iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Mac: update 1.1.2 naar 1.1.3 mislukt. Hoe terugkeren? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/5647-mac-update-1-1-2-naar-1-1-3-mislukt-terugkeren.html)

Sir Mac 25-01-08 14:18

Mac: update 1.1.2 naar 1.1.3 mislukt. Hoe terugkeren?
 
Ik heb dus een iphone week 41, die werkte op 1.1.2 met BL3.9.
Vanmorgen gelezen dat de unlock er was voor de1.1.3 update, dus ik natuurlijk onmiddellijk geprobeerd deze uit te voeren. Alles ging op 't eerste zicht goed, totdat de iphone niet meer wou booten.
Van pure ellende dan maar gewoon op de "herstelknop" van itunes geklikt, waardoor deze nu vermoedelijk op 1.1.3 staat.
Nu staan we dus weer helemaal aan 't begin: itunes zegt dat ik een geldige simkaart moet invoeren alvorens verder te kunnen.
Kan iemand mij klaar en duidelijk uitleggen hoe ik dit moet aanpakken? Dus graag terug naar 1.1.2 en kunnen bellen...
Ik werk op Mac, mocht dit belangrijk zijn.
Thanx!

Aapvader 25-01-08 15:17

Restore naar 1.1.1 doen dan jailbreaken, oktoprep draaien en dan naar 1.1.2 updaten en jailbreaken.

Sir Mac 25-01-08 15:19

Ok, dank, dit dacht ik ook. Maar hoe krijg ik er eerst terug die 1.1.1 op? ik probeerde al om via option+herstel en dan dat 1.1.1 restorebestand aan te duiden (ook al met 1.1.2), maar lukt niet...

Aapvader 25-01-08 15:21

Eerst iPhone in recovery mode zetten, kijk in de wiki bij downgrade 1.1.2 naar 1.1.1.

Sir Mac 25-01-08 16:30

Het lukt niet. Ik krijg steeds de foutmelding dat de iphone niet kan hersteld worden, dus blijft ie gewoon op 1.1.3 staan en kan ik geen stap verder...
Overigens, is door deze update mijn bootloader nu ook naar 4.6 geupdate of niet? Indien ja, kan ik wss helemaal niets meer doen hé?

Sir Mac 25-01-08 17:10

Modbreak:
Onnodige kick. Eenmalige waarschuwing


Aapvader 25-01-08 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sir Mac (Bericht 48335)
Het lukt niet. Ik krijg steeds de foutmelding dat de iphone niet kan hersteld worden, dus blijft ie gewoon op 1.1.3 staan en kan ik geen stap verder...
Overigens, is door deze update mijn bootloader nu ook naar 4.6 geupdate of niet? Indien ja, kan ik wss helemaal niets meer doen hé?

Als het goed is kan dat niet, Fresh heeft hem zelfs officieel geupdate en zijn bootloader is ook nog 3.9.

Voeg me even op msn toe, dan help ik je daar.

tescione 25-01-08 18:42

@Sir Mac, heb je je iphone al weer werkend gekregen. Bij mij blijft hij namelijk constant hangen op het Logo en een restore lukt niet.

Sir Mac 25-01-08 21:51

Neen, ik heb uit pure ellende nu via windows wat geprutst met ibrickr, en zover ik kon volgen, staat nu 1.0.2 erop. momenteel kan ik echter zelf niks doen want nu reboot m'n iphone constant, verschijnt er een gele driehoek, dan wordt m'n scherm blauw en dan zie ik een hele resem witte tekst en cijfers over m'n scherm rollen. Dit constant opnieuw. weet zelf niet echt wat doen nu...

macfreaker 25-01-08 21:57

Modbreak:
Onnodig te vermelden in dit topic.


pike 26-01-08 15:38

probeer de activering op Unlock the iPhone - the simple tutorial! werk goed en snel.
suc6

Sir Mac 26-01-08 16:27

Ik heb 't terug in orde gekregen. Hierbij even mijn specifieke dank gericht aan Aapvader, die mij goed geholpen heeft via msn. Ik draai nu dus terug als voorheen 1.1.2. De update naar 1.1.3 laat ik nu even rusten en wacht af wanneer er een kant en klare methode is die goed blijkt te werken.

churchill 26-01-08 17:08

zou ik mogen vragen hoe je het gedaan hebt?

macfreaker 26-01-08 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sir Mac (Bericht 49086)
Ik heb 't terug in orde gekregen. Hierbij even mijn specifieke dank gericht aan Aapvader, die mij goed geholpen heeft via msn. Ik draai nu dus terug als voorheen 1.1.2. De update naar 1.1.3 laat ik nu even rusten en wacht af wanneer er een kant en klare methode is die goed blijkt te werken.

Das toch raar dat de update neer 1.1.3 bij de ene goed werkt en bij de andere niet ? Waarzou dat eigenlijk aan liggen ? Iemand hier een idee van ?

Sir Mac 26-01-08 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door churchill (Bericht 49141)
zou ik mogen vragen hoe je het gedaan hebt?

Wel, ik heb dus onder windows de downgrade procedure gevolgd die in de wiki staat, tot aan de laatste keer "booten" via ibrickr. Daarna ben ik overgeschakeld op m'n mac en heb dan de aloude jailbreak toegepast met de jailbreak.jar-tool. Dan volg je gewoon terug die wiki (anysim 1,21u draaien,...) en toen ging alles weer gewoontjes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.