iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Independence 1.1.2 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/4394-independence-1-1-2-a.html)

Maarten 01-01-08 14:30

Independence 1.1.2
 
Goedenmiddag allemaal,

Ten eerst een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst. Op deze nieuwjaarsdag leek het me leuk om eens iets nuttigs te doen (ipv het standaard uit kateren) dus: Upgraden van 1.1.1 naar 1.1.2! Nu weet ik dat er goede guides zijn te vinden voor windows maar ik doe het graag vanaf mijn mac (gezien ik hier ook mijn iTunes mee synchroniseer).

Een tijdje geleden stond op de voorpagina dat de nieuwe inDependence geschikt is voor 1.1.2 maar bij de reacties stonden veel berichten dat het upgraden niet goed gegaan was. Hierdoor heb ik het maar laten schieten.

Nu enige tijd later was ik erg benieuwd hoe de mensen (uiteraard ook de mensen maar doel op de iPhones) het nu maken. Is het jullie gelukt en hebben jullie de gewone stappen gevolgd zoals beschreven in de Help file van inDependence?

Ik kan op zowel het forum als de wiki niet veel nuttige informatie hierover vinden en wil iets van zekerheid voordat ik zowel mijn telefoon als die van mijn vader om zeep help;)

Ik hoor het graag van jullie,
Maarten

Michael 01-01-08 15:00

De laatste versie van independence werkt prima

Maarten 01-01-08 15:51

Ok omdat de wiki nog niet bijgewerkt was werd ik even achterdochtig. Ik zal het is proberen dan.

Maarten 01-01-08 19:39

Nou ik loop al vast bij het de eerste stap.. Ik kan de "pre upgrade firmware" niet installeren omdat mijn ssh niet zou bestaan volgens independence.. Ik kan vanuit winSCP wel gewoon bij mijn telefoon komen dus het werkt wel.

Hij geeft aan dat de ssh niet bestaat. Of ik het ipadres wil controleren etc. Dit krijg ik na een halve seconde al terwijl als ik geen goed ip adres invul het een minuut duurt voordat ik de melding krijg. Ook als ik een ander wachtwoord invul geeft hij aan dat het rootwachtwoord niet goed is. Hij maakt dus op een of andere manier wel verbinding..

Iemand hier ervaring mee? Is okToPrep hetzelfde als de zogenaamde "pre firmware upgrade" knop die independence heeft?

Michael 01-01-08 21:35

oktoprep is niet hetzelfde als pre firmware upgrade. En ik zou openssh eraf halen en de ssh van independence erop zetten Dat zal helpen

Maarten 01-01-08 22:22

jep ik had idd openSSH erop staan dat niet werkte. Toen die van independence erop gezet. Dat werkte niet omdat ik dezelfde foutmelding kreeg. Toen alles verwijderd qua SSH spul en alleen independence erop gezet. Maar ik houd dezelfde foutmelding.. (uiteraard al 10x opnieuw opgestart en ip adressen gewisseld.) helaas.

Michael 01-01-08 23:13

Oen cyberduck en log in Dan independence openen en je ding doen terwijl cyberduck ook aan staat

Maarten 02-01-08 15:54

Dank voor de tip maar ook dit werkt niet. Cyberduck werkt prima maar independence blijft miepen over dat SSH niet goed is of het ip niet bestaat. Erg naar dit...

pwain 03-01-08 03:50

Als je problemen blijft verkrijgen met de SSH van iNdependence dan moet je opnieuw het paswoord instellen voor SSH via iNdependence.

Maarten 04-01-08 13:44

Ik heb opnieuw het password ingesteld maar helaas zonder resultaat. Krijg nogsteeds dezelfde foutmelding als voorheen... Niemand die dit probleem ook heeft gehad??

pwain 04-01-08 13:48

Hmm...het paswoord opnieuw instellen hielp bij mij. Ik kreeg ook eerst voortdurend foutmelding voor de verbinding. Maar na het opnieuw instellen ervan werkte het.

Maarten 04-01-08 13:56

Ik heb BSD subsystems opnieuw geinstalleerd en openSSH. Nu werkt het wel en hij is nu aan het updaten :) stay tuned ;)

Maarten 04-01-08 14:05

Ik geupdate. ging goed. Nu krijg ik de melding bij inDependence dat ik naar 1.02 terug moet en de special firmware moet gebruiken? Iemand een idee wat ik vanaf hier het beste kan doen? Ik heb een windows computer en een Mac dus roep maar wat het beste geschikt is hiervoor?

Maarten 04-01-08 15:56

Uiteindelijk de guide in de wiki gebruikt om terug te gaan naar 1.1.1 en dan verder naar 1.1.2 independence slechts gebruikt om uit de DFU te komen.. Dit topic kan wat mij betreft dicht. Mochten mensen vragen hebben hoe het allemaal gegaan is, je kan altijd mailen. bedankt iedereen voor de hulp!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:43.