iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   1.1.2 OTB unlocked (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/5237-1-1-2-otb-unlocked.html)

Lau 18-01-08 12:27

[1.1.2 OTB] DONE, 1.1.2 OTB is Now Offically H/W Unlocked
 
Ik hoop echt niet dat ik dit dubbel post, anders excuses

Dit is het nieuws:

On the iPhone: 1.1.2 OTB UNLOCKED

[1.1.2 OTB] DONE, 1.1.2 OTB is Now Offically H/W Unlocked - Hackint0sh

janhh 18-01-08 13:03

Dit is echt he? Ik bedoel het is dikgedrukt en sticky op hackintosh? Ik ben nieuw in de unlock wereld, maar nu is het ff wachten op een ui denk ik, weekje ofzo? En dan los? Hoe ging dat de vorige keer?

esceau 18-01-08 13:04

Voor zover ik het begrijp is dit een HW unlock he? Dit betekent dat je je iPhone open moet gaan halen en een soldeerbout ter hand moet gaan nemen.

Mij niet gezien...

janhh 18-01-08 13:07

H/W is dus hardware haha.. oh well.. wachten we nog heel even, iig een stap in de goede richting

eternia 18-01-08 13:42

1.1.2 OTB unlocked
 
On the iPhone: 1.1.2 OTB UNLOCKED

Voila.

Eelco

Fab1Man 18-01-08 13:45

Hardware unlock waarbij je iPhone open moet. Is een goede stap in de richting, waarbij de bootloader wordt gedowngrade, maar niet het echte kraken van de 4.6 bootloader.

martijn02 18-01-08 13:46

Als ik de eerste link zo lees is dit een manier om de baseband bootloader te downgraden naar 3.9 waarna je anysim kan gebruiken. Dit lijkt goed nieuws voor degene die nog met een gelockte 1.1.2 OTB zitten.

De 2e link is inderdaad een hardware unlock, en voor 99.9% van de gebruikers niet toepasbaar..

Tijn1 18-01-08 13:48

" So, has secpack from 1.1.3 finally been extracted?

Wasn't this step the last one before we see Anysim 1.1.2OTB?

(I base my suppositions on the http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=23730 thread and the sentence where geohotz sends a thank you to the dev team for handing him the 1.1.3 sec pack)

In other words, is software unlock for 1.1.2OTB a matter of minutes? "

Is dit dan geen mooi vooruitzicht dan?
Voor de rest van de discussie zie het forum [1.1.2 OTB] DONE, 1.1.2 OTB is Now Offically H/W Unlocked - Page 6 - Hackint0sh

edit: moet er wel bij zeggen dat het meest over een HW unlock gaat

esceau 18-01-08 13:50

Gelukkig gaan de eerste en tweede link over precies hetzelfde.

Ocin 18-01-08 13:53

Goed nieuws!
Brengt ons weer een stap verder, want een echte hardware unlock als deze is voor velen geen optie.

Lau 18-01-08 13:56

Klopt, links gaan over hetzelfde.........

Tijn1 18-01-08 13:57

Ik denk dat niemand gaat solderen en zijn "HEILIGE" iphone gaat open slopen

Lau 18-01-08 14:04

Discussie vervolgen onder thread iPhone Hardware Unlock?

https://forum.iculture.nl/f14/i...-unlocked.html

Is immers geen gerucht meer....... :)

fedorr 18-01-08 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 43170)
Ik denk dat niemand gaat solderen en zijn "HEILIGE" iphone gaat open slopen

Dit heb ik al eens gedaan. Open gemaakt, gesoldeerd, beeldscherm vervangen. Mijn speaker is momenteel met draadjes verbonden met het mainboard ipv via een printstrip (zorgt voor minder weerstand, dus meer vermogen). De onderdelen in je iPhone zijn klein, maar absolute te bewerken. De naalden oplossing die hier wordt voorgesteld, vereist trouwens geen soldeerwerk, alleen het tijdelijk verbinden van 2 punten via naalden om via deze kortsluiting een nordump te bwerkstelligen.

Stiruam 18-01-08 15:04

Aaah ja :p *Begrijpt nix van de wijze termen*

Nja als je een vaste hand hebt moet het lukken maar als ik zou willen solderen op een printplaat is binnen de kortste keren de heleprintplaat aan elkaar vast gesoldeerd omdat ik te veel beweeg :p

Ik ga er vanuit dat je er veel ervaring mee hebt... :p Ben je een modder/ombouwer of iets dergelijks? :D

Greetz, Stiruam

Tijn1 18-01-08 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedorr (Bericht 43218)
Dit heb ik al eens gedaan. Open gemaakt, gesoldeerd, beeldscherm vervangen. Mijn speaker is momenteel met draadjes verbonden met het mainboard ipv via een printstrip (zorgt voor minder weerstand, dus meer vermogen). De onderdelen in je iPhone zijn klein, maar absolute te bewerken. De naalden oplossing die hier wordt voorgesteld, vereist trouwens geen soldeerwerk, alleen het tijdelijk verbinden van 2 punten via naalden om via deze kortsluiting een nordump te bwerkstelligen.

Dan zeg ik niks, veel respect voor de mensen die een iphone openhalen,
ik ben best handig na wat uitleg over het een en ander, maar daar ga ik toch niet aan beginnen!

f1aap 18-01-08 15:33

Mooi dat er nu wat gebeurt en veel respect voor die gasten maar heel veel schiet je er toch niet mee op vergeleken met *sim oplossingen, behalve dan dat het je een paar tientjes minder kost? Of is de kans groter dat 1.1.3 wel unlocked gaat worden met de 3.9 bootloader?

david007 18-01-08 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door f1aap (Bericht 43271)
Mooi dat er nu wat gebeurt en veel respect voor die gasten maar heel veel schiet je er toch niet mee op vergeleken met *sim oplossingen, behalve dan dat het je een paar tientjes minder kost? Of is de kans groter dat 1.1.3 wel unlocked gaat worden met de 3.9 bootloader?

De kans is wel grooter dat mensen met bootloader 3.9 sneller kunnen update naar 1.1.3, En het kost je 100 euro minder en turbosim werkt ook niet meer met de 1.1.3 waarschijnelijk zal dit wel werken.

Shr3d 18-01-08 15:56

Als je een klein beetje technisch onderlegd bent en wat lef hebt is dit prima te doen lijkt me! Heb even de hele tut doorgespit en ziet er prima uit.

O.G. 18-01-08 16:03

De 1.1.2 OTB die ik heb kan ik niet jailbreaken op 1.1.1, maar wel op 1.0.2 (terwijl ik al heel veel andere 1.1.2 OTB's heb gejailbreaked op 1.1.1) :) (hij pakt de wachtwoorden alpine, Alpine en dottie (eig. wachtwoord voor de gebruiker "mobile") ook niet)

Omdat deze niet 100% werkt, laat ik de hardware-unlock maar zitten :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.