//

bootloader downgrade

bootloader downgrade discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) ik ben van plan om binnen kort een bootloader downgrade uit te voeren op een 4,6 bootloader iphone. Technish zie ik daar niet zo tegen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-01-08, 15:33
RacerX RacerX is offline
• iOS 1.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 13
Standaard bootloader downgrade

ik ben van plan om binnen kort een bootloader downgrade uit te voeren op een 4,6 bootloader iphone.
Technish zie ik daar niet zo tegen op, daar ik vanwege mn werk wel gewend ben met zeer kleine onderdelen en GSM reparaties.
maar de tutorial welke hier in de wiki staat geeft me een onduidelijkheid
namelijk er word gesproken over de firmware te downgraden van 1.1.2 naar 1.1.1
nu meen ik ergens op hackintosh of ergens gelezen te hebben dat wanneer de baseband is gewist er ineens geen Wi-Fi meer is en je dus via mobile terminal het proces moet afronden op de iphone.

maar als je zou downgraden naar firmwareversie 1.0.2 dan zou ten alle tijden Wi-Fi blijven bestaan, (zolang de iphone niet uitgezet word natuurlijk) dus kun je dan wel via terminal op de mac het proces afwerken

klopt dit ?? misschien dat michael dit kan bevestigen of anderen die deze downgrade van de bootloader hebben uitgevoerd
alle info is welkom, ik ga het uitvoeren met een mac.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-01-08, 19:14
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Degene die dit ontdekt heeft sprak zelf over het uitvoeren onder firmware versie 1.0.2 meende ik gelezen te hebben.
Jammer dat ik er geen tijd voor heb, vind dit leuk om ff geprobeerd te hebben.
Zal ff kijken of ik dat stukje van hem kan vinden.
Ja, gevonden ergens in het midden adviseert hij firmware 1.0.2 (On the iPhone: 1.1.2 OTB UNLOCKED) weet alleen niet zeker of dit zijn stukje is maar ook hier spreken ze over 1.0.2!

Laatst gewijzigd door Wi-Fi; 30-01-08 om 19:34. Reden: Twijfel of het wel het stukje is wat ik gelezen had.
  #3  
Oud 30-01-08, 21:04
RacerX RacerX is offline
• iOS 1.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 13
Standaard

Inderdaad daar had ik het ook al eens gelezen,maar zou graag een bevestiging hier over hebben door iemand die dit daadwerkelijk heeft geprobeerd.
Mijn vermoeden is dat het wel zal kloppen.
maar het zou natuurlijk mooi zijn als Wi-Fi blijft bestaan na het ienew commando, zodat ik natuurlijk niet met een openliggende iphone moet gaan priegelen om commando's in te voeren, maar dit gewoon via terminal kan doen.

o,ja ook nog iets. gesproken word over eerst het navolgende comando uit te voeren:
launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

dat kan ik nog verklaren maar moet je na het downgraden die commcenter weer niet aanzetten?
dit zie ik namelijk ook nooit meer terug komen in de tutorial

dit zijn eigenlijk de onduidelijkheden welke ik graag eens toegelicht zou hebben
  #4  
Oud 31-01-08, 00:42
erikje erikje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 16
Stuur een bericht via MSN naar erikje
Standaard

die word na een reboot weer gestart bij 1.1.1 ging idd m'n Wi-Fi er vandoor, maar met een sleep 20;iedinges ging 't in 1x goed. Gewoon op enter duwen, rustig je telefoon weer neerleggen en de puntjes tegen elkaar zitten.
  #5  
Oud 31-01-08, 03:10
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Op HackintOsh forums is er een uitgebreid topic over HW downgrade van bootloader.
  #6  
Oud 31-01-08, 08:39
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

Deze word inderdaad na het rebooten van je phone standaard weer opgestart.

Hmmmmmmmm, begint toch wel te kriebelen, ga er toch maar van het weekend of eens eentje openmaken en downgraden.
  #7  
Oud 31-01-08, 09:36
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Ik heb het onder 1.1.1 gedaan, maar wel vantevoren vt100 terminal geinstalleerd. Ik zou dit altijd doen, want zogauw als je Wi-Fi ermee ophoud ben je klaar (bij mijn 1ste had ik dit niet gedaan, en heb toen weer met een hoop ellende naar 1.0.2 moeten restoren om vt100 er met ibrickr op te krijgen). Als je trouwens het launchctl commando met -w gebruikt blijft je wireless gewoon werken.
Suc6!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Bootloader downgrade van 5.09 naar 5.08 vietnguyen Unlock 2 11-02-10 10:14
Downgrade bootloader UzzY Archief 6 07-10-09 15:06
Bootloader Downgrade 4.6 to 3.9 Stibou Unlock [archief] 6 13-02-08 19:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:20.