//

Graag jullie mening, soft- of hardware unlock

Graag jullie mening, soft- of hardware unlock discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik 2 iPhones heb. Eentje besteld via internet in de US en eentje gekocht in Amsterdam ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-01-08, 16:30
Jeroen de Bruijn Jeroen de Bruijn is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 52
Standaard Graag jullie mening, soft- of hardware unlock

Hallo allemaal,

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik 2 iPhones heb. Eentje besteld via internet in de US en eentje gekocht in Amsterdam bij Teletools omdat ik niet kon wachten.
Beide werden met 1.0.2 geleverd en heb ik met behulp van dit grandioze forum inmiddels naar 1.1.1 en later naar 1.1.2 geupdate. Ik heb ze ook nog een taal cursus gegeven waardoor ze nu beiden vloeiend NL spreken.
Gisteren heb ik een in Duitsland bestelde Turbosim gekregen. Die heb ik gekocht omdat ik begreep dat de volgende firmware versie waarschijnlijk (voorlopig) alleen met een turbosim zal werken.
Graag wil ik jullie mening over het volgende: ik kan één van de twee toestellen opnieuw updaten naar 1.1.2, daarna jailbreaken en dan dus niet unlocken met Anysim maar m'n tubosim gebruiken en dus hardware unlocken.
Wat zijn de voordelen en of nadelen van soft- of hardware unlocken.
Ik heb ooit een van iemand gelezen dat hij een voorkeur had voor een softwarematige unlock maar heb eigenlijk nooit begrepen waarom.

Een andere vraag is: als ik het goed begrepen heb doet een turbosim in combinatie met je eigen sim alsof ze een AT&T sim zijn. Betekend dat dan dat je wellicht "veilig" naar 1.1.3 kunt?
Ik begrijp dat niemand van jullie een glazen bol heeft maar wellicht kan nu na al iemand zeggen dat het niet kan omdat er eerst een jailbreak moet komen.

Afhankelijk van jullie reacties zal ik waarschijnlijk het risico gewoon nemen, dat is het voordeel als je er twee hebt. Ik zal het vervolgens uiteraard wel met jullie delen zodat jullie een eventuele misstap kunnen voorkomen.

Bedank alvast en ik lees het wel.

Jeroen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-01-08, 18:55
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

Het grote voordeel van software unlocken is dat het gratis is
Dit gaat natuurlijk wel alleen maar met iphones die een bootloader lager dan 4.XXX hebben (zal bij jou wel geen probleem zijn).
Bij de turbosim heb je het grote probleem dat de kaart herprogrammeerbaar is, wat betekent dat hij ook werkt bij eventuele updates. Dit betekent niet dat je gewoon kan updaten naar 1.1.3, dit moet op een speciale manier gebeuren.
kortweg: software = gratis
hardware = 'herbruikbaar'
hoop dat dit je vraag beantwoordt
grtz
  #3  
Oud 12-01-08, 20:42
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

Goed gezegt jeekes maar NIET UPDATEN naar 1.1.3 omdat het nog niet zker is dat je die kan jailbreaken en of de turbosim ermee werkt. En wees ook neit zo zker van die turbosims als apple het wil kunnen ze die makkelijk blockeren
__________________
Gezocht Kapote of Defecte iPhone 3G/3GS
iPhone 4
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
NU.nl push notificaties nuttig? Jullie mening ... koekjedebij iPhone Apps 19 20-10-11 18:17
Vraagjes bij de iPhone en jullie mening erbij drease Koopinformatie Nederland 5 02-12-08 22:16
simkaart onbekend; graag jullie hulp Ungar iPhone algemeen 2 02-03-08 11:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.