iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Is dit ook een "echte" Turbosim? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/4022-echte-turbosim.html)

Morph 23-12-07 20:42

Is dit ook een "echte" Turbosim?
 
Goedenavond,

Ik ben vrij nieuw hier op het forum, zeker qua registreren, niet qua browsen.
Ik volg dit zeer handige forum al een geruime tijd. Nu komen er echter vragen van mijn kant die ik nog niet heb kunnen vinden op het forum.

Over ongeveer 1,5 week komt er een Iphone mijn kant op.
Nu zal dit waarschijnlijk versie 1.1.2 met bl 4.6 zijn. Ik wilde deze gaan unlocken op de Turbosim manier.
Na ook Youtube uitgepluist te hebben kwam ik terecht op ebay, waar ook genoeg topics zijn over turbosim.
Alleen is die naar mijn weten niet van Bladox.
De sellers adverteren met iTurbosim2 / v2 of weet ik veel wat ze erachter zetten.
Voorbeeld:
i Turbosim 2 Unlock Apple IPHONE BOOTLOADER 4.06 -1.1.2 - (eBay item 330199032377 end time Dec-23-07 07:46:11 PST)
TurboSIM v2 iphone unlock preloaded better stealthSIM - (eBay item 230205946777 end time Dec-25-07 11:34:44 PST)

Nu is mijn vraag, zijn deze vergelijkbaar met de Turbosim van Bladox? Of werkt dit op een geheel andere manier.
Als dit een andere manier is, is dit vertrouwd?
Ergens heb ik het idee dat de sim van Bladox een zeer goede reputatie heeft, ook al is hij moeilijk verkrijgbaar.

YouTube - New Iturbosim2 to Unlock Iphone 1.1.2 OOB/OTB,

Het eerste voorbeeld van ebay staat ook op, en ziet er makkelijker uit dan de Bladox manier. Wie kan mij tips en/of uitsluitsel geven.

lientje 23-12-07 20:54

ik had juist dezelvde vraag over die 2de link met die groene kaart die zou ik ook graag kopen maar als apple dan een soort update doet zou het dan mogelijk zijn dat die niet meer werkt of kan je die zo als de turbosim terug programeren ?

alvastbedankt .

of zou ik mij dan voor dezelvde prijs miss beter een echte turbo sim kopen die dan wel weer werkt na een apple update ?

iCulture 23-12-07 21:52

Alleen de echte TurboSIM is voor zover ik weet steeds herprogrammeerbaar. Alle andere SIMs, zoals StealthSIM, MagicSIM, enzovoorts zijn maar eenmalig te programmeren en het is dan ook geen garantie dat die nog steeds hun werk zullen doen bij een volgende firmware-upgrade van Apple. Of de hierboven genoemde SIMs "echte" TurboSIMs zijn waag ik persoonlijk te betwijfelen. Die worden alleen door Bladox in Tsjechie geleverd en dit lijken mij neppers die proberen mee te liften op het succes van de TurboSIM.

lientje 23-12-07 22:16

oke bedankt maar dus met de turbosim ga je normaalgezien altijd kunnen bellen ook als apple ze blockt ofzo, ga je die terug kunne instelle en weer bellen ??..

aja en een turbosim is die ook gevaarlijk voor de batterij dan al de andere of niet ?

Morph 24-12-07 14:10

Als Apple bepaalde dingen zou blokken, wil dat natuurlijk niet zeggen dat de Turbosim zijn werk blijft doen.
Het is waarschijnlijk dat de Turbosims geherprogrameerd kunnen worden.
Garanties heb je natuurlijk nooit.

Ergens vraag ik mij af of ik niet moet gaan voor een gewone Black-Stealthsim,
Dat scheelt op dit moment enorm in prijs, en als ik Rox mag geloven, kan Apple moeilijk de Stealthsims blokkeren omdat daar de hulp van AT&T voor nodig is.
Nu kan het ook zo zijn dat AT&T daar niet moeilijk over doet en de codes vrijgeeft die ervoor nodig zijn om de sims te blokkeren.

Al met al is het een moeilijke keuze. Wil ik straks kunnen bellen met mijn Iphone, dan zal ik nu een Stealthsim aan moeten schaffen, omdat de Bladox Turbosim (nog) niet leverbaar is. Maar komt Apple met een update uit, en kunnen ze de Stealthsim blokkeren. Dan moet ik alsnog een Turbosim aanschaffen, wat weer dubbele kosten met zich meebrengt.

Graag enige reacties over wat nu een goede oplossing zou zijn. De speculaties over de software unlock zijn niet peilbaar dus dat is niet echt een optie, zeker omdat er geen verwachte datum is wanneer de soft-unlock eraan zal komen.

Wat is wijsheid.

Philro 24-12-07 16:12

Het ziet er op het filmpje allemaal redelijk simpel uit, blijkbaar met de turbosim is er dus gewoon gebruik te maken van andere providers. Wat ik me nu afvraag is blijven outlook en dat soort dingen gewoon te synchroniseren of staat dit er los van? Ik heb ook begrepen dat er gewoon updates mee te doen zijn. Heeft iemand hier al ervaring mee?

GianiV 24-12-07 16:53

De SIM die hij gebruikt lijkt wel erg veel op de MagiSIM CUT (15th gen) version.

hopelijk heeft hij die gewoon gebruikt, en is hij dus te programmeren :D

Morph 24-12-07 17:06

En dat wil zeggen dat hij dus een "goede" sim gebruikt?
Een die gelijkwaardig is aan een Bladox?

GianiV 25-12-07 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morph (Bericht 31311)
En dat wil zeggen dat hij dus een "goede" sim gebruikt?
Een die gelijkwaardig is aan een Bladox?

Of het een goede is, moeten we nog gaan zien.

er is nog niemand op dit forum die heeft kunnen testen of de MagicSIM methode werkt, en zoals ik al zeg lijkt deze erg op de MagicSIM en dus is er hoop dat deze gaat werken als ze binnen komen.

Arenzano 31-12-07 14:00

is dit: NEW Magicsim Double Mode Dual Sim(20TH Edition) - eBay (item 180201596696 end time Jan-06-08 16:44:45 PST)

van hetzelfde kaliber als het gene dat die man gebruikt op het filmpje? (beneden staan afbeeldingen)

Wat wordt er trouwens juist bedoeld met 'herprogrammeerbaar'? Betekent dit dat het ook nog werkt wanneer er firmware-updates komen?

Stibou 31-12-07 14:03

Het is het proberen waard voor die prijs,maar ik denk niet dat het zal werken!

Arenzano 31-12-07 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stibou (Bericht 33726)
Het is het proberen waard voor die prijs,maar ik denk niet dat het zal werken!

Kan je zeggen waarom? Ik bedoel: het lijkt exact dezelfde als diegene die die kerel op het filmpje in het begin van dit topic gebruikt en bovendien is de feedback van die seller heel goed (al gaat dat natuurlijk meestal enkel maar de samenwerking en de verzending, al staat er soms ook 'works perfect')

Stibou 31-12-07 14:09

Ja maar is niet direct uitgelegd voor de Iphone,en voor 10$ zou iedereen dit kopen,maar goed je moet zien welke kwaliteit het is en of je er later geen problemen mee krijgt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.