//

Turbo Sim en Iphone 1.1.1 firmware

Turbo Sim en Iphone 1.1.1 firmware discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) De aanmeldingen stromen hard binnen! Ik zet mezelf ook op de lijst!! (met de voorwaarde dat eerst de prijs wordt medegedeeld, maar dat spreek voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08-10-07, 16:55
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

De aanmeldingen stromen hard binnen!

Ik zet mezelf ook op de lijst!! (met de voorwaarde dat eerst de prijs wordt medegedeeld, maar dat spreek voor zich).

@pcmarket; hoe goed zijn jou connecties? wanneer maandag besteld word, wanneer is dan de levering (als ze uberhaubt op voorraad zijn)??

@Nilles; http://www.iphoneclub.nl/1366/turbos...lle-providers/


Paul
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 08-10-07, 17:01
pcmarket pcmarket is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 155
Stuur een bericht via MSN naar pcmarket
Standaard Turbosim

Nog even dit over het product TurboSIM.
Turbosim is een hardwarematige unlock oplossing voor iPhones die op firmware 1.1.1 draaien.
De toepassing kan gebruikt worden voor toetsellen die "out of the box" draaien op firmware 1.1.1 of voor toestellen die werden bijgewerkt tot firmware 1.1.1 en hierdoor onbruikbaar zijn geworden.
Een flyer van de TurboSIM kan je hier vinden: http://www.pcmarket.be/ebay/turbosim...-r03050116.pdf

Je moet wel nog het toestel downgraden maar het probleem met de modem is dan opgelost. De extra security die dit product meebrengt is meegenomen.
  #23  
Oud 08-10-07, 17:06
pcmarket pcmarket is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 155
Stuur een bericht via MSN naar pcmarket
Standaard Prijs en levertermijn van TurboSIM

Op dit moment ben ik aan het onderhandelen over een volumekorting en over de beschikbaarheid.
Van zodra ik antwoord heb zal ik meteen de prijs en levertermijn meedelen.
Je zit hier wel met een tijdsverschil dus ik verwacht later vandaag hierover een antwoord.
Ik doe mijn best.
Mijn bedrijf: Enturion Index page
  #24  
Oud 08-10-07, 17:17
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

Goed bezig! Denk dat het bedrijf die de turbosim levert ook meer interesse heeft in grote afnames via business 2 business. Daarbij is het Bedrijf Enturion ook nog eens een telecommunicatiebedrijf!Dat zorgt voor voordelen denk ik, zoals sneller leveren en (zoals hierboven) volumekorting.

Ik weet niet wat de standaard prijs is(volgens mij €59), maar wachten op de software unlock is echt geen optie, dan kijk ik 10 x per dag naar mogelijke ontwikkelingen dat is TE goed voor mijn studie ontwijkend gedrag!

P
  #25  
Oud 08-10-07, 19:48
pcmarket pcmarket is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 155
Stuur een bericht via MSN naar pcmarket
Standaard

Enturion is inderdaad een telecommunicatiebedrijf. Wij leveren VoIP oplossingen maar ook allerhande andere oplossingen. Wij wachten hier op een gepaste offerte van het bedrijf dat de TurboSIM aanbiedt.
Bovendien zijn wij hier in Belgie aangezocht door de krant "De Standaard" om mee te helpen aan een artikel over iPhone en het simlock vrij maken ervan.
In de volgende dagen zal er iets over verschijnen.
  #26  
Oud 08-10-07, 20:17
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

Prima, ben benieuwd naar de offerte. Hoewel ik een hack voor aanstaande maandag, toch wel zie gebeuren! We zullen zien, eerst maar even de offerte afwachten en dan de deadline bepalen!

kennis genoeg hier op het forum over unlocken, lijkt me!

P
  #27  
Oud 08-10-07, 20:53
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

//Discussie is weer open Philip, heel veel succes met deze mooie inkoopactie!
  #28  
Oud 08-10-07, 22:43
Shih Shih is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Oud-Heverlee
Berichten: 14
Standaard

Doe mij er ook maar één

(hangt ook af van de prijsinfo inderdaad)

Wat gebeurt er als we die Turbosim hebben ontvangen? Moeten we er zelf nog mee prutsen of kan het zo hop de iPhone in?

Is er iemand die weet wat we ermee moeten aanvangen dan?
  #29  
Oud 08-10-07, 22:49
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Een handige GUIDE voor Turbo Sim, wat komt erbij kijken:

A Muppet's Guide to TurboSIM - Hackint0sh

Je heb access tot het filesystem nodig, waarvoor je dus een jailbreak nodig heb lijkt me. Dus bij elke FW update, zit je in theorie nog steeds met de gebakken peren, aangezien deze bestanden worden gewist of niet meer werken, correct ? Niet dat je natuurlijk gaat updaten, maar wel handig om de voor en nadelen te weten.

Laatst gewijzigd door TJB; 08-10-07 om 22:58.
  #30  
Oud 08-10-07, 22:51
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

LOL, Muppet
  #31  
Oud 08-10-07, 23:06
Shih Shih is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Oud-Heverlee
Berichten: 14
Standaard

hmmm...

Weet niets van programeren af maar heb wel al een 1.0.2 ge-unlocked met step-by-step gids...

Nou ja, a man's gotta do what a man's gotta do, niet?

  #32  
Oud 08-10-07, 23:14
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TJB Bekijk bericht
Je heb access tot het filesystem nodig, waarvoor je dus een jailbreak nodig heb lijkt me. Dus bij elke FW update, zit je in theorie nog steeds met de gebakken peren, aangezien deze bestanden worden gewist of niet meer werken, correct ? Niet dat je natuurlijk gaat updaten, maar wel handig om de voor en nadelen te weten.
Nevermind, Guide nog eens aandachtig doorgelezen, en:

Je gaat dus naar FW1.02 (als je hier nog niet op zit), je installeerd ssh app, kopieert de turbo app zooi naar de iphone, execute de Turbo Sim app om de AT&T data naar de turbo sim te kopieeren, etc., haal ze beide weer uit de iPhone, daarna stop je de target sim erbovenop (op de turbosim waar nu de AT&T data inzit), dus nu stop je eigen sim bovenop de Turbo Sim weer terug in je iPhone, en moet het als het goed is blijven werken, en hoef je al deze stappen niet meer te doen bij volgende FW updates, en blijft alles werken, OMDAT de AT&T data op de Turbo Sim valid blijft.

Zo begrijp ik het nu, iemand die dat dubbel kan bevestigen ?

Laatst gewijzigd door TJB; 09-10-07 om 00:05.
  #33  
Oud 08-10-07, 23:29
bootster bootster is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 21
Standaard

ik heb perongelijk mijn at&t sim kaart geblokt. in het menu kan je het wachtwoord wijzigen en daar heb ik per ongelijk 3x de foute code ingevuld nu moet ik de puk code invullenmaar die heb ik niet. ik kan me iphone voor de rest wel gebruiken, maar me vraag is zou de turbo sim nu nog wel bij mij werken.
  #34  
Oud 09-10-07, 00:29
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Cool

Zoveel aangevuld, deze verwijderd, en nieuwe aangemaakt!

Zie 2 posts hieronder!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png TurboSimBottom.png‎ (199,1 KB, 13x gelezen)

Laatst gewijzigd door TJB; 09-10-07 om 02:14.
  #35  
Oud 09-10-07, 00:33
Shih Shih is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Oud-Heverlee
Berichten: 14
Standaard

Geweldig

Al zal ik, wanneer er weer een update uitkomt, geneigd zijn de kat uit de boom te kijken

Eerst de 1.1.1 werkend krijgen
  #36  
Oud 09-10-07, 02:14
TJB TJB is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 129
Standaard

Mijn onderzoek zover:

Mijn eerdere vraag om dubbele bevestiging:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TJB Bekijk bericht
Nevermind, Guide nog eens aandachtig doorgelezen, en:

Je gaat dus naar FW1.02 (als je hier nog niet op zit), je installeerd ssh app, kopieert de turbo app zooi naar de iphone, execute de Turbo Sim app om de AT&T data naar de turbo sim te kopieeren, etc., haal ze beide weer uit de iPhone, daarna stop je de target sim erbovenop (op de turbosim waar nu de AT&T data inzit), dus nu stop je eigen sim bovenop de Turbo Sim weer terug in je iPhone, en moet het als het goed is blijven werken, en hoef je al deze stappen niet meer te doen bij volgende FW updates, en blijft alles werken, OMDAT de AT&T data op de Turbo Sim valid blijft.

Zo begrijp ik het nu, iemand die dat dubbel kan bevestigen ?
Ik ga even stapsgewijs toevoegen, wat ik vind.
In mijn dubbele bevestiging die ik hierboven vroeg, vind ik nu:


TurboSim compatible na FW update?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://hackint0sh.org/forum/showpost.php?p=17359&postcount=18
Citaat:
Originally Posted by ckorhonen
Quick question.... with this approach I see we are copying files onto the iPhone - what happens if the iPhone software is updated, or restored? I'm assuming this method will still work, as you are fooling the phone into thinking the AT&T SIM is inside, but would you need to follow the steps a second time?
Once you have done this you can delete the files if you want. They are only there to program the TurboSIM.

Once the TurboSIM is set up it will stay that way. Firmware updates will not affect this.

Hoe activeer ik me iPhone met Turbo Sim?

Het schijnt dus dat bij elke FW upgrade (1.1.1 althans), je weer opnieuw moet activeren, zelfs AT&T customers. Dus zolang er geen jailbreak is voor elke FW upgrade zit je dus waarschijnlijk met de gebakken peren. Wij kunnen de AT&T simkaart niet activeren via iTunes lijkt mij, dus het enige alternatief, is steeds te wachten op een JailBreak, per FW upgrade, en dan software matig/hack de iPhone met nieuwe firmware te activeren, voordat hij weer met de Turbo Sim werkt! Zie: bladox.com :: View topic - Anyone updated iPhone firmware to 1.1.1?

Verbeter me please, als het toch anders lijkt te zijn!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://hackint0sh.org/forum/showpost.php?p=17558&postcount=56
Citaat:
Originally Posted by MetalRat
4. Use one of the many, many well documented methods to activate your phone. Any of them will be fine, and if you can get to this part then you can probably continue.
Well, imho this is not true. You may not choose ANY of the activation methods but you have to make your iPhone accept the AT&T card that comes shipped with it!

So you have to use iAsign or iActivator to activate it and for that purpose you need to jailbreak the phone.

So people should start to make a real activation while they are waiting fot the TurboSIM delivery.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://hackint0sh.org/forum/showpost.php?p=18041&postcount=92
Citaat:
Originally Posted by justdhruv
Hi, i also have at&t prepaid acitivated iphone. i am currently waiting for my tsim. Did you have to deactivate your iphone and reactivate with jailbreak (or some thing else), to use it with TSIM?

A lot of users have posed this question on various forum, but so far there hasn't been a clear answer. Now that you have validated this method, could you guide us?
SO long as the sim you have is "activated" to your iPhone, then all will be well.

There you go. Answered.

Ik heb een iPhone ontvangen met FW 1.1.1?

Natuurlijk kan dit straks ook als jailbreak voor 1.1.1 er is!!, maar goed, tot dan:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://hackint0sh.org/forum/showpost.php?p=73240&postcount=206
Citaat:
Originally Posted by j.v.
I have a question: When 1.1.1 brand new phone'll be downgraded to 1.0.2, is this unlock with turbosim still possible?
yes, yu can do it
toay, TurboSIM is the only way to have 1.1.1 iPhones working (after downgrading to 1.02 of course)
good luck !
ONDUIDELIJKHEDEN:

Werkt jou simkaart wel ? Het schijnt dat sommige 3G simkaarten nietwerken?
Nog ff uitpluizen, zie ?: A Muppet's Guide to TurboSIM - Page 10 - Hackint0sh

Het activeren, heb ik even duidelijk beschreven hierboven, als iemand hier nog feedback op heeft, graag!


Conclusie zover:

Turbo Sim laat de iPhone weten dat er een AT&T sim in zit, je heb dus nu de problemen "unlocken voor third party simkaarten" verholpen. Het enige probleem wat je nu nog heb bij FW upgrades, is de activatie. Apple forceert bij FW 1.1.1 dat je weer opnieuw moet activeren. Dit kan je dus niet, behalve als je hem activeerd met de orginele AT&T, wat wij dus niet kunnen zover ik weet. Dus uiteindelijk moet je bij elke FW upgrade nog steeds wachten op een jailbreak en een activatie programmatje. Wat dus betekent, dat bij elke FW upgrade, er een exploit gevonden moet worden, waardoor de hackers beheer (en uiteindelijk root-rechten) over OS X op de iPhone kunnen krijgen. Dit is bij 1.1.1 gelukt tot zover met een TIFF exploit, die al bekent was, maar hoe lang gaat het duren bij de volgende FW upgrade ? De vraag is dan, wat zijn de voordelen en nadelen van een Turbo Sim.

Voordelen:
  • Apple heeft een hekel aan unlocked phones schijnbaar, maar jailbreaken met third party appz, dat wordt er gewoon afgeflikkert met third party appz(of disabled/uncompatible). Als apple ooit een FW released, die een unlocked iPhone constateerd en hem dan onbruikbaar maakt, dan zit je met supersim wel snor, lijkt me.
  • Het process om je iPhone werkend te krijgen is een stuk makkelijker geworden, je hoeft eigenlijk in theorie, maar eenmaal je AT&T sim kaart data op de Turbo Sim te krijgen, en daarna hoef je alleen nog maar te zorgen dat je bij elke iPhone FW update, je iPhone jailbreaked en activeerd.
Nadelen:
  • Blijft Turbo Sim werken, of gaat apple die ook ooit blokkeren als het te detecteren is ? Niet genoeg kennis nog hiervoor of dit een mogelijkheid zou zijn.
  • Zoals hierboven al gezegd, je bent met elke FW update nog steeds afhankelijk van een jailbreak + activatie hack!
  • Onduidelijkheden, zie hierboven in rood!

P.S. Ik wil er echt wel 1
Bedtijd nu !

Foto's/Bijlage:
1. Onderkant TurboSim, waar je de sim moet inknippen om het chipje heen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png TurboSimBottom.png‎ (199,1 KB, 20x gelezen)

Laatst gewijzigd door TJB; 09-10-07 om 02:16.
  #37  
Oud 09-10-07, 08:29
paalpizzle paalpizzle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 114
Standaard

ALs ik het goed begrijp heb je voor de turbosim een AT&T sim nodig? Zit die standaard bij je iPhone, want van de apple site pluk ik dit af:
In the box
  • iPhone
  • Stereo Headset
  • Dock
  • Dock Connector to USB Cable
  • USB Power Adapter
  • Documentation
  • Cleaning/polishing cloth
Paul

Laatst gewijzigd door paalpizzle; 09-10-07 om 08:32.
  #38  
Oud 09-10-07, 09:17
pcmarket pcmarket is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Berichten: 155
Stuur een bericht via MSN naar pcmarket
Post Turbosim unlock procedure

Dit is de wijze waarop een telefoon Simlock vrij wordt gemaakt met Turbosim. Ik kreeg ook melding van SuperSim wat meer mogelijkheden zou geven. Later hierover meer.

Tutorial: "Unlock" your iPhone with SuperSim

By: "Sassha"
Warning! Proceed at your own risk! Your provider can block your subscription!
Thanks to Vladimir,OZ, and all good people who figured this out! Let's start….
U will need::
1. iPhone
2. SIM Reader/Writer (Infinity USB Unlimited, Dynamite Programmer(I used this) ,etc…)
3. SilverCard
4. V1 SIM card (U must be able to get Ki number)
5. Download - http://simemu.gsmhosting.net/SIM_EMU_6.01_CFG_v2.1.zip
- http://www.kinforce.com/down/kinforce/supersim/ws109.zip

1. ::Getting IMSI,ICCID & Ki number from your SIMs::
Step 1 - Your(V1)SIM
1. Put your carrier SIM card in programmer
2. Run Woronscan
3. Click on "Tasks" tab then on "IMSI select" u will get a IMSI number, write it down.
4. Click on "Task" tab then on "ICC select" u will get a ICCID number, write it down.
5. Click on "Tasks" tab then on "Ki search", in pop-up window just click "Search", and wait,Ki extraction has began.(I was waiting for mine 40 min ) When u get it, write it down.

Step 2 - Getting IMSI from AT&T SIM card which came with an iPhone
1. Put your AT&T SIM card in programmer
2. Click on "Tasks" then on "IMSI select" u will get a IMSI number, write it down.
3. Close Woronscan
4. Remove SIM from programmer
Now U have all "data" to make SuperSim.
::Making SuperSim::
1. Download & extract
http://www.rapidshare.com/files/46938469/SIM_EMU_6.01_iPhone.rar
1.a Put your Silvercard in programmer
2. Run Sim-Emu 6.01 Configurator v2.1
3. Click on Configure tab
4. Click "Read from disk" button
5. Browse to your downloaded Flash&EEPROM files, first double click on SIM_EMU_6.01_iphone.HEX and then double click on SIM_EMU_6.01_iphone_EP.HEX, now they are loaded,positions 0 and 9 are red colored,thats fine.
6. In position 0 , type in data which u got from your carrier SIM with Woronscan - IMSI,Ki & ICCID!
For ADN/SMS/FDN# type 161, 15, 4, for SMS Centre type in your carrier SMS center number.
7. Now select position 9, here type only IMSI from AT&T SIM card, NOTHING ELSE!
8. In "Config mode" check "Card" circle button
9. Click on "Write to card" button,when its done close Sim-Emu 6.01 Configurator v2.1
10. Run Woronscan again, click on "Tasks" tab then click on "IMSI select" 5 times in a row,U should get first two times AT&T IMSI rest three times your SIM IMSI,if u do u're ready to go!
11. Click on "Security" tab then on "Disable PIN1″, it will ask U PIN1 ,its 1111, click OK.
12. Close Woronscan, and remove card from programmer
13. http://www.mobileshop.org/usertech/simcutting.htm

2. ::Making your iPhone SuperSim compatible::
Step 1
MAC - http://www.hacktheiphone.com/iphone_first_ten_steps_to_modding_mac.html
WIN - http://www.hacktheiphone.com/iphone_first_ten_steps_to_modding_windows.html
Step 2
For already "fake activated" iPhones ,put the AT&T SIM that it came with iPhone in it or deactivation in step 12. will not work! In "Step 15″ when U are filling in fileds ,for ICCID use your carrier SIM ICCID not AT&Ts! When u download a "custom activator v0.2″ DO NOT PROCCED to Step 16! At this point remove AT&T SIM card from iPhone(still connected to computer),put in your SuperSim AND THEN proceed to Step 16.!
MAC - http://www.hacktheiphone.com/iphone_…dding_mac.html
WIN - http://www.hacktheiphone.com/iphone_using_cingular_for_windows.html
EDIT: I changed tutorial so that u use ICCID from your carrier SIM. Thanx OZ!

Laatst gewijzigd door pcmarket; 09-10-07 om 09:22.
  #39  
Oud 09-10-07, 11:33
Shih Shih is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Oud-Heverlee
Berichten: 14
Standaard

Ah

Er zit dus een addertje onder het gras? Moeten we met zn allen ook een sim-card reader-writer aanschaffen?

Dat zie ik helemaal niet zitten
  #40  
Oud 09-10-07, 13:09
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

op deze link http://www.iphoneclub.nl/1366/turbos...lle-providers/
(bedankt paalpizzle) staat dat er gewerkt wordt aan een variant die voor alle simkaarten werkt en er geen lezer/schrijver nodig is.
Weet iemand wat de status hiervan is aangezien het bericht al bijna 2 maanden oud is.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Turbo-sim ..???? Nealz Archief 1 03-04-08 21:40
België: contacten op sim na turbo sim mathphone Overige providers België 2 17-01-08 18:44
Turbo sim programmeren Arne2606 Unlock [archief] 4 17-01-08 01:49
Restore en Turbo-sim mpijnacker Unlock [archief] 5 21-12-07 13:47
Iphone Unlocked met Turbo Sim Paolo_Totti Archief 1 06-11-07 01:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.