//

Incorrect SIM na upgrade zonder AT&T SIM

Incorrect SIM na upgrade zonder AT&T SIM discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb de stappen (vanaf 14) uit http://www.iphoneclub.nl/forum/f14/i...1-1-2-win.html gevolgd om mijn ge-unlockte versie 1.1.1 te upgraden naar 1.1.2. Omdat ik AT&T SIM niet meer heb, heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-01-08, 17:39
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Angry Incorrect SIM na upgrade zonder AT&T SIM

Heb de stappen (vanaf 14) uit https://forum.iculture.nl/f14/i...1-1-2-win.html gevolgd om mijn ge-unlockte versie 1.1.1 te upgraden naar 1.1.2. Omdat ik AT&T SIM niet meer heb, heb ik gewoon mijn eigen SIM erin laten zitten.

Al na het jailbreaken heb ik een probleem: Incorrect SIM. Ik kom wel in het emergency call scherm maar daar niet langs. *#301# brengt mijn telefoon in een soort crash die een minuutje duurt, daarna sta ik weer op het Incorrect SIM scherm.

Ik heb een hoop forumposts gelezen maar het gevoel dat dit probleem er niet bijstaat (of ik begrijp het niet goed). Heeft iemand een idee wat ik kan proberen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-01-08, 18:08
b-boy b-boy is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

haal je sim eens uit je iphone en met een gewone gsm moet je je pin code van de simkaart halen
nadien terug in je iphone steken en dan zou wel de code moeten kunnen ingeven.

de code is wel *#307# en niet 301
__________________
IMAC 2.1 GHz PPC - OSX
  #3  
Oud 12-01-08, 18:25
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Bedankt voo rj ereactie. Je hebt helemaal gelijk over 307 ipv 301, was een typo. Maakt helaas ook geen verschil

De SIM kaart bevat geen pincode (ik gebruik hem al een paar maanden in mijn iPhone, tot vandaag ging dat prima).

Nog andere tips?
  #4  
Oud 12-01-08, 18:40
b-boy b-boy is offline
• iOS 8.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

kijk eens even op deze site

Hack that Phone - How to update to 1.1.2 firmware and unlock it on OS X (easy method - Page 1)

je hebt daar van elke stap screenshots en kijk eens na op je nergens geen stap bent overgeslagen
  #5  
Oud 12-01-08, 18:50
Carpepuncto's schermafbeelding
Carpepuncto Carpepuncto is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hengelo
Berichten: 41
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Carpepuncto Stuur een bericht via MSN naar Carpepuncto
Standaard

mijn mening is dat je gewoon een restore moet doen naar 1.1.1 .. en dan virginizen en dan het update proces op nieuw uitvoeren.. en dan tijdens de anysim 1.2 u wel je airplane mode op on zetten.. zodat al je draadloze communicatie is uitgeschakeld...

Voor de restore/downgrade naar 1.1.1:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...r-1-1-1-a.html


Succes..
  #6  
Oud 12-01-08, 19:25
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

En dan hopen dat je geen 0449 IMEI nummer krijgt
Nee grapje
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #7  
Oud 12-01-08, 19:29
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b-boy Bekijk bericht
kijk eens even op deze site

Hack that Phone - How to update to 1.1.2 firmware and unlock it on OS X (easy method - Page 1)

je hebt daar van elke stap screenshots en kijk eens na op je nergens geen stap bent overgeslagen
Deze stappen heb ik inderdaad gedaan (maar dan voor Windows ). Ik heb SSH overigens niet aangevinkt, omdat ik niet weet wat ik daarmee zou moeten (ben niet zo thuis in de techniek, of in ieder geval niet in deze). Zou dat SSH iets op moeten lossen of is dat alleen maar om vanaf mij PC scripts oid op de iPhone uit te kunnen voeren?
  #8  
Oud 12-01-08, 19:31
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpepuncto Bekijk bericht
mijn mening is dat je gewoon een restore moet doen naar 1.1.1 .. en dan virginizen en dan het update proces op nieuw uitvoeren.. en dan tijdens de anysim 1.2 u wel je airplane mode op on zetten.. zodat al je draadloze communicatie is uitgeschakeld...

Voor de restore/downgrade naar 1.1.1:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...r-1-1-1-a.html


Succes..
Thanks, ik denk dat ik dat maar ga proberen. Hoewel het rebooten van mijn foon ook niet echt lekker meer gaat, geloof ik toch een essentieel onderdeel van het virginizen...

Ik was overigens nooit tot AnySim 1.2 gekomen, ik kom gewoon niet eens in het SpringBoard (tips daarover zijn ook welkom).
  #9  
Oud 13-01-08, 04:22
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Heb firmware 1.1.1 gedownload en telefoon in restore mode gebracht. In iTunes vervolgens gerestored met Shift ingedrukt, zodat ik de firmware zelf kon selecteren. "Netjes" de bekende fout 1015 gekregen, gevolg door een melding van iTunes dat 'ie een telefoon heeft aangetroffen die hersteld moet worden (?). Die melding kende ik niet uit het forum. Telefoon vertoont alleen maar een iTunes-logo en een stekker, maar geen slider meer!!

iPhone uitgeworpen met de eject knop in iTunes en iTunes afgesloten. iPodService, iTunesHelper en Apple...Service gekilled. AppTappInstaller gestart maar die geeft alleen versies 1.0.0, 1.0.1 en 1.0.2 als opties.

Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Ik kom dus niet in het Emergency call scherm, laat staan in het SpringBoard. Hij begint al aardig op een baksteen te lijken
  #10  
Oud 13-01-08, 10:01
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Je kan met iBrick de iphone uit de recovery krijgen. En je opmerking over itunes dat hij een telefoon heeft gevonden die hersteld moet worden en dat dat niet in de gids staat is ook logish aangezien itunes een telkefoon heeft gevonden die hersteld moet worden. Dat komt door de foutmelding 1015. Nutteloze info voor de gids.
  #11  
Oud 13-01-08, 12:03
TokTok1908's schermafbeelding
TokTok1908 TokTok1908 is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Almere
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b-boy Bekijk bericht

de code is wel *#307# en niet 301
wat maakt dat uit?
met *#301# kan je ook in de contacten komen.
  #12  
Oud 13-01-08, 14:28
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Je kan met iBrick de iphone uit de recovery krijgen. En je opmerking over itunes dat hij een telefoon heeft gevonden die hersteld moet worden en dat dat niet in de gids staat is ook logish aangezien itunes een telkefoon heeft gevonden die hersteld moet worden. Dat komt door de foutmelding 1015. Nutteloze info voor de gids.
OK, dat ga ik dan proberen!
  #13  
Oud 13-01-08, 14:30
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TokTok1908 Bekijk bericht
wat maakt dat uit?
met *#301# kan je ook in de contacten komen.
Ik reproduceer alleen maar wat ik in de diverse gidsen zie. Eerlijk gezegd snap ik sowieso niet wie al dat soort rare codes verzint, hoe je daar zelf achter zou moeten komen en wat het precies voor je kan doen...
  #14  
Oud 13-01-08, 16:57
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik heb inmiddels geprobeerd weer in 1.1.1 te komen, de tip met iBrick zorgde er in ieder geval voor dat ik weer ""gewoon" emergency calls kan maken.

Ik probeerde verder de handleiding van HackThatPhone.com te volgen, om versie 1.1.1 te unlocken en verder te gaan naar 1.1.2. Opvallend verschil met de screenshots op die site was al steeds dat ik op het activate scherm ook steeds zie staan dat er een Incorrect SIM is. Dat kan ik me niet herinneren van de eerste keer dat ik hem unlockte. Misschien was ik toen wel zo verstandig om het met AT&T SIM te doen. Dat ik die heb weggegooid heb ik in ieder geval enorme spijt van!

Ik ben nu gestrand na het jailbreaken (op Hack that Phone - How to update to 1.1.2 firmware and unlock it on Windows (Page 2)).
Hij blijft ook na het jailbreaken op het activate scherm staan, met de melding Incorrect SIM. Iemand een idee hoe ik in het SpringBoard kom?
  #15  
Oud 13-01-08, 17:23
Carpepuncto's schermafbeelding
Carpepuncto Carpepuncto is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hengelo
Berichten: 41
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Carpepuncto Stuur een bericht via MSN naar Carpepuncto
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fritspits Bekijk bericht
Ik heb inmiddels geprobeerd weer in 1.1.1 te komen, de tip met iBrick zorgde er in ieder geval voor dat ik weer ""gewoon" emergency calls kan maken.

Ik probeerde verder de handleiding van HackThatPhone.com te volgen, om versie 1.1.1 te unlocken en verder te gaan naar 1.1.2. Opvallend verschil met de screenshots op die site was al steeds dat ik op het activate scherm ook steeds zie staan dat er een Incorrect SIM is. Dat kan ik me niet herinneren van de eerste keer dat ik hem unlockte. Misschien was ik toen wel zo verstandig om het met AT&T SIM te doen. Dat ik die heb weggegooid heb ik in ieder geval enorme spijt van!

Ik ben nu gestrand na het jailbreaken (op Hack that Phone - How to update to 1.1.2 firmware and unlock it on Windows (Page 2)).
Hij blijft ook na het jailbreaken op het activate scherm staan, met de melding Incorrect SIM. Iemand een idee hoe ik in het SpringBoard kom?
met de aloude *#307# code een contactpersoon toevoegen met de volgende url's :

prefs://1F > via deze link kun je je Wi-Fi actief maken..
AppSnapp

Zodra je je Wi-Fi instellingen gedaan hebt terug gaan naar het emergency scherm gewoon weer 0 bellen eerste keer opnemen in hold zetten, bij tweede keer overgaan weigeren en dan op de link jailbreakme.com klikken.. dan naar onderen scrollen op die site en dan appsnap installeren.. hij gaat dan terug naar het emergency scherm en na een aantal seconden reboot hij automatisch en kun je op weer op je springboard komen en heb je install erop staan..

Dan anysim installeren via install en dan anysim draaien..

succes
  #16  
Oud 13-01-08, 17:50
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpepuncto Bekijk bericht
met de aloude *#307# code een contactpersoon toevoegen met de volgende url's :

prefs://1F > via deze link kun je je Wi-Fi actief maken..
AppSnapp

Zodra je je Wi-Fi instellingen gedaan hebt terug gaan naar het emergency scherm gewoon weer 0 bellen eerste keer opnemen in hold zetten, bij tweede keer overgaan weigeren en dan op de link jailbreakme.com klikken.. dan naar onderen scrollen op die site en dan appsnap installeren.. hij gaat dan terug naar het emergency scherm en na een aantal seconden reboot hij automatisch en kun je op weer op je springboard komen en heb je install erop staan..

Dan anysim installeren via install en dan anysim draaien..

succes
Wi-Fi actief maken was gelukt, jailbreak runnen was gelukt, maar hij reboot niet en het startscherm blijft een Activate iPhone scherm :'( Als ik zelf reboot verandert daar niets aan. Het lijkt dus wel alsof de jailbreak niet gewerkt heeft...
  #17  
Oud 13-01-08, 17:56
Carpepuncto's schermafbeelding
Carpepuncto Carpepuncto is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hengelo
Berichten: 41
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Carpepuncto Stuur een bericht via MSN naar Carpepuncto
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fritspits Bekijk bericht
Wi-Fi actief maken was gelukt, jailbreak runnen was gelukt, maar hij reboot niet en het startscherm blijft een Activate iPhone scherm :'( Als ik zelf reboot verandert daar niets aan. Het lijkt dus wel alsof de jailbreak niet gewerkt heeft...

even aan itunes koppelen.. verder niks doen niet updaten etc.. gewoon even usb kabel verbinden met itunes..dan weer loskoppelen en dan weer de jailbreakme.com uitvoeren..

is een klein foefje.. die meestal wel werkt.. vraag me niet waarom wan dat weet ik ook niet haha..
  #18  
Oud 14-01-08, 00:04
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpepuncto Bekijk bericht
even aan itunes koppelen.. verder niks doen niet updaten etc.. gewoon even usb kabel verbinden met itunes..dan weer loskoppelen en dan weer de jailbreakme.com uitvoeren..

is een klein foefje.. die meestal wel werkt.. vraag me niet waarom wan dat weet ik ook niet haha..
Kudos +1
  #19  
Oud 14-01-08, 01:11
fritspits fritspits is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Done! Wat heb ik gedaan?

Toen ik helemaal vastliep en niets meer met dat kreng kon doen (zelfs geen emergency slider) heb ik m'n iPhone gerepaired met iBrick (tip Michael). Dat heb ik gedaan volgens de beschrijving van Hack that Phone - How to update to 1.1.2 firmware and unlock it on Windows (Page 1) (tip b-boy), stap 5. Daarna heb ik de rest van het proces uitgevoerd zoals het daar beschreven staat. Dat is echt ontzettend gedetailleerd en goed beschreven! Het enige verschil met mijn situatie was dat ik steeds die Incorrect SIM melding in mijn iPhone en in iTunes kreeg. Ik liep na het jailbreaken even vast maar kon weer verder na aan- en afkoppelen iTunes (tip Carpepunto). Ik heb helemaal losgekoppeld van mijn compu, om zeker te zijn. Verder kon ik die beschrijving perfect volgen, inclusief de aangepaste beschrijving voor het jailbreaken van al eerder gekraakte phones.

Allemaal ontzettend bedankt!
  #20  
Oud 14-01-08, 10:12
TokTok1908's schermafbeelding
TokTok1908 TokTok1908 is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Almere
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpepuncto Bekijk bericht
met de aloude *#307# code een contactpersoon toevoegen met de volgende url's :

prefs://1F > via deze link kun je je Wi-Fi actief maken..
AppSnapp


succes
met *#301# kan dit ook, je hoeft zelfs alleen maar prefs: neer te zetten.
//1F hoeft zelfs niet. ( uit eigen ervaring )
dus er zijn meerdere manieren om te jailbreaken.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 3g AT&T simlock verwijderen zonder originele sim. MikeNL Jailbreak 3 28-07-10 08:44
iPhone 1e gen.: Unlock zonder AT&T sim-kaart maurits_m Unlock 36 12-03-10 00:09
incorrect sim this iphone must be used with an approved SIM MacFrankieG Unlock [archief] 1 30-01-08 15:14
incorrect SIM meto Unlock [archief] 3 12-01-08 12:54
Incorrect SIM Pascal Archief 2 02-10-07 00:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.