iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   1.1.2 werkt niet meer na update 1.1.3 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/5143-1-1-2-werkt-niet-meer-na-update-1-1-3-a.html)

LOLA 17-01-08 00:03

1.1.2 werkt niet meer na update 1.1.3
 
Hallo, een vriend van mij heeft een echte 1.1.2 jailbreak met een kingsim.
Werkte prima!
Hij heeft nu per ongeluk een update gedaan naar 1.1.3 :eek:deed erna niks meer!:mad:
Ik heb hem weer naar 1.1.1 gezet daarna jailbreak geupdate naar 1.1.2 en weer jailbreak gedaan tot dusver alles oke.
Alleen als ik nu de kingsim erin doe en draai i-world geeft ie aan dat alles goed is gegaan alleen nu krijg ik in beeld verkeerde sim ook die
van AT en T:confused:

vriesfde 17-01-08 19:54

Ik ben bang dat door de 1.1.3 update ook de bootloader is ge-update. Weet het niet zeker natuurlijk en kan er niet zo snel iets op googln omdat er waarschijnlijk niet veel mensen zich aan zo'n upadate wagen. Wat ik wel vond op MacNN | iPhone 1.1.3 update to break hacks again? is:

The widely-rumored v1.1.3 update for the iPhone will once again break hacks that work with earlier firmware, according to a source that claims to have tried the leaked software. "Natetrue," the creator of iBrickr, says that v1.1.3 disables both unlocks and third-party applications that functioned under v1.1.2, most notably the common AnySIM unlocking utility. Even trying to install v1.1.3 on top of AnySIM 1.2u fails, says Natetrue.

LOLA 17-01-08 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 42704)
Ik ben bang dat door de 1.1.3 update ook de bootloader is ge-update. Weet het niet zeker natuurlijk en kan er niet zo snel iets op googln omdat er waarschijnlijk niet veel mensen zich aan zo'n upadate wagen. Wat ik wel vond op MacNN | iPhone 1.1.3 update to break hacks again? is:

The widely-rumored v1.1.3 update for the iPhone will once again break hacks that work with earlier firmware, according to a source that claims to have tried the leaked software. "Natetrue," the creator of iBrickr, says that v1.1.3 disables both unlocks and third-party applications that functioned under v1.1.2, most notably the common AnySIM unlocking utility. Even trying to install v1.1.3 on top of AnySIM 1.2u fails, says Natetrue.

das mooi kl@@tte maar ik dacht dat je helemaal niks aan je bootloader kon veranderen?
In ieder geval bedankt voor je reaktie :p

Michael 17-01-08 22:30

De bootloader is niet upgedate alleen de baseband. Dat is de oorzaak van het niet kunnen bellen

LOLA 18-01-08 08:34

Oke ,bedankt.
Kan ik de baseband nog veranderen of iets anders ?Kan ik met de iphone nog bellen?:rolleyes:

Prime 18-01-08 09:09

Op dit moment valt de baseband nog niet te veranderen mocht je geupdate zijn naar 1.1.3.

Oftewel...je kunt er niet meer mee bellen todat er een nieuwe jailbreak komt.

vriesfde 19-01-08 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 42860)
De bootloader is niet upgedate alleen de baseband. Dat is de oorzaak van het niet kunnen bellen

Geen enkele unlockmethode werkt met iPhone firmware 1.1.3 » Nieuws » iPhoneclub.nl
In deze news post staat dat de bootloader ge-update is, waardoor je niet meer kunt bellen......baseband zie ik niet vermeld staan.
Ligt de waarheid ergens in het midden?

Fresh 19-01-08 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 43723)
Geen enkele unlockmethode werkt met iPhone firmware 1.1.3 » Nieuws » iPhoneclub.nl
In deze news post staat dat de bootloader ge-update is, waardoor je niet meer kunt bellen......baseband zie ik niet vermeld staan.
Ligt de waarheid ergens in het midden?

De bootloader zit vastgebakken in de iPhone en wordt niet geupdatet.
Michael is op dit moment zijn iPhone aan het openmaken om de chip met de bootloader 4.6 bruut te resetten en bootloader 3.9 te uploaden. Daarmee wordt het mogelijk om de baseband te downgraden en de iPhone te unlocken met anySIM.

De baseband of modem firmware wordt wel geupdatet met de firmware upgrade. Deze is alleen te downgraden met bootloader 3.9, niet met bootloader 4.6.
Misschien begrijp je nu ook Michael's hardware hack poging.

Stiruam 19-01-08 11:52

Tjsa spannned ik hoop voor hem dat het hem lukt... :p
Greetz, Stiruam

sigi666 19-01-08 11:57

Hoi,
ik zit met hetzelfde probleem. iPhone zat deze morgen in een lus tot aan melding dat ik hem aan iTunes moest hangen...
iTunes zei dat ie in herstelmodus zat , ik kon enkel op herstellen klikken, niets anders mogelijk...
Nu zit ik dus met hetzelfde probleem...
en ik was er nochtans zo tevreden over, ik begin spijt te krijgen van m'n (dure) aankoop...

sigi666 19-01-08 12:41

Tja ik heb ondertussen gevonden hoe ik hem naar 1.0.2 moet downgraden (1.1.3 Downgrade Instructions (easy to follow and worked for me with iPhone....) - Hackint0sh) en dan zal terug naar 1.1.1 of 1.1.2 wel vrij makkelijk zijn vermoed ik...
Maar ik durf er precies niet goed aan beginnen, 'k heb dit nog nooit gedaan...
Kan ik hier veel mee verkeerd doen? ik ben bang dat ik hem helemaal om zeep help en da's uiteraard ni de bedoeling...

Arenzano 19-01-08 12:50

Mijn iPhone belt sinds gisteren eindelijk... Maar heb natuurlijk ook de onheilspellende berichten over 1.1.3 gehoord. Hoe moet ik vermijden dat ik update? Kan ik dat gewoon weigeren bij het opstarten van iTunes of gaat dat automatisch?

sigi666 19-01-08 12:52

Ik denk dat je dat kan instellen in iTunes. iTunes vraagt het alleszinds of je wil upgraden, gewoon nee zeggen desnoods...
Ik wilde dit ook niet doen hoor, maar m'n iTunes zei dat het m'n iPhone moest herstellen... ik had geen keuze!

stef1234 19-01-08 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arenzano (Bericht 43788)
Mijn iPhone belt sinds gisteren eindelijk... Maar heb natuurlijk ook de onheilspellende berichten over 1.1.3 gehoord. Hoe moet ik vermijden dat ik update? Kan ik dat gewoon weigeren bij het opstarten van iTunes of gaat dat automatisch?


er zij 2 opties die je kunt uitvoeren

hxxp://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=23553&highlight=prevent en hxxp://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=23761&highlight=prevent

even de xx vervangen voor tt

suc 6

FoneFix 23-01-08 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sigi666 (Bericht 43790)
Ik denk dat je dat kan instellen in iTunes. iTunes vraagt het alleszinds of je wil upgraden, gewoon nee zeggen desnoods...
Ik wilde dit ook niet doen hoor, maar m'n iTunes zei dat het m'n iPhone moest herstellen... ik had geen keuze!

Ik heb hier ook een iPhone liggen die weigert te bellen en geen enkele simkaart meer accepteerd omdat iemand het niet kon laten hem te updaten, heb jij die methode waarvan je de link ga nog uitgeprobeerd? En zo ja; heeft het gewerkt?

Laat maar zitten, ik lees net dat je dan nog steeds niet bellen kan, dus zover waren we zelf ook al...

rael 24-01-08 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 43738)
De bootloader zit vastgebakken in de iPhone en wordt niet geupdatet.
Michael is op dit moment zijn iPhone aan het openmaken om de chip met de bootloader 4.6 bruut te resetten en bootloader 3.9 te uploaden. Daarmee wordt het mogelijk om de baseband te downgraden en de iPhone te unlocken met anySIM.

De baseband of modem firmware wordt wel geupdatet met de firmware upgrade. Deze is alleen te downgraden met bootloader 3.9, niet met bootloader 4.6.
Misschien begrijp je nu ook Michael's hardware hack poging.

Is er al nieuws? Ik benieuwd of hem dit gelukt is? Het zou top zijn als we met de hardware gewoon weer mee kunnen met nieuwe updates...

Tussen 1.1.2 en 1.1.3 zit niet heel veel verschil, maar er zijn toch leuke hebbedingetjes bijgekomen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.