//

next sim

next sim discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb net een nextsim geinstalleerd in mijn iphone , maar hij geeft dus NO SIM.. Ik heb ook al een deel van m'n sim ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 10-01-08, 12:41
bibawa bibawa is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 21
Standaard

Ik heb net een nextsim geinstalleerd in mijn iphone , maar hij geeft dus NO SIM..

Ik heb ook al een deel van m'n sim kaart afgeschraapt zodat hij dunner zou zijn, maar hij wil hem niet paken, in mijne gewone gsm pakt hij hem ook niet...

ik bel met B-mobi
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 10-01-08, 14:11
R@MIREZ's schermafbeelding
R@MIREZ R@MIREZ is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 33
Standaard

Wat voor Next SIM heb je? Er zijn twee types: versie 1 (Chip in midden van bovenkant kaart), en versie 2 (Chip linksboven in de hoek ( bij afgeschuinde rand van SIM. V1 werkt niet met alle types SIM, V2 wel...

Als je een V2 hebt ff goed kijken of er geen bramen ed zijn op je SIM en of de contactjes goed op elkaar passen (ook evt schoonmaken). Voor de V2 NextSIM hoeft je SIM niet afgeschuurd te worden; gaat standaard al vrij makkelijk in en uit de slot (ITT stealthsim)
  #183  
Oud 10-01-08, 15:53
bibawa bibawa is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 21
Standaard

het is een v1..

net een nieuwe sim kaart gaan halen maar nog steeds hetzelfde verhaaltje...
  #184  
Oud 16-01-08, 17:21
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

Ik heb een Next Sim V2 en die werkt niet met Proximus of Mobistar, 2 vd 3 grote providers in Belgie. Ik kan mijn pin code ingeven en daarna (na installatie van iWorld) ook een telefoonnummer ingeven, maar hij geeft linksboven gewoon "No service". Iemand een oplossing voor mij of een tip?
Alvast bedankt!
  #185  
Oud 19-01-08, 18:58
michielVE michielVE is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 5
Standaard Na 2 dagen unlockt opnieuw gelockt...

All,

na een tweetal dagen geleden een NexSim v3 (of iets dergelijks...gevonden op volgende site: [SIZE=2]http://search.benl.ebay.be/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZronanomQQssPageNameZMERCQ5fVICQ5fRCRXQ5fPr4Q5fPcNQ5fQ5fSI[/SIZE]) te hebben geplaatst in mijn iPhone (US versie 1.1.2) en dus twee dagen plezier beleefd te hebben (tot zelfs mail via EDGE over VPN toe) bleek deze morgen na het opstarten van mijn telefoon deze opnieuw gelockt te zijn. Provider in België is Proximus.
heb ondertussen al SIM van Mobistar geprobeerd, zelfde effect, het bellen is wederom niet meer mogelijk.

Heeft er iemand van jullie al een gelijkaardige ervaring? Is de iPhone van op afstand terug te locken? Kan Apple dit doen? Ik weet anders niet hoe het komt dat hij terug gelockt is? Ah ja firmware versie en bootloader nagezien en deze zijn niet gewijzigd.

kan het zijn dat de Next Sim stuk is?

Alle commentaar meer dan welkom!

Met vriendelijke groeten,

Michiel
  #186  
Oud 19-01-08, 19:00
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Je weet zeker dat de iPhone niet gewoon om je pincode vraagt?
Tik op unlock en geef je pin in.
  #187  
Oud 19-01-08, 19:10
michielVE michielVE is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 5
Standaard

Tuurlijk, het komt er op neer dat hij dezelfde boodschap geeft (invalid SIM) met of zonder die NexSim kaart.
En 2 dagen zonder enig probleem kunnen werken. Dat is hetgeen ik er vreemd aan vind. Voor het slapen da ding gewoon afgezet en deze morgen na het opzetten was ie locked...Voor mij nog steeds een raadsel.
Al geprobeerd meerdere malen eruit te halen, proper te maken en noem maar op, hij doet het nog steeds niet...

Groetjes,
  #188  
Oud 19-01-08, 19:45
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Je bent zeker dat je niet per ongeluk de 1.1.3 firmware hebt geïnstalleerd?
Want na het rebooten met deze versie is je iPhone ook terug locked.
  #189  
Oud 20-01-08, 12:37
michielVE michielVE is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 5
Standaard

Neen ook niet, zoals aangegeven zijn het zaken die ik ik onmiddellijk gecontroleerd heb, want daar zat ik ook aan te denken. Maar staat nog op 1.1.2 en bootloader op 4.2.13_G of iets dergelijks. Dus deze zijn niet veranderd.

Er zijn eigenlijk maar twee mogelijkheden. Of de iPhone is vanbuitenuit terug gelockt of die NexSim is defect (maar dat is zo een passief elementje dat ik mezelf afvraag of die eigenlijk wel defect kan). Vandaar mijn vraag hier in het forum of het mogelijk is of er mensen ervaringen hebben dat die kaarten stuk kunnen gaan of dat iPhones van buitenuit al terug gelockt kunnen worden?

TNX

M
  #190  
Oud 20-01-08, 13:33
Hesselk Hesselk is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Als ik dit allemaal zo lees zijn jullie niet heel positief over Stealthsim? Heeft iemand ervaringen met Stealthsim icm een NL Vodafone simcard?
  #191  
Oud 20-01-08, 13:37
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michielVE Bekijk bericht
Neen ook niet, zoals aangegeven zijn het zaken die ik ik onmiddellijk gecontroleerd heb, want daar zat ik ook aan te denken. Maar staat nog op 1.1.2 en bootloader op 4.2.13_G of iets dergelijks. Dus deze zijn niet veranderd.

Er zijn eigenlijk maar twee mogelijkheden. Of de iPhone is vanbuitenuit terug gelockt of die NexSim is defect (maar dat is zo een passief elementje dat ik mezelf afvraag of die eigenlijk wel defect kan). Vandaar mijn vraag hier in het forum of het mogelijk is of er mensen ervaringen hebben dat die kaarten stuk kunnen gaan of dat iPhones van buitenuit al terug gelockt kunnen worden?

TNX

M
Ik kan je dan niet dadelijk verder helpen
Misschien eens proberen in combinatie met een andere sim-kaart.
Je kan ook altijd eens kijken op Hackint0sh.
  #192  
Oud 21-01-08, 09:15
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

Hoi Michiel,

Wat jij nu meemaakt, had ik meteen van in het begin met mijn NextSim V2. Ik heb daarna nog eens de software-unlock procedure herhaald (weer maar eens!) en toen werkte mijn Simkaart zonder problemen! Sindsdien al bijna hele week GEEN problemen meer gehad.
P.S. Ik zet mijn iPhone nooit helemaal uit, dus daar heb ik geen ervaring mee...
  #193  
Oud 23-01-08, 19:07
GoldieLox GoldieLox is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Ik heb sinds vandaag een nextsim v2 uit Zwitserland. Collega had ze zaterdag besteld, vandaag geleverd, kijk zo zien we dat graag... Nu kan ik dan eindelijk bellen/sms'en... Heb de iPhone sinds kerst. Werkt prima overigens, maar heb het natuurlijk nog niet echt goed kunnen testen. Pas 2x gebeld en een aantal SMSjes verzonden en ontvangen. Zakelijke KPN sim erin gestopt met data-abonnement.

Edit: installeren ging easy; schuin hoekje van mn simkaart afgeknipt met een kniptang. Met meegeleverde dubbelzijdige tape twee hoekjes (waar geen contactjes liepen) van de nextsim vastgemaakt aan de simkaart zodat hij niet verschuift of per ongeluk blijft zitten als je hem eruit haalt. Volgens de handleiding is dit overigens niet nodig bij de v2 versie, maar ik vond het toch wel een prettig idee.
__________________
iPhone 3GS 16GB wit | 4.0.1 | @comex jailbreak & ultrasn0w unlock | KPN

Laatst gewijzigd door GoldieLox; 23-01-08 om 19:43.
  #194  
Oud 23-01-08, 19:58
mvschaik mvschaik is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GoldieLox Bekijk bericht
Ik heb sinds vandaag een nextsim v2 uit Zwitserland. Collega had ze zaterdag besteld, vandaag geleverd, kijk zo zien we dat graag... Nu kan ik dan eindelijk bellen/sms'en... Heb de iPhone sinds kerst. Werkt prima overigens, maar heb het natuurlijk nog niet echt goed kunnen testen. Pas 2x gebeld en een aantal SMSjes verzonden en ontvangen. Zakelijke KPN sim erin gestopt met data-abonnement.

Edit: installeren ging easy; schuin hoekje van mn simkaart afgeknipt met een kniptang. Met meegeleverde dubbelzijdige tape twee hoekjes (waar geen contactjes liepen) van de nextsim vastgemaakt aan de simkaart zodat hij niet verschuift of per ongeluk blijft zitten als je hem eruit haalt. Volgens de handleiding is dit overigens niet nodig bij de v2 versie, maar ik vond het toch wel een prettig idee.
Hey Goldie,
Ik heb hem ook vandaag ontvangen en zit eigenlijk te smachten om hem in mijn iPhone te "proppen". Wat ik mij nu echter afvraag en waar ik nog geen uitsluitsel over heb kunnen vinden, is of ik eerst de software unlock procedure moet volgen of juist niet. Hoe heb jij dat gedaan? (met software unlock bedoel ik nu uiteraard die hele Jailbreak procedure om je 1.1.2 OTB als iPod te kunnen gebruiken).

Laatst gewijzigd door mvschaik; 23-01-08 om 20:12.
  #195  
Oud 24-01-08, 11:35
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

@mvschaik
Hoewel ik reeds vorig jaar een jailbreak had uitgevoerd op mijn 1.1.2 OTB 4.6 iPhone, moest ik toch nog eens opnieuw de jailbreak uitvoeren met de originele AT&T sim card in de iphone. Daarna zal je XSim/NextSim pas werken. Bij mij werkt ie perfect!
  #196  
Oud 29-01-08, 14:49
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

aaaah heb hier nextsim inzitten en krijg melding "geen simkaart"
sim er al zeker 5x in en uitgehaald zonder succes

Laatst gewijzigd door truckdiver; 29-01-08 om 15:20.
  #197  
Oud 29-01-08, 19:25
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

Even naar website van je NextSim gaan en daar de bestanden downloaden om de jailbreak NOG MAAR EENS uit te voeren. Ik heb er geen logische uitleg voor. Dacht dat ik juist dezelfde bestanden had gedownload als bij mijn eerste jailbreak, maar het heeft toch een verschil gemaakt. Probeer het maar eens...
SUCCES!
  #198  
Oud 29-01-08, 20:11
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

juist eens naar de site geweest maar geraak niet op de pagina om nr de hanleidingen tye gaan
je moet er je gebruikersnaam opgeven die je volgens mij bij het aankopen hebt gekregen
ik heb mijn sim via via gekocht en kan zo niet inloggen
heb ondertussen een easysim besteld bij kingsim.be
hopenlijk meer geluk ermee
  #199  
Oud 04-02-08, 15:23
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

Aan iedereen die een NextSim V2 heeft en die nog problemen ondervindt met zijn SIM CARD, deze specifieke kaart ondersteund blijkbaar GEEN 128k (3G) Sim cards. Bijvoorbeeld: het Belgische netwerk Proximus werkt ondertussen standaard met dit type sim card en ik heb uit eigen ervaring ondervonden dat dit niet werkt met mijn NextSim V2! Met de "oudere" proximus sim card van mijn moeder werkt het WEL.
Ik weet niet of dit hier al gepost is, maar had geen zin om de volledige thread NOG maar eens te lezen... ;-)
Hopelijk heb ik hier toch een paar mensen mee kunnen helpen.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Iphone 2g no sim alleen met vodafone wel sim timarea51 Unlock 5 20-01-11 23:03
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 02:12
iPhone 3G: Unlock sim voor vodafone besteld bij rebel-sim.nl iPhone3G-er Unlock 7 16-06-09 21:58
Hoe sim kaart klonen van mijn t-mobile sim naar een andere (lege) sim? iken Archief 2 04-03-09 22:46
Incorrect SIM na upgrade zonder AT&T SIM fritspits Unlock [archief] 19 14-01-08 10:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.