//

Beste manier om 1.1.2 (unlocked met AnySIM 1.2u, bl 3.9) te upgraden naar 1.1.3?

Beste manier om 1.1.2 (unlocked met AnySIM 1.2u, bl 3.9) te upgraden naar 1.1.3? discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik wil nu al een tijdje m'n iPhone, die nu op fw 1.1.2 zit, geunlocked is met AnySIM 1.2u en bootloader 3.9 heeft, naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-02-08, 18:51
profit42 profit42 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 23
Exclamation Beste manier om 1.1.2 (unlocked met AnySIM 1.2u, bl 3.9) te upgraden naar 1.1.3?

Hoi,

Ik wil nu al een tijdje m'n iPhone, die nu op fw 1.1.2 zit, geunlocked is met AnySIM 1.2u en bootloader 3.9 heeft, naar 1.1.3, maar net voordat ik dit met de soft-upgrade wilde doen kwam AnySIM 1.3 uit (via Zibri), en toen Geo's IPSW Remixed unlock, en toen Geo's 4.6 unlocker....

Over deze laatste gaan nu eigenlijk alle blogposts, guides en forumtopics, maar is dit ook de beste manier om een iPhone met bootloader versie 3.9 te unlocken, als dat er al mee mogelijk is?

Zoja, of zonee: Wat is op het moment voor mij de beste optie?

Ik wil dus mijn 1.1.2 iPhone (unlocked met AnySIM 1.2u, bl 3.9) upgraden naar 1.1.3.

P.S. Zeg aub niet dat alle info op het forum staat, dat is namelijk juist het probleem. Ik kan alles vinden, en kan ze zo alledrie uitvoeren, en heb genoeg guides hiero, maar weet niet welke van de 3 unlockmethodes ik moet kiezen....

UPDATE: Probleem is opgelost, gewoon geupdate en anySIM 1.3 gedownload. Zie mijn posts beneden voor meer info.
__________________
Hoor JIJ het verschil tussen een 128 en een 320 kbps mp3?
Test jezelf nu op: mp3ornot.com

Laatst gewijzigd door profit42; 09-02-08 om 17:27.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-02-08, 19:16
cougar cougar is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 128
Standaard

ik heb zelf nog steeds de versie van nate true, maar ik denk zelf dat de laatste versie van dev (1.13 3 dev) beter is. Bij mijn versie moest ik een aantal fixes installeren.

Die andere unlockmethode heb ik geen ervaring mee Verder draait 1.13 nu helemaal vlekkeloos!
  #3  
Oud 08-02-08, 19:36
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Profit, voor jou denk ik de Installer.app Fixed Soft Upgrade Dev Team (behouden BL3.9, "officiele" firmware 1.1.3)
  #4  
Oud 08-02-08, 19:40
profit42 profit42 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 23
Standaard

Bedankt voor de reacties!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl Bekijk bericht
Profit, voor jou denk ik de Installer.app Fixed Soft Upgrade Dev Team (behouden BL3.9, "officiele" firmware 1.1.3)
Is misschien het makkelijkste, maar ik zou graag ook de baseband van 1.1.3 hebben, aangezien die nu ook unlockbaar is. Voorkomt weer wat gehannes met Maps etc.

Ik lees net in een sticky dat de IPSW unlock niet zo best is, als je per ongeluk je backup verwijdert (nu wordt je token nog wel ergens anders op je phone gecached, maargoed, toch irritant en of die cache er is hangt ook maar van fortuna af).

UPDATE:

Is de beste manier:

- Soft-Update naar 1.1.3 met de officiele upadter in installer.app.
- Baseband updaten met deze tutorial.
- AnySIM 1.3 draaien volgens deze tutorail: iClarified - iPhone - How to Unlock Your 1.1.3 3.9 Bootloader iPhone

is de beste manier dus AnySIM 1.3? Of is die nog dusdanig instabiel dat wachten uiteindelijk de beste manier blijft?

Laatst gewijzigd door profit42; 08-02-08 om 19:48.
  #5  
Oud 08-02-08, 20:17
lenselijer lenselijer is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 31
Standaard

kan ik niet gewoon via itunes naar 1.1.3 en dan jailbreaken en anysim draaien?
  #6  
Oud 08-02-08, 20:31
profit42 profit42 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenselijer Bekijk bericht
kan ik niet gewoon via itunes naar 1.1.3 en dan jailbreaken en anysim draaien?
nee, dat jailbeaken gaat niet als je via itunes geupdate hebt
  #7  
Oud 08-02-08, 22:21
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

Ben ook wel nieuwsgierig hoe dit moet.
  #8  
Oud 08-02-08, 22:36
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Question

Profit, heb je al succes met je voorgestelde methode?;

- Soft-Update naar 1.1.3 met de officiele upadter in installer.app.
- Baseband updaten met deze tutorial. How to Upgrade the Baseband of Your 3.9 BL iPhone to 04.03.13_G
- AnySIM 1.3 draaien volgens deze tutorail: iClarified - iPhone - How to Unlock Your 1.1.3 3.9 Bootloader iPhone

Ik ber er klaar voor, maar aarzel een beetje.....lijkt allemaal wel ok te moeten gaan. Zal eerst al mijn apjes er maar af gaan halen

Laatst gewijzigd door vriesfde; 08-02-08 om 22:38. Reden: baseband hyperlink toegvoegd
  #9  
Oud 08-02-08, 22:42
profit42 profit42 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde Bekijk bericht
Profit, heb je al succes met je voorgestelde methode?;

- Soft-Update naar 1.1.3 met de officiele upadter in installer.app.
- Baseband updaten met deze tutorial. How to Upgrade the Baseband of Your 3.9 BL iPhone to 04.03.13_G
- AnySIM 1.3 draaien volgens deze tutorail: iClarified - iPhone - How to Unlock Your 1.1.3 3.9 Bootloader iPhone

Ik ber er klaar voor, maar aarzel een beetje.....lijkt allemaal wel ok te moeten gaan. Zal eerst al mijn apjes er maar af gaan halen
Ik ben ermee bezig

Neem het verwijderen van alle apps op je iPhone HEEL erg letterlijk. Ik had nog wat rommel van mijn themegehannses en daardoor kwam m'n iPhone in een 'endless reboot cycle'. Ik heb hem net gerestored naar 1.1.1 (volgens mij de enige oplossing...) en ga nu proberen hem weer in 1.1.2 te krijgen en daarna weer naar 1.1.3
  #10  
Oud 08-02-08, 22:48
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Thanks voor het snelle antwoord.

Ga me er nu ook aan wagen

Bedoel je met ALLE apps ook bijv SSH en BSD?

(Net BSD naar 2.0 geupgrade, krijg ik running out of diskspace)
  #11  
Oud 08-02-08, 22:54
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde Bekijk bericht
Profit, heb je al succes met je voorgestelde methode?;

- Soft-Update naar 1.1.3 met de officiele upadter in installer.app.
- Baseband updaten met deze tutorial. How to Upgrade the Baseband of Your 3.9 BL iPhone to 04.03.13_G
- AnySIM 1.3 draaien volgens deze tutorail: iClarified - iPhone - How to Unlock Your 1.1.3 3.9 Bootloader iPhone

Ik ber er klaar voor, maar aarzel een beetje.....lijkt allemaal wel ok te moeten gaan. Zal eerst al mijn apjes er maar af gaan halen
- Soft-Update naar 1.1.3 met de officiele upadter in installer.app. = Bedoel je hier mee de Dev Team 1.1.3-3 updater?
  #12  
Oud 08-02-08, 23:04
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde Bekijk bericht
Thanks voor het snelle antwoord.

Ga me er nu ook aan wagen

Bedoel je met ALLE apps ook bijv SSH en BSD?

(Net BSD naar 2.0 geupgrade, krijg ik running out of diskspace)
Krijg nu Summerboard niet uninstalled, 'Main script exxecution failed'
Hoop dat het genoeg is als ik de folder uit apps verwijder....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samplex Bekijk bericht
- Soft-Update naar 1.1.3 met de officiele upadter in installer.app. = Bedoel je hier mee de Dev Team 1.1.3-3 updater?
Ik neem aan dat profit42 deze inderdaad bedoeld. Hij zal nu wel te druk/gestressed zijn om te antwoorden;-)
  #13  
Oud 09-02-08, 02:05
profit42 profit42 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde Bekijk bericht
Ik neem aan dat profit42 deze inderdaad bedoeld. Hij zal nu wel te druk/gestressed zijn om te antwoorden;-)
haha, inderdaad! Naja, et was meer frustrerend dat zo'n restore lang duurt en met mijn trage internet het downloaden van al dei firmware bestanden ook z'n nodige tijd in beslag neemt.

Maar goed, uit mijn vrolijkheid heb je waarschijnlijk al afgelezen dat het allemaal gelukt is! Ik heb nu een met anySIM 1.3 geunlockte iPhone met fw 1.1.3.

Die error met die script execution heb ik ook gehad, ging weg door installer een paar keer opnieuw te installeren, kwam toen weer terug, en toen wer weg, heel raar. Het heeft volgens Google iets met de permissies te maken. Uiteindelijk toen dus besloten niet alles te verwijderen, wat grote problemen veroorzaakte (herstartend springboard).

Na wat hannessen besloten helemaal te virginizen (baseband downgrade naar 1.1.1 locked, was eerst de 1.1.2 baseband geunlocked) en opnieuw te beginnen. Op de een of andere manier had ik iets grondig verhannest, wat niet met een restore teruggezet werd (of ook en mogelijkheid waar ik nu aan denk (dammit, why nu en niet eerder....: iTunes zette steeds een backup terug, ik dacht dat het alleen om contacten ging etc., maar dat is waarschijnlijk niet zo...).

Toen even naar 1.1.2 geunlockt gegaan via de normale stappen en dan via iClarified naar 1.1.3.

Ik hoop dat jullie wat aan m;n info hebben, als het niet voldoende is, stel dan gerust een vraag!
  #14  
Oud 09-02-08, 10:14
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Te gek profit42!!
Jij blij denk ik zo....voorlopig geen gehannes meer, en ik neem aan dat ie stabiel draait.
Jij hebt dus allle stappen via iClarified gedaan, ik dacht dat je naar 1.1.3. zou gaan via devteam v3 procedure...maar schijnbaar ook de iClarified methode gevolgd.
-Welke was dat, de installer of Win/Mac methode van iClarified
-Nog problemen mat anysim 1.3 gehad?(dat ie denkt dat autolock niet op never staat?)

Vlieg morgen naar Dubai....zou leuk zijn om de google map locate functie daar te testen
  #15  
Oud 09-02-08, 10:26
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

@profit

Heb je je Baseband 04.03.13_G gedowngrade naar 04.02.??? Zou ja met welke guide heb je dat gedaan?
  #16  
Oud 09-02-08, 12:58
profit42 profit42 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samplex Bekijk bericht
@profit

Heb je je Baseband 04.03.13_G gedowngrade naar 04.02.??? Zou ja met welke guide heb je dat gedaan?
Nee, ik ben van 04.02.??? naar 04.01.??? gegaan omdat ik van de oude unlock af wilde (hij wilde op de een of andere manier niet naar 1.1.2 zonder die downgrade), daarna gewoon de standarad stappen gevolgd om naar 1.1.2 te gaan, en dan naar 1.1.3, met de nieuwe baseband (04.03.13_G)

Maar met dezelfde stappen kun je trouwens ook van 04.03.13_G naar 04.02.??? gaan:

Unlock the iPhone - the simple tutorial!
  #17  
Oud 09-02-08, 13:06
Roflpantoffels Roflpantoffels is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 26
Standaard

Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik probeer het toch ,

Ik heb die update gedaan via installer.app naar 1.1.3 (maar nog met baseband van 1.1.2) via iClarified, nou wou ik de volgende stap nemen, update baseband naar 04.03.13_G maar iedere keer als ik dat doe crashed mijn installer (voor de goede orde, ik heb installer 3.0 (laatste) en ik heb bootloader 3.9), ik heb ergens gelezen dat iemand anders dit ook had maar er stond geen oplossing bij.

Een van jullie nog een suggestie ? Ik dacht zelf iets met schijfruimte probleem ofzo (ook dat is mijn vraag, als het zo is, hoe kan ik dat wijzigen?).

Alvast bedankt!.
  #18  
Oud 09-02-08, 13:10
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

OKe tnx, alleen de update naar 1.1.3 gaat nog steeds via de Dev team methode?

Zit nu al op 1.13 maar met oude baseband. weet niet wat er anders is met de nieuwe baseband, zie nerges een changelog ofzo
  #19  
Oud 09-02-08, 13:16
profit42 profit42 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samplex Bekijk bericht
OKe tnx, alleen de update naar 1.1.3 gaat nog steeds via de Dev team methode?

Zit nu al op 1.13 maar met oude baseband. weet niet wat er anders is met de nieuwe baseband, zie nerges een changelog ofzo
Het verschil is dat de meeste 1.1.3 only functies dan zonder fixes werken (Maps bijvoorbeeld).

Ik heb hem met de dev team update gesoftupdate en toen direct de baseband geupgrade dus kan niets zeggen over het verschil, kan wel zegen dat alles tot nu toe (bellen, sms'en, maps, edge, Wi-Fi, beltonen, youtube etc.) perfect werkt zonder fixes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roflpantoffels Bekijk bericht
Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik probeer het toch ,

Ik heb die update gedaan via installer.app naar 1.1.3 (maar nog met baseband van 1.1.2) via iClarified, nou wou ik de volgende stap nemen, update baseband naar 04.03.13_G maar iedere keer als ik dat doe crashed mijn installer (voor de goede orde, ik heb installer 3.0 (laatste) en ik heb bootloader 3.9), ik heb ergens gelezen dat iemand anders dit ook had maar er stond geen oplossing bij.

Een van jullie nog een suggestie ? Ik dacht zelf iets met schijfruimte probleem ofzo (ook dat is mijn vraag, als het zo is, hoe kan ik dat wijzigen?).

Alvast bedankt!.
Had hetzelfde probleem gisteren, het is inderdaad je shijfruimte (op de apps partitie,. dus liedjes verwijderen heeft geen zin).

De makkelijkste oplossing is BossTool downloaden (community sources installen en dan bij sources BigBoss experimental/beta sources installen) en dan fonts en ringtones verplaatsen aanklikken. Als BossTool niet eens wil installeren moet je even OpenSSH ofzo verwijderen.
  #20  
Oud 09-02-08, 14:10
Roflpantoffels Roflpantoffels is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 26
Standaard

Awesome, idd that did the trick , ik was iets te voorbarig maar het verplaatsen van de fonts was al voldoende (85mb vrij!) unlock succeeded op 1.1.3 met nieuwe baseband

Thanks!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hoe upgraden van 3.0 naar 3.2.1. unlocked iphone jaimiefanatic Archief 1 01-11-09 13:37
iPhone 1e gen.: 2G met 2.0 FW hoe naar 2.2.1 met de beste manier unlcoken ?? deaapdaar Unlock 7 19-05-09 23:59
Beste manier werkend te krijgen? jerome2710 Archief 8 23-06-08 19:15
1.1.1 unlocked upgraden met PPC Mac mac-fan Unlock [archief] 0 31-01-08 22:25
Unlocked 1.0.2 upgraden naar 1.1.1 Nairua Archief 5 22-10-07 22:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.