iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   next sim (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3638-next-sim.html)

konijntje 22-12-07 19:47

Heb je geen andere simkaart liggen of kan je even lenen om te kijken of het aan je sim ligt ipv je iphone/nextsim?

MarkBender 23-12-07 12:25

weet iemand misschien een oplossing voor het no sim probleem? het lijkt alsof hij hem helemaal niet pakt dat er gewoon een stuk plastic tussen zit...
Ik heb geen andere Sim liggen die ik kan verknippen kan het niet maken om die van iemand anders te verknippen

MarkBender 23-12-07 12:41

ik heb het met mn AT&T kaart geprobeert hij blijft no sim zeggendus betekent dat die chip niet werkt...ik ga NextSim maar even mailen...

MarkBender 23-12-07 13:18

iemand die de gok toch wil wagen?? Kijk dan even hier... https://forum.iculture.nl/f41/i...a-nextsim.html

chonazz 24-12-07 16:46

Ongelofelijk maar waar, ik heb vandaag m'n next sim aangekregen. En na een hoop geklier doet ie het perfect.
Simkaart met nextsim was een beetje dik, dus heb ik met een mesje een laag van m'n simkaart afgeschraapt. En het bellen en smsen loopt nu als een tiet!

Groeten
Jonas

djgns 24-12-07 16:49

en welke provider gebruik je?

Ben blij om zulk goed nieuws te horen

grtz PJ

chonazz 25-12-07 14:14

Base, belgische provider.

Groeten
Jonas

djgns 25-12-07 14:22

Toevallig geen proximus sim in de buurt om even te proberen?? :p

grtz PJ

Hail Cyrilin 27-12-07 18:35

Heb vandaag mijn nextsim v2 gekregen. Gekocht op ebay voor €34 en het totaal met verzendkosten was iets van een €50. klein hoekje afgeknipt en werkte onmiddelijk ik ben dus tevreden. Ik kan sms versturen, sms ontvangen, Gebeld worden en zelf ook bellen.
Mijn operator is Proximus dus djgns het werkt :)

djgns 27-12-07 18:47

bedankt voor dit leuke nieuws!!!:D:D:D

geniet er maar van!!!

grtz PJ

Hail Cyrilin 27-12-07 21:12

Hier enkele foto's van hoe ik het gedaan heb:

Foto van de versie etc:
http://hailcyrilin.org/iphone/iphone1.jpg

Nu de Nextsim v2:
http://hailcyrilin.org/iphone/nextsim1.jpg
http://hailcyrilin.org/iphone/nextsim2.jpg
http://hailcyrilin.org/iphone/nextsim4.jpg
http://hailcyrilin.org/iphone/nextsim5.jpg
http://hailcyrilin.org/iphone/nextsim6.jpg

Resultaat:
http://hailcyrilin.org/iphone/iphone2.jpg

Stibou 27-12-07 21:16

Ok,ziet er goed uit zal ik proberen!

jokfoe 28-12-07 10:45

Thx voor de pictures en uitleg ; zogauw mijn iphone aangekomen is ga ik daar ook ééntje bestellen !

frederikbove 28-12-07 18:20

die van mij is er ook met dan aan j-sun maar hij zegt no sim heb bel proximus

Frederik

dhissink 29-12-07 15:22

Next Sim 2 en KPN prima!
 
Net voor kerst een NextSim 2 besteld in Hong Kong via Ebay. Vandaag keurig afgeleverd met EMS. Combi met het KPN Sim kaartje, iworld draaien en ...werkt uitstekend! Aan te bevelen. Nu nog de voicemail instellen...
Fijne jaarwisseling!

tomverswyvel 04-01-08 23:26

Ik Heb men next sim aangekregen, nu nog wachten op men i phone.. Een paar waalse boeren op de belgische douane doen weer lastig.. :(

freddyfingers 08-01-08 21:46

nextsim ii werkt met mobistar
 
Vandaag nextsim binnengekregen en werkt perfect met mobistar.

Us iphone 1.1.2 bootloader 4.06

Wika 08-01-08 22:57

Ervaring na 3 weken nextsim:
De nextsim werkt bijna perfect. Moet zeggen dat ik 1 keer per week de nextsim en (aangeplakte) simkaart even eruit moet halen aangezien de iPhone dan de melding "sim failure" geeft. Zodra ik dit gedaan heb en de combinatie weer in de iPhone doe, werkt de telefoon weer perfect op mijn T-Mobile simkaart.

Hoe zijn jullie ervaringen?

R@MIREZ 09-01-08 13:43

Ik heb hem nu een week (versie 2). Werkt prima bij mij. Had eerst de stealthsim, maar dat werkte niet bij mij. De door jou genoemde effecten heb ik niet. Het enig vreemde dat ik merkte was dat ik geen SMS vanaf mijn andere SIM kaart (uiteraard vanaf andere telefoon) kan sturen. ik krijg dan een bericht als "unknown recipient...". Denk dat dat echter te maken heeft met het feit dat beide nummers onder dezelfde naam in mijn address book staan. Bellen naar mijn iPhone vanaf dat nummer lukt wel.

Voor de rest heeft nog niemand bij mij geklaagd dat zijn/haar SMSjes niet aankwamen.

J-sun 09-01-08 21:34

bij mij het zelfde probleem als bij wika. heb tot nu toe ook 2x een sim error msg gekregen. even sim in en uit en dan doet ie t weer.

bibawa 10-01-08 11:41

Ik heb net een nextsim geinstalleerd in mijn iphone , maar hij geeft dus NO SIM..

Ik heb ook al een deel van m'n sim kaart afgeschraapt zodat hij dunner zou zijn, maar hij wil hem niet paken, in mijne gewone gsm pakt hij hem ook niet...

ik bel met B-mobi

R@MIREZ 10-01-08 13:11

Wat voor Next SIM heb je? Er zijn twee types: versie 1 (Chip in midden van bovenkant kaart), en versie 2 (Chip linksboven in de hoek ( bij afgeschuinde rand van SIM. V1 werkt niet met alle types SIM, V2 wel...

Als je een V2 hebt ff goed kijken of er geen bramen ed zijn op je SIM en of de contactjes goed op elkaar passen (ook evt schoonmaken). Voor de V2 NextSIM hoeft je SIM niet afgeschuurd te worden; gaat standaard al vrij makkelijk in en uit de slot (ITT stealthsim)

bibawa 10-01-08 14:53

het is een v1..

net een nieuwe sim kaart gaan halen maar nog steeds hetzelfde verhaaltje...

Cancunlover 16-01-08 16:21

Ik heb een Next Sim V2 en die werkt niet met Proximus of Mobistar, 2 vd 3 grote providers in Belgie. Ik kan mijn pin code ingeven en daarna (na installatie van iWorld) ook een telefoonnummer ingeven, maar hij geeft linksboven gewoon "No service". Iemand een oplossing voor mij of een tip?
Alvast bedankt!

michielVE 19-01-08 17:58

Na 2 dagen unlockt opnieuw gelockt...
 
All,

na een tweetal dagen geleden een NexSim v3 (of iets dergelijks...gevonden op volgende site: [SIZE=2]http://search.benl.ebay.be/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZronanomQQssPageNameZMERCQ5fVICQ5fRCRXQ5fPr4Q5fPcNQ5fQ5fSI[/SIZE]) te hebben geplaatst in mijn iPhone (US versie 1.1.2) en dus twee dagen plezier beleefd te hebben (tot zelfs mail via EDGE over VPN toe) bleek deze morgen na het opstarten van mijn telefoon deze opnieuw gelockt te zijn. Provider in België is Proximus.
heb ondertussen al SIM van Mobistar geprobeerd, zelfde effect, het bellen is wederom niet meer mogelijk.

Heeft er iemand van jullie al een gelijkaardige ervaring? Is de iPhone van op afstand terug te locken? Kan Apple dit doen? Ik weet anders niet hoe het komt dat hij terug gelockt is? Ah ja firmware versie en bootloader nagezien en deze zijn niet gewijzigd.

kan het zijn dat de Next Sim stuk is?

Alle commentaar meer dan welkom!

Met vriendelijke groeten,

Michiel

Fresh 19-01-08 18:00

Je weet zeker dat de iPhone niet gewoon om je pincode vraagt?
Tik op unlock en geef je pin in.

michielVE 19-01-08 18:10

Tuurlijk, het komt er op neer dat hij dezelfde boodschap geeft (invalid SIM) met of zonder die NexSim kaart.
En 2 dagen zonder enig probleem kunnen werken. Dat is hetgeen ik er vreemd aan vind. Voor het slapen da ding gewoon afgezet en deze morgen na het opzetten was ie locked...Voor mij nog steeds een raadsel.
Al geprobeerd meerdere malen eruit te halen, proper te maken en noem maar op, hij doet het nog steeds niet...

Groetjes,

Ocin 19-01-08 18:45

Je bent zeker dat je niet per ongeluk de 1.1.3 firmware hebt geïnstalleerd?
Want na het rebooten met deze versie is je iPhone ook terug locked.

michielVE 20-01-08 11:37

Neen ook niet, zoals aangegeven zijn het zaken die ik ik onmiddellijk gecontroleerd heb, want daar zat ik ook aan te denken. Maar staat nog op 1.1.2 en bootloader op 4.2.13_G of iets dergelijks. Dus deze zijn niet veranderd.

Er zijn eigenlijk maar twee mogelijkheden. Of de iPhone is vanbuitenuit terug gelockt of die NexSim is defect (maar dat is zo een passief elementje dat ik mezelf afvraag of die eigenlijk wel defect kan). Vandaar mijn vraag hier in het forum of het mogelijk is of er mensen ervaringen hebben dat die kaarten stuk kunnen gaan of dat iPhones van buitenuit al terug gelockt kunnen worden?

TNX

M

Hesselk 20-01-08 12:33

Als ik dit allemaal zo lees zijn jullie niet heel positief over Stealthsim? Heeft iemand ervaringen met Stealthsim icm een NL Vodafone simcard?

Ocin 20-01-08 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michielVE (Bericht 44267)
Neen ook niet, zoals aangegeven zijn het zaken die ik ik onmiddellijk gecontroleerd heb, want daar zat ik ook aan te denken. Maar staat nog op 1.1.2 en bootloader op 4.2.13_G of iets dergelijks. Dus deze zijn niet veranderd.

Er zijn eigenlijk maar twee mogelijkheden. Of de iPhone is vanbuitenuit terug gelockt of die NexSim is defect (maar dat is zo een passief elementje dat ik mezelf afvraag of die eigenlijk wel defect kan). Vandaar mijn vraag hier in het forum of het mogelijk is of er mensen ervaringen hebben dat die kaarten stuk kunnen gaan of dat iPhones van buitenuit al terug gelockt kunnen worden?

TNX

M

Ik kan je dan niet dadelijk verder helpen:(
Misschien eens proberen in combinatie met een andere sim-kaart.
Je kan ook altijd eens kijken op Hackint0sh.

Cancunlover 21-01-08 08:15

Hoi Michiel,

Wat jij nu meemaakt, had ik meteen van in het begin met mijn NextSim V2. Ik heb daarna nog eens de software-unlock procedure herhaald (weer maar eens!) en toen werkte mijn Simkaart zonder problemen! Sindsdien al bijna hele week GEEN problemen meer gehad.
P.S. Ik zet mijn iPhone nooit helemaal uit, dus daar heb ik geen ervaring mee...

GoldieLox 23-01-08 18:07

Ik heb sinds vandaag een nextsim v2 uit Zwitserland. Collega had ze zaterdag besteld, vandaag geleverd, kijk zo zien we dat graag... :) Nu kan ik dan eindelijk bellen/sms'en... Heb de iPhone sinds kerst. Werkt prima overigens, maar heb het natuurlijk nog niet echt goed kunnen testen. Pas 2x gebeld en een aantal SMSjes verzonden en ontvangen. Zakelijke KPN sim erin gestopt met data-abonnement. :)

Edit: installeren ging easy; schuin hoekje van mn simkaart afgeknipt met een kniptang. Met meegeleverde dubbelzijdige tape twee hoekjes (waar geen contactjes liepen) van de nextsim vastgemaakt aan de simkaart zodat hij niet verschuift of per ongeluk blijft zitten als je hem eruit haalt. Volgens de handleiding is dit overigens niet nodig bij de v2 versie, maar ik vond het toch wel een prettig idee.

mvschaik 23-01-08 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GoldieLox (Bericht 46558)
Ik heb sinds vandaag een nextsim v2 uit Zwitserland. Collega had ze zaterdag besteld, vandaag geleverd, kijk zo zien we dat graag... :) Nu kan ik dan eindelijk bellen/sms'en... Heb de iPhone sinds kerst. Werkt prima overigens, maar heb het natuurlijk nog niet echt goed kunnen testen. Pas 2x gebeld en een aantal SMSjes verzonden en ontvangen. Zakelijke KPN sim erin gestopt met data-abonnement. :)

Edit: installeren ging easy; schuin hoekje van mn simkaart afgeknipt met een kniptang. Met meegeleverde dubbelzijdige tape twee hoekjes (waar geen contactjes liepen) van de nextsim vastgemaakt aan de simkaart zodat hij niet verschuift of per ongeluk blijft zitten als je hem eruit haalt. Volgens de handleiding is dit overigens niet nodig bij de v2 versie, maar ik vond het toch wel een prettig idee.

Hey Goldie,
Ik heb hem ook vandaag ontvangen en zit eigenlijk te smachten om hem in mijn iPhone te "proppen". Wat ik mij nu echter afvraag en waar ik nog geen uitsluitsel over heb kunnen vinden, is of ik eerst de software unlock procedure moet volgen of juist niet. Hoe heb jij dat gedaan? (met software unlock bedoel ik nu uiteraard die hele Jailbreak procedure om je 1.1.2 OTB als iPod te kunnen gebruiken).

Cancunlover 24-01-08 10:35

@mvschaik
Hoewel ik reeds vorig jaar een jailbreak had uitgevoerd op mijn 1.1.2 OTB 4.6 iPhone, moest ik toch nog eens opnieuw de jailbreak uitvoeren met de originele AT&T sim card in de iphone. Daarna zal je XSim/NextSim pas werken. Bij mij werkt ie perfect!

truckdiver 29-01-08 13:49

aaaah heb hier nextsim inzitten en krijg melding "geen simkaart"
sim er al zeker 5x in en uitgehaald zonder succes

Cancunlover 29-01-08 18:25

Even naar website van je NextSim gaan en daar de bestanden downloaden om de jailbreak NOG MAAR EENS uit te voeren. Ik heb er geen logische uitleg voor. Dacht dat ik juist dezelfde bestanden had gedownload als bij mijn eerste jailbreak, maar het heeft toch een verschil gemaakt. Probeer het maar eens...
SUCCES!

truckdiver 29-01-08 19:11

juist eens naar de site geweest maar geraak niet op de pagina om nr de hanleidingen tye gaan
je moet er je gebruikersnaam opgeven die je volgens mij bij het aankopen hebt gekregen
ik heb mijn sim via via gekocht en kan zo niet inloggen
heb ondertussen een easysim besteld bij kingsim.be
hopenlijk meer geluk ermee

Cancunlover 04-02-08 14:23

Aan iedereen die een NextSim V2 heeft en die nog problemen ondervindt met zijn SIM CARD, deze specifieke kaart ondersteund blijkbaar GEEN 128k (3G) Sim cards. Bijvoorbeeld: het Belgische netwerk Proximus werkt ondertussen standaard met dit type sim card en ik heb uit eigen ervaring ondervonden dat dit niet werkt met mijn NextSim V2! Met de "oudere" proximus sim card van mijn moeder werkt het WEL.
Ik weet niet of dit hier al gepost is, maar had geen zin om de volledige thread NOG maar eens te lezen... ;-)
Hopelijk heb ik hier toch een paar mensen mee kunnen helpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:29.