//

hardware unlock vs software unlock

hardware unlock vs software unlock discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat is nou het grootste verschil, buiten uiteraard dat het ene in de software gebeurd, en het andere met hardware? Ik heb een US iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-12-07, 20:57
joeltje joeltje is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 14
Red face hardware unlock vs software unlock

Wat is nou het grootste verschil, buiten uiteraard dat het ene in de software gebeurd, en het andere met hardware?

Ik heb een US iPhone gekocht, met de nieuwste bootloader. Ik begrijp dat software matig unlocken niet mogelijk is, maar gaat een hardware unlock dan wel werken? En kan ik, als een iPhone hardware matig is geunlocked, wel gewoon updaten via iTunes? (met het oog op 1.1.3.)

Ik kan veel vinden over de hardware unlock, en over de software unlock, maar wat nu precies de voordelen van een ieder zijn, vind ik nergens terug...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-12-07, 21:06
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Er is dit verschil dat een sim oplossing ook bij updates blijft werken. Maar dan moet het wel mogelijk zijn de iphone te activeren met een hack. Zolang dat niet kan is het niet wijselijk om je iphone te updaten. Bij een software unlock zorgt een update er voor dat je iphone weer gelocked is dan zal je moeten wachten op een nieuw software unlock programma.
  #3  
Oud 30-12-07, 21:30
joeltje joeltje is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 14
Standaard

dus het probleem zit niet zo zeer in de simlock, maar in de activering als ik je goed begrijp...

Moet iedere iPhone na een update opnieuw geactiveerd worden dan? Ik vond MS al erg met hun licenties, maar dit is toch ook een vak apart. Hoe werkt dat dan met losse iPhones zoals je die ongetwijfeld ook in NL gaat kunnen kopen?
  #4  
Oud 30-12-07, 22:04
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeltje Bekijk bericht
Hoe werkt dat dan met losse iPhones zoals je die ongetwijfeld ook in NL gaat kunnen kopen?
Zoals in Frankrijk waarschijnlijk he
  #5  
Oud 30-12-07, 22:07
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeltje Bekijk bericht
dus het probleem zit niet zo zeer in de simlock, maar in de activering als ik je goed begrijp...

Moet iedere iPhone na een update opnieuw geactiveerd worden dan? Ik vond MS al erg met hun licenties, maar dit is toch ook een vak apart. Hoe werkt dat dan met losse iPhones zoals je die ongetwijfeld ook in NL gaat kunnen kopen?
Als je geen legale iphone hebt abbo dan zul je iedere keer moeten wachten met een update vanwege de activatie.
  #6  
Oud 09-01-08, 16:40
Bas van Hout Bas van Hout is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 16
Standaard

Ik ben in bezit van een iPhone 1.1.1. OTB. Wat raden jullie aan een software of hardware unlock? En waarom?

Alvast bedankt.
  #7  
Oud 09-01-08, 16:43
GoldieLox GoldieLox is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

met een 1.1.1 OTB zou ik je zeker een software unlock aanraden;
- goedkoper (namelijk gratis )
- werkt gegarandeerd (je hoort dat sommige XXXsims af en toe moeilijk doen of kapot gaan)
  #8  
Oud 09-01-08, 17:01
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

volledig mee akkoord
  #9  
Oud 09-01-08, 20:13
Bas van Hout Bas van Hout is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 16
Standaard

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik maar voor de software unlock ga. Wordt dat niet trouwens niet lastig met een update? gaan die updates automatisch als je hem aansluit op Itunes?
  #10  
Oud 09-01-08, 20:18
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

De updates installeren gaat niet automatisch. Je kan instellen of itunes al dan niet automatisch zoekt naar updates maar deze worden niet automatisch geïnstalleerd. Je kan dus gerust de software unlock gebruiken
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: hardware unlock? Famous4 Unlock 4 27-09-09 15:26
iPhone 3G: UK iPhone gesimlocked, hardware unlock! EN-IS Unlock 2 05-04-09 18:55
Hardware unlock Mavel Archief 1 23-03-09 11:08
Hardware unlock (sims) waar te koop in de VS? Vikash Koopinformatie USA 5 18-01-08 01:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.