iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Spoed bijwerken of restoren met 1.1.2? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/6121-spoed-bijwerken-restoren-1-1-2-a.html)

edward007 30-01-08 23:53

Spoed bijwerken of restoren met 1.1.2?
 
Ik heb iets verkeerd gedaan met de /Applications dir, nu start ie wel op maar kan ik nergens op klikken.

Dan maar restoren, of kan ik ook alleen bijwerken met een 1.1.2 file?

Spoed please

Maarten 30-01-08 23:55

Een iets preciezere beschrijving is wel aan te raden als je een duidelijk antwoord wilt hebben. Wat heb je gedaan met de Applications dir en wat kan je precies niet meer doen?

edward007 31-01-08 00:01

Ik had ivm running out of diskspace een app geinstalleer dat ie naar var/root ging, wilde hem toen terugplaatsen en toen ging het mis, kan er nu niet meer in (SSH lukte al een tijd niet meer omdat er 2 tegelijk draaide) en via AFP zie ik hem ook niet meer..

Maarten 31-01-08 00:05

Hoe wilde je dit terug plaatsen (via een app of via SSH? want dit werkte al een tijdje niet?) En wat ging er precies mis?

Ik denk dat (als je niet teveel gegevens op je iPhone had staan) een restore de beste optie is als ik het zo lees..

edward007 31-01-08 00:06

Ik probeer eerst even een bijwerking, anders kunnen we altijd verder zien

Nikooos 31-01-08 00:07

als je restored of bijwerkt naar 1.1.2 moet je wel altijd oktoprep erop hebben staan dacht ik

edward007 31-01-08 00:24

Hmmz geen idee of die erop staat, kan me niet herinneren dat ik die verwijderd heb.. ik krijg m nu niet gejailbreakt.

Faithz 31-01-08 08:01

Denk dat er dan niets anders op zit dan een restore..

edward007 31-01-08 10:48

Jep,

Heb hem nu maar weer gedowngraded naar 1.1.1 --> jailbreak --> upgrade --> jailbreak.

Werkt weer als een zonnetje:)

Maarten 31-01-08 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edward007 (Bericht 53121)
Jep,

Heb hem nu maar weer gedowngraded naar 1.1.1 --> jailbreak --> upgrade --> jailbreak.

Werkt weer als een zonnetje:)

Ja dacht al dat restore de enige mogelijkheid zou zijn. Maargoed het is niet al teveel moeite :) Veel plezier ermee.

Kevzz 01-02-08 00:57

Probleempjuh
 
Hallo mensen,

ik heb geprobeerd mijn geunlockte iphone(1.1.1) te upgraden naar 1.1.2 helaas ging er wat fout. Ik kon na de mislukt update hem daarna alleen nog maar restoren naar 1.1.2 en niet naar 1.1.1 want bij restore naar 1.1.1 geeft itunes een foutmelding, ik heb hem dus gerestored naar 1.1.2 en heb nu weer dat activeringsscherm op me iphone. als ik hem nu probeer te jailbreaken geeft ie ook een foutmelding namelijk dat ik oktoprep niet geinstalleerd heb alhoewel ik dat wel heb gedaan. ik hoop dat iemand mij kan helpen om me iphone weer werkend te krijgen:)

alvast bedankt,

Groet Kevin

Faithz 01-02-08 08:46

Hi Kevin,

Je hebt geen oktoprep meer omdat je een restore hebt gedaan naar 1.1.2. In de normale procedure zou je een update gedaan hebben, met shift ingehouden.

En die foutmelding die je kreeg is ook normaal dacht ik. Kijk deze artikelen eens door:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...2-windows.html

iClarified - iPhone - How to Activate and Jailbreak Your OTB 1.1.2 iPhone Using Windows

Terug naar 1.1.1, krijg je een error maar gewoon doorgaan, jailbreaken, oktoprep, upgraden 1.1.2 en jailbreaken :)

drm 01-02-08 10:12

heb hetzelfde probleem gehad bij het updaten naar 112....
ook altijd op restore geduwd in itunes, en dan verdwijnt de okoprep inderdaad.
in de (overigens perfecte) handleiding van ifoneguide.nl is deze stap een beetje onduidelijk: daar staat dat je op restore moet drukken, maar enkele regels verder dat je niet mag upgraden in restore...
misschien kan dit aangepast worden als iemand van ifoneguide dit leest...?

Kevzz 01-02-08 12:29

hey bedankt voor je snelle reactie..

het is me gelukt om hem weer werkend te krijgen in 1.1.1:) mijn dank daarvoor.. maar als ik hem probeer te updaten naar 1.1.2 gaat er toch weer iets mis. bij de allerlaatste stap dat ik hem moet jailbreaken staat er op het einde dat me iphone een paar keer zal rebooten.. bij mij gebeurt er helemaal niks en me iphone komt weer in restore modus.. weet iemand toevallig wat er aan de hand is..?

Groet

Faithz 01-02-08 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevzz (Bericht 53801)
hey bedankt voor je snelle reactie..

het is me gelukt om hem weer werkend te krijgen in 1.1.1:) mijn dank daarvoor.. maar als ik hem probeer te updaten naar 1.1.2 gaat er toch weer iets mis. bij de allerlaatste stap dat ik hem moet jailbreaken staat er op het einde dat me iphone een paar keer zal rebooten.. bij mij gebeurt er helemaal niks en me iphone komt weer in restore modus.. weet iemand toevallig wat er aan de hand is..?

Groet

Sluit hem aan op je pc, start itunes, wacht tot deze je iphoone ziet en doe nogmaals jailbreak.jar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.