//

Batterij leeg -> ongeldige SIM?!!

Batterij leeg -> ongeldige SIM?!! discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mede-iPhone bezitters, Vandaag stuitte ik op een probleem; Ik heb sinds oktober een iPhone die ikzelf ge- jailbreaked en unlocked heb. Vanaf die dag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-01-08, 22:43
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard Batterij leeg -> ongeldige SIM?!!

Beste mede-iPhone bezitters,

Vandaag stuitte ik op een probleem;

Ik heb sinds oktober een iPhone die ikzelf ge-jailbreaked en unlocked heb. Vanaf die dag geen enkel probleem en ben zeer tevreden.

Omdat ik op de iPhone club-wiki las dat het goed is om de batterij van je iPhone 1x per maand volledig leeg te laten raken, besloot ik dat vandaag eens te doen.

Vanochtend zette ik zoals normaal m'n iPhone aan. De batterij was al bijna op, nog zo'n 20% kracht over. Om deze snel leeg te laten raken, zette ik een film aan en legde de iPhone in een hoekje weg om later terug te komen en te constateren dat de iPhone al z'n batterijkracht verbruikt had en uitgegaan was.

Prima dacht ik, en sloot de iPhone met de bekabeling aan het stopcontact.

Na een halve dag opgeladen te zijn geweest vond ik het wel welletjes en wilde weer gebruik gaan maken van mijn geliefde apparaatje.

Ik zette de iPhone aan en plots verscheen de volgende melding in een kader: Onjuiste simkaart. Deze iPhone moet worden gebruikt met een goedgekeurde simkaart.

Nou, lekker dan! Is de iPhone nu gebricked? Enkel omdat ik de batterij leeg liet gaan?

Wie weet wat ik nu moet doen? Ik draai op firmware 1.1.1 al sinds ik de iPhone gekocht heb en nee, ik heb hem ook niet per ongeluk ge-update naar 1.1.2.

Ik kan nog wel in de iPhone komen, maar niet meer bellen en SMS'en. Hij herkent m'n SIM-kaart niet meer.

Wie weet raad?!!

Bij voorbaat dank,
Mr. Macminded


Ik heb even op internet rondgekeken, en zag dat IMEI 0049 een probleem was, en laat ik dat nu net ook hebben!

Moet ik nu virginizen?

Laatst gewijzigd door Mr. Macminded; 06-01-08 om 22:58.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-08, 06:44
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Ja dat kan je het beste doen, maar dan moet je eerst de basband gaan downgraden naar die van 1.0.2 In de wiki staat hoe je dat kan doen.
  #3  
Oud 07-01-08, 10:08
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Ja dat kan je het beste doen, maar dan moet je eerst de basband gaan downgraden naar die van 1.0.2 In de wiki staat hoe je dat kan doen.
Maar in de Wiki staat juist dat dat je eerst de firmware moet downgraden, want de baseband downgrade vereist firmware 1.0.2.

Bedoelde je dat ook, soms?
  #4  
Oud 07-01-08, 10:27
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Beide downgraden
  #5  
Oud 07-01-08, 13:54
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Zou de volgende virginise-methode wat zijn voor mij? Volgens mij is dit makkelijker dan de methodes op het Wiki. Met name omdat het programmaatje The Virginizer in één keer de firmware en de baseband aanpakt. Toch? Iemand hier ervaring mee?

Unlock the iPhone - the simple tutorial!

En dan het kopje: How do i "Virginize" a 1.1.1 phone?. Ik heb hieronder voor het gemak ook even de tekst geplakt.

Citaat:
How to "Virginize" if you already upgraded and have 04.01.13_G.

You would want to do this if you upgraded to 1.1.1, and now have 0049xxx IMEI, and Modem version 04.01.13_G. Check this in Settings ? General ? About.

1. Set Settings -> General -> Auto Lock -> Never
2. Install BSD SubSystem found in System Category.
3. Go to Sources and tap edit and add Unlock the iPhone - the simple tutorial! (if you haven't already).
4. Now install "The Virginizer" found in Unlocking Tools category. This will take almost 10 minutes.
5. When done, restore your phone to get 1.1.1 firmware reinstalled.
6. When phone have been restored, you can Activate and unlock as normal.
  #6  
Oud 07-01-08, 14:00
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

@Michael: Waarom zou je willen downgraden naar de 1.0.2 firmware ? Ik zie dat jij dit vaak aanraadt, maar vraag me toch af waarom.......

@ Mr. Macminded: Je moet idd The Virginizer draaien. Ik download hem altijd via de source: http://ifoneguide.nl/repo.
Daarna even de 1.1.1 firmware herstellen, jailbreaken en activeren. Daarna kun je gewoon weer bellen

Succes...
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #7  
Oud 07-01-08, 14:18
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Macminded Bekijk bericht
Omdat ik op de iPhone club-wiki las dat het goed is om de batterij van je iPhone 1x per maand volledig leeg te laten raken, besloot ik dat vandaag eens te doen.
warheb je dit gelezen (ik heb namelijk begrepen dat dit pertinent NIET waar is...)
hoe het (volgens mij werkt) is dat je iPhone ongeveer 300 "laadcycli" heeft.
dit houd in dat je hem 300 keer 100% kan opladen. als hij dus halfleeg in de lader gaat dan laad je maar 50% op en heb je dus maar 50% van je "laad-credit" verbruikt.
zodoende loont het dus ook om hem zo vaak mogelijk in de lader te laten omdat je dan dus geen leeggelopen ruimte moet hervullen en dus ook geen laadtijd opmaakt...
maarja dat is wat ik op de "andere fora" van de experts heb begrepen.... het eens in de zoveel tijd helemaal leeg laten lopen ding is van de 1e generatie iPods ofzo.
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #8  
Oud 07-01-08, 15:00
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
warheb je dit gelezen (ik heb namelijk begrepen dat dit pertinent NIET waar is...)
hoe het (volgens mij werkt) is dat je iPhone ongeveer 300 "laadcycli" heeft.
dit houd in dat je hem 300 keer 100% kan opladen. als hij dus halfleeg in de lader gaat dan laad je maar 50% op en heb je dus maar 50% van je "laad-credit" verbruikt.
zodoende loont het dus ook om hem zo vaak mogelijk in de lader te laten omdat je dan dus geen leeggelopen ruimte moet hervullen en dus ook geen laadtijd opmaakt...
maarja dat is wat ik op de "andere fora" van de experts heb begrepen.... het eens in de zoveel tijd helemaal leeg laten lopen ding is van de 1e generatie iPods ofzo.
Ik las het hier: https://forum.iculture.nl/f1/ip...-batterij.html

Citaat:
Tip 3: Kalibreer je batterij

Zorg dat je batterij eenmaal per maand helemaal leegraakt, zodat de batterijmeting zich weer kan herstellen.

Laatst gewijzigd door Mr. Macminded; 07-01-08 om 15:03.
  #9  
Oud 07-01-08, 15:03
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ok dan, maarja dat betekend niet dat het war is natuurlijk
maar ik weet ook niet hoe het werkt hoor
  #10  
Oud 07-01-08, 15:13
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Nou, ik zal het in ieder geval geen tweede keer doen!

Trouwens, over m'n IMEI nummer. Vaak wordt er door mensen op het internet beweert dat hun IMEI nummer weer terugspringt naar het juiste nummer als zij hun simkaart uit de iPhone nemen.

Dit is bij mij niet het geval. Als ik de simkaart uitneem, en de iPhone herstart blijft er gewoon IMEI 0049 staan.

Nou, ik denk dat ik naar voor The Viriginiser methode ga en hopen dat alles weer goed komt!
  #11  
Oud 07-01-08, 15:23
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

wel heel vreemd want als je 1.1.1 erop had dan zou je gewoon een gefixed secpack moeten hebben, anders kan je die helemaal niet unlocken... maar ok als je een 0049.. IMEI nummer hebt is het (hoogstwaarschijnlijk) niegoe dus idd maar ff virginizen (virginizer staat ook in de ifoneguide repo).
maar ja, ieg natuurlijk wel eerst ff rebooten en kijken of dat werkt ofzo misschien ff at&t sim erin en dan je eigen.
eerst alle opties proberen voor je gaat virginizen.
  #12  
Oud 07-01-08, 16:28
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Klopte het trouwens dat The Virginiser je firmware én baseband repareerd?
  #13  
Oud 07-01-08, 16:30
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

nee repareert alleen je baseband.. hij repareert eerst je secpac en dan herschrijft hij de baseband met je fw heeft dit verder weinig te maken, behalve dan dat je secpac een deel van je firmware is
  #14  
Oud 07-01-08, 17:24
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

Mmmm,.... ik denk dat ik een ietjepietsje verstand van Akkus heb....
De Akku in de Iphone is ongeveer goed voor 1000 ladingen,...(bij 300 heb je nog 80% van de kapaziteit over).

Deze Akku mag niet graag:
* Leeg zijn,..hierdoor wordt hij GRAAG heel erg beledigt,.....
* ALTIJD Vol zijn,..dus je akku de hele dag laden is onzin !!!!

Het "beste" is: laden tot hij vol is (max. 3 uur) en leeg laten gaan door gebruik,... kort voordat hij "rood aangeeft" weer laden....


ALLES ANDERE IS voor NiCad / NiMh maar niet voor de Iphone !!!!!!!!!!!!!!

Mijn 50cent
  #15  
Oud 07-01-08, 23:29
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Ik hoef niet eerst te downgraden naar 1.0.2? Ik zit namelijk wel op 1.1.1!

Ook draai ik de allernieuwste iTunes (versie 7.5) op de Mac, is dat geen probleem?

Laatst gewijzigd door Mr. Macminded; 08-01-08 om 13:08.
  #16  
Oud 08-01-08, 22:07
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Unhappy

Ok, ik zit dus met een probleem:

Ik had dus een IMEI 0049, zoals jullie ook al in de bovenste post konden lezen.

Na heel wat zoekwerk op internet, besloot ik voor de volgende aanpak te gaan:

Citaat:
How to "Virginize" if you already upgraded and have 04.01.13_G.

You would want to do this if you upgraded to 1.1.1, and now have 0049xxx IMEI, and Modem version 04.01.13_G. Check this in Settings → General → About.

Set Settings → General → Auto Lock → Never
1) Install BSD SubSystem found in System Category.
2) Go to Sources and tap edit and add Unlock the iPhone - the simple tutorial! (if you haven't already).
3) Now install "The Virginizer" found in Unlocking Tools category. This will take almost 10 minutes.
4) When done, restore your phone to get 1.1.1 firmware reinstalled.
5) When phone have been restored, you can Activate and unlock as normal.
Nadat de telefoon restored was, met firmware versie 1.1.1, rebootte hij en kwam daarna eigenlijk gelijk weer met de melding 'incorrect SIM, insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone'.

Ik dacht, misschien hoort dit erbij en ging door met de volgend stap:

Citaat:
Bypass activation and prepare phone for software installation

1) Make sure you have a SIM-card with PIN turned off, and power on your phone (the supplied AT&T card works fine).
2) On the activation screen, slide for emergency and dial: *#301# to make the phone call itself. (If the incoming call dialog quickly disappears but it keeps ringing, just dial 0 (remove *#301# first), and it will call itself)
3) Answer the call, and tap on Hold
4) Phone will call it self again, tap Decline. You will now be returned to the normal dialer.
5) Tap on contacts, and tap the + icon to add a new. The only info you are going to add to this contact are two URL's. To add a URL, tap Add new URL. The first URL is prefs followed by a colon: prefs: and the second is jailbreakme.com. Tap Save.
6) Your contact now has two "web pages" - tap on the first one ( prefs: ). This will take you to the settings dialog. The reason you want this, is because you need to connect to a Wi-Fi network, so tap on Wi-Fi, and get connected to a network, and make sure the icon on top of the screen is indicating that you are connected. While you are in the settings dialog, you should also set: General → Auto-Lock → Never.
7) Now, press the home button, and again, slide for emergency dial 0, Answer the call, Hold and Decline the new call so that you get to the contacts. Tap on your contact (No Name), and this time tap on the other home page, jailbreakme.com
8) Safari will launch and show you a webpage. Read through the text, before you Install AppSnapp
9) Phone will return to activation screen, but don't panic, just wait.
10) Phone should automaticly restart after almost a minute. . If it does not restart withing 2 minutes, click here.
11) When the phone starts again, it should no longer say slide for emergency, but rather Slide to unlock It means it was successfull! Activation is now bypassed, and phone prepared for software installation! (If you are going to use an AT&T SIM, you won't need to do the next step.)
Ik ben eigenlijk niet verder gekomen dan stap 6. Ik heb een draadloze internetverbinding nodig, en deze kan ik niet maken op de iPhone. Ik heb thuis wel draadloos internet, maar de iPhone wil niet.

Ik kon gelijk ook even kijken bij info en zag daar staan dat ik op FW 1.1.1 zit, met een 04.01.13_G baseband. Ik moest helaas ook constateren dat mijn IMEI nog steeds 0049 was.

Heb ik nu een serieus probleem?!! Wie weet raad?
  #17  
Oud 08-01-08, 23:13
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Ik ben teruggegaan naar firmware 1.0.2 (maar heb nog steeds baseband 04.01.13_G) en heb hem ge-activate met independence. Ik kom dus gelukkig mijn iPhone weer in.

Alleen is hij nu FW 1.0.2 met een 1.1.1 baseband. Ook werkt mijn Wi-Fi niet en wordt mijn bluetooth niet herkend.

Nu kan ik dus niet via de installer.app, mijn baseband downgraden naar 03.14.08_G.

Iemand advies om Wi-Fi weer aan de praat te krijgen? Ik ben het web al aan het afstruinen, maar het wil niet echt vlotten!
  #18  
Oud 09-01-08, 20:35
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

Ik zit nog steeds met mijn iPhone (activated) op firmware versie 1.0.2 met een baseband van 04.01.13_G (1.1.1).

Ik kan geen gebruik maken van Wi-Fi en heb geen bluetooth. Kortom, ik kan niet vóór (upgraden naar 1.1.1 of achteruit (baseband naar 1.0.2 downgraden).

Omdat ik No Wi-Fi heb, is het erg aanzienlijk dat mijn baseband beschadigd is.

Sommige mensen op Hackint0sh opperen om te restoren naar 1.1.2, omdat dit de baseband zou herstellen/schrijven.

Heeft iemand hier ervaring mee? En zal ik dit doen?
  #19  
Oud 09-01-08, 20:52
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ja dat moet je idd doen ja. Je kunt daarna downgraden naar 1.1.1. Jailbreaken/Activeren met de appsnapp manier. Daarna oktoprep installeren en update naar 1.1.2. Jailbreaken en Activeren met jailbreaker.jar en iWorld installeren en draaien. Daarna kun je bellen.

Je kunt ook weer terug naar de 1.0.2 firmware. Maar dan moet je ook weer jailbreaken/activeren/ en unlocken. Ik zou gewoon naar de 1.1.2 firmware gaan.

Als er vragen zijn gewoon stellen hier. Succes !!
  #20  
Oud 10-01-08, 10:04
Mr. Macminded Mr. Macminded is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 25
Standaard

@ Destiny:

Moet ik hem restoren of updaten naar 1.1.2?

En dan nog een vraagje… je raad me aan om appsnapp (installer.app) op de iPhone te installeren. Maar hoe moet ik dit doen als ik nog steeds No Wi-Fi te zien krijg? Of zal dit probleem opgelost zijn zodra ik 1.1.2 heb geïnstalleerd die inclusief met een nieuwe baseband komt.

Alvast bedankt.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: ongeldige sim na update I-tunes firmware jasperkarin Unlock 10 29-12-10 13:15
iPhone: Via SBSettings bt/Wi-Fi/ssh uitschakelen, na reboot ongeldige sim? buikpijn Jailbreak 1 14-09-10 19:43
Batterij snel leeg --koen-- iPhone algemeen 7 20-06-10 07:44
ongeldige sim donovoso Archief 1 03-12-09 14:40
Ongeldige sim na herstellen?? Lowflyerke iPhone algemeen 7 24-02-09 16:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:09.