iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   supersim (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/4409-supersim.html)

trimix 01-01-08 21:22

supersim
 
Heeft er hier iemand ervaring met het maken van een supersim ??

het lukt me niet om een supersim te maken ik volg de handleiding maar het lukt me niet kan iemand me hier mee helpen ???

iemand ervaring hiermee ???

Michael 01-01-08 21:38

Ja Trimix Dat heb ik. Vraag maar raak.

trimix 01-01-08 21:48

ok kan ik je een email sturen met vragen ??? ik vul namelijk al de cijfers in bij het programma Sim emu en schrijf dan die 2 betanden weg op mijn schijf en naderhand zet ik ze met mijn cardwriter op een silvercard ???bij 0 vul ik Ki imsi en iccid van mijn eigen sim in en ik vul bij 9 de imsi van de at&t sim in ???en schrijf dan deze 2 hex files weg op een silvercard ??

Michael 01-01-08 22:04

2 Bijlage(n)
Ja so far so good Ik zal even een screenshot maken hoe het er uit moet zien Momentje

En heet het ene file HEX op het einde en de andere EP.HEX?

trimix 01-01-08 22:09

Dank je alvast hoop dat het me gaat lukken !!!

Michael 01-01-08 22:18

Zie mijn aanvulling in mijn vorige thread

fuzzybear 01-01-08 22:48

Hier is het ook gelukt met een UK 1.1.2 OTB en een Dutchtone (orange) Sim kaart. Dus als je nog vragen heeft dan schrijf ze hier in deze draad. :)

trimix 02-01-08 00:15

ja heb nu 2 bestanden sim emu 6.01 iphone -u1 46 kb en een sim emu u1 _ep 23 kb

als ik deze 2 files nu op een silvercard schrijf zou het dus moeten werken ???

die ep file is voor de eeprom toch ???

Michael 02-01-08 18:36

Ja het zou moeten werken als je het zo hebt gedaan. en ep staat voor eeprom

trimix 02-01-08 19:11

ok gaan we proberen dank je voor je tijd

Michael 02-01-08 19:13

Succes laat even weten hoe het gegaan is.

kbraeken 02-01-08 19:43

Weet iemand nog een goede (en goedkope) plaats waar ze de juiste silvercards verkopen (of heeft iemand nog een silvercard liggen die hij kan missen :)) ?
Heb net zelf een dynamite smartcard programmer gekocht en ik weet zeker dat mijn simkaart een V1 is, aangezien ik die nu al meer dan 10 jaar gebruik, dus deze methode van unlocken zou wel moeten lukken.
Wat mij tevens niet echt duidelijk is, is dat er op hackintosh beweert wordt dat silvercards met ”PIC16F876” of “PIC16F877” goed zijn ; echter de volledig witte silvercards gebruiken deze PIC's soms ook ?? Of zijn toch enkel die silvercards met de foto erop bruikbaar, zoals in de wiki staat ?

tonnyt 02-01-08 19:45

Ik zit met een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een Supersim gemaakt voor een OOB 1.1.2. - Gedowngrade - jailbroken - oktoprep - upgraded naar 1.1.2. Bestandje aangemaakt via iPhoneinterface.exe en activatiebestand gemaakt met Activator v0.2 en hierin DEVICE ID, IMEI ,ICCID (van T-Mobile NL) ingevuld. Het bestand gedownload en geactiveerd.

Het gekke is dat het nu slechts deels werkt. Uitgaande telefoontjes en SMS werken, maar kan alleen niks ontvangen.

Ik heb alles ook nog een keer met MAC iNdependece gedaan, ook iWorld geinstalleerd en NL gekozen. Helaas met hetzelfde resultaat: wel uitgaand, maar niks inkomend.

Om te checken of de Supersim goed is, heb ik 'm in een iPhone met 1.0.2 gedaan en daar werkt het perfect op.

Hopelijk kan iemand mij adviseren.

Michael 02-01-08 20:23

Ik denk dat bestandje dat je hebt gemaakt het probleem is. Je hebt het niet nodig om de supersim te laten werken.

Michael 02-01-08 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kbraeken (Bericht 34551)
Weet iemand nog een goede (en goedkope) plaats waar ze de juiste silvercards verkopen (of heeft iemand nog een silvercard liggen die hij kan missen :)) ?
Heb net zelf een dynamite smartcard programmer gekocht en ik weet zeker dat mijn simkaart een V1 is, aangezien ik die nu al meer dan 10 jaar gebruik, dus deze methode van unlocken zou wel moeten lukken.
Wat mij tevens niet echt duidelijk is, is dat er op hackintosh beweert wordt dat silvercards met ”PIC16F876” of “PIC16F877” goed zijn ; echter de volledig witte silvercards gebruiken deze PIC's soms ook ?? Of zijn toch enkel die silvercards met de foto erop bruikbaar, zoals in de wiki staat ?

De goede silvercard ELETTRONICA

fuzzybear 02-01-08 20:47

Ik weet niet als het mag maar ik heb ook een goede adres voor de silvercard. Deze versie is ook al voorbereid voor gebruik als sim kaart dus je hoeft hem niet uit te snijden.

Hij kost zeven Engelse pond (ongeveer tien euro) en als je tien of meer bestelt dan kost hij zelfs zes pond per stuk. :)

HIER kan je de site vinden

trimix 02-01-08 21:13

ja die heb ik ook besteld hoop ze morgen binnen te krijgen makkelijk hoef je ze niet uit te snijden ook geen risico dus

tonnyt 02-01-08 21:19

@ Michael

Ik heb zojuist de iPhone 1.1.2 OTB gedowngrade en opnieuw geupgrade. Dit keer NIET het bestandje erop gezet. Maar helaas geen netwerk. Supersim werkt prbleemloos in iPhone 1.0.2.

Blijkbaar zie ik iets over het hoofd, weet alleen niet wat?

Michael 02-01-08 21:33

mmmmm dat is raar want de supersims die ik heb gemaakt voor de otb 1.1.2 zijn allemaal bellend zonder dit bestandje.
Ik denk dat het bestand je baseband heeft beschreven. Nu zul je de baseband moeten downgraden en virginizen en daarna weer naar 1.1.2 brengen. Dan zal je supersim weer gaan werken in de otb 1.1.2 Maar of het downgraden en virginizen gaat met de nieuwe bootloader weet ik niet. Je kan het proberen.

mrgoolie 03-01-08 00:35

michael, kan je eens even uitleggen in het kort hoe het schrijven van een simcard in zen werk gaat. en als ik het goed begrijp werkt dit alleen met oudere sim kaarten ? is er totaal geen manier om die nieuwe sim kaarten (met umts etc) ook op een silvercard weg te schrijven?
thanks!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:22.