//

Downgrade baseband onmogelijk probleem!

Downgrade baseband onmogelijk probleem! discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) okee ik loop al snel vast... zo bekend ben ik er ook nog niet mee ---> 0. Download iPhone 1.0.2 firmware from Apple Here 1. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23-12-07, 02:48
maikbos maikbos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 43
Standaard

okee ik loop al snel vast... zo bekend ben ik er ook nog niet mee --->

0. Download iPhone 1.0.2 firmware from Apple Here
1. Change ipsw to zip then unpack it.
2. Extract the ramdisk file from it by typing
dd if=009-7698-4.dmg of=ramdisk.dmg bs=512 skip=4 conv=sync(or remove the first 2048 bytes by using a hex editor)
3. Mount the ramdisk by double-clicking it (on Mac). On Windows use some HFS tools to peek inside it or get the files from someone who extracted it already.

extract the ramdisk file by typing... waar doe ik zoiets, kan ik dit gewoon in winrar doen...?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 23-12-07, 02:57
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maikbos Bekijk bericht
die heb ik inderdaad uitgevoerd en de bestanden ook geplaatst in /usr/bin/ echter nadat ik bbupdater -e ICE03.14.08_G.eep -f ICE03.14.08_G.fls heb later uitvoeren geeft de volgende fout:

failed to download .FLS could not verify downloaded image

echter gaat het daarvoor al fout als ik ieraser uitvoer, omdat ieraser gewoonweg niets verandert zo gauw ik bbupdater -v uitvoer is de baseband niet leeg maar nog steeds 4.02.13_G...
Vreemd van die .fls file. Weet je zeker dat die er dan in staat? Klik hier voor een download waar die file in zit, probeer die er nog even opnieuw in te zetten .
__________________
iPhone 8GB - AppleTV - MacBook Pro - Airport Extreme
  #23  
Oud 23-12-07, 02:59
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Jongens, het spijt me, maar mn ogen vallen dicht.. succes nog!
  #24  
Oud 23-12-07, 03:02
maikbos maikbos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 43
Standaard

ik ga er ook vandoor, morgen waag ik nog een poging. wat ik zo even lees op de site is dat dat een uitgebreide manier is om de .eep en .fls file te extracten, maar verder hetzelfde verhaaltje... maar ga er morgen even goed naar kijken. alvast bdankt jongens!
  #25  
Oud 23-12-07, 11:23
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Ik denk dat je hiermee uit de problemen bent, the virginiser tool als mapje, zodat je die via iBrickr op je iPhone kan zetten. In the Readme-file staan de instructies.

Succes, ik hoor het wel!
  #26  
Oud 23-12-07, 11:29
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freek Bekijk bericht
Ik denk dat je hiermee uit de problemen bent, the virginiser tool als mapje, zodat je die via iBrickr op je iPhone kan zetten. In the Readme-file staan de instructies.

Succes, ik hoor het wel!
Deze zip heb ik ook, maar volgens mij heeft ie al die bestanden al. Hij zal toch de commando's op de iPhone moeten uitvoeren...
  #27  
Oud 23-12-07, 15:27
maikbos maikbos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 43
Standaard

maarrr deze zip had ik nog niet!! ben nu bezig het enige waar ik even niet achter kom is -->

The complete command should be: (After moving this tar to your iphone)
tar -xzvf Virginiser.tar.gz && ./Virginiser/virginise.sh && mv Virginiser/seczone.backup .

waar haal ik die tar vandaan.... en eigenlijk begrijp ik even helemaal niet wat er precies met deze command gebeurd..... iemand een idee?
  #28  
Oud 23-12-07, 15:45
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maikbos Bekijk bericht
maarrr deze zip had ik nog niet!! ben nu bezig het enige waar ik even niet achter kom is -->

The complete command should be: (After moving this tar to your iphone)
tar -xzvf Virginiser.tar.gz && ./Virginiser/virginise.sh && mv Virginiser/seczone.backup .

waar haal ik die tar vandaan.... en eigenlijk begrijp ik even helemaal niet wat er precies met deze command gebeurd..... iemand een idee?
Je moet het pakket als .tar.gz op je iPhone zetten. De commando's extracten het pakket op je iPhone. Ik heb het pakket als .tar.gz hier vandaan. Pak het dus niet op de mac uit, maar plaats het als .tar.gz in je iPhone. Download hier het pakket.
  #29  
Oud 23-12-07, 16:01
maikbos maikbos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 43
Standaard

is dus hetzelfde als wanneer ik het mapje op de iphone zet en virginise.sh laat uitvoeren... helaas dit werkt dus óók niet, ik blijf baseband 4xxx houden. ik ga eerst eens even opnieuw 1.0.2 erop zetten en een nieuwe poging wagen... keep you guys informed....
  #30  
Oud 23-12-07, 16:52
maikbos maikbos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 43
Standaard

lukt gewoonweg niet, krijg wéér de foutmelding failed to download . fls: could not verify downloaded image.

ik denk dat ik mn telefoon maar terug ga sturen naar gsmtrack... heb in ieder geval een jaar garantie...
  #31  
Oud 23-12-07, 16:54
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Echt balen.. Ik zou zelf nog één ding proberen: via iTunes firmware 1.1.1 erop zetten. Let op; klik op SHIFT+Upgrade (niet HERSTEL!) en selecteer de 1.1.1 firmware. Wie weet heb je dan weer Wi-Fi.
  #32  
Oud 23-12-07, 18:55
maikbos maikbos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 43
Standaard

ik ben EINDELIJK één stapje verder... ik heb de baseband kunnen downgraden naar 3.14.08_G!!! wat was het euvel... om de baseband te kunnen erasen is een secpack voor baseband 4.02.13 nodig, daardoor werkte het dus iedere keer niet. ik heb gezocht op internet naar de juiste secpack en voila! een downgrade. nog steeds geen Wi-Fi etcetera maar ik spring al een gat in de lucht dat ik dit nu eindelijk voor elkaar heb... hou jullie op de hoogte
  #33  
Oud 23-12-07, 18:58
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maikbos Bekijk bericht
ik ben EINDELIJK één stapje verder... ik heb de baseband kunnen downgraden naar 3.14.08_G!!! wat was het euvel... om de baseband te kunnen erasen is een secpack voor baseband 4.02.13 nodig, daardoor werkte het dus iedere keer niet. ik heb gezocht op internet naar de juiste secpack en voila! een downgrade. nog steeds geen Wi-Fi etcetera maar ik spring al een gat in de lucht dat ik dit nu eindelijk voor elkaar heb... hou jullie op de hoogte
Dit is echt heel geavanceerd werk, maikbos. Petje af!
  #34  
Oud 24-12-07, 18:13
maikbos maikbos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 43
Standaard

fresh en freek bedankt in ieder geval voor de moeite, moet zeggen dat ik in korte tijd toch erg veel over de iphone te weten kom... stap 1 is nu gelukt, nu moet ik er nog voor zorgen dat mn imei weer goed word teruggezet (gaat ook al niet zo makkelijk als op de manieren zoals op internet staat beschreven) en dan nog Wi-Fi en bluetooth terugkrijgen want daar ben ik ook nog niet verder mee... heb een lastige iphone zeg ;-) maar leuk is het wel om te leren.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Downgrade van 4.0 naar 3.1.2 onmogelijk 1979jrj iPhone algemeen 1 12-07-10 22:25
baseband downgrade? _GdR_ Archief 9 10-02-09 07:05
Baseband downgrade 1.1.2 -> 1.0.2. Willempieee Unlock [archief] 7 26-11-07 22:34
probleem met downgrade van baseband mrgoolie Unlock [archief] 9 06-11-07 11:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:36.