//

Ik heb hier een Brick

Ik heb hier een Brick discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi all, Net nieuw hier en ik heb een probleem ( wie niet ). Ik heb hier een iphone van een vriend die vorig jaar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-01-08, 17:47
supermario's schermafbeelding
supermario supermario is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard Ik heb hier een Brick

Hi all,

Net nieuw hier en ik heb een probleem ( wie niet ).

Ik heb hier een iphone van een vriend die vorig jaar gekocht is in the USA.
Hier heeft hij hem door een vage kennis late unlocken zodat hij zijn eigen SIM kon gebruiken. Er was bijverteld dat hij hem niet moest updaten omdat hij dan niet meer werkte, dus, jawel, eigenwijs als hij is heeft hij er de firmware 1.1.2 op gezet en nu geeft de iphone de melding "incorrect SIM" en doet verder niets meer. Ook weet ik niet welke progjes ze hiervoor hebben gebruikt.
Nu heb ik er ook niet veel kaas van gegeten maar hij vroeg mij of ik dit kan oplossen. Ik ben al zover dat ik de firmware gedowngrade heb naar 1.0.2 maar wat nu verder, ik kom er niet meer uit. Ik werk op Windows en gebruik itunes 7.6.0.29.

Kan iemand mij verder helpen ??

Alvast bedankt,
Mario

Laatst gewijzigd door supermario; 16-01-08 om 18:07.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-01-08, 19:59
vaughn vaughn is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 15
Standaard

Je moet i.unlock.no als repository toevoegen in je installer, dan krijg je een mapje unlock tools erbij, daarin staat een tooltje die heet Baseband downgrader, als je die hebt gedaan, dan kun je met Anysim 1.2su je sim weer operationeel krijgen.
  #3  
Oud 16-01-08, 20:04
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Dus je hebt nu firmware 1.0.2 met de 1.0.2 baseband ?
En toen hij het nog deed: Welke firmware had hij toen ?
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #4  
Oud 16-01-08, 20:04
supermario's schermafbeelding
supermario supermario is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Klinkt goed vaughn, echter waar haal ik dat ??

Mario.
  #5  
Oud 16-01-08, 20:08
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Kun je uberhaupt wel in de iPhone. Dus naar je springboard. Of krijg je mooi dat activatie scherm te zien ?
  #6  
Oud 16-01-08, 20:09
supermario's schermafbeelding
supermario supermario is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

aan destiny: Volgens Itunes diagnostische test zit er nu inderdaad versie 1.0.2 op.
Welke baseband weet ik niet, ik kan immers niet in het apparaat komen.
Ook weet ik niet welke firmware hij had toen hij werkte, wel weet ik dat hij in de zomer 2007 gekocht is in de USA, misschien zegt dat iets over de firmware die er toen af fabriek op zat.

Mario
  #7  
Oud 16-01-08, 20:11
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik denk dat het beter is als je eerst even de wiki doorneemt, want volgens mij weet je er niet zoveel vanaf. Kijk eens bij de 1.0.2 guides enzo. Om hem te jailbreaken en activeren iFuntastic enzo volgens mij voor windows.
  #8  
Oud 16-01-08, 20:11
supermario's schermafbeelding
supermario supermario is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Aan destiny: Wat ik zie is het scherm met de tekst "incorrect SIM, insert an unlocked and valid SIM...enz" en kan dan alleen naar het tabblad "noodoproep"
  #9  
Oud 16-01-08, 20:13
supermario's schermafbeelding
supermario supermario is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

Even nog wat toelichting, ik hoop niet dat het een te lang verhaal wordt.
Op de iphone is firmwareversie 1.1.2 gezet waardoor hij niet meer werkt. Ik krijg het "Activate iPhone" scherm met de tekst "Incorrect SIM, Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" en kan alleen naar het tabblad " emergency call". Wat ik begrijp uit de diverse posts in forums is er voor dit probleem nog geen oplossing omdat de diverse cracks nog niet werken met versie 1.1.2. Wel zou het mogelijk moeten zijn om alle andere functies van de iPhone ( dus niet het bellen enz) weer aan de praat te krijgen, nu dat lukt dus niet.

Als ik in itunes kijk en bij "help" de "diagnostische test" uitvoer zie ik inderdaad dat er versie 1.1.2 op staat.
Maar nu !!!!
Als ik de iPhone "herstel" en versie 1.1.1 erop zet geeft iTunes dat ook aan in de "diagnostische test", ook het programma iBrickr geeft dat aan.
Echter, als ik op de iPhone via het scherm "emergency call" het nummer *3001#12345#* laat bellen en daarna kijk in het tabblad "version", zie ik staan 04.02.13_G wat gelijk zou moeten zijn aan versie 1.1.2.
Ook als ik daarna weer de versie verder downgrade naar 1.0.2 krijg ik hetzelfde verhaal. Beide programmas zeggen versie 1.0.2 maar in de iPhone staat nog gewoon 04.02.13_G.
Misschien werpt dit wat meer licht op de zaak en kan iemand mij helpen.

Bij voorbaat dank,
Mario

Laatst gewijzigd door supermario; 16-01-08 om 22:44.
  #10  
Oud 17-01-08, 00:29
Mikelmaster Mikelmaster is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Ik heb er zelf ook niet zoveel verstand van maar dat 04.02.13_G is de baseband, en als het goed is dan is hij gewoon te hacken als de iphone eerder al een werkende is geweest onder 1.0.2 of 1.1.1
  #11  
Oud 17-01-08, 00:39
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Dit is wat je moet doen:

- Downgraden naar 1.1.1
- Uit DFU halen met iBrickr
- AppSnapp methode voor jailbreak 1.1.1
- Virginizen
- Restore 1.1.1 (voor de zekerheid)
- AppSnapp methode voor jailbreak 1.1.1
- Oktoprep installeren vanuit Installer
- Shift ingedrukt houden en drukken op Update, hier kies je 1.1.2
- Jailbreak.jar voor jailbreak 1.1.2
- Airplane mode aan, Autolock op NEVER.
- Anysim 1.2u draaien.

Dit is even snel kort samengevat, maar aangezien je aangeeft er weinig kaas van te hebben gegeten, zegt het je misschien weinig, al die termen.
  #12  
Oud 17-01-08, 01:30
Mikelmaster Mikelmaster is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Dien weet je misschien ook wat je moet doen als de jailbreak van 1.1.2 niet lukt?? ik had een 1.1.1 OTB en hij was unlocked/jailbroken alles werkte en ik wou de stap naar 1.1.2 maken!
Alle stappen gevolgd, alles ging zoals het hoorde en toen moest ik dus uiteindlijk nog 1.1.2 jailbreaken! ik dat programatje gedraaid en ik moest mijn iPhone rebooten, daarna zou die vanzelf nog een keer rebooten. Dat deed hij ook, maar hij is alsnog niet unlocked. Ik kan alleen nog emergency call doen.
Als ik de jailbreak nog een keer wil draaien krijg ik de melding dat ik eerst octoprep moet draaien? Ik zie wel dat mijn draadloze netwerk gewoon verbonden is nog steeds na het upgrade, ergens gelezen dat de upgrade dan goed gelukt was.

Alvast bedankt

Mikel
  #13  
Oud 17-01-08, 09:23
soemy soemy is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikelmaster Bekijk bericht
Dien weet je misschien ook wat je moet doen als de jailbreak van 1.1.2 niet lukt?? ik had een 1.1.1 OTB en hij was unlocked/jailbroken alles werkte en ik wou de stap naar 1.1.2 maken!
Alle stappen gevolgd, alles ging zoals het hoorde en toen moest ik dus uiteindlijk nog 1.1.2 jailbreaken! ik dat programatje gedraaid en ik moest mijn iPhone rebooten, daarna zou die vanzelf nog een keer rebooten. Dat deed hij ook, maar hij is alsnog niet unlocked. Ik kan alleen nog emergency call doen.
Als ik de jailbreak nog een keer wil draaien krijg ik de melding dat ik eerst octoprep moet draaien? Ik zie wel dat mijn draadloze netwerk gewoon verbonden is nog steeds na het upgrade, ergens gelezen dat de upgrade dan goed gelukt was.

Alvast bedankt

Mikel
een tip:

zoek eens achter het bestand lockdown ofzo.
normaal kan het zijn als je een oudere versie hebt, dat je gewoon deze file via WinSCP moet overzetten in de map van itunes, en reboten, en je bent op je springboard!


probeer hiermee: puntje Activatie 1.1.2 lockdown file
https://forum.iculture.nl/f1/ip...ctivatie_1_1_2

als dit niet zou lukken, even opnieuw beginnen, restoren, oktoprep, updaten en dan zou het moeten gaan!

mvg

Laatst gewijzigd door soemy; 17-01-08 om 09:26. Reden: link plaatsen
  #14  
Oud 17-01-08, 15:42
Mikelmaster Mikelmaster is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Die lockdown file werkte idd, alleen ben ik daarna de fout in gegaan met die airplane mode (vergeten) Alles dus opnieuw gedaan weer gedowngrade naar 1.1.1 alle stappen weer gevolgd. Weer op 1.1.2 beland. Ook deze keer lukte het alleen met de file lockdown om te jailbreaken, iWorld geinstaleerd en gebruikt. Toen wou ik weer kunnen bellen en heb ik anysim 1.2.1u nu alweer 2X gebruikt maar krijg de melding dat hij mijn sim niet kan unlocken. Als ik nu weer op mijn springboard ben( en airplane mode weer uitzet) dan blijft er linksbovenin Searching... staan

Edit: na reboot is het gewoon weer een signaal teken zonder ontvangst!

Iemand enig idee?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door Mikelmaster; 17-01-08 om 15:48.
  #15  
Oud 17-01-08, 16:26
soemy soemy is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 80
Standaard

kijk eerst eens naar het nummer van je baseband?

wat je kunt doen, is herstellen naar 111, jailbreaken, baseband downgraden, herstellen naar 111 terug, weer jailbreaken en anysim1.1 draaien... dan MOET je in principe een volledig werkende iphone FW 1.1.1 hebben met baseband 04.01.13_g

dan kun je terug de stappen volgen om te upgraden naar 112, zijnde:

oktoprep
updaten
jailbreaken (al dan niet lockdown file kopieren)
anysim 1.21u
reboten, et voila!

anders zie ik het niet wat er fout kan zijn!
  #16  
Oud 17-01-08, 17:27
Mikelmaster Mikelmaster is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 19
Standaard

Oke thx voor reactie zal dat dan vandaag nog proberen om weer te downgrade en me baseband ook downgrade

THX

Edit: Was bezig met downgrade en ben uiteindelijk weer op 1.02 gekomen maar toen lukte de jailbreakmethode van iBrickr weer niet. FF met lockdown file geprobeert en nu zit ik wel op me springboard, maar om nu de stappen te volgen voor het downgrade van me baseband moet ik gebruik kunnen maken van Putty en WinSCP. Deze maken nu ik op 1.0.2 zit geen connectie meer met mijn iphone ik krijg steeds de melding Connection Refused. Ik weet zeker dat ik het ip-adres goed heb en ik gebruik bij WinSCP ook het wachtwoord dottie in plaats van alpine(wel geprobeerd)

Iemand ervaring hiermee?

Edit: Zit nu weer op 1.1.1 met goede baseband dus ik kan weer bellen, toch bedankt voor de reacties.
Misschien dat ik binnekort weer ga probere te upgrade naar 1.1.2 en hopen dat het dan in 1 keer goed gaat

Laatst gewijzigd door Mikelmaster; 18-01-08 om 03:23.
  #17  
Oud 29-01-08, 02:03
kermak kermak is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dien Bekijk bericht
Dit is wat je moet doen:

- Downgraden naar 1.1.1
- Uit DFU halen met iBrickr
- AppSnapp methode voor jailbreak 1.1.1
- Virginizen
- Restore 1.1.1 (voor de zekerheid)
- AppSnapp methode voor jailbreak 1.1.1
- Oktoprep installeren vanuit Installer
- Shift ingedrukt houden en drukken op Update, hier kies je 1.1.2
- Jailbreak.jar voor jailbreak 1.1.2
- Airplane mode aan, Autolock op NEVER.
- Anysim 1.2u draaien.

Dit is even snel kort samengevat, maar aangezien je aangeeft er weinig kaas van te hebben gegeten, zegt het je misschien weinig, al die termen.
Wanneer ik hem heb gedowngrade en op de activatie scherm de appsnapp methode wil gebruiken krijg ik nog steeds een 4kantje met erin: Incorrect SIM Insert a unlocked and valid SIM to activate Iphone.
vervolgens wilt die na het instaleren van de Appsnapp niet rebooten:S zodat ik niet in mijn 1.1.1 springboard kan gaan en hem virgenizen?
  #18  
Oud 29-01-08, 13:03
Aapvader's schermafbeelding
Aapvader Aapvader is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 249
Stuur een bericht via MSN naar Aapvader
Standaard

Je kan toch wel de iPhone zelf rebooten? Gewoon uit en weer aanzetten dus. En je hoeft niet te virginizen, gewoon doorgaan naar 1.1.2.

De incorrect sim melding krijg je omdat je de baseband hebt dan 1.1.2, dat gaat niet samen met 1.1.1.
__________________
"We keep the Yellow flag flying high, from Beatrix to everywhere"
  #19  
Oud 29-01-08, 13:14
kermak kermak is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aapvader Bekijk bericht
Je kan toch wel de iPhone zelf rebooten? Gewoon uit en weer aanzetten dus. En je hoeft niet te virginizen, gewoon doorgaan naar 1.1.2.

De incorrect sim melding krijg je omdat je de baseband hebt dan 1.1.2, dat gaat niet samen met 1.1.1.
maar wta het probleem is, die vriend vijn mij ( echt een kluns)
had hem naar 1.1.3 geupgrade, en daar deed die het eventjes wel liedtjes afspelen etc en toen ging het weer mis.
en bij de activatie scherm bij 1.1.1 komt die niet verder. Als ik appsnapp wil instaleren slaat die wel om naar de activatie scherm, maar voert de reboot niet uit:S
  #20  
Oud 29-01-08, 17:22
Maarten Maarten is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kermak Bekijk bericht
maar wta het probleem is, die vriend vijn mij ( echt een kluns)
had hem naar 1.1.3 geupgrade, en daar deed die het eventjes wel liedtjes afspelen etc en toen ging het weer mis.
en bij de activatie scherm bij 1.1.1 komt die niet verder. Als ik appsnapp wil instaleren slaat die wel om naar de activatie scherm, maar voert de reboot niet uit:S
Als hij 1.1.3 geinstaleleerd heeft via iTunes dan kan hij voorlopig niet meer bellen (tenzij je kan downgraden, dit werkt alleen met bootloader 3.9).
Dat hij na een update gewoon werkt is normaal maar inderdaad na een reboot gaat hij naar het activatiescherm.

Oftewel:

Je hebt bootloader 3.9 -> downgrade naar 1.1.1 en downgrade de firmware. Vervolgens naar 1.1.2 en eventueel door naar 1.1.3 (via de installer of welke manier dan ook behalve iTunes!!)

Je hebt bootloader 4.6 -> downgrade naar 1.1.1 en door naar 1.1.2 en je hebt voorlopig een leuke iPod Touch gezien de nieuwe baseband nog niet gekraakt is.

Dit was ook gewoon te vinden in alle andere fora en wiki's.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik heb een iphone van hier weske56 Archief 2 12-08-08 13:11
iPhone in een brick? NickVelten Unlock [archief] 23 05-05-08 19:26
iPhone in een brick. Wat nu? macthijn Unlock [archief] 4 15-03-08 14:43
Tijdelijk een brick Dien Unlock [archief] 6 01-12-07 08:08
wanneer is een brick een brick? traveller Archief 11 21-10-07 00:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.