//

Doorbraak: 1.1.3 jailbreak (Nate True) nu beschikbaar

Doorbraak: 1.1.3 jailbreak (Nate True) nu beschikbaar discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) ooh ok bedankt voor je uitleg!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #581  
Oud 26-01-08, 21:09
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

ooh ok bedankt voor je uitleg!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #582  
Oud 26-01-08, 21:13
DonJuniorII DonJuniorII is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 14
Standaard

ff een vraagje,

heb in januari via gsm.nl mijn iphone ontvangen, hij is hardwarematig en software matig geunlocked, maar ik weet niet hoe ik kan zien wat voor simkaart ik heb en welke baseband, ik ben wat dat betreft een noob, maar is het veilig om naar 1.1.3 te upgraden ik heb wel 1.1.3 package maker gedownload heeft iemand hier al ervaring mee?
  #583  
Oud 26-01-08, 22:10
Reinier's schermafbeelding
Reinier Reinier is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rijswijk
Berichten: 78
Standaard

Ik heb dit topic aardig door gelezen, so don't be offended. Zoals ik nu kan lezen kan de redelijk ervaren gebruiker aan de slag met de 1.1.3 jailbreak, toch? En is het zo dat iedereen met een OTB 1.1.2 BL 4.6 + xSIM oplossing (UltraSIM in mijn geval) dit ook kan? Daarnaast zul je de afweging moeten maken of je voor de NateTrue oplossing gaat of dat je nog even wacht op de "officiele" release van DevTeam? Wat dus ook zal betekenen dat vrijwel direct daarna er een uitgebreid topic op iPhoneclub komt voor Mac OSX/Windows gebruikers die uitlegt hoe de unlock werkt?

Alvast bedank voor de antwoorden. Ik begrijp dat iedereen er niet op zit te wachten om dit soort vragen te beantwoorden, zeker niet omdat de meeste op 1.1.3 zitten en (niet veel) te klagen hebben. Maar ik denk dat er meer mensen zijn die bovenstaande vragen hebben.
  #584  
Oud 26-01-08, 22:12
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Nou ja de vraag of iedereen met een OTB 1.1.2 BL 4.6 en xSIM oplossing met deze jailbreak naar 1.1.3 kan is wel al redelijk vaak beantwoord volgens mij. Het klopt namelijk wat je zegt.

Daarnaast zijn alle andere beweringen ook waar. Eigenlijk heb je dus al zelf de antwoorden gegeven
  #585  
Oud 26-01-08, 22:16
Reinier's schermafbeelding
Reinier Reinier is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rijswijk
Berichten: 78
Standaard

Oke top. Hopelijk lopen de mensen met dezelfde vragen wel langs mijn post en hoeven ze het niet opnieuw te vragen. Grats met je Moderator benoeming trouwens.



Ik ga zelf nog maar even voor de zekerheid van 1.1.2. Als het allemaal wat "officiëler" aan voelt ga ik het zeker proberen. Maar ik kan mijn iPhone (sinds november in mijn bezit) pas sinds een paar dagen gebruiken na een xSIM unlock. En het blijft onduidelijk of je nou uberhaupt met je icons kan slepen (of wiebelen, in jullie termen). Toch wel een spraakmakende feature van 1.1.3!
  #586  
Oud 26-01-08, 22:18
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

wiebelen werkt gegarandeerd hoor. Ik ben zelf met een OTB 1.1.2 BL 4.6 en turbosim in dit geval naar 1.1.3 gegaan. Even je icoontjes ingedrukt houden en ze beginnen te trillen/wiebelen en je kan slepen wat je wil

Maar goed, ik begrijp het ook als mensen nog even willen afwachten. Gelukkig zijn er weinig risico's. Tja, als er iets misgaat kan je wel weer terug naar 1.1.1 en dan weer 1.1.2. Voor sommige mensen wat lastiger als anderen. Is gewoon een afweging die je moet maken.
  #587  
Oud 26-01-08, 22:22
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Dat verplaatsen van die icoontjes vink eigenlijk totaal niet boeiend aan de 1.1.3 firmware. Dat kun je ook gewoon met Customize...
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #588  
Oud 26-01-08, 22:23
Reinier's schermafbeelding
Reinier Reinier is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rijswijk
Berichten: 78
Standaard

Het vreemde vind ik nog steeds dat je bootloader niet wordt aangetast. Maar dat heeft vooral te maken met de vergissingen die worden gemaakt tussen baseband en bootloader denk ik. Want ik neem aan dat je bootloader 4.6 intact blijft als je 1.1.3 draait, en dat dus alleen je baseband wordt geupgrade of zo? Voelt allemaal een beetje scheef aan door de verhalen dat 1.1.3 gebruikers moeten wachten tot ze de iPhone kunnen gebruiken als 1.1.4 uitgekomen is. Of betekenen de ontwikkelingen van NateTrue (en later ook DevTeam) dat 1.1.3 OTB's ook de iPhone kunnen jailbreaken en met een xSIM kunnen gebruiken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door destiny Bekijk bericht
Dat verplaatsen van die icoontjes vink eigenlijk totaal niet boeiend aan de 1.1.3 firmware. Dat kun je ook gewoon met Customize...
Oke, wist ik niet. Locate me is natuurlijk ook een hele toffe feature, en multiple sms sturen.
  #589  
Oud 26-01-08, 22:24
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ik moet daarbij zeggen dat ik geen enkel probleem meer heb met versie 1.1.3 inmiddels.
Ook heb ik het idee dat de imap functie een stuk is verbeterd, aangezien ik eerst problemen had om uit een attachment te komen in versie 1.1.2 en nu niet meer.
Sneller is het niet echt, summerboard en customize mis ik niet echt.

Prima zo !
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #590  
Oud 26-01-08, 22:45
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reinier Bekijk bericht
Het vreemde vind ik nog steeds dat je bootloader niet wordt aangetast. Maar dat heeft vooral te maken met de vergissingen die worden gemaakt tussen baseband en bootloader denk ik. Want ik neem aan dat je bootloader 4.6 intact blijft als je 1.1.3 draait, en dat dus alleen je baseband wordt geupgrade of zo? Voelt allemaal een beetje scheef aan door de verhalen dat 1.1.3 gebruikers moeten wachten tot ze de iPhone kunnen gebruiken als 1.1.4 uitgekomen is. Of betekenen de ontwikkelingen van NateTrue (en later ook DevTeam) dat 1.1.3 OTB's ook de iPhone kunnen jailbreaken en met een xSIM kunnen gebruiken?
De bootloader en de baseband wordt niet aangepast. Deze worden gewoon behouden van de vorige firmwareversies waar je vandaan kwam. Alleen de software wordt overschreven zeg maar. Het telefoongedeelte blijft ongemoeid.
Daarom is de 1.1.3 zelf dus nog niet te gebruiken met een xSIM bijvoorbeeld. Want in een OTB is de baseband wel veranderd (en bootloader wellicht ook maar dat weet ik niet zeker). Net zoals een 1.1.3 die via iTunes is geupgrade trouwens.
  #591  
Oud 26-01-08, 22:47
f1aap f1aap is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reinier Bekijk bericht
Het vreemde vind ik nog steeds dat je bootloader niet wordt aangetast. Maar dat heeft vooral te maken met de vergissingen die worden gemaakt tussen baseband en bootloader denk ik. Want ik neem aan dat je bootloader 4.6 intact blijft als je 1.1.3 draait, en dat dus alleen je baseband wordt geupgrade of zo? Voelt allemaal een beetje scheef aan door de verhalen dat 1.1.3 gebruikers moeten wachten tot ze de iPhone kunnen gebruiken als 1.1.4 uitgekomen is. Of betekenen de ontwikkelingen van NateTrue (en later ook DevTeam) dat 1.1.3 OTB's ook de iPhone kunnen jailbreaken en met een xSIM kunnen gebruiken?
De bootloader wordt nooit aangepast via een software update. Die kun je eigenlijk het beste vergelijken met een bios, ook niet bepaald een onderdeel dat je nodeloos wilt gaan upgraden, veel te gevaarlijk. Het klopt wat je zegt dat alleen de baseband een upgrade krijgt.

Het hele verhaal dat je 1.1.4 nodig hebt om 1.1.3 te unlocken geloof ik persoonlijk niet helemaal, hetzelfde werd gezegd van 1.1.2 maar daar is ook maar weinig van terecht gekomen, sommige devs claimen inmiddels dat dat sowieso niet gaat gebeuren. 1.1.3 OTB kunnen trouwens nog steeds niet gejailbreaked worden omdat er dus niet sprake is van een volledige update doe je doet. Misschien dat dit bij de release van de 'SDK-jailbreak' wel het geval zal zijn, maar zo diep zit ik ook weer niet in die materie.
  #592  
Oud 26-01-08, 23:06
ErikCreative ErikCreative is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 105
Standaard

***. "1.1.3 soft upgrade" staat niet in installer na de update! Wat nu?
  #593  
Oud 26-01-08, 23:18
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErikCreative Bekijk bericht
***. "1.1.3 soft upgrade" staat niet in installer na de update! Wat nu?
De vraag is al heel vaak beantwoord.. Gebruik de zoekfunctie voor de volgende resultaten. iPhone Forum - alles over de apple iPhone (in Nederland) - Zoekresultaten
  #594  
Oud 26-01-08, 23:23
bruut bruut is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Sommelsdijk
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Download hier de software voor de mac cre.ations.net - Nate True's Weblog
Zorg dat je een backup maakt van je iphone
Start run-this en volg de instructies
Als je FW 1.1.3 niet op je mac hebt staan geeft niks run-this download het voor jou.
Na uploading image moet je de installer opstarten en het file 1.1.2 soft upgrade installeren.
Niet schrikken uitpakken duurt lang en daar na zie je je batterij hoog op de iphone staan en het wiel spinnen. Niets aan de hand duurt 10 minuten ongeveer.
Dan reboot je iphone en zie daar 1.1.3 met de baseband van 1.1.2.
Je apps zijn weg maar alle contacten muziek foto's etc staan nog allemaal op de iphone.
Wiebelen maar ;-))))))))))))))))))))))))))
Hallo Michael ik ben iPhone naar 1.1.3 aan het updaten en heb jou bericht op het forum gelezen

"Na uploading image moet je de installer opstarten en het file 1.1.2 soft upgrade installeren.
Niet schrikken uitpakken duurt lang en daar na zie je je batterij hoog op de iphone staan en het wiel spinnen. Niets aan de hand duurt 10 minuten ongeveer.
"

1.1.2 soft upgrade bedoel je 1.1.3 soft upgrade?
En het wiel spinnen wat bedoel je daar mee?
Het tot het uploaden naar de map op mijn iPhone gaat goed dan doe ik via de installer de 1.1.3 soft upgrade dat probeerd die dan de installen en krijg dan de error die normaal zou zijn en dan gebeurd er niets 3 kwartier gewacht en gebeurd niet blijft gewoon 1.1.2

Maar het wiel wat je schreef is dat van je Wi-Fi??

Al vast bedank groeten Jaco
  #595  
Oud 26-01-08, 23:23
ErikCreative ErikCreative is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
De vraag is al heel vaak beantwoord.. Gebruik de zoekfunctie voor de volgende resultaten. iPhone Forum - alles over de apple iPhone (in Nederland) - Zoekresultaten
De search had ik reeds gebruikt maar geeft geen oplossing. Na 7 maal het refreshen van de sources is er nog steeds geen 1.1.3 update te zien in installer.
  #596  
Oud 26-01-08, 23:27
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Vergeet niet dat de rest van de 750.000 "zoekgeraakte" iphones ook een refresh doen en dat Amerika inmiddels wakker is e.d.
Dus gewoon volhouden met refreshen
  #597  
Oud 26-01-08, 23:29
ErikCreative ErikCreative is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Vergeet niet dat de rest van de 750.000 "zoekgeraakte" iphones ook een refresh doen en dat Amerika inmiddels wakker is e.d.
Dus gewoon volhouden met refreshen
Na 9 x refreshen was hij er! Thxz

Laatst gewijzigd door ErikCreative; 26-01-08 om 23:35.
  #598  
Oud 26-01-08, 23:35
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

never mind.....................

Laatst gewijzigd door ArB; 26-01-08 om 23:36. Reden: was al opgelost
  #599  
Oud 26-01-08, 23:56
Joris Joris is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

Fijn. Update is niet gelukt. Na het draaien van de 1.1.3. soft upgrade ben ik in de herstelmodus beland. Iemand een tip hoe ik nu verder moet?
  #600  
Oud 26-01-08, 23:56
bruut bruut is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Sommelsdijk
Berichten: 59
Standaard

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe. Ik krijg wel de wel de 300 mb image op mijn iPhone daarna probeer ik via de installer de 1.1.3 soft upgrade te instaleren die geeft dan een error en dan blijft het steeds een half tot 3 kwartier stil steeds als ik dan maar weer eens mijn iPhone overnieuw opstart zit ik nog op een 1.1.2 iPhone.
Wat doe ik fout?? Ik heb het via een Mac geprobeerd.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
to good to be true ? LinQ Archief 1 02-03-08 04:05
Doorbraak? frado Archief 10 04-02-08 12:58
iPhone: Ringtone geluid fix na 1.1.3 jailbreak via Nate True's methode. Guest-20180415213811 Jailbreak 2 29-01-08 16:40
Nog een doorbraak? soulphlik Archief 7 28-01-08 00:44
Jailbreak voor 1.1.2 is beschikbaar. bwbboot Unlock [archief] 10 22-12-07 22:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:07.