iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   1.1.3. (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/5065-1-1-3-a.html)

fedorr 16-01-08 12:11

Ik heb net iTunes 7.6 x64 geinstalleerd en voor het eerst mijn gejailbreakte geactiveerde geunlockte iPhone (1.1.2) gesynced alsof hij dit al jaren doet. Hij pikte hem zo op en ik kon zo mijn muziek selecteren etc. En dit in Windows Vista 64bits.

Michael 16-01-08 12:16

Nee je kan gewoon updaten. Ik heb geen problemen gehad.

herberts 16-01-08 13:07

degene waar ik net mijn turbosim door heb laten installeren had een gejailbreakte, geactiveerde 1.1.2 waar hij een beetje mee rommelen was en heeft die geupdate naar 1.1.3 en hij liep zo door naar 1.1.3 bleef geactiveerd en gejailbreaked maar turbosim werkte niet meer dus summerboard kwam er direct weer op maar geen tel fuctie's meer fw was 04.03.13_g downgraden zal denk ik niet meer gaan dan voorlopig dan toch.

Jonas 16-01-08 13:17

1.1.1 otb anysim werkt ook prima met de nieuwe itunes (Powerbook G4) Nu wachten op een unlock voor 1.1.3 ;-)

blupblup 16-01-08 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herberts (Bericht 41749)
degene waar ik net mijn turbosim door heb laten installeren had een gejailbreakte, geactiveerde 1.1.2 waar hij een beetje mee rommelen was en heeft die geupdate naar 1.1.3 en hij liep zo door naar 1.1.3 bleef geactiveerd en gejailbreaked maar turbosim werkte niet meer dus summerboard kwam er direct weer op maar geen tel fuctie's meer fw was 04.03.13_g downgraden zal denk ik niet meer gaan dan voorlopig dan toch.

euhhh.. ooit al van leestekens gehoord? Kans dat iets meer mensen je schrijfsel gaan begrijpen ;-)

konijntje 16-01-08 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herberts (Bericht 41749)
degene waar ik net mijn turbosim door heb laten installeren had een gejailbreakte, geactiveerde 1.1.2 waar hij een beetje mee rommelen was en heeft die geupdate naar 1.1.3 en hij liep zo door naar 1.1.3 bleef geactiveerd en gejailbreaked maar turbosim werkte niet meer dus summerboard kwam er direct weer op maar geen tel fuctie's meer fw was 04.03.13_g downgraden zal denk ik niet meer gaan dan voorlopig dan toch.

en zodra hij zijn iphone ene keer aan en uit zet is hij weer unactivated!

herberts 16-01-08 13:44

Dat weet ik niet,wil ook niet suggereren dat het veilig is om te upgraden.
Vond het raar dat het zomaar ging. Start hij dan niet vanzelf op na een update? "Zo duidelijk leesbaar?"

blupblup 16-01-08 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herberts (Bericht 41770)
Dat weet ik niet,wil ook niet suggereren dat het veilig is om te upgraden.
Vond het raar dat het zomaar ging. Start hij dan niet vanzelf op na een update? "Zo duidelijk leesbaar?"

Je bent geweldig :-D

O.G. 16-01-08 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door konijntje (Bericht 41767)
en zodra hij zijn iphone ene keer aan en uit zet is hij weer unactivated!


Dan moet hij weer downgraden op de volgende manier:

Citaat:

1. Connect iPhone with PC
2. Download iPhuc http://**********.com/files/84214672/iPhuc.zip
3. Unpack & start iPhuc.exe
4. Type in "enterrecovery" and wait until iPhone enters Recoverymode (Notice be sure you are on iTunes 7.5 and its running while doing this tut!)
5. iPhuc window should say: <iPHUC Restore> #:
(If not, restart iphuc.exe)
6. Type in "filecopytophone WTF.s5l8900xall.RELEASE.dfu"
7. Type "cmd go"
8. Wait until iPhone Screen turns white and iTunes recognizes a device connected to it
9. Hold down shift + restore -> choose FW 1.1.2 -> let it finish -> do the same and choose 1.1.1 fw
10. Use iBrickr to kick the phone out of the DFU and go on as usual

All fame goes to puma_hh & kIREmK @ iphone-forums.de

Notice: This Tutorial won't downgrade the BB!!!

Het is engels, maar ik denk dat jullie er wel uitkomen. :)

Ik heb ook gelezen dat als je downgrade naar 1.0.2, dat het dan ook lukt.

Destiny 16-01-08 15:37

En we zijn al een stukje verder :D:D het is een begin

wicher 16-01-08 16:27

mja, je kan er dan niet meer mee bellen he?! Want de baseband kan je niet terug downgraden.... Je hebt dan enkel een ipod touch :P

konijntje 16-01-08 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wicher (Bericht 41865)
mja, je kan er dan niet meer mee bellen he?! Want de baseband kan je niet terug downgraden.... Je hebt dan enkel een ipod touch :P

nee bellen kan niet.. ik vrees dat het erg lang gaat duren voordat 1.1.3 ook jailbroken en geactiveerd kan worden... aangezien er dan een exploit in de fw en in de bb gevonden moet worden.. denk dat apple het nu redelijk heeft dichtgetimmert :(..

demonchild 16-01-08 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door O.G. (Bericht 41813)
Dan moet hij weer downgraden op de volgende manier:

[COLOR=black]
Het is engels, maar ik denk dat jullie er wel uitkomen. :)

Ik heb ook gelezen dat als je downgrade naar 1.0.2, dat het dan ook lukt.

das gewoon voor te downgraden en niet om terug te kunnen bellen
(baseband terug te restoren, want dit is het probleem)
voorlopig toch :d

konijntje 16-01-08 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonchild (Bericht 41873)
das gewoon voor te downgraden en niet om terug te kunnen bellen
(baseband terug te restoren, want dit is het probleem)
voorlopig toch :d

dat is toch ook het zelfde probleem als ze nu hebben om de 1.1.2 OTB te unlocken?? als dat zo is... :X

Leduc 16-01-08 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedorr (Bericht 41720)
Ik heb net iTunes 7.6 x64 geinstalleerd en voor het eerst mijn gejailbreakte geactiveerde geunlockte iPhone (1.1.2) gesynced alsof hij dit al jaren doet. Hij pikte hem zo op en ik kon zo mijn muziek selecteren etc. En dit in Windows Vista 64bits.

ik heb de gewone 7.6 versie net geinstalleerd, kan ik gewoon synchen zonder dat hij direct naar 1.1.3 upgrade?

Martijn Snels 16-01-08 16:44

Zolang je niet op Update ramt is er als 't goed is niks loos. Als hij vraagt om updaten, CANCEL!

Paz 16-01-08 17:02

Erica Sadun is ook aan het experimenteren geweest!
1.1.3 iPhone Update Liveblog - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

Destiny 16-01-08 17:16

interessant....Erica Sadun ga ik zeker volgen.

Downgrade is iig al mogelijk. Dat is al nice...

pcmarket 16-01-08 19:46

Jailbreak 1.1.3
 
Heeft er iemand al eens geprobeerd om de 1.1.3 te jailbreaken?
Ik ben eens benieuwd of dat hij wil werken met bvb Turbosim

Maarten 16-01-08 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pcmarket (Bericht 42022)
Heeft er iemand al eens geprobeerd om de 1.1.3 te jailbreaken?
Ik ben eens benieuwd of dat hij wil werken met bvb Turbosim

Als je nu gewoon eens een keer gaat lezen in plaats van dat geblaat dan had je zo kunnen zien dat firmware 1.1.3 niet zomaar te jailbreaken is. OktoPrep en symlink werken niet. TurboSim werkt ook niet net als elke andere oplossing tot nu toe.

Downgrade is met wat moeite al wel mogelijk (zie Erica's TUAW log) maar de nieuwe baseband blijft behouden waardoor je nog niet kan bellen etc. 1.1.3? als je geen ervaring hebt blijf er voorlopig maar even vanaf:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.