iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Wi-Fi, iMei en modem firmware leeg? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/4324-wifi-imei-modem-firmware-leeg.html)

efefes 30-12-07 17:49

Wi-Fi, iMei en modem firmware leeg?
 
Tsja,

1.0.2 iphone die ik wilde gaan upgraden.
Ik heb nu echter een iPhone waar Wi-Fi adress, IMEI, ICCID en Modem Firmware blanko zijn als ik kijk in : about. Kan dus niet bellen maar ook geen WI-FI openen.

Dit heb ik gedaan:
- Stap 1 was dus de install van Virginizer via de methode in de WiKi Mac/OSX: - Dus: i.unlock.no in sources, OK, laat hem even bijwerken en als hij klaar is druk je rechtsbovenin op "Done"
- Installatie "The Virginizer"
Als hij geinstalleerd is, kun je terug naar het hoofdscherm door op je Home-knop te drukken. Je iPhone zal zichzelf even refreshen.
- Ga terug naar je hoofdscherm en start de virginizer applicatie.

Op het moment dat The Virginizer start realiseer ik me dat ik niet had gecontroleerd of Settings-General-Auto-Lock op NEVER stond. Ik kon daar op home drukken om het te controleren maar heb per ongeluk eerst op OK gedrukt van The virginizer en daarna op Home. Kennelijk is The virginizer even actief geweest waardoor ik nu vast zit.

Hoe nu verder, The virginizer is afgebroken maar kan ik niet meer starten omdat ik geen Wi-Fi meer heb.

Destiny 30-12-07 18:07

Update hem eens naar de 1.1.2 firmware en downgrade hem dan opnieuw naar de 1.0.2.
Heb gelezen dat dit moet werken. Aangezien je ook geen Wi-Fi hebt kun je eigenlijk niks anders doen

efefes 30-12-07 18:14

Upgraden naar 1.1.2. rechtstreeks via i-tunes?
Ik dacht dat een downgrade naar 1.0.2. nog niet mogelijk was nu, zeker gezien het feit dat ik de oude versie van Anysim heb gebruikt indertijd?

Als ik de oude independence start (1.2.x) dan krijg ik de volgende statusboodschap onderin te zien:
Connected to iPhone - not activated - jailbroken.

Als ik vervolgens activate iphone kies krijg ik na enige tijd het bericht: Failure: Error entering recovery mode

Destiny 30-12-07 18:40

Gewoon updaten naar 1.1.2 met iTunes. Daarna iPhone in recovery mode zetten en weer downgraden. Dan even Virginizen en je kunt weer verder

efefes 30-12-07 18:58

Ok,
Thanks zover. iTunes is nu bezig met downloaden 1.1.2. en daarna installatie op iPhone. ik hoop dat ik er daarna uitkom (WiKi downgrade 1.1.2. naar 1.0.2. dus?)

Michael 30-12-07 19:15

Ja precies en dan de virginize nog een keer doen.

efefes 30-12-07 20:22

Ben een stap verder.

De upgrade naar 1.1.2. weigerde te installeren (IPhone onbekende fout 1603) waarna de iPhone in recovery mode bleef.
Daarna herstel gedaan via iTunes, 1.0.2. firmware die wel succesvol verder ging en de iPhone in OTB state vracht (alleen emergency calls etc)

Daarna met Independence 1.3,1 activate iPhone gedaan en dat ging prima, de iPhone werd geactiveerd. Via Independence vervolgens SSH, SFHTP en SCp geïnstalleerd. Ik heb nu ook weer Wi-Fi.

Als ik nu kijk in mijn "about" zie ik:
Versie 1.0.2 (1C28)
Modem firmware 03.14.08_G

(dat is weer zoals het was voordat ik begon aan de upgrade maar daarnaast is nu de IMEI 004999010640000 en dat was niet zo, die was eerst namelijk 11301000653294)

Kan ik nu Anysim installeren via Independence 1.3.1 of gaat het dan mis?

Michael 30-12-07 20:29

Nee nu eerst virginizen Dan komt het goede imei weer terug.

efefes 30-12-07 20:43

:D oeps sorry voor de verwarring: bedoelde dus inderdaad eerst virginize doen en dan met independence 1.3.1. Anysim installeren?

Michael 30-12-07 20:49

Je kan ook doorgaan naar 1.1.2 en dan deze vesie unlocken Je bent toch weer maagd dus dat levert geen echte problemen op. Volg de gids van unlock 1.1.2 macosX.

efefes 30-12-07 23:09

Heb toch eerst de 1.1.1. unlock uitgevoerd.

Zit nu met een iPhone met:

versie 1.1.1 (3A109a) :)
Modem firmware: 04_01.13_G :)
iMei: geen 0049 meer :)

Maar: krijg nu SIM failure als bericht en mijn ICCID is inderdaad blanko.

Wat kan ik daar aan doen?

Michael 31-12-07 10:09

Updaten naar 1.1.2

efefes 31-12-07 16:32

Thanks Michael en Destiny.

Heb hem inmiddels geupgrade naar 1.1.2. en daarna weer gedowngrade naar 1.1.1. Blijf echter incorrect Sim houden en de iPhone is ook niet activated meer.


Heb de stappen 1 t/m 3 gevolgd van de WiKi 1.1.2. unlock Mac/OSX rn daarbij ook de mobile device tool geupgrade zoals aangegeven in de Wiki, Het gaat echter mis bij de jailbreak (stap 4), de appsnapp methode. Ik voer in *#370#, de iPhone belt wel uit, de telefoon rinkelt, er komt dan echter automatisch op de plaats van *#370# een 0 te staan zonder dat ik nog iets kan invoeren of verwijderen en kom dus niet verder.

Nog suggesties?

Michael 31-12-07 16:34

en als die nul er staat kan je dan wel call indrukken?

efefes 31-12-07 16:37

Nee, hij rinkelt na *#370#. Zodra hij rinkelt verschijnt onmiddellijk en spontaan de 0 maar onderin staan alleen accept en decline (de iPhone rinkelt dus continue) waardoor het call knopje niet verschijnt

Update: heb net nogmaals stap 1 t/m 3 uitgevoerd en nu is hij wel de appsnapp doorgekomen. Ben nu bezig BSD subsystem te installeren.

Update2: het is zeker bijna einde van het jaar want na installatie van BSD subsystem wil ik openSSH installeren maar die staat niet in de installer waarna zowel fugu als cyberduck uiteraard geen connectie kunnen maken. Kan ik openSSH ergens via de installer van het internet af plukken?

Update3: Het is nog gelukt in het vorige jaar :->
Draai nu 1.1.2. met dank aan de diverse hints, de Wiki en de vele forums op internet.
Voor degenen die nog vastzitten in de toekomst:
- OpenSSH niet in de lijst, blijf proberen, zet de iPhone een paar keer uit en aan, herinstalleer community sources een aantal keer en op een gegeven moment....voilla
- Met Fugu geen toegang tot de iPhone: haal in preferences van Fugu known hosts leeg, herstart Fugu en dan zou het wel moeten werken. Ik moest dit elke keer doen bij gebruik van Fugu
- De Wiki update 1.1.2. Mac/OSX is prima, ik heb alleen voor de installatie van Anysim 1.2 de Wiki update 1.1.2. (Windows) gebruikt omdat die mij makkelijker leek.

trimix 03-01-08 01:10

deze link kijken en helemaal volgen dus niet alleen virginize maar ook dat andere uitvoeren dan moet het goed komen !!! [GUIDE] Downgrade v1.1.1 to v1.0.2 + Fix Seczone (Automated) & Upgrade to v1.1.1 - ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, iPhone hacking, iPhone mods, and more

efefes 03-01-08 13:09

Thanks, maar het was al gelukt zoals ik aangaf in mijn laatste post, Update 3.

(Overigens zonder de seczone etc aan te hoeven passen, ik heb de terminal niet hoeven gebruiken tijdens het gehele proces).

Bedankt voor het meedenken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:30.