iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   HELP.. geen IMEI geen ICCID geen Modem firmware (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/5607-help-geen-imei-geen-iccid-geen-modem-firmware.html)

eekamouse 24-01-08 21:06

HELP.. geen IMEI geen ICCID geen Modem firmware
 
hey ik word gek van me iphone

Ik heb geen IMEI , ICCID , Modem firmware en geen Wi-Fi..
op me iphone staat Repair Needed: iPhone cannot make or receive calls en bij itunes staat er sim-kaart niet geistaleerd.
heb geprobeerd te herstelen 1.02 --> 1.11 --> 1.12 maar dat helpt niet bij mij..
kan iemand me helpen ben al bijna 3 dagen bezig niet normaal toch..

O.G. 24-01-08 21:11

10 stappen:

1. Restoren naar 1.0.2.
2. Baseband downgraden
3. Virginizen.
4. Updaten naar 1.1.2
5. Downgraden naar 1.1.1.
6. Jailbreaken/Activeren
7. Unlocken met AnySim 1.2
8. Oktoprep installeren.
9. Updaten naar 1.1.2
10. Jailbreaken/Activeren.

Als je niet weet hoe je een stap moet doen, moet je de wiki d'r ff bij pakken.

eekamouse 24-01-08 23:09

ik heb geprobeerd mijn baseband te downgraden op deze manier http://george.zjlotto.com/index.php/...pack-040313_g/

maar MobileTerminal wil niet lukken op mijn iphone.
ik zet alle bestandjes via iphonebrowser (omdat ibrickr geen iphone vind ) op mijn iphone.en daarna lockdown om in de iphone te komen, druk op het icontje van terminal word het beeld zwart en daarna zie ik me springboard weer...

eekamouse 25-01-08 14:08

Ik heb met wiNstaller wel mobile terminal kunnen installeren.
en via iphonebrowser alle nodige files in user/bin gezet (bbupdater,ieraser enz) . en BSD_Subsystem-1.5 in de nodige mapen geplaats handmatig.
maar krijg als ik terminal opstart :

/usr/bin/login: permission denied
/bin/login: file does not exist
/bin/sh: permission denied
[process comleted]

en kan dan niets doenmet terminal..
heeft iemand een tip

O.G. 25-01-08 14:19

probeerd dan in de terminal om eerst deze command uit te voeren:
su root

hierna moet er een wachtwoord gevraagd worden, typ dan "alpine" of "dottie" in.
een van de twee moet lukken.

hierna moet je de dingen opnieuw doen in de terminal.

Fresh 25-01-08 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eekamouse (Bericht 48103)
Ik heb met wiNstaller wel mobile terminal kunnen installeren.
en via iphonebrowser alle nodige files in user/bin gezet (bbupdater,ieraser enz) . en BSD_Subsystem-1.5 in de nodige mapen geplaats handmatig.
maar krijg als ik terminal opstart :

/usr/bin/login: permission denied
/bin/login: file does not exist
/bin/sh: permission denied
[process comleted]

en kan dan niets doenmet terminal..
heeft iemand een tip

Het heeft met de permissions te maken. Je had software beter in een aparte map kunnen zetten in de root. Bijvoorbeeld /bbdown/
Daarna in mobile terminal:

cd /bbdown

chmod 755 *

Hierna staan de permissies goed en kun je de programma's draaien zoals aangegeven in de guide die je gebruikt.
Je hebt nu firmware 1.0.2 neem ik aan? Welke baseband (modem versie) heb je? Kijk even in settings->general->about.

eekamouse 25-01-08 15:04

Bij mij staat er niets bij modem , IMEI , ICCID en Wi-Fi..
en ik kan niets intoetsen in terminal als ik terminal open zie ik dit staan:

/usr/bin/login: permission denied
/bin/login: file does not exist
/bin/sh: permission denied
[process comleted]

en ik heb firmware 1.0.2 nu
ik had via ellen in nov een iphone besteld.
had al die tijd een werkende 1.0.2 en dacht 4 dagen geleden upgraden. 1.1.1 unlockt was gelukt alles deed het.
toen wou ik natuurlijk 1.1.2 dus the virginizer gebruikt sinds toen is me iphone in deze staat.

eekamouse 25-01-08 20:19

Ik heb dit ook allemaal probeert:

van atQuest ook van dit forum

1. iPhone restore to 1.0.2
2. Activate using iActivator (because all others failed because of missing ICCID)
3. install BSD and Mobile-Terminal with iBrickr (use iBrickr! get a PC just for that case, it's worth it http://hackint0sh.org/forum/images/smilies/wink.gif ). Both Mobile Terminal Versions in iBrickr 0.9.1 work!
4. copy ieraser, bbupdater and the two firmware files with iBrickr to /usr/bin
5. start Mobile-Terminal on iPhone
-> Mobile Terminal might be slow as long as CommCenter is running. Just type a little slower.
6. cd /usr/bin [Return]
7. chmod 755 ieraser [Return]
8. chmod 755 bbupdater [Return]

maar krijg me terminal niet aan het werk en met ibrickr kan ik geen apps installeren

en deze 2 van Michael:

Zet hem in de revovery mode. Zet de iphone uit en itunes aan. Druk home en sleep button tegelijkertijd in en de iphone start weer op. Laat de sleep button na 10 seconden los (bovenop de iPhone) Houd de home button vast tot itunes zegt dat hij een telefoon heeft gevonden die hersteld moet worden. Daarna je altknop indrukken en op herstel klikken Je kan fw 1.1.1 kiezen om je iphone te herstellen. Je krijgt aan het einde foutmelding 1015 dat hoort zo. Stop iTunes en itunes helper. Start independence en die haalt de iPhone uit de recovery. Dan appsnapp methode toepassen om de iPhone te activeren en te jailbreaken

en:
Dan heeft de virginizer je baseband eraf gehaald. Volgens mij kan je dan gewoon herstellen proberen.

ik heb ook probeerd met iDemocracy2 te virginizen of baseband up/downgraden. maar heb geen Wi-Fi dus...



alles niet geholpen.. kan iemand me helpen

eekamouse 27-01-08 20:04

hey weet iemand of er een shop is waar je je iphone kan laten ''maken''..
of is er iemand in omgeving R,dam die me kan helpen tegen een vergoeding???

david007 28-01-08 00:22

Weetje waarschijnelijk zal dit werken maar ik weet niet of het echt slim is

Je moet naar 1.1.3 update daarna weer terug naar 1.1.1 die jailbreaken kijken of alles het doet zoniet weer update naar 1.1.3 en weer terug dan hoort alles het te doen. Alleen een vraagje op welke bootloader draai je

en ibrickr draait alleen op de 1.0.2 en op de 1.1.3 nate's manier ;)

matthijst 28-01-08 00:33

Het is alweer ff geleden dus ik kan het mis hebben, maar waarom Virginize je pas bij overgang van 1.1.1 -> 1.1.2? Dacht dat je zodra je van 1.0.2 af ging moest virginizen?

Die Terminal foutmeldingen komen ws. idd doordat de rechten verkeerd staan. Zet standaard alle rechten voor applicaties die niet werken op "755" en ze doen het meestal spontaan ;)

Benieuwd of je hem nog weet te fixen, zou zelf ook gokken dat je met Virginizen in 1.0.2 de boel misschien wel weer aan de praat krijgt. Anders zit er niks anders op den een nieuw Communications Board te bestellen (ifixit.com, $149).

Fresh 28-01-08 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eekamouse (Bericht 50250)
hey weet iemand of er een shop is waar je je iphone kan laten ''maken''..
of is er iemand in omgeving R,dam die me kan helpen tegen een vergoeding???

Kan wel. Haarlemmermeer. Pm me maar.

david007 28-01-08 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 50653)
Kan wel. Haarlemmermeer. Pm me maar.

Fresh door een paar keer naar 1.1.3 te update en terug te gaan wordt het toch gefixt omdat 1.1.3 de baseband enzo overschijft of heb ik het fout

Destiny 28-01-08 01:20

Meestal wel ja.

@eekamouse: Hoe is het allemaal zo gekomen ? Heb je hem misschien een keer laten vallen ofzo ?

Fresh 28-01-08 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door david007 (Bericht 50662)
Fresh door een paar keer naar 1.1.3 te update en terug te gaan wordt het toch gefixt omdat 1.1.3 de baseband enzo overschijft of heb ik het fout

Ja, dat weet ik. Maar leg jij dan maar even uit hoe. Niet aan mij, dat begrijp je.

david007 28-01-08 01:48

Heel makkelijk :P.
Gewoon itunes aanlsluiten en update naar 1.1.3 (LET OP BETEKEND DAT JE HELE TIJD NIET KAN BELLEN)
Daarna downgrade en jailbreaken

eekamouse 28-01-08 03:07

hey...

@ destiny . het is gebeurt toen the virginizer in 1.0.2 gebruikte.. en ik heb het nooit laten valen ofzo.

@ david007 ik kan niet updaten alleen maar herstellen.. knopje van update kan ik niet op klikken. en heb al een paar keer probeert restore 1.1.3 en terug naar 1.0.2 of terug naar 1.1.1

nog iets ik heb nu opeens...
als ik met iphonebrowser kijk bij 1.0.2

[root]
[itunes_control]

de rest is weg.. wordt straks echt gek joh

david007 28-01-08 14:26

Luister zorg dat je door een of andere manier een gejailbreaked iphone hebt zodat je naar 1.1.3 kan update. Voeg me anders eve toe op msn wil ik je wel eve helpen.

david_11_09@hotmail.com :D

En probeer dit ook eve:
Hackint0sh Database Error

Fresh 31-01-08 23:28

Eekamouse, een doorbraak. Na vandaag weer de hele dag aan je iPhone gewerkt te hebben heb je weer een bootloader en een baseband! Ik ga nu kijken of ik hem weer bellend kan maken. Zelfs je bootloader was weg!

cougar 01-02-08 00:21

Als het enkel softwarematig is valt het 9 van de 10 keer wel te fixen :D Goed bezig.

Hoe het je de bootloader "terug" gekregen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.