iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   1.1.3 icm Iphonebrowser/ibrickr (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7415-1-1-3-icm-iphonebrowser-ibrickr.html)

Frank88 14-02-08 16:50

1.1.3 icm Iphonebrowser/ibrickr
 
Sinds ik via ziphone naar firmwire 1.1.3(alles werkt perfect) ben gegaan kan ik niet meer inloggen in de Iphone. Zowel niet via iphonebrowser als Ibrickr, ook met winscp lukt dit niet.

Bij iphonebrowser geefti aan: iphone has not been jailbroken.

Heeft iemand anders ook dit probleem en weet iemand wat hier aan gedaan kan worden?

MP3-junky 16-02-08 11:59

zie:TUTORIAL: update/unlock a 1.1.1 bl3.9 to 1.1.3 every step every question answered. - Hackint0sh

14. for most of you the tutorial should probably END here and your phones will work just fine, however there is 1 bug that is easily fixed in ziphone's jailbreak and activation that you can fix really easy by yourself if you feel comfortable enough to. This bug involves iphonebrowser not working properly and some other programs not recognizing the iphone as being jailbroken...

15. lets continue.. open up the terminal if you know how to use ssh or download a copy of cyber duck. ssh or cyber duck ssh into your iphone using user: root passwd: alpine

16. navigate to \System\Library\Lockdown\

make sure you are at \system\library\lockdown and not at library\lockdown there is a difference..

17. download or copy the file to your computer titled Services.plist make a copy of it for safety on your desktop.

open the file in text edit it will look like this starting at the top

<dict>
<key>com.apple.afc</key>
<dict>
<key>AllowUnactivatedService</key>
<true/>
<key>Label</key>
<string>com.apple.afc</string>
<key>ProgramArguments</key>
<array>
<string>/usr/libexec/afcd</string>
<string>--lockdown</string>
<string>-d</string>
<string>/var/mobile/Media</string>
<string>-u</string>
<string>mobile</string>
</array>
</dict>
INSERT CODE HERE
<key>com.apple.crashreportcopy</key>
<dict>

Here's what you need to copy and paste into the file where the red lettering is above:

<key>com.apple.afc2</key>
<dict>
<key>AllowUnactivatedService</key>
<true/>
<key>Label</key>
<string>com.apple.afc2</string>
<key>ProgramArguments</key>
<array>
<string>/usr/libexec/afcd</string>
<string>--lockdown</string>
<string>-d</string>
<string>/</string>
</array>
</dict>

save the file as Services.plist and copy it back to your iphone overwrite the file on your iphone you have a backup anyway so your safe...

18. reboot your iphone and your done, perfectly unlocked, activated, working, youtube works, find me in the maps works, the jiggle buttons, they all work.. even wallpaper that i had heard people had been having problems with...

Frank88 16-02-08 12:47

het werkt
bedankt!

u2crow 08-03-08 21:54

En bij mij werkt het niet :(

Ik zal even mijn casus schetsen. Ik zit op een 1.1.3. BL 4.6 en ben daar middels ziphone 2.0 gekomen. Werkt verder perfect.

Omdat ik thuis geen Wi-Fi heb ben ik hier op zoek gegaan naar een bedraade oplossing om bestanden aan te passen op m'n Iphone. Ik kwam toen uit bij Iphonebrowser en nog een soort gelijk progje (hier gevonden in een van de nieuwsartikelen)

E.e.a geinstalleerd en geprobeerd. Echter kreeg ik net zoals in dit draadje de foutmelding dat de Iphone niet jailbroken zou zijn :(:( terwijl ik toch zeker weet dat het wel zo is.

Dus op die foutmelding gaan zoeken en zodoende in dit draadje uitgekomen.

Middels WINSCP deze oplossing geprobeerd. Omdat services.plist niet door een standaardprog werd geopend (ik zit nu op een vistamachine) deze geopend met wordpad. Vervolgens services.plist aangepast en in de iphone gestopt.

Geprobeerd contact te maken middels Iphonebrowser alleen NIETS :( zelfs een foutmelding in Itunes over dat itunes geen verbinding kan leggen met de Iphone.

E.e.a dus maar weer hersteld en Itunes vind de Iphone weer maar mijn eigenlijk probleem nog niet opgelost :(

Ik zie middels Iphonebrowser enkel en alleen de volgende mappen

root
+DCIM
+Itunes_Control

De plusjes kunnen nog uitgevouwen worden.

Wie o wie helpt mij of heeft misschien het juiste aangepaste plist bestandje wat ik moet plaatsen ??? BVD

:)

Chicco68 30-03-08 22:28

Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb er Installer op staan, spellen, ik kan bellen, sms-en etc.

Middels Iphonebrowser staan bij mij enkel de mappen:
Root
+DCIM
Downloads
+MooCowMusic
FBFVideo
+Photos
+Itunes_Control

Iemand een idee wat het probleem is, ben net zoals u2crow bijna 100% zeker dat hij wel ge-jailbreaked is.....

B.v.d.
Chicco

King1987 30-03-08 22:38

hmmm..het dus het zelfde probleem als chicco, had het al omschreven in Ziphone 2.6 maar blijf het hier wel vogen :) alle oplossingen zijn welkom :D

u2crow 01-04-08 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 (Bericht 90080)
Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb er Installer op staan, spellen, ik kan bellen, sms-en etc.

Middels Iphonebrowser staan bij mij enkel de mappen:
Root
+DCIM
Downloads
+MooCowMusic
FBFVideo
+Photos
+Itunes_Control

Iemand een idee wat het probleem is, ben net zoals u2crow bijna 100% zeker dat hij wel ge-jailbreaked is.....

B.v.d.
Chicco

Chicco,

Ik heb het opgelost. Ik heb eigenlijk nogmaals precies hetzelfde gedaan als de handleiding in dit draadje vermeld echter ik heb het plist bestandje nu niet geopend met wordpad maar gewoon geopend (dubbelklik) vanuit WinSCP en daar met copy/paste de extra code op de juiste plek toegevoegd.

Ik heb m'n Iphone geopend met Iphonebrowser en ik heb nu alle mappen, zover ik kan zien... :):):)

Hoop dat je er wat aan hebt, succes er mee en heb je nog vragen... Stel ze !!

King1987 01-04-08 11:44

we gaan het eens proberen, bedankt voor de tip :D

Chicco68 01-04-08 12:15

Thx voor de info u2crow! Ik ga het vanavond eens uitproberen (moet zo gaan werken namelijk :()

King1987 01-04-08 22:18

hmmm..heb het geprobeerd, het is me indd gelukt om via WinSCP in mn Iphone te komen, bestand aangepast, alleen iphonebrowser zegt nog steeds da mn iphone niet gejailbreakt is..::eek::(

u2crow 01-04-08 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 91284)
hmmm..heb het geprobeerd, het is me indd gelukt om via WinSCP in mn Iphone te komen, bestand aangepast, alleen iphonebrowser zegt nog steeds da mn iphone niet gejailbreakt is..::eek::(


mmm tja...dan is m'n enige tip nog even het artikel van Ironmanixs te checken wat gaat over het aanpassen van plistbestanden want mogelijk gaat er daar toch iets fout...Ik begreep ook niet zo goed waarom het bij mij in Winscp wel lukte maar goed....

artikel van ironmanixs , klik hier

Hoop dat wat licht brengt dan :)

Overigens...als je middels Winscp in je Iphone kunt...ben je er toch ???
Als in ..je kunt dan alles checken en aanpassen !!

Chicco68 02-04-08 00:49

Welke username (root neem ik aan?) en welk password (alpine & dottie werken bij mij niet) heb jij dan gebruikt? Ik heb firmware 1.1.4 echter kom met bovenstaande gegevens (met protocol op SCP) er niet in......

Edit: na de iphone opnieuw opgestart te hebben lukt het wel..... even kijk of ik nu verder kom ;)

Chicco68 02-04-08 01:15

Maakt het trouwens wat uit als onderstaande bestanden niet netjes in een rij onder elkaar staan?


<dict>
<key>com.apple.afc</key>
<dict>
<key>AllowUnactivatedService</key>
<true/>
<key>Label</key>
<string>com.apple.afc</string>
<key>ProgramArguments</key>
<array>
<string>/usr/libexec/afcd</string>
<string>--lockdown</string>
<string>-d</string>
<string>/var/mobile/Media</string>
<string>-u</string>
<string>mobile</string>
</array>
</dict>
INSERT CODE HERE
<key>com.apple.crashreportcopy</key>
<dict>

Als ik namelijk kijk middels WinSCP dan staan de desbetreffende regels er wel doch niet netjes onder elkaar maar soms met veel spaties ervoor.......

King1987 02-04-08 11:00

Het is gelukt :D, gewoon de iphone en pc keer opnieuw opgestart. Even voor de mensen die nog zoeken, mijn iphone veranderde steeds van ipadres, kweet niet of het aan de router ligt of aan mijn iphone maar dat is even een tip van mijn kant.

Voor de rest, allemaal hartelijk dank voor jullie hulp!!!!

yingie 02-04-08 11:24

Je kunt ook even in Installer de handige fix 'ZiPhone iBrickr Fix' installeren, zit in de repo van i.unlock.no


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.