iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Problemen met Jailbreaken (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/6955-problemen-jailbreaken.html)

m-24 10-02-08 12:51

Problemen met Jailbreaken
 
Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik even kwijt dat ik al het sinds vrijdag bezig ben om dit goed te krijgen, ik heb al bijna alles geprobeerd en heb ook al gebruik gemaakt van de zoekfunctie hier (en ook op hackintosh).

N.B. Het gaat om een 1.1.2 OTB

Ik heb al 3 iPhones succesvol gejailbreaked en heb één daarvan ongeveer anderhalve maand als iPod touch gebruikt. Toen de unlock uit kwam was ik natuurlijk heel blij en ik heb die ook uitgevoerd. Omdat mijn iPhone niet helemaal lekker liep, wilde ik alles opnieuw doen. Dus ik deed een restore naar 1.1.1 en probeerde te jailbreaken. Het probleem is, dat ik de melding: "Safari can't open the page because it can't find the server." kreeg. Ik dacht eerst dat het aan de router lag dus die heb ik helemaal onbeveiligd gemaakt maar, nog steeds dezelfde melding. Ik had de iPhone van mijn zus gepakt om te kijken of de Wi-Fi het wel echt deed, maar die kon wel gewoon op internet! Toen had ik weer een restore uitgevoerd naar 1.1.2 en ook de *#307# methode gebruikt om te kijken of ik daar wel op internet kwam.. Dat lukte wel, alleen werkt jailbreakme.com of i.unlock.no niet op de 1.1.2. Ik heb daarna alles geprobeerd, ik ben zelfs nog naar 1.1.3 gegaan en weer teruggegaan naar 1.1.1 maar nog steeds niks (wel de melding incorrect sim erbij). Ik dacht dus dat het aan mijn iPhone lag, totdat iemand aan mij vroeg of ik zijn iPhone simlock vrij wilde maken. Ik moest die eerst ook nog jailbreaken. Het was een gloednieuwe 1.1.2 weer dezelfde manier gebruikt als de 1e 3 maar ook de melding safari can't (...) the server! Ik heb ook gezocht naar een alternatieve jailbreak-methode, die is er alleen bij 1.0.2 en jammer genoeg is het niet mogelijk om te restoren naar 1.0.2. Ook heb ik iets gelezen over independence, is het daarmee wel mogelijk? Dan zorg ik wel dat ik bij iemand achter een mac kan..

Alvast bedankt,

Vriendelijke Groet,

Maik Brouwer

Michael 10-02-08 12:55

Maik heb je wel Wi-Fi in de iphone?? Dus ook dns getallen enzo

FlorianG 10-02-08 13:21

@M-24:
Hey,
Ik zou het hele proces opnieuw proberen met iBrickr, want die doet alles automatisch. Ook kan je een andere jailbreak website proberen, als jailbreakme.com. Nu zou het moeten werken. Een andere mogenlijkheid is dat je in plaats van shift-"bijwerken" Shift-"restore" hebt geklikt, dit maakt oktoprep ongedaan.
Grts,
F.

m-24 10-02-08 19:13

Bedankt voor jullie antwoorden, ondertussen is het gelukt!

@Michael, ja. ik had Wi-Fi met dns getal
@FlorianG Ik had het al meerdere keren opnieuw gedaan en ik wilde juist restoren;)

De oplossing was de Wi-Fi van de buren gebruiken.. om een of andere reden (ik snap er echt niks van!) pakt mijn router niet 1.1.1 maar wel 1.1.2, iemand een verklaring?

Bedankt!

Maik


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.