT&T SIM in iPhone (wihtout TSIM)
7/ Install Oktoprep
8/ Update to 1.1.2 with iTunes
9/ Jailbreak
10/ Put TSIM + Orange SIM in iPhone
11/ Yeaaaaaaaaaaaaaa
Op mijn Nokia was het menu ook verdwenen dus kan SET niet selecteren.
En natuurlijk mag je mijn post gebruiken om op Hackint0sh te zetten
  #680  
Oud 23-12-07, 18:37
konijntje konijntje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Op mijn Nokia was het menu ook verdwenen dus kan SET niet selecteren.
En natuurlijk mag je mijn post gebruiken om op Hackint0sh te zetten

Hmm als ook op de nokia het menu niet aanwezig was dan lijkt het meer op een defecte TS dan iets anders niet?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2e Exchange box Rcfred iPhone algemeen 0 23-06-10 14:29
1.1.3 uit de box claeskens.matteo Archief 1 27-01-08 12:15
[1.1.2] Out of the box, unlocken applestore Unlock [archief] 12 14-11-07 12:32
iPhone box vdb Archief 2 02-11-07 06:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.