iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Jailbreak loopt vast... (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3639-jailbreak-loopt-vast.html)

RichyK 13-12-07 18:11

Jailbreak loopt vast...
 
Hallo kenners,

Ik ben gisteravond ook met het iPhone avontuur begonnen ! Firmware is 1.1.1 nieuw uit de doos. Ik ben aan de hand van de wiki begonnen met jailbreaken. Alles gaat goed tot het moment dat ik naar jailbreakme.com ga, ik krijg elke keer de melding dat Safari de server niet kan vinden !

Ik heb inmiddels de iPhone al aan de pc gehangen, maar dat maakt geen verschil. Ik heb Safari kunnen openen en aanpassen (autolock en popup) de url's toegevoegd, jailbreakme.com geopend en vervolgens krijg ik na een seconde of 20 de boodschap dat de server niet gevonden wordt:confused:

Itunes (versie 7.05.20) ziet de iPhone wel en vraagt om te activeren als ik 'm ingeschakeld aan de pc hang. Als ik daarentegen de iPhone inschakel met het gelijktijdig indrukken van aan- en homebutton zegt iTunes dat ik moet "herstellen" naar 1.1.2:cool:

Kortom, gisteravond om 01.30 naar bed, drie uur zitten kl*ten en ik zie het ff niet meer zitten, maar ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn dus ik denk dat de oplossing dichtbij is !

Toch ??:D

https://forum.iculture.nl/images/misc/progress.gif Iemand een idee ??

Destiny 13-12-07 18:18

Misschien rare vraag maar heb je uberhaupt wel een Wi-Fi connectie met je router ?

RichyK 13-12-07 18:22

Safari ziet 'm wel en ik heb vervolgens verbonden met mijn netwerk. Ook heb ik het Wi-Fi icoontje op het iPhone display...

Destiny 13-12-07 18:24

Als je er een wachtwoord op hebt of MAC adres beveiliging, haal dat er dan eens af. Dus met een open netwerk

De site doet het iig gewoon. Dus het ligt niet aan de site

RichyK 13-12-07 18:38

nog ff alles nagelopen. Netwerk is gewoon open, nog een keer opnieuw verbonden, proxy op auto. Dit is toch allemaal in orde zo ? Nog een keer geprobeerd, maar helaas...:rolleyes:

Destiny 13-12-07 18:42

En als je naar je netwerk gaat op de iPhone. Dan staat ie nu waarschijnlijk op DHCP. Probeer hem dan eens op Statisch te zetten

RichyK 13-12-07 18:51

Ook geen succes ! Nog even voor de zekerheid, is deze firmware wel 1.1.1 ?

04.02.13_G

Destiny 13-12-07 18:56

De 1.1.2 firmware heeft een keer op je iPhone gestaan. Want de 04.02.13_G is de modemfirmware van de 1.1.2 firmware.

Heb je hem zelf al een keer geupdate en gedowngrade ?
Als dat niet zo is ben je waarschijnlijk opgelicht. Dan was je iPhone origineel 1.1.2, maar heeft de vorige eigenaar hem gedowngrade naar de 1.1.1 firmware.

Echter heeft dit niks te maken met het niet kunnen jailbreaken.
Ga eens naar settings-general-Stel opnieuw in ( mijn iPhone is NL. Het staat helemaal onderaan ). En klik op Herstel netwerkinstellingen ( ook helemaal onderaan )
Probeer nu nog eens connectie te maken

En zou je mij eens het 4e en 5e cijfer van je serial nummer willen geven...

RichyK 13-12-07 19:16

Heb het al gezien denk ik, cijfers zijn 48 dus productieweek 48 ? Vuile yank:mad: Heb voor het kopen nog specifiek gevraagd naar de firmware en kreeg als antwoord 1.1.1

Heb alles gereset zoals je zei, maar nog steeds niks....

Destiny 13-12-07 19:28

Die productieweek maakt niks uit voor die jailbreak. Ook niet de bootloader. Je kunt hem gewoon jailbreaken met de appsnapp manier. Probeer anders eens bij iemand anders te jailbreaken. Het moet gewoon werken hoor ;)

RichyK 13-12-07 19:36

Ja ok, maar ben helaas wel gen**id, want bellen gaat deze voorlopig niet:rolleyes:

Heb zelf het idee dat er misschien wel meer aan het toestel mankeert... Betekend nu natuurlijk wel dat ik deze via iTunes kan updaten naar 1.1.2 en van daaruit een downgrade uitvoeren en alles opnieuw kan doen toch ?

Destiny 13-12-07 19:51

Ja dat kan. Maar waarom zou je dan willen updaten --- > downgraden? Wat wil je daarmee bereiken?

Unlocken is idd nog niet mogelijk. Of je wil de turbosim gebruiken.

Je kunt het beste eerst bij iemand anders proberen te unlocken en daarna pas je iPhone herstellen met iTunes.
Heb je ook al je bootloader gecheckt? In de wiki staat hoe je dat kunt doen.
Dat raad ik sowieso aan om te doen

RichyK 13-12-07 20:24

Heb al een betere oplossing gevonden Destiny ! Heb een pissig mailtje naar de USA gestuurd, stuur morgen de phone terug en krijg mijn geld terug:D Ik heb perslot van rekening een 1.1.1 besteld en niet gekregen en het was toch echt de bedoeling dat ik er ook mee kon bellen...

In ieder geval superbedankt voor de input !! Als ik een nieuwe met de juiste FW heb ga ik weer aan de slag en meld ik me misschien weer !

wicher 13-12-07 20:44

Oh my god.... dat meen je echt he?!! haha

RichyK 13-12-07 21:12

Ja dat meen ik echt. Gaat prima hoor met Ebay en confirmed Paypaladres;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.