iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   En toen was het over... (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/6963-toen-over.html)

isdawa 10-02-08 12:56

En toen was het over...
 
Beste allemaal,

Mijn iPhone heb ik onlangs ge-upgrade van 1.1.2 naar 1.1.3.

na wat 'vervelende' strubbels heb ik uiteindelijk mijn iphone weer up en running gekregen.

Ik heb wat extra applicaties geplaats zoals vt100 (met patches), netstumbler, openssh, services, voicenotes en todo. Geen spannende dingen dus.

Zonder aanwijsbare reden ging mijn accu VEEL korter mee dan gebruikelijk.

Daarop heb ik netstumbler weer verwijderd, en daarna bleef alles hangen.

Daarop heb ik een 'harde reset' gedaan, dus Home-button en knopje bovenop LANG ingedrukt.

Tot mijn grote schrik krijg ik nu een icoon om aan te koppelen op iTunes.

Dat heb ik gedaan en mijn phone wordt niet herkend, maar ik kan wel de laatste versie er overheen zetten van Apple.

Ik ben redelijk nieuw in iPhone-land en heb daarom de volgende vragen:
  • wat is er misgegaan waardoor ik in deze situatie ben gekomen
  • bestaat er een manier om de oude situatie te herstellen (ik heb geen expliciete aktie genomen om een backup te maken van mijn iPhone, zou niet eens weten hoe dat moet)
  • wat is het traject om zonder al te veel kleerscheuren mijn iPhone weer op 1.1.3 te krijgen (contact-book etc is redelijk gevuld).
Met groet,

Michael (Isdawa).

Frits 10-02-08 13:04

Probeer Ibrickr ;-p

iFonzie 16-02-08 16:49

Volgens mij is dat de iTunes store icoon.

Als je je iPhone aansluit op je pc/laptop en je opent iTunes herkent die dan wel je iPhone of doet die helemaal niets?

Want anders zou je eerst even kunnen synchroniseren (dan slaat die je contactpersonen enz op) en dan via iBrick in recovery mode en dan weer restore via iTunes naar 113 en dan de ZiPhone unlock methode gebruiken.

isdawa 16-02-08 17:07

Hallo Unknown,

Ik ben bang dat ik de zaak al te veel heb verkloot...

Inmiddels stond er al 1.1.3 op (vanaf iTunes), en was ik vol goede moed begonnen aan een downgrade naar 1.1.1 om alles aan de praat te krijgen.

helaas heb ik geen originele ATT simkaart, en liep ik daarop vast.

Heb ik met de ZiPhone methode meer kans van slagen?

Ik weet niet eens waar ik dat tool kan vinden.

In ieder geval weer een sprankje hoop.

iFonzie 16-02-08 17:17

Opnieuw updaten naar 113 via iTunes.
Gebruik dan de zoek functie van het forum en zoek op "ZiPhone" en de kans van slagen is zeer groot ;)

Succes

ControlSje 16-02-08 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door isdawa (Bericht 65762)
Hallo Unknown,

Ik ben bang dat ik de zaak al te veel heb verkloot...

Inmiddels stond er al 1.1.3 op (vanaf iTunes), en was ik vol goede moed begonnen aan een downgrade naar 1.1.1 om alles aan de praat te krijgen.

helaas heb ik geen originele ATT simkaart, en liep ik daarop vast.

Heb ik met de ZiPhone methode meer kans van slagen?

Ik weet niet eens waar ik dat tool kan vinden.

In ieder geval weer een sprankje hoop.

via iTunes herstellen naar 1.1.3 en met ziphone unlocken. Mijn advies: gebruik alleen de opties unlock,jailbreak en activate.
ZiPhone kun je downloaden op Zibri's Blog
Suc6

isdawa 16-02-08 18:36

Joepiedepoepie... Het werkt allemaal weer als een zonnetje.

Ik was al aan het frutten voordat ik de laatste reaktie's van Unknow en ControlSje gezien had...

Eerst ZiPhone gedraaid met de voorgestelde vinkjes (eerste 3) en zowaar na 2.5 minuten een werkende 1.1.1 iPhone!

Daarna via iTunes naar 1.1.3 gegaan en het spelletje nog eens gespeeld.

Alles werkt nu weer lekker, maar ik moet nog op zoek naar de 'tweaks' om NL weer aan de gang te krijgen en de geschikte nummerweergave te herstellen.

Voordeel is ook dat ik mijn TurboSim er uit heb moeten halen, en dat hij nu ook werkt op de 'kale' KPN simkaart. En ik voel me ook wat beter nu ik weet dat de zaak redelijk eenvoudig te herstellen is.

Heren, vriendelijk veel dank voor jullie support.

De ZiPhone applikatie had ik helemaal over het hoofd gezien.

Met groet,

Michael (isdawa)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.