iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   1.1.3 jailbreak (iPhone Dev Team) nu beschikbaar (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/5778-1-1-3-jailbreak-iphone-dev-team-beschikbaar.html)

sjowol 27-01-08 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door depl0y (Bericht 49608)
Firmware kan je gewoon van de Apple site downloaden, deze moet je renamen naar restore.zip en in je /private/var dir kopieren.

Daarna de volgende regels uitcommentarieren door er een hekje voor te zetten.

Code:

if [ "$PLATFORM" = "iPod" ]
then
RESTORE_IPSW="http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPod/SBML/osx/061-4060.20080115.9Iuh5/iPod1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw"
else
RESTORE_IPSW="http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-4061.20080115.4Fvn7/iPhone1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw"
fi
wget "$RESTORE_IPSW" -O /private/var/restore.zip


kan je ff een link daarnaar in de wiki zetten (bij de links naar de andere fw versies?)

siemenpim 27-01-08 11:06

Snel nieuwe Iphones?
 
Betekend dit dat er nu snel weer nieuwe iphones zullen zijn in nederland?
Hoop zo dat gsmtrack genoeg iphones heeft ingekocht tijdens firmwareProblemenPauzes!!

depl0y 27-01-08 11:11

Op hackint0sh zeggen ze dat ik 'chmod -s installer' moet doen :S, maar dat zegt me dus niets. -s is niet een optie van chmod toch?

Iemand hier dat weet en/of kan uitleggen wat nu te doen?

Edit: URL staat al in de Wiki...

sjowol 27-01-08 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dwevbob (Bericht 49607)
Twee vragen die ik hier (volgens mij) nog niet beantwoord zie:

- doet de Nederladse 'T9' het op 1.1.3 via de methode van het dev team? Zonder en goed werkende tekstcorrectie ga ik niet over, want die maakt het leven een stuk prettiger (en dank aan het goed werk van Matthijst, Sjowol en Fresh!).

graag gedaan (en doneren wordt natuurlijk gewaardeerd) :P
en nee de t9 werkt (nog) niet op 1.1.3 ook niet met deze jailbreak (filesysteem blijft hetzelfde)

gmlens 27-01-08 11:22

Dev team unlock ook voor nieuwe iphone 1.1.3 ?
 
is de nieuwe unlock (DEV TEAM) alleen voor 1.1.2 die je upgrade naar 1.1.3 of werkt die ook voor de nieuwe gekochte 1.1.3 versie ?

sjowol 27-01-08 11:24

volgens mij staat dat toch echt in de beginpost.. het werkt alleen met een unlockede 1.1.2 foon (hoe wil jij bsd subsystem en ssh op een 113otb installeren?)

ArB 27-01-08 11:25

Ik ben best heappy met die van Nate True :D
Kostte wat fixes e.d. maar dan heb je ook wat.

Ik wacht het allemaal wel even af, want als ik dit moet gaan doen dan moet ik weer downgraden en upgraden en heb ik hetzelfde :rolleyes:

Veel succes aan iedereen die de stappen doorloopt. :)

pwain 27-01-08 11:26

Waarom wordt de update niet meer zo uitgevoerd als de traditionele manier? Je weet wel even de iPhone voorbereiden op een pre upgrade en dan effectief met iTunes opstarten. Wordt er nog gewerkt aan deze jaikbreak en unlock methode? Of is dit de manier? Voor mij lijkt het zeer snel afgeleverd werk waar het dev team niet zo gelukkig mee is maar ze moesten het gewoon doen.

Werkt bv iNdependence na de update nog? Waarschijnlijk niet.

sjowol 27-01-08 11:29

omdat dus die eerste popaar regels niet meemoeten draaien.... (en de appleserver misschien wel rare dingen doet..)
als je de update via itunes doet kan je dat natuurlijk no way stoppen snappie
en het dev-team geen goed werk afleveren.. dat je dat uberhaupt durft te opperren :mad:
en of independence wel of niet werkt heeft helemaal niets met de update methode te maken natuurlijk!

BadSide 27-01-08 11:33

Ik heb de andere jailbreak al uitgevoerd, maar ik heb nu dus toch liever deze.
Kan ik m'n iPhone gewoon downgraden naar 1.1.1, updaten naar 1.1.2, en dan dit uitvoeren, zonder te hoeven anySimmen?
Of kan ik ook gewoon downgraden naar 1.1.2 en die niet activeren/jailbreaken en dan al deze jailbreak uitvoeren?

roelofk 27-01-08 11:35

ik heb zelf vannacht die van Nate erop gezet en samen met de ifoneguide repo werkt hij perfect (behalve mijn eigengemaakte ringtones dan).

Vraag me alleen even af of het nou echt iets uitmaakt die van nate of die van Devteam? Wil zelf op termijn aan de slag met de sdk van apple. Is er iemand die hier al iets zinnigs ovekan zeggen?

sjowol 27-01-08 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 49626)
Ik heb de andere jailbreak al uitgevoerd, maar ik heb nu dus toch liever deze.
Kan ik m'n iPhone gewoon downgraden naar 1.1.1, updaten naar 1.1.2, en dan dit uitvoeren, zonder te hoeven anySimmen?

ja, je (1.1.2)baseband is immers al unlocked
Citaat:

Of kan ik ook gewoon downgraden naar 1.1.2 en die niet activeren/jailbreaken en dan al deze jailbreak uitvoeren?
nee want je moet wel open ssh en bsd subsystem installeren, daarvoor moet je een jailbroken 1.1.2 foon hebben!

vlesierse 27-01-08 11:38

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze Jailbreak en IPSF? Ik ben er van overtuigt dat hij het wel doet maar doet hij het ook wanneer ik eerst upgrade naar 1.1.3, downgrade naar 1.1.2 en dan jailbreak.

pwain 27-01-08 11:40

Sjowol je bent duidelijk een Windows gebruiker. :-)
Misschien een apple gebruiker die eens probeert om de laatste beta versie van iNdependence te proberen met 1.1.3. Waarschijnlijk werkt het niet. Maar dit programma vind ik zo handig.

ArB 27-01-08 11:40

Ik hoorde het gerucht dat de IPSF gewoon met de baseband werkt van 1.1.3.
Hiervoor moet je even kijken op de site van hackintosch.

sossienl 27-01-08 11:47

Het lijkt wel een beetje op een overhaaste reactie van het DEV-team. Meestal zijn het kant en klare oplossingen,maar bij deze (pre?) release moet je toch veel zelf doen!

diedbase 27-01-08 11:49

@ badside, als je je telefoon restored naar 1.1.1 zul je waarschijnlijk wel moeten anysimmen, maar dan dus de anysim voor versie 1.1.2 omdat je baseband nog 1.1.2 is.
Ik vroeg me af, in 1.1.2 vervangt iworld onder andere het appsupport bestand, waardoor de nummerherkenning het goed doet, werkt dit nog steeds in 1.1.3?

BadSide 27-01-08 11:52

Ik heb dan nog één vraag voor ik eraan begin (vanavond eigenlijk pas):

In de readme staat de volgende command:
Citaat:

1. Copy this entire distribution to / on your iPhone/iTouch
So you will have /update-prebinding-path.txt and so on

# scp -r ./* root@iphone:/
En die moet dan alle inhoud van de map die je download (Jailbreak-1.1.3) naar de iPhone verplaatsen? Maar hoe weet je iPhone (in term typ je het in, lijkt mij?) welke map hij moet hebben?
Moet je dan niet op de plek van het sterretje die map naam of iets dergelijks intypen?

Ik heb dus Putty, en net even geGoogle'd, maar ik moet dus via term die commands intypen.. dus het lijkt mij dat ik ook ergens de mapnaam aan moet geven...

sossienl 27-01-08 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diedbase (Bericht 49647)
@ badside, als je je telefoon restored naar 1.1.1 zul je waarschijnlijk wel moeten anysimmen, maar dan dus de anysim voor versie 1.1.2 omdat je baseband nog 1.1.2 is.
Ik vroeg me af, in 1.1.2 vervangt iworld onder andere het appsupport bestand, waardoor de nummerherkenning het goed doet, werkt dit nog steeds in 1.1.3?

Zoniet, dan kun je een fix vinden in hier

hsl 27-01-08 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 49637)
Ik hoorde het gerucht dat de IPSF gewoon met de baseband werkt van 1.1.3.
Hiervoor moet je even kijken op de site van hackintosch.

dat zou wel cool zijn, dan werkt locate me ook gewoon in google :)
als iemand iets gevonden heeft dan hoor ik het graag :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:00.