iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Iphone loopt vast. (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/5460-iphone-loopt-vast.html)

ducky 22-01-08 17:26

Iphone loopt vast.
 
een vriend van mij heeft mijn iphone gedowngrade naar 1.1.1 het heeft gewerkt maar opeens is hij gevriest nou dacht hij ik ga wel weer naar 1.1.2 , dat is gelukt maar toen hij mijn iphone ging aanzetten is die nog steeds gevriest kan iemand mij helpen ????


mijn vriend zei dat die vanavond mijn iphone weer zou geven??

ik weet nu echt niet wat ik moet doen??

soemy 22-01-08 17:28

volg het stappenplan stap voor stap van een FW 1.1.2 naar 1.1.1, jailbreak die, oktoprep installeren en updaten naar 1.1.2 en terug jailbreaken.

hij zal vast iets verkeerd gedaan hebben

*kunt altijd eens zien of je geen corrupt IMEI nummer hebt "0049 xxxxxx"

ducky 22-01-08 17:31

wat is oktoprep ?



:(
sorry ik ben een noob

ducky 22-01-08 17:37

wat moet ik doen?????:(:(:(

ducky 22-01-08 17:43

ooooh jah ik moet nog zeggen dat hij nog niet geactiveerd is

hulp zou fijn zijn

Alvast bedankt

Nikooos 22-01-08 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ducky (Bericht 45867)
mijn vriend zei dat die vanavond mijn iphone weer zou geven??

ik weet nu echt niet wat ik moet doen??

Jij kan blijkbaar niets doen. Had die vriend wel ervaring met upgraden van een iphone? Anders zou ik je iphone ophalen en het zelf proberen op te lossen

ducky 22-01-08 17:48

ja hij had al 1 iphone gejailbreaked,maare een paar suggesties?? maar de iphone ligt nog steeds in de activatie scherm.
mijn vriend had namelijk hem geupgrade naar 1.1.2 toen hij hem eerst naar 1.1.1 gedowngrade heeft. daarna naar 1.1.2 geupgrade en nu ligt hij nog steeds frozen in de activatiescherm ?

ben nu echt wanhopig

Rutger 22-01-08 17:59

Ik hoop dat ie niet verouderde tutorials gebruikt heeft en gewoon via itunes autoupgrade gedaan heeft... Dan heb je nu 1.1.3. Als ie gewoon goed naar 1.1.2 heeft geupgrade moet je even windows.bat runnen uit de 1.1.2 jailbreak met je iphone in de computer geplugd (zoek even in de wiki). Het kan ook zijn dat hij heeft geupgrade naar 1.1.2 zonder van tevoren oktoprep te runnen... Dat zou ***** zijn. Je moet dan eerst weer downgraden naar 1.1.1, jailbreaken, oktoprep runnen, upgraden en daarna windows.bat runnen. Uitgebreidde tutorials staan overal op dit forum en op het internet.

Let op: veel tutorials zijn verouderd en zeggen dat je autoupgrade moet doen via iTunes als je naar 1.1.2 moet!! DOE DAT NIET! shift + click update en selecteer 1.1.2.ispw! Anders heb je een probleem.

ducky 22-01-08 20:17

ik heb net de iphone terug en ik kan hem eerst wel sliden,maar als ik bij de emergency call ben dan loopt die vast en ik kan hem ook niet uitzetten:(:(


wat moet ik doen???

Destiny 22-01-08 20:20

Zet hem in recovery mode en herstel je firmware.

ducky 22-01-08 20:25

hij was net van 1.1.1 gedowngrade om dat hij al vast liep en daarna naar 1.1.2 geupload maar hij loopt nog steeds vast
wat zal ik doen???
toch maar weer proberen te downgraden??
ik moet wel eerst wachten tot de batterij op is want ik kanhem niet uit zetten:(

maar zijn zulke zaken wel te herstellen???

bedankt voor het antwoorden

sjowol 22-01-08 20:39

nee niet wachtten tot je batterij op is!! (ben je nou helemaal???)
in dfu mode zetten en restoren moet je! (lees nou verdomme eens de wiki's)

Rutger 22-01-08 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 46011)
in dfu mode zetten en restoren moet je! (lees nou verdomme eens de wiki's)

Kalmeer! :D

ducky 22-01-08 22:04

kijk hij is weer geuograde naar 1.1.2 en daarna weer gedowngrade naar 1.1.1 ,maar hij loopt nog steeds vast

is het misschien een hardware fout??

Rutger 22-01-08 22:16

Je kunt niet zomaar up en downgraden en het gewoon laten werken. Je moet bepaalde stappen uitvoeren om hem werkend naar 'n andere firmwareversie te krijgen. Dit staat uitgebreid in de wiki https://forum.iculture.nl/f1/ip...ml#iphone_wiki
Welke bootloader heb je? Welke unlockmethode had je gebruikt toen je hem werkend kreeg? Wat zie je in je scherm?

ducky 22-01-08 22:52

ik heb bootloader 4.6 en nog iets soms gaat hij freesen soms niet echt raar
maar sowieso als ik hem opstart dan gaat hij meteen freezen en daarna werk hij wel
moet ik hem in de recovery mode herstellen denken jullie??? en hij ligt nu op 1.1.1

sjowol 22-01-08 23:53

wat bedoel je met freezen?
als je een goed antwoord wilt loont het om exact uit te leggen wat hij (niet) doet, wat er op het scherm staat (desnoods met pics) etc.

crunch81 22-01-08 23:58

Ducky, zoals je ziet wil iedereen je heel graag helpen. Toch wil ik je vragen om de berichten te gaan lezen die hier staan, Er word meerdere malen verwezen naar de Wiki en er word zelf een snelkoppeling naar een handleiding geplaatst. Ga nou eerst eens rustig de handleiding doorlezen, geen paniek! En graag een duidelijke uitleg geven wat er aan de hand is.

ducky 23-01-08 00:29

nou ik had een iphone (nog niet geactiveerd)
Bij de eerste stappen ging het goed totdat ik bij de stappen ben waar ik met mijn iphone #*307# moest invoeren. toen ging ik rebooten maar hij liep vast. Daarna liet ik hem staan en doet hij het weer. Dit probleem gaat steeds door.
in begin dacht ik dat het een software fout is en toen was die geupgrade naar 1.1.2 maar toen liep hij nog steeds vast daarna naar 1.1.1 en hij loopt nog steeds vast:(

En soory dat ik een beetje opdringerig was.:(

trouwens bedankt voor het antwoorden

sjowol 23-01-08 03:15

kijk, daar hebben we al meer aan:)
(en tuurlijk begrijpen wij ook wel dat je in de stress zit hoor maar als je je vraag niet duidelijk stelt kunnen we ok niet duidelijk antwoorden)
maar vertel:
  • wat bedoel je met vastlopen? (hoe ziet je scherm eruit, waarp reageert ie en waarop niet, ziet iTunes hem wel etc.)
  • was het een 1.1.1 of een 1.1.2 toen je hem kreeg? (otb)
  • waarom ging je rebooten? ben je uberhaupt bij jailbreakme.com geweest? (dus na de #*307#) en kon je wel contacten toevoegen met die methode?
  • is hij ooit eerder unlocked geweest? (misschien ff virginizen?)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:08.