iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Foutmelding (1601) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7301-foutmelding-1601-a.html)

topke 13-02-08 16:03

Foutmelding (1601)
 
Ik krijg bij het proberen te herstellen naar 1.1.3 de foutmelding 'De iPhone iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1601)'. Ik ben deze foutmelding al ergens tegengekomen op dit forum maar ik kan deze niet terugvinden. (Ook niet met de zoekfunctie dus).
Ik wilde herstellen omdat het niet lukt om hem met Ziphone te unlocken.
Nu krijg ik een wit scherm zelsfsal klik ik de fout weg en als ik hem herstart blijft hij weer op het appeltje.
Wat kan ik hieraan doen?

Stibou 13-02-08 16:05

Heb net hetzelfde probleem!

Grample 13-02-08 16:05

En wat als je hem downgrade naar 111 ?

Dus downgrade, jailbreak, update, jailbreak + unlock. Oude omslachtige manier dus.

topke 13-02-08 16:07

Ik zal eens een oudere versie van itunes installeren. Zou dat geen oorzaak kunnen zijn?

Grample 13-02-08 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door topke (Bericht 63177)
Ik zal eens een oudere versie van itunes installeren. Zou dat geen oorzaak kunnen zijn?

Proberen kan geen kwaad natuurlijk. Ik zou eerder een andere PC gebruiken of kijken of het met rebooten van je PC probleem verholpen kan worden.

Stibou 13-02-08 16:15

Via apple.com is inderdaad deze fout te wijten aan itunes,ik downgrade itunes nu ook...Hou mij op de hoogte topke...

topke 13-02-08 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stibou (Bericht 63202)
Via apple.com is inderdaad deze fout te wijten aan itunes,ik downgrade itunes nu ook...Hou mij op de hoogte topke...

Ik zal 7.5 installeren i.p.v. 7.6.
Ik zal straks dan wel eventjes pauze pakken en zal dan doordoen.

vriesfde 13-02-08 17:02

Meen een tijdje terug ergens gelezen te heben niet te updaten naar 7.6,
anyway Ik heb dit gegoogled:

Apple says:
“To resolve this issue, iTunes and Apple Mobile Device support must be completely removed and then iTunes must be reinstalled. Select the appropriate link below for instructions on how to accompllish this for your operating system.

topke 13-02-08 17:03

Ik heb nu dus itunes 7.5 staan, iphone in herstelmodus, maar als ik klik op herstellen moet hij verbinding maken met de server voor iPhone-software-updates, en dan zegt hij dat hij geen verbinding tot stand kan brengen voor die server!
Kan ik nu gewoon ergens die 1.1.3 .ipsf file downloaden of wat is het en dan met shift-herstellen herstellen?


edit: Ik heb die firmware vanuit de wiki (1.1.3) gedownload en dan herstellen in itunes gedaan en nu is hij bezig..
laten we hopen.. :-)

vriesfde 13-02-08 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door topke (Bericht 63290)
Ik heb nu dus itunes 7.5 staan, iphone in herstelmodus, maar als ik klik op herstellen moet hij verbinding maken met de server voor iPhone-software-updates, en dan zegt hij dat hij geen verbinding tot stand kan brengen voor die server!
Kan ik nu gewoon ergens die 1.1.3 .ipsf file downloaden of wat is het en dan met shift-herstellen herstellen?

Firmware 1.1.3 iPhone1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw

topke 13-02-08 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 63295)

net iets te laat

vriesfde 13-02-08 17:17

te laat.....heb je hem zo snel binnen dan?
ik ben nog aan't downloaden:o

topke 13-02-08 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 63304)
te laat.....heb je hem zo snel binnen dan?
ik ben nog aan't downloaden:o

Hij is al hersteld... succesvol, nu krijg ik weer slide for emergency!
Nu gewoon activate en jailbreak, NIET unlock!
Ik houd je op de hoogte

Stibou 13-02-08 17:23

JHa inderdaad activate and jailbreak
dan wachten terug in recovery wanneer je op springboard zat dan unlock en voila het werkt!

vriesfde 13-02-08 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door topke (Bericht 63305)
Hij is al hersteld... succesvol, nu krijg ik weer slide for emergency!
Nu gewoon activate en jailbreak, NIET unlock!
Ik houd je op de hoogte

Neem aan dat je wel unlocked;)

Gebruik je anysim 1.3 dan?
Ik ga dit ook zo doen, effe op ipsw 1.1.3 wachten....begin met een 3.9BL op 1.1.3 dev methode, hoop dat dat goed gaat:eek:

topke 13-02-08 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 63313)
Neem aan dat je wel unlocked;)

Gebruik je anysim 1.3 dan?
Ik ga dit ook zo doen, effe op ipsw 1.1.3 wachten....begin met een 3.9BL op 1.1.3 dev methode, hoop dat dat goed gaat:eek:

eerst activate en jailbreak, en erna unlock..

Stibou 13-02-08 17:31

Had net hetzelfde voor als je ze alle 3 tergelijkertijd deed bleef hij hangen bij het apple tekentje en als je eerst activeert en jailbreakt lukt het meteen!

topke 13-02-08 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stibou (Bericht 63330)
Had net hetzelfde voor als je ze alle 3 tergelijkertijd deed bleef hij hangen bij het apple tekentje en als je eerst activeert en jailbreakt lukt het meteen!

alleen is hij nu toch al heel lang zibri.dat aan het loaden..
Dit bestand staat nochtans in dezelfde map, maar ik denk dat het toch iets met die map zou kunnen te maken hebben.. Ik heb namelijk 2 keer Ziphone als map staan (Ziphone en in die map zit dan noch een Ziphone map waarin alle bestanden zitten). Maar als ik nu STOP doe, wat gebeurt er dan? Moet ik dan weer herstellen of kan ik hem dan weer in recovery zetten en opnieuw beginnen?
En Vriesfde, hoever sta je al?

Stibou 13-02-08 17:36

Maar waarom herstel jij de ganse tijd?

topke 13-02-08 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stibou (Bericht 63339)
Maar waarom herstel jij de ganse tijd?

Ik heb nog niet hersteld ofzo hoor, ik vraag gewoon of het dan noodzakelijk zou zijn om te herstellen..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:38.