//

Update Iphone mislukt

Update Iphone mislukt discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ok het zit zo: Als je een iPhone 1.0.2 unlockt met een oude anysim dan moet je iPhone eerst gevirginized worden. anysim verandert namelijk bepaalde ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10-01-08, 21:06
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ok het zit zo: Als je een iPhone 1.0.2 unlockt met een oude anysim dan moet je iPhone eerst gevirginized worden. anysim verandert namelijk bepaalde bytes in de seczone. Als je dan gaat updaten zonder te virginizen verandert je IMEI naar het bekende 0049 nummer. Als je virginized herstel je deze bytes en krijg je je eigen IMEI nummer terug als je je firmare herstelt. Je kunt dus pas succesvol je iPhone unlocken ( als je van de 1.0.2 firmware af komt ) als je eerst gevirginized hebt. Als je dat hebt gedaan kan anySIM je baseband weer goed patchen en hem dus unlocken.

Als je dus van een 1.0.2 iPhone gaat updaten hoef je dus ook maar 1 keer te virginizen. De nieuwe anysim voor 1.1.1 en 1.1.2 unlockt je iPhone op een andere manier, waardoor je hem niet meer hoeft te virginizen als je weer update
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl

Laatst gewijzigd door Destiny; 10-01-08 om 21:09.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 10-01-08, 23:18
RichyK RichyK is offline
• iOS 10.0.1
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zaanstad
Berichten: 36
Standaard

@Destiny, ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik had een volledig werkende 1.1.1 versie en heb geprobeerd deze te updaten naar 1.1.2. Dat ging een beetje mis en dus een restore gedaan naar 1.1.1 en vervolgens Jailbreak uitgevoerd. Nu werkt alles behalve bellen en Anysim zegt dat ie 'm niet kan unlocken. In de Wiki lees ik dat als je phone al eerder geunlockt is dat je dan moet virginizen ?? Maar uit bovenstaande begrijp ik dus dat het bij 1.1.1 niet hoeft ?

Hoe krijg ik hem weer aan het bellen ?
  #23  
Oud 10-01-08, 23:37
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Nee dat hoeft idd niet nee
Als jij een geunlockte 1.1.1 firmware hebt hoef je hem niet te virginizen.

Jij kunt hem niet unlocken, omdat je een nieuwe baseband hebt gekregen. Namelijk van de 1.1.2 firmware. Je downgrade namelijk alles behalve de baseband. En dat is het bestand wat jouw toegang geeft tot de zendmasten.

Je kunt nu het beste anysim 1.2.1u draaien en daarna oktoprep. Daarna updaten naar 1.1.2 en jailbreaken met jailbreaker.bat. Daarna iWorld installeren en draaien en je kunt weer bellen

Voor meer info zie de wiki guides. 1.1.1 naar 1.1.2 ( Windows ) moet jij dan hebben. Je hoeft dan alleen niet meer de eerste paar stappen te doen. Van het updaten en meteen weer downgraden en jailbreaken. Want dat heb je al gedaan
  #24  
Oud 10-01-08, 23:48
RichyK RichyK is offline
• iOS 10.0.1
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zaanstad
Berichten: 36
Standaard

Thnx Destiny, er is weer hoop Ik zat voordat ik je reply gelezen had nog ff te kijken in General en zag tot mijn schrik de mij welbekende modemversie staan Een tijdje geleden had ik op Ebay een 1.1.1 gekocht die later een gedowngrade 1.1.2 bleek te zijn uit week 48. Dacht dus even dat ik een verkeerde button gehit had......

Ik ga d'r mee aan de slag en meld me weer
  #25  
Oud 11-01-08, 00:34
RichyK RichyK is offline
• iOS 10.0.1
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zaanstad
Berichten: 36
Standaard

Ben er bijna Destiny, maar heb ik winscp nou wel of niet nodig ?
  #26  
Oud 11-01-08, 00:42
RichyK RichyK is offline
• iOS 10.0.1
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zaanstad
Berichten: 36
Standaard

Fantaaaaaaaaaaaastisch

Helemaal gelukt !! Fully unlocked en FW 1.1.2 Superbedankt voor je hulp Destiny
  #27  
Oud 11-01-08, 11:30
Spooky Spooky is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 183
Standaard

Het is gelukt, mede dankzij de reacties hier, maar ook door de welwillende hulp van gsm.nl en wel te weten Daan Duinhoven, iedereen bedankt, ik draai nogwel op 1.1.1 maar dat vind ik niet zo erg wanneer ik er meer van begrijp en snap zal ik het wel weer ens proberen om naar 1.1.2 te gaan

De link van gsm.nl is : http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=376

Nogmaals iedereen bedankt
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 update mislukt Ruud Koek iPhone algemeen 8 10-09-10 13:28
iphone update van 3.1.3 naar 4.0.2 mislukt joepmennegat iPhone algemeen 1 16-08-10 12:55
iphone update mislukt - onbruikbaar? john88 iPhone algemeen 4 19-03-09 15:44
iPhone 1e gen.: Iphone update 1.1.4 to 2.2 mislukt Woerii Unlock 16 27-01-09 19:25
Iphone 2.1 update mislukt Jorano iPhone algemeen 0 18-09-08 23:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:39.