//

Woronscan met USB SIM reader

Woronscan met USB SIM reader discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Om mijn iPhone te unlocken met een SuperSim heb ik de benodigde onderdelen in huis gehaald. De proggies, een SIM reader en een SuperSim. Maaaaaar, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-12-07, 11:47
Luque's schermafbeelding
Luque Luque is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 46
Standaard Woronscan met USB SIM reader

Om mijn iPhone te unlocken met een SuperSim heb ik de benodigde onderdelen in huis gehaald. De proggies, een SIM reader en een SuperSim.

Maaaaaar, de SIM reader is USB, en in WORONSCAN ziet ie m niet. Ik kan dus nu de benodigde nummers niet uitlezen van de SIM. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

alvast er bedankt voor de hulp!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-12-07, 12:01
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Kijk in system devicemanager of er een compoort bij is gekomen en bij woronscan moet je, als er een compoort bij is gekomen die compoort kiezen dan zal het wel werken
  #3  
Oud 16-12-07, 12:15
Luque's schermafbeelding
Luque Luque is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 46
Standaard

vergeten te zeggen,ik heb alle compoorten al geprobeerd. maar usb is toch geen com-port dacht ik?
  #4  
Oud 16-12-07, 12:21
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Nee maar het kan zijn dan er in de drivers die je met simkaart lezer/schrijver toch iets is meegekomen dat emuleert naar een compoort Daarom moet je kijken of er een compoort is bijgekomen in de devicemanager.
  #5  
Oud 16-12-07, 12:39
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Nee maar het kan zijn dan er in de drivers die je met simkaart lezer/schrijver toch iets is meegekomen dat emuleert naar een compoort Daarom moet je kijken of er een compoort is bijgekomen in de devicemanager.
Een com port krijg je alleen bij de geavanceerde readers. Je kunt ook een PC/SC compliant smartcard reader kopen zoals de Sitecom MD-010.
In Woron Scan kun je ook met zo'n PC/SC reader scanner als je dat instelt.

Schrijven zal lastiger worden, want de meeste software om de gegevens te schrijven werkt alleen met een com poort. Je kunt dus inderdaad het beste zo'n Doulabs Dynamite plus reader kopen.
  #6  
Oud 16-12-07, 14:15
Luque's schermafbeelding
Luque Luque is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 46
Standaard

of vragen of iemand hier een Doulabs Dynamite plus reader heeft en mij zou willen helpen

dus: heeft iemand hier een Doulabs Dynamite plus reader en is hij of zij bereid mij te helpen?

alvast bedankt!
  #7  
Oud 17-12-07, 15:28
Luque's schermafbeelding
Luque Luque is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Nee maar het kan zijn dan er in de drivers die je met simkaart lezer/schrijver toch iets is meegekomen dat emuleert naar een compoort Daarom moet je kijken of er een compoort is bijgekomen in de devicemanager.
ok, je had gelijk inderdaad! com poort 7 is erbij gekomen, maar nu krijg ik de volgende melding

------
Communication problem... closing COM port...
The real speed is 9600..
Communication problem... closing COM port...
------

de snelheid staat op 9600 ingesteld, wat nu?
  #8  
Oud 28-12-07, 19:12
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ik heb de infinity gekocht omdat ik van iemand te horen kreeg dat die duolabs niet werkt met simkaart beschrijven de infinity word wel herkent met worronscan maar het is me nog steeds niet gelukt om een supersim te maken weet niet wat ik fout doe iemand hier die daar ervaring mee heeft ??? een duidelijke beschrijving zal ok heel fijn zijn die ik hier vind en op andere forum werken dus niet of ik doe iets niet goed .....
  #9  
Oud 30-12-07, 10:45
roelofk's schermafbeelding
roelofk roelofk is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Deventer
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ik heb de infinity gekocht omdat ik van iemand te horen kreeg dat die duolabs niet werkt met simkaart beschrijven de infinity word wel herkent met worronscan maar het is me nog steeds niet gelukt om een supersim te maken weet niet wat ik fout doe iemand hier die daar ervaring mee heeft ??? een duidelijke beschrijving zal ok heel fijn zijn die ik hier vind en op andere forum werken dus niet of ik doe iets niet goed .....
Gebruik je wel een silvercard? Ik heb hier namelijk een 16 in 1 kaart met de naam supersim maar daar werkt het niet mee, ik denk dat je dus echt een silvercard moet hebben. Mij is het tot nu toe gelukt om de eeprom bestanden klaar te zetten maar nu moet ik nog een goede programmer en silvercard hebben om deze weg te schrijven.
  #10  
Oud 30-12-07, 11:12
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Ja je hebt een echte silvercard nodig. De Supersimcard daar gaat het niet mee. Ik heb een duolabs card lezezer schrijver met een seriele poort daar gaat het wel mee Samen met de software van duolabs. De software van duolabs moet wel aanstaan als je woronscan gebruikt om je sim van zijn geheime info te ontdoen. Heb deze gids gebruikt [Tutorial] "Unlock" your iPhone with SuperSim - Hackint0sh
  #11  
Oud 30-12-07, 12:44
roelofk's schermafbeelding
roelofk roelofk is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Deventer
Berichten: 103
Standaard

Ik heb zelf net een USB Infinity UNLIMITED besteld, daarmee zou het ook moeten kunnen heb ik begrepen.
Verder zit ik nog te wachten op silvercards, die overal in backorder staan.
  #12  
Oud 30-12-07, 19:36
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ja ik heb de goede silvercards pic 16F877 en eeprom 24C64

ik kan de gemaakte bestanden er wel op kopieren met infiniti usb maar de sim werkt niet heb hier een goede link op ebay zijn silvercards die al uitgesneden zijn !! en ze zijn niet al te duur

Silvercard Silver Card SuperSim PIC16F877 24LC64 - eBay, Other UK Network Sim Cards, Sim Cards, Mobile Home Phones. (Eindtijd 06-jan-08 15:11:42 CET)
  #13  
Oud 30-12-07, 19:40
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ja ik heb de goede silvercards pic 16F877 en eeprom 24C64

ik kan de gemaakte bestanden er wel op kopieren met infiniti usb maar de sim werkt niet heb hier een goede link op ebay zijn silvercards die al uitgesneden zijn !! en ze zijn niet al te duur

Silvercard Silver Card SuperSim PIC16F877 24LC64 - eBay, Other UK Network Sim Cards, Sim Cards, Mobile Home Phones. (Eindtijd 06-jan-08 15:11:42 CET)
Trimix zit je in 1.1.1 of 1.1.2 en welke baseband versie heb je?
  #14  
Oud 30-12-07, 19:51
fuzzybear fuzzybear is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 12
Standaard

Hier is het mij gelukt met een oude silvercard (format of de chip is groter dan de tegenwoordige) een Dutchtone (Orange) Sim kaart en een UK 1.1.2 OTB Iphone O2 dus.

Is probleemloos verlopen met de handleiding van Deze site met Woronscan en een CAS3 programmer. Je moet natuurlijk de AT&T gedeelte vervangen voor O2.

Dus nu heb ik een compleet werkende 1.1.2 OTB Iphone
  #15  
Oud 30-12-07, 19:51
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

dit gaat om een nieuwe 1.1.2 orgineel dus bootloader 4X...
  #16  
Oud 30-12-07, 19:54
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

heb de handleiding op deze site doorlopen en de gemaakte sim werkte dus niet
moet ik ook die activatie proceduren gebruiken ??? met imei nummer enz invullen op die site ???
  #17  
Oud 30-12-07, 19:57
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Nee dat hoeft niet. Je moet wel de iphone eerst activeren maar je hoeft geen imei in te vullen Gewoon de unlock 1.1.2 volgen voor windows en anysim overslaan
  #18  
Oud 30-12-07, 20:53
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Michael, mijn Duolabs emuleert geen compoort via de usb kabel. Gebruik jij een andere driver, of sluit je hem aan met een seriele kabel?
  #19  
Oud 30-12-07, 20:57
roelofk's schermafbeelding
roelofk roelofk is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Deventer
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
heb de handleiding op deze site doorlopen en de gemaakte sim werkte dus niet
moet ik ook die activatie proceduren gebruiken ??? met imei nummer enz invullen op die site ???
Heb je wel iworld op je telefoon gezet? Heb ergens gelezen dat dat nodig is om te bellen.
Verder heb ik mijn telefoon al gejailbraked (eerst terug naar firmware 1.1.1 enz.) dus ik verwacht dat het goed gaat komen. BTW heb je toevallig nog zo'n silvercard over? Ik heb ze wel besteld maar ze staan overal in backorder.
  #20  
Oud 30-12-07, 22:40
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Michael, mijn Duolabs emuleert geen compoort via de usb kabel. Gebruik jij een andere driver, of sluit je hem aan met een seriele kabel?
Ja seriele poort maar met aan het uiteinde usb (Gekocht bij de mediamarkt merk Vivanco USB ---> Serial adapter) en daar zat een driver voor bij in het pakket

Laatst gewijzigd door Michael; 30-12-07 om 22:45.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RSS Reader met grotere tekst? De tekst in Google Reader is piepklein :( Esteban78 iPhone Apps 0 17-08-10 02:28
iPhone i-150 sim in UMTS/HSDPA USB-modem music_explosion Odido (T-Mobile) 0 04-02-10 15:01
sim reader steelo Archief 1 15-02-08 10:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:41.