iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Wie heeft voor mij een klein stappenplan? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/5610-wie-heeft-voor-klein-stappenplan.html)

MacRub 24-01-08 21:51

Wie heeft voor mij een klein stappenplan?
 
Hallo allemaal!

Na ongeveer 15 iPhones unlocked te hebben...met bootloader 3,9, heb ik nu wat anders.
Zondag komt iemand bij me met een iPhone 1.1.2 OTB met BL 4,6.
Goed, dat ding draait nu prima op 1.0.2, maar ja, 1.1.1 of 1.1.2 heeft wat meer te bieden. Hij heeft er een Stealth Sim in zitten.
Nu ik als die forums zo zit te lezen word ik gek!

Wat voor plan had ik in gedachten:

De zaak eerst naar 1.1.1 updaten d.m.v. alt (Mac) + UPDATE, dan ispw versie selecteren. Als het goed is gaat-ie updaten naar 1.1.1.

Dan jailbreak plus activatie via het AppSnapp plan (*#307#-geintje). Zal wel weer knorrig zijn, dus minimaal 25 pogingen.

Omdat er Stealth Sim in zit moet de zaak volgens mij dan direct werken.

Denk ik zo een beetje de goede kant op? Of zit ik fout? Restoren lijkt me toch niet, maar alt + update? En kan ik fout 1013 of 1015 verwachten (zoals bij de downgrade 1.1.2 naar 1.1.1).
AnySim zal dus niet gedraaid hoeven worden, de baseband blijft intakt, virginizen hoeft dus niet.

Mocht-ie 1.1.2 willen, dan gewoon het wiki verhaal (update, downgrade, oktoprep, update), of niet?? Alleen geen AnySim, de rest wel...toch?

Wie kan mij anders ff een klein duidelijk stappenplannetje geven? Zou top zijn! Heb er namelijk 2 te doen die dag hahahahaha!;)

Alvast dank!!

easyisim 24-01-08 22:17

Volgens mij geef je zelf al een prima stappenplan!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacRub (Bericht 47462)
Dan jailbreak plus activatie via het AppSnapp plan (*#307#-geintje). Zal wel weer knorrig zijn, dus minimaal 25 pogingen.

Tja, soms lukt het niet in 1 keer, bij mij meestal in 2 of 3 keren. Verwacht inderdaad ook de foutmelding bij het restoren. Enige probleem wat ik laatste tijd tegenkom bij update van 1.1.1 naar 1.1.2 is dat ik de iPhone niet meer uit restore mode krijg met een Mac. Gelukkig biedt iBrickr op een PC dan uitkomst.

markb 24-01-08 22:18

Kijk eens op deze site, die vind ik wel heel duidelijk

voor mac

iClarified - iPhone - How to Activate and Jailbreak Your OTB 1.1.2 iPhone

en deze voor pc

iClarified - iPhone - How to Activate and Jailbreak Your OTB 1.1.2 iPhone Using Windows

succes

MacRub 24-01-08 22:25

Bedankt voor de snelle reacties!
Maar omdat hij dus nu de foon draaiend heeft met 1.0.2. en Stealth Sim.
Dan moet ik even de AT&T sim erin stoppen en dan Alt (Shift) + UPDATE doen naar 1.1.1., is dit correct???
De andere sites gaan namelijk allemaal over downgraden, maar ja...deze moet duidelijk ge-upgrade worden...vandaar ;-)
Dus eerst naar 1.1.1., lijkt me verstandig....dan evt. naar 1.1.2, als er nog tijd is.

MacRub 24-01-08 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markb (Bericht 47483)

Dit is top! Dank je wel! Die had ik duidelijk nog niet gevonden!
De modemfirmware zal, lijkt mij, in dit geval ook ongewijzigd zijn, omdat het dus een 1.1.2 OTB is (en modemfirmware gaat niet mee met de downgrade, had ik ooit begrepen). Lijkt mij dan ook dat je gewoon na 1.1.1. direct oktoprep kan doen en updaten. Ben heeeel benieuwd hahaha.

steven34 25-01-08 09:20

een Nederlandstalige:
Handleiding : MYiPhone

MacRub 25-01-08 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steven34 (Bericht 47789)
een Nederlandstalige:
Handleiding : MYiPhone

Dank je wel! Hij staat tussen de bladwijzers, makkelijker in NL, idd!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:12.