iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Terug "error sending message" probleem ! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/5346-terug-error-sending-message-probleem.html)

Nicolaz_ 20-01-08 18:31

Terug "error sending message" probleem !
 
Beste iPhone gebruikers,

Ik heb vorige week een topic geplaatst i.v.m. de foutmelding : "error sending message", Ik kon dus bellen, gebeld worden en SMS ontvangen maar niet versturen.

Had toen alles geprobeerd om dit in orde te krijgen, SMS centrale opnieuw ingesteld, iWorld, ... Toen kwam ik hier om raad vragen.

Toen heeft mij iemand aangeraden een SIM swap uit te voeren, heb dit dan ook gedaan en alles werkte terug perfect.
Kon terug perfect SMS versturen.

Maar... Na 2 dagen is dit terug juist hetzelfde probleem :s !!!

HOE KOMT DIT ??? KAN MIJ DIT IEMAND AUB UITLEGGEN ??? OF WEET IEMAND EEN OPLOSSING ???

Dit probleem moet toch op te lossen zijn? Ik ken nog mensen met een iPhone en die kennen dit probleem niet.

Alvast heel erg Bedankt... :)

anxi 20-01-08 18:46

Hoi,

Kan je mij eens uitleggen hoe je zo'n sim swap uitvoerd?
Ik heb net hetzelfde probleem als jij!

Bedankt!

Rutger 20-01-08 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NicoLasTjen (Bericht 44494)

Maar... Na 2 dagen is dit terug juist hetzelfde probleem :s !!!

Wtf? Dat is idd raar... Welke provider heb je?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anxi (Bericht 44506)
Hoi,

Kan je mij eens uitleggen hoe je zo'n sim swap uitvoerd?
Ik heb net hetzelfde probleem als jij!

Bedankt!

Even naar je providerwinkel lopen. Zeggen dat je een simswap wil uitvoeren omdat je geen smsjes kan versturen en ze zijn verplicht het kostenloos te vervangen (eventueel na aantonen dat het inderdaad niet werk).

Nicolaz_ 21-01-08 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger (Bericht 44567)
Wtf? Dat is idd raar... Welke provider heb je?

Mobistar (België)

anxi 21-01-08 13:40

(Vriend van Anxi, dus niet Anxi zelf wat nu spreekt :))

Ikzelf heb ook dit probleem gekend (en ken het nu nog steeds als ik mijn iPhone uitzet of als de batterij bijna plat is)

Hoewel, ik heb er iets op gevonden dat bij mij werkt (of het toeval is of niet, het kan maar helpen :))

1. Ik schakel Airplane Mode ON
2. iWorld op Belgium instellen
3. Reset zich automatisch
4. Ik schakel Airplane Mode ON/OFF (dat hij eigenlijk opnieuw zoek naar het eventueel beschikbare Wi-Fi netwerk & Provider)

Dan werkt het sms'en zonder probleem.. Heb trouwens ook Mobistar als provider.

Dit werkt weliswaar bij mij & blijkbaar ook bij mijn vriendin.. (voorlopig :)) dus wie ten einde raad is, zeker proberen & laat hier maar weten of het werkt!

Nicolaz_ 21-01-08 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anxi (Bericht 45025)
(Vriend van Anxi, dus niet Anxi zelf wat nu spreekt :))

Ikzelf heb ook dit probleem gekend (en ken het nu nog steeds als ik mijn iPhone uitzet of als de batterij bijna plat is)

Hoewel, ik heb er iets op gevonden dat bij mij werkt (of het toeval is of niet, het kan maar helpen :))

1. Ik schakel Airplane Mode ON
2. iWorld op Belgium instellen
3. Reset zich automatisch
4. Ik schakel Airplane Mode ON/OFF (dat hij eigenlijk opnieuw zoek naar het eventueel beschikbare Wi-Fi netwerk & Provider)

Dan werkt het sms'en zonder probleem.. Heb trouwens ook Mobistar als provider.

Dit werkt weliswaar bij mij & blijkbaar ook bij mijn vriendin.. (voorlopig :)) dus wie ten einde raad is, zeker proberen & laat hier maar weten of het werkt!

Heb dit al verschillende malen geprobeerd, probleem blijft.

stephenvis 21-01-08 17:33

Heb je hem al gewoon gereset? Bij mij werkte dit altijd, heel simpel maar mischien werkt het.

Steph

Nicolaz_ 21-01-08 23:10

Als ik hem reset moet ik de iPhone terug helemaal opnieuw instellen en dat zie ik niet zitten, en als het probleem iedere keer terug komt en ik iedere keer moet resetten is toch ook geen oplossing?

Rutger 21-01-08 23:16

Je iPhone reseten is net als je computer opnieuw opstarten. Niet opgeslagen gegevens gaan verloren, maar je bent je instellingen niet kwijt. Ik denk dat je in de war bent met 'restore'. Een reset voer je uit door de sleep/wake button en de homebutton ingedrukt te houden tot het apple-logo verschijnt. De iPhone start dan opnieuw op. Je iPhone 'restoren' doe je dmv iTunes, dat hoef je niet te doen.

Nicolaz_ 22-01-08 10:16

Net een reset uitgevoerd op toestel, zoals hierboven vermeld.
Probleem blijft... Pff wrm heeft niemand anders dit (blijvend) probleem?

Nicolaz_ 22-01-08 10:22

Zou ik het toestel beter niet gewoon restoren?

Ik zit met 1.1.2 OTB & TurboSIM.

De juiste restore procedure, waar kan ik deze vinden?

Ocin 22-01-08 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NicoLasTjen (Bericht 45669)
Zou ik het toestel beter niet gewoon restoren?

Ik zit met 1.1.2 OTB & TurboSIM.

De juiste restore procedure, waar kan ik deze vinden?

Dit lijkt me de beste oplossing ja, kijk in de wiki voor meer informatie.

Nicolaz_ 22-01-08 14:22

Oké... Ik heb dus een KINGSIM (Geen turbosim zoals ik dacht).

Heb een TURBOSIM geplaatst (van iemand die ik ken) en die werkt dus wel !

Kan ik daar iets aan doen?

Rutger 22-01-08 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NicoLasTjen (Bericht 45758)
Oké... Ik heb dus een KINGSIM (Geen turbosim zoals ik dacht).

Heb een TURBOSIM geplaatst (van iemand die ik ken) en die werkt dus wel !

Kan ik daar iets aan doen?

In dezelfde iPhone geplaatst? Dan ligt het duidelijk aan je KingSim (tenzij je hem er verkeerd indoet maar ik neem aan van niet). Ik heb zelf ook een KingSim maar heb er geen problemen mee gehad. Ik zou degene van wie je de KingSim hebt gekocht even bellen of langsgaan, ook al is het particuliere verkoop, een beetje 'service' mag je wel verwachten, een product leveren wat niet werkt moet vervangen worden.

Fresh 30-01-08 19:13

Heb je misschien in het verleden een alternatief SMS of MMS programma op je iPhone geinstalleerd met installer en daarna weer verwijderd?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:40.