iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   IPSF unlock op 1.0.2 upgraden naar 1.1.1 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/4758-ipsf-unlock-op-1-0-2-upgraden-naar-1-1-1-a.html)

mnidhk 09-01-08 14:00

IPSF unlock op 1.0.2 upgraden naar 1.1.1 HELP????
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet een goed antwoord of ervaring gevonden dus sorry als deze al bestaat. Dan hoor ik het graag!!

Ik heb dus een 1.0.2 versie unlocked met ISPF.
Ik wil nu naar 1.1.1. heeft iemand hier ervaring mee??

Wat ik denk is:
-naar itunes, upgrade naar 1.1.1
-gebruik jailbreakme.com om te jailbreaken en activeren.
Heeft iemand dit zo gedaan?? Moet ik dit doen met mijn eigen sim erin of de originele at&T sim?

Ik heb ook ooit de youtube patch uitgevoerd die enkele bestanden overschreef waaronder de "lockdown" file. Kan dit problemen veroorzaken bij het upgraden/jailbreaken van 1.1.1?? Of moet ik de originele file eerst terugzetten??

Ik heb itunes 7.3.??. Kan ik dan gewoon de 1.1.1 frimware downloaden en in itunes de "shift-upgrade" knop gebruiken zonder dat ik de nieuwe itunes versie nodig heb

Ik ben zo bang dat het fout gaat dus hoor graag wie ervaring heeft met de ISPF unlock updaten.

jeekes 09-01-08 14:11

[h3]Waar vind ik een update-handleiding?[/h3]

We hebben twee handleidingen, respectievelijk voor Mac OS X- en Windows-gebruikers:
  • Van firmware 1.0.2 naar 1.1.1 (Mac): [wiki=1287]Unlock 1.0.2 (OS X)[/wiki]
  • Van firmware 1.0.2 naar 1.1.1 (Windows): [wiki=1288]Unlock 1.0.2 (Windows)[/wiki]
  • Van firmware 1.1.1 naar 1.1.2 (Windows): [wiki=2298]Unlock 1.1.2 (Windows)[/wiki]
Geunlockte 1.0.2 iPhones moeten eerst gevirginized worden alvorens naar 1.1.1 of 1.1.2 te updaten. Zie de wiki [wiki=1293]Virginize[/wiki].

Het is af te raden om van een gevirginizede 1.0.2 meteen naar 1.1.2 te gaan. Het beste is om eerst te updaten naar 1.1.1 en die te jailbreaken en te unlocken met anySIM 1.1, dan weet je of de virginize gewerkt heeft. Als je geunlockte 1.1.1 werkt, dan kun je de update guide naar 1.1.2 volgen.
Als de 1.0.2 virginize niet gewerkt heeft, dan krijg je 1.1.1 en 1.1.2 niet geunlockt met anySIM. Je krijgt een dergelijk iPhone ALTIJD wel weer bellend. In het geval van een mislukte virginize terug gaan naar firmware 1.0.2 en opnieuw virginizen.

Dit komt rechtstreeks van de wiki (daar vind je trouwens bijna alles)

mnidhk 09-01-08 14:16

Bedankt voor je antwoord maar dat gaat voor mij niet werken omdat ik al de unlock van IPSF heb gebruikt. Ik kan dus niet "Virginizen".
Voor zover ik weet hoeft dat ook niet omdat deze geunlocked blijft na het upgraden.

Iemand die dezelfde historie van de telfoon heeft als ik?

jeekes 09-01-08 14:40

Nogmaals: kijk in de wiki!
Er staat duidelijk in dat deze methode gebruikmaakt van een bug in de iphone en dat het zeer onverstandig zou zijn om gewoon zonder enige voorbereiding te upgraden naar een volgende firmwareversie. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het toch proberen via de versie die in de wiki staat :)

Destiny 09-01-08 14:49

Je moet hem sowieso eerst virginizen. Ergens hier op het forum staat waar je het bestand kunt vinden om je secpack te herstellen. Kan het zo 1 2 3 niet vinden. Anders kijk even op Hackint0sh.

mnidhk 09-01-08 15:14

Heren bedankt voor jullie reply.

De secpack in my cach heb ik niet meer om hem te kunnen virginizen. Dus die optie is uitgesloten, dus ook die handleidingen. Dat virginizen is volgens mij alleen nodig als je hem unlocked hebt met IUnlock en anysim 1.0 of iets dergelijks.

Als ik update naar 1.1.1 dan is hij, als het goed is??? , al/nog steeds unlocked door mijn unlock van IPSF en hoef ik alleen te jailbreaken.

Aangezien ik nog twijfel en nog niemand gehoord met IPSF unlock wil ik het toch even vragen of iemand specifiek ervaring heeft met ISPF

Bij voorbaat dank

mnidhk 10-01-08 11:51

Ik heb toch maar de sprong gewaagd.

- restore 1.0.2 in itunes
- download 1.1.1 firmware
-restore 1.1.1 in itunes
- handleiding gevolgd voor jailbreakme.com

Alles gelukt en nog steeds unlocked dankzij IPSF.
nu werkende 1.1.1. SWEET.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.