iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Boot loader upgradebaar? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/6687-boot-loader-upgradebaar.html)

thomas 07-02-08 04:22

Boot loader upgradebaar?
 
Ik vraag me of het mogelijk is om de bootloader te upgraden? Moet ik hiervoor oppassen? Kan Apple als ze het leuk vinden de bootloader met een nieuwere versie vervangen? Ik heb nu een iPhone van week 26 met 1.1.1 erop.

Wi-Fi 07-02-08 08:41

Ja de bootloader zal upgradebaar zijn. (via dezelfde weg als de huidige downgrade mogelijkheid).
Echter ontbreken mij op dit moment alle redenen waarom jij je bootloader zou willen upgraden.
Als je zegt dat je de software of baseband wil upgraden dan kan ik mij daar ook in vinden.
Juridisch gezien denk ik dat Apple dit alleen kan doen op het moment dat jij akkoord gaat met het updaten via itunes, maar ik ben niet voldoende op de hoogte of dit technisch zomaar mogelijk is bij de iPhone.

thomas 07-02-08 12:11

Jammer, ik had gehoopt dat dit niet kon via een software-matige methode.

Grample 07-02-08 12:50

Iedereen wil bootloader downgraden en jij wil hem upgraden ?! Waarom upgraden ? Met oude 3.9 kun je iPhone softwarematig unlocken, met 4.6 kan dat niet...

Lantaarnpaal 07-02-08 12:54

Hij zegt niet dat hij zn bootloader wil upgraden.. Hij is bang dat het wel kan en dat hij daar dus voor moet oppassen..

thomas 09-02-08 04:53

Helemaal correct, maar dat kan niet? Ik ga morgen maar eens uitzoeken wat nou precies het probleem is met upgraden naar 1.1.3 via iTunes. Mij allemaal wat te vaag.

Fresh 09-02-08 05:20

Via iTunes? Niet doen! Nu is het gevaar niet meer zo groot op een BL 4.6 brick, omdat je je baseband met software kunt downgraden. Het kost alleen wat tijd en dat wil ik je besparen.

ControlSje 09-02-08 09:56

Een bootloader is toch niet softwarematig te wijzigen? Voor zover ik weet kan de bootloader toch alleen maar hardwarematig gewijzigd worden dmv de naalden methode. Het enige wat via de installer en dus ook via iTunes gewijzigd kan worden is de modem firmware (baseband).
Of sla ik de plank helemaal mis hier....?

ironmanixs 09-02-08 11:02

Klopt ControlSje, om de bootloader te vervangen moeten er twee "pootjes" worden kort gesloten op de IC hierdoor wordt het mogelijk om er code naartoe te schrijven, standaard is alleen het "lees" pootje gesoldeerd op het mainboard.

Apple kan je bootloader dus niet softwarematig vervangen....

thomas 09-02-08 14:24

Waarom kan ik dan niet naar 1.1.3 updaten op mijn Week 26 iPhone (BL3.9)? Als de bootloader versie toch niet kan worden aangepast naar die nieuwe 4.6...

profit42 09-02-08 14:32

Voor eens en voor altijd, todat er een nieuwe hack komt, het antwoord:

Updaten via iTunes kan op dit moment, maar je zal dan je telefoon niet kunnen gebruiken omdat er nog geen 'echte' jailbreak is voor 1.1.3. Alleen als je met de soft-upgrade update kan je voorbij het activatieschermpje komen en progjes op je phone installeren.

Als je per ongeluk geupdate hebt kan je nu met alle hacks wel weer downgraden en de softupgrade uitvoeren, maar je kunt niet je met itunes geupdate 1.1.3 phone jailbreaken!

thomas 09-02-08 15:20

Aha, jammer zeg. Ik vind dat kopieerverhaal nou niet echt een fantastisch idee. Misschien komt het ooit nog... Maar goed, mijn 1.1.1 werkt nog prima!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.